Beroepingswerk discussie [4]

KB_
Berichten: 258
Lid geworden op: 29 nov 2013, 15:42
Locatie: Canada

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door KB_ »

gallio schreef: Misschien... Ds. V. is daar iig al een aantal keren beroepen.
Ds. Al chalabi heeft al een groot aantal gemeenten bezocht van de NRC dus in Covell zullen ze hem ook wel kennen. Ook in onze regio maar nu staat hij hier bekend als die Nederlandse predikant die de diensten zo lang maakt :haha
"* For God so loved the world, that he gave his only begotten Son, that whosoever believeth in him should not perish, but have everlasting life. *""
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Jantje »

KB_ schreef:
gallio schreef: Misschien... Ds. V. is daar iig al een aantal keren beroepen.
Ds. Al chalabi heeft al een groot aantal gemeenten bezocht van de NRC dus in Covell zullen ze hem ook wel kennen. Ook in onze regio maar nu staat hij hier bekend als die Nederlandse predikant die de diensten zo lang maakt :haha
Blijkbaar vinden de kerkenraden dat dan geen probleem. ;) Want hij is al in verschillende gemeenten aan de overzijde van de oceaan gekandideerd en hij kreeg ook meer buitenlandse beroepen dan uit Nederland zelf.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Jantje »

Tiberius schreef:
FlyingEagle schreef:
Tiberius schreef:
Jantje schreef:Misschien kan hij verbonden blijven aan de Oase, voor één dag per week ofzo. En anders kan wellicht ds. G. Pater zijn taak overnemen. De GG van Ouddorp is ook niet zo groot, 229 (doop)leden telt die gemeente, dus dat zou dan prima kunnen.
De afstand Urk-Ouddorp nodigt niet uit om hem aan de Oase verbonden te laten blijven.
En ds. Pater als alternatief is denk ik niet zo wenselijk, die is niet zo pastoraal.
Daarom een pastoraal werker, die hebben daar zelf voor gekozen.
Zo denkt het bestuur er blijkbaar ook over: https://www.rd.nl/kerk-religie/l-huisma ... -1.1665918
Altijd leuk, een beeld erbij: https://helpendehanden.nl/overons/medew ... isman.html
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door samanthi »

Jantje schreef:Altijd leuk, een beeld erbij: https://helpendehanden.nl/overons/medew ... isman.html
Hele goede herinneringen aan helpende handen, wij hebben kinderen met ADHD/PDD_NOSS, veel ondersteuning en herkenning gekregen.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10420
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Zita »

In PKN-kring mag je namen indienen bij de kerkenraad van predikanten die je geschikt acht om een vacature te komen vervullen. Is er ergens een lijst met beroepbare gereformeerde-bondspredikanten? Ik denk met iemand mee, en bij elke naam die boven komt drijven googlen we om te zien of deze predikant al beroepbaar is. Best omslachtig.
Nathanaël
Berichten: 1051
Lid geworden op: 17 mei 2018, 12:58

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Nathanaël »

Zita schreef:In PKN-kring mag je namen indienen bij de kerkenraad van predikanten die je geschikt acht om een vacature te komen vervullen. Is er ergens een lijst met beroepbare gereformeerde-bondspredikanten? Ik denk met iemand mee, en bij elke naam die boven komt drijven googlen we om te zien of deze predikant al beroepbaar is. Best omslachtig.
Die lijst is er in ieder geval wel, maar volgens mij is die alleen op te vragen door kerkenraden die met beroepingswerk bezig zijn.
Gebruikersavatar
Delftenaar
Berichten: 1457
Lid geworden op: 07 jul 2017, 21:20

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Delftenaar »

Misschien dat het in het boekje van de gereformeerde bond staat.
s1051952
Berichten: 125
Lid geworden op: 20 okt 2012, 13:04

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door s1051952 »

Zita schreef:In PKN-kring mag je namen indienen bij de kerkenraad van predikanten die je geschikt acht om een vacature te komen vervullen. Is er ergens een lijst met beroepbare gereformeerde-bondspredikanten? Ik denk met iemand mee, en bij elke naam die boven komt drijven googlen we om te zien of deze predikant al beroepbaar is. Best omslachtig.
Weet ik niet. Achterin De Waarheidsviend staan wel alle beroepbare proponenten als ik het goed heb.
Nathanaël
Berichten: 1051
Lid geworden op: 17 mei 2018, 12:58

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Nathanaël »

s1051952 schreef:
Zita schreef:In PKN-kring mag je namen indienen bij de kerkenraad van predikanten die je geschikt acht om een vacature te komen vervullen. Is er ergens een lijst met beroepbare gereformeerde-bondspredikanten? Ik denk met iemand mee, en bij elke naam die boven komt drijven googlen we om te zien of deze predikant al beroepbaar is. Best omslachtig.
Weet ik niet. Achterin De Waarheidsviend staan wel alle beroepbare proponenten als ik het goed heb.
Nee, soms staat er een lijst in met proponenten die preekconsent hebben. Die zijn niet allemaal beroepbaar.
RotterS
Berichten: 136
Lid geworden op: 19 feb 2013, 15:35

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door RotterS »

Weet iemand dat: is de gemeente van Rotterdam-Ijsselmonde - Pelgrmskerk (PKN) al aan het beroepen, nu ds. Slager naar Delft gaat / is gegaan?
Reacties kunnen even op zich laten wachten. Vooral in het weekend staat mijn computer uit. Dat is namelijk lekker rustig, probeer het maar!
Geytenbeekje
Berichten: 8246
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Geytenbeekje »

RotterS schreef:Weet iemand dat: is de gemeente van Rotterdam-Ijsselmonde - Pelgrmskerk (PKN) al aan het beroepen, nu ds. Slager naar Delft gaat / is gegaan?
Bel de kerkenraad op
s1051952
Berichten: 125
Lid geworden op: 20 okt 2012, 13:04

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door s1051952 »

Nathanaël schreef:
s1051952 schreef:
Zita schreef:In PKN-kring mag je namen indienen bij de kerkenraad van predikanten die je geschikt acht om een vacature te komen vervullen. Is er ergens een lijst met beroepbare gereformeerde-bondspredikanten? Ik denk met iemand mee, en bij elke naam die boven komt drijven googlen we om te zien of deze predikant al beroepbaar is. Best omslachtig.
Weet ik niet. Achterin De Waarheidsviend staan wel alle beroepbare proponenten als ik het goed heb.
Nee, soms staat er een lijst in met proponenten die preekconsent hebben. Die zijn niet allemaal beroepbaar.
Dat was het inderdaad.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17254
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door huisman »

Classis HHK verleent ds. G. A. van den Brink emeritaat vanwege gezondheid. Triest bericht voor deze predikant en zijn gemeente.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door samanthi »

huisman schreef:Classis HHK verleent ds. G. A. van den Brink emeritaat vanwege gezondheid. Triest bericht voor deze predikant en zijn gemeente.
We zagen het aankomen, maar het is echt verdrietig voor hem, zijn gezin en ons als gemeente.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Geytenbeekje
Berichten: 8246
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Geytenbeekje »

samanthi schreef:
huisman schreef:Classis HHK verleent ds. G. A. van den Brink emeritaat vanwege gezondheid. Triest bericht voor deze predikant en zijn gemeente.
We zagen het aankomen, maar het is echt verdrietig voor hem, zijn gezin en ons als gemeente.
Is zeker, blijft hij wel pastoraat verlenen in jullie gemeente ?
Gesloten