Beroepingswerk discussie [4]

Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Bezorgd »

Bijzonder hoe de grijze massa stemt.
DDD
Berichten: 28728
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door DDD »

Ook dat kan een vorm zijn van trouw aan God.

Al zou ik hem zelf zeker niet kandidaat stellen in een gemiddelde GG.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Jantje »

@DDD, daar denken de meeste GG-gemeenten anders over. Zoals het er nu naar uitziet, slechts een handjevol gemeenten.
Bezorgd schreef:Bijzonder hoe de grijze massa stemt.
Waarom? Misschien denk je toch te zwaar. Of te gemakkelijk.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Online
Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2883
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door FlyingEagle »

Jantje schreef:
Jantje schreef:
Bertiel schreef:Ik schrik echt van het ongeestelijke gehalte van het beroepingswerk in de GG.
Inderdaad. Gezien de beroepen die wel/niet op de kandidaat worden uitgebracht, tekent zich precies af waar ik al bang voor was. Het is toch onvoorstelbaar, als er gebeden wordt om mannen die het Evangelie van vrije genade in de gemeenten mogen verkondigen en bepaalde smaldelen gaan er weer gewoon aan voorbij. Ik begrijp dat echt niet. En dat zal ik nooit begrijpen ook.
Inmiddels kom ik hiervan enigszins terug. Vanavond tekent zich toch weer een lijn ten goede.
In jou opinie hadden kerkenraden beter een enkelvoudige kandidaatstelling kunnen doen want van jou mogen de leden niks anders stemmen dan op de kandidaat.
Ambtenaar
Berichten: 9202
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Ambtenaar »

Waarschijnlijk zijn er nog 34 gemeentes die Vlot beroepen. De kans dat hij voor Jantjes gemeente kiest, is dus vrij klein. Kun je beter op iemand anders stemmen.
SanderL
Berichten: 359
Lid geworden op: 27 mar 2019, 12:01

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door SanderL »

Ambtenaar schreef:Waarschijnlijk zijn er nog 34 gemeentes die Vlot beroepen. De kans dat hij voor Jantjes gemeente kiest, is dus vrij klein. Kun je beter op iemand anders stemmen.
Kiest de kandidaat tegenwoordig waar hij naartoe gaat? Ik dacht nog altijd dat daar iemand boven stond. En dus heeft de gemeente van Jantje evenveel 'kans'. Maar het is geen wedstrijd, het gaat erom dat er een predikant komt om Gods Woord uit te leggen.
SanderL
Berichten: 359
Lid geworden op: 27 mar 2019, 12:01

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door SanderL »

SanderL schreef:
Ambtenaar schreef:Waarschijnlijk zijn er nog 34 gemeentes die Vlot beroepen. De kans dat hij voor Jantjes gemeente kiest, is dus vrij klein. Kun je beter op iemand anders stemmen.
Kiest de kandidaat tegenwoordig waar hij naartoe gaat? Ik dacht nog altijd dat daar Iemand boven stond. En dus heeft de gemeente van Jantje evenveel 'kans'. Maar het is geen wedstrijd, het gaat erom dat er een predikant komt om Gods Woord uit te leggen.
Zeeuw
Berichten: 11623
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Zeeuw »

SanderL schreef:
Ambtenaar schreef:Waarschijnlijk zijn er nog 34 gemeentes die Vlot beroepen. De kans dat hij voor Jantjes gemeente kiest, is dus vrij klein. Kun je beter op iemand anders stemmen.
Kiest de kandidaat tegenwoordig waar hij naartoe gaat? Ik dacht nog altijd dat daar iemand boven stond. En dus heeft de gemeente van Jantje evenveel 'kans'. Maar het is geen wedstrijd, het gaat erom dat er een predikant komt om Gods Woord uit te leggen.
? Het gaat volgens mij heel sterk over waar deze predikant komt.
SanderL
Berichten: 359
Lid geworden op: 27 mar 2019, 12:01

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door SanderL »

Zeeuw schreef:
SanderL schreef:
Ambtenaar schreef:Waarschijnlijk zijn er nog 34 gemeentes die Vlot beroepen. De kans dat hij voor Jantjes gemeente kiest, is dus vrij klein. Kun je beter op iemand anders stemmen.
Kiest de kandidaat tegenwoordig waar hij naartoe gaat? Ik dacht nog altijd dat daar iemand boven stond. En dus heeft de gemeente van Jantje evenveel 'kans'. Maar het is geen wedstrijd, het gaat erom dat er een predikant komt om Gods Woord uit te leggen.
? Het gaat volgens mij heel sterk over waar deze predikant komt.
Ja dat lees ik idd hier, maar het is toch veel belangrijker wat hij gaat vertellen? Niet welke gemeente het meeste kans maakt. Het is geen wedstrijd.
Ambtenaar
Berichten: 9202
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Ambtenaar »

SanderL schreef: Ja dat lees ik idd hier, maar het is toch veel belangrijker wat hij gaat vertellen? Niet welke gemeente het meeste kans maakt. Het is geen wedstrijd.
Zo lijkt het anders wel.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Jantje »

Ambtenaar schreef:
SanderL schreef: Ja dat lees ik idd hier, maar het is toch veel belangrijker wat hij gaat vertellen? Niet welke gemeente het meeste kans maakt. Het is geen wedstrijd.
Zo lijkt het anders wel.
Hoezo? Omdat hij binnen 48 uur 25 beroepsbrieven heeft ontvangen?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Ambtenaar
Berichten: 9202
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Ambtenaar »

Jantje schreef: Hoezo? Omdat hij binnen 48 uur 25 beroepsbrieven heeft ontvangen?
Ja. De beste man kan maar beste het lot werpen.
Marion
Berichten: 590
Lid geworden op: 17 jun 2017, 10:13

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Marion »

Bezorgd schreef:Bijzonder hoe de grijze massa stemt.
Ik vind het mooi om te zien. Laten we vooral niet denken dat al die mensen niet nadenken, en hordelopers zijn. Ook in die 'grijze massa' zitten mensen van gezond verstand. En blijkbaar voelen zij zich goed bij hun keuze. Het nuanceert in ieder geval het beeld wat op het forum nogal eens wordt gesuggereerd dat een groot deel geen kant meer uit kan met kandidaten zoals dhr. Vlot. Tot nu toe zijn het maar enkele gemeenten die een andere keus maken. De massa kan er blijkbaar prima mee uit de voeten. Persoonlijk ervaar ik deze gang van zaken rond het beroepingswerk verbindend. Het zou schrijnend zijn als veel gemeenten een andere keus zouden maken. Dát zou iets van de kandidaat zeggen. Nu zegt het meer van de gemeenten als zij voor een alternatief gaan. Of zie ik het verkeerd?
('k heb geprobeerd zorgvuldig te formuleren..... :) )
Marion
Berichten: 590
Lid geworden op: 17 jun 2017, 10:13

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Marion »

Ambtenaar schreef:
Jantje schreef: Hoezo? Omdat hij binnen 48 uur 25 beroepsbrieven heeft ontvangen?
Ja. De beste man kan maar beste het lot werpen.
Onze dominee kreeg er 56 als kandidaat. Toch wist hij duidelijk waar hij heen moest. Hij zei: uiteindelijk bleef er echt maar één gemeente over. Hoewel de last van 55 andere beroepen hem wel veel deed. Allemaal zielen, zo zei hij. Dat liet hem zeker niet onberoerd.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Jantje »

Marion schreef:
Bezorgd schreef:Bijzonder hoe de grijze massa stemt.
Ik vind het mooi om te zien. Laten we vooral niet denken dat al die mensen niet nadenken, en hordelopers zijn. Ook in die 'grijze massa' zitten mensen van gezond verstand. En blijkbaar voelen zij zich goed bij hun keuze. Het nuanceert in ieder geval het beeld wat op het forum nogal eens wordt gesuggereerd dat een groot deel geen kant meer uit kan met kandidaten zoals dhr. Vlot. Tot nu toe zijn het maar enkele gemeenten die een andere keus maken. De massa kan er blijkbaar prima mee uit de voeten. Persoonlijk ervaar ik deze gang van zaken rond het beroepingswerk verbindend. Het zou schrijnend zijn als veel gemeenten een andere keus zouden maken. Dát zou iets van de kandidaat zeggen. Nu zegt het meer van de gemeenten als zij voor een alternatief gaan. Of zie ik het verkeerd?
('k heb geprobeerd zorgvuldig te formuleren..... :) )
Heel goed! Ik deel de visie ook.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gesloten