Beroepingswerk discussie [4]

Gebruikersavatar
Delftenaar
Berichten: 1467
Lid geworden op: 07 jul 2017, 21:20

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Delftenaar »

Misschien bellen scriba's eerst Jantje voordat het nieuws naar buiten wordt gebracht. :yahoo
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Jantje »

Bezorgd schreef:Zolang het niet op de betrouwbare bronnen vermeldt staat , hou ik het toch nog even voor wat het is.
Iedereen kan wel wat roepen.
Prima hoor. Geloof je het nu wel inmiddels?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Zeeuw
Berichten: 11583
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Zeeuw »

Bezorgd schreef:Zolang het niet op de betrouwbare bronnen vermeldt staat , hou ik het toch nog even voor wat het is.
Iedereen kan wel wat roepen.
Of uit interne vergaderingen lekker... :oO
Zeeuw
Berichten: 11583
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Zeeuw »

Jantje schreef:
Mannetje schreef:
Jantje schreef:Gereformeerde Gemeenten

Tweetal te Oostkapelle:
1. ds. H. Brons te Vlaardingen;
2. stud. P.C. Vlot te Dordrecht (onder voorbehoud van beroepbaarstelling door het curatorium).
Stemmingsdatum: donderdag 2 juli 2020
Verheugend nieuws voor je, Jantje!
Zeker! Ik zal mijn voorkeur niet uitspreken. ;)

Maar de Heere weet wat het beste is. Ook voor onze gemeente.
Misschien toch een vraag, wat is het verheugende precies? Beroepen worden zeer regelmatig uitgebracht.
Mannetje
Berichten: 7735
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Mannetje »

Volgens mij was Jantje bang dat er niet op korte termijn beroepen zou worden in zijn gemeente.
-
Piet Puk
Berichten: 5434
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Piet Puk »

Toch wel benieuwd hoe er mee omgegaan wordt na 1 juli. Stel je wenst te beroepen, maar hebt een gemeente waar normaliter meer dan 100 mansleden komen en die zijn er zeker binnen de Gereformeerde Gemeenten. Wat dan? Wordt vanaf persoon 101 naar huis gestuurd?
ejvl
Berichten: 5736
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: RE: Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door ejvl »

Piet Puk schreef:Toch wel benieuwd hoe er mee omgegaan wordt na 1 juli. Stel je wenst te beroepen, maar hebt een gemeente waar normaliter meer dan 100 mansleden komen en die zijn er zeker binnen de Gereformeerde Gemeenten. Wat dan? Wordt vanaf persoon 101 naar huis gestuurd?
In 2en splitsen?
Gebruikersavatar
Delftenaar
Berichten: 1467
Lid geworden op: 07 jul 2017, 21:20

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Delftenaar »

Of vooraf aanmelden?
Johannes 3:16
Berichten: 913
Lid geworden op: 24 mar 2004, 00:17

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Johannes 3:16 »

Waarom zouden bepaalde gemeenten van de Gereformeerde Gemeenten wel 'breed' beroepen wanneer een kandidaat beroepbaar gesteld wordt? Ik zie kand. Vlot bij Moerkapelle en Oostkapelle op dubbeltal staan, maar het is zeer onwaarschijnlijk dat Vlot als dominee ooit weer op dubbeltal komt te staan bij beide gemeenten.
Piet Puk
Berichten: 5434
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Piet Puk »

Johannes 3:16 schreef:Waarom zouden bepaalde gemeenten van de Gereformeerde Gemeenten wel 'breed' beroepen wanneer een kandidaat beroepbaar gesteld wordt? Ik zie kand. Vlot bij Moerkapelle en Oostkapelle op dubbeltal staan, maar het is zeer onwaarschijnlijk dat Vlot als dominee ooit weer op dubbeltal komt te staan bij beide gemeenten.
Ik moet een beetje hier aan denken, jij ook? https://www.nhnieuws.nl/nieuws/165306/v ... am-rotonde
-DIA-
Berichten: 32737
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door -DIA- »

Piet Puk schreef:Toch wel benieuwd hoe er mee omgegaan wordt na 1 juli. Stel je wenst te beroepen, maar hebt een gemeente waar normaliter meer dan 100 mansleden komen en die zijn er zeker binnen de Gereformeerde Gemeenten. Wat dan? Wordt vanaf persoon 101 naar huis gestuurd?
Dat zou hier het geval zijn (het getal), ware het zo dat er beroepen moest worden.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Piet Puk
Berichten: 5434
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Piet Puk »

-DIA- schreef:
Piet Puk schreef:Toch wel benieuwd hoe er mee omgegaan wordt na 1 juli. Stel je wenst te beroepen, maar hebt een gemeente waar normaliter meer dan 100 mansleden komen en die zijn er zeker binnen de Gereformeerde Gemeenten. Wat dan? Wordt vanaf persoon 101 naar huis gestuurd?
Dat zou hier het geval zijn (het getal), ware het zo dat er beroepen moest worden.
Dat bedoel ik. Grotere gemeenten zullen het in meerdere keren moeten doen dan lijkt me.
HersteldHervormd
Berichten: 6055
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door HersteldHervormd »

Ik snap de gemeenten in de GG(iN) die kandidaten beroepen. Maar het komt mij soms wat hijgerig en massaal over. Een beetje zo van: gewoon beroepen en we hopen op het beste.

Dan kan je zeggen van, maar ze bidden vast om de leiding van de Heere, en dat geloof ik wel, maar krijgen dan soms al die 20-30 gemeenten licht van de Heere om de desbetreffende kandidaat te beroepen? Ik begrijp het gewoon niet goed.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Piet Puk
Berichten: 5434
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Piet Puk »

HersteldHervormd schreef:Ik snap de gemeenten in de GG(iN) die kandidaten beroepen. Maar het komt mij soms wat hijgerig en massaal over. Een beetje zo van: gewoon beroepen en we hopen op het beste.

Dan kan je zeggen van, maar ze bidden vast om de leiding van de Heere, en dat geloof ik wel, maar krijgen dan soms al die 20-30 gemeenten licht van de Heere om de desbetreffende kandidaat te beroepen? Ik begrijp het gewoon niet goed.
Je hebt ook gemeenten die er zo in staan dat je pas beroept wanneer je er bij bepaald wordt. Bijvoorbeeld OGGiN Geldermalsen. Ik neem aan dat je er niet zo in staat. Zelf zou ik het beter vinden om een tussenweg hierin te nemen.

Overigens, en ik zeg niet dat dit goed is, zal het gebeuren dat wanneer een gemeente achterblijft met beroepen er ongetwijfeld vragen komen op dit forum. Daar ken ik bepaalde forummers goed genoeg voor. Maar daar moet je als kerkelijke gemeente boven staan.
Laatst gewijzigd door Piet Puk op 20 jun 2020, 19:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Hollander »

Piet Puk schreef:
-DIA- schreef:
Piet Puk schreef:Toch wel benieuwd hoe er mee omgegaan wordt na 1 juli. Stel je wenst te beroepen, maar hebt een gemeente waar normaliter meer dan 100 mansleden komen en die zijn er zeker binnen de Gereformeerde Gemeenten. Wat dan? Wordt vanaf persoon 101 naar huis gestuurd?
Dat zou hier het geval zijn (het getal), ware het zo dat er beroepen moest worden.
Dat bedoel ik. Grotere gemeenten zullen het in meerdere keren moeten doen dan lijkt me.
Zie Moerkapelle, Piet. Een uitermate goed bedacht concept. :nananere
Gesloten