Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bertiel
Berichten: 4556
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door Bertiel »

Dat is toch wat de experts zeggen.
Wist je trouwens dat er ieder jaar +/- 10.000 dieren door honden worden doodgebeten?
Schapen, fazanten, reeen etc.
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door Jantje »

Denk-Kamerlid Kuzu beschuldigt collega Öztürk van politieke broedermoord - https://nos.nl/l/2329601
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door Mara »

Aangifte tegen Krimpense predikant die corona verbindt met 'wereldse zonden'

Leon Houtzager uit Krimpen aan den IJssel heeft aangifte gedaan van discriminatie door de predikant van de Mieraskerk. De predikant van die kerk heeft in een brief aan het gemeentebestuur gezegd dat 'iedereen zal overlijden aan het coronavirus' en dat 'iedereen moet worden uitgebannen die tegen de scheppingsorde indruist'. Volgens Houtzager doelt de predikant daarmee op mensen die euthanasie plegen, maar ook op de homoseksuelen en transgenders.
RIJNMOND.NL
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Hoopvol
Berichten: 1296
Lid geworden op: 20 mar 2020, 07:36

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door Hoopvol »

Mara schreef:Aangifte tegen Krimpense predikant die corona verbindt met 'wereldse zonden'

Leon Houtzager uit Krimpen aan den IJssel heeft aangifte gedaan van discriminatie door de predikant van de Mieraskerk. De predikant van die kerk heeft in een brief aan het gemeentebestuur gezegd dat 'iedereen zal overlijden aan het coronavirus' en dat 'iedereen moet worden uitgebannen die tegen de scheppingsorde indruist'. Volgens Houtzager doelt de predikant daarmee op mensen die euthanasie plegen, maar ook op de homoseksuelen en transgenders.
RIJNMOND.NL
Ik snap alleen niet dat een VVD politicus maar ook de media ds Kort verkeerd citeren. Het lijkt de Telegraaf wel in de kwestie ds Agteresch..
Online
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door Herman »

Volgens mij moet hij zijn klacht bij de hemelse rechtbank indienen.
Online
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door DDD »

Welnee. De dominee zou zich wat duidelijker moeten uitdrukken.

Gelukkig is dat geen wettelijke plicht, zodat deze aangifte, zodra er zich twee taaldeskundigen over hebben gebogen, zal blijken onterecht te zijn.
Online
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door DDD »

Iets waar ik deze week ook al aan dacht:

https://www.rd.nl/vandaag/binnenland/ne ... -1.1651502

Dat is heel zorgelijk. We leven nog in de periode die we vroeger de lente zouden noemen, maar feitelijk is het zomer. En hoewel ik ontzettend geniet van het weer, heb ik niet het idee dat de overheid al veel maatregelen heeft genomen om de nieuwe weersomstandigheden te kunnen behandelen. Geen pijpleiding naar de Achterhoek en bijvoorbeeld de Posbank. Ik ben geen profeet, dus wellicht gaat het de hele zomer regenen, maar de kans lijkt me toch groot dat we gewoon weer een droge zomer krijgen zoals de vorige jaren.

Ik hoop dat het droogtebeleid in alle aandacht voor Corona niet ondersneeuwt.
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door Ambtenaar »

DDD schreef:Iets waar ik deze week ook al aan dacht:

https://www.rd.nl/vandaag/binnenland/ne ... -1.1651502

Dat is heel zorgelijk. We leven nog in de periode die we vroeger de lente zouden noemen, maar feitelijk is het zomer. En hoewel ik ontzettend geniet van het weer, heb ik niet het idee dat de overheid al veel maatregelen heeft genomen om de nieuwe weersomstandigheden te kunnen behandelen. Geen pijpleiding naar de Achterhoek en bijvoorbeeld de Posbank. Ik ben geen profeet, dus wellicht gaat het de hele zomer regenen, maar de kans lijkt me toch groot dat we gewoon weer een droge zomer krijgen zoals de vorige jaren.

Ik hoop dat het droogtebeleid in alle aandacht voor Corona niet ondersneeuwt.
Dat is dan een gebrek aan kennis bij jou. Van collega's bij Rijkswaterstaat en Infrastructuur en Waterstaat weet ik dat zij al lang bezig zijn met dit probleem en meer in algemene zin met klimaatadaptatie en -mitigatie. Je moet niet vergeten dat ons hele systeem van waterbeheer er op was gericht om water zo snel mogelijk af te voeren naar zee. Daar hebben we als Nederland eeuwen aan gewerkt. Dat verander je niet zomaar, dat gaat langzaam.

Zo moet er overeenkomsten worden gesloten met landen die stroomopwaarts liggen over de waterverdeling en moet het systeem dat we aangelegd hebben veranderd worden. Dat vergt hoge investeringen. Bovendien is er nog grote onzekerheid over het debiet in de verschillende periodes.
Online
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door DDD »

Gelukkig. Er is in de media en politiek niet zoveel aandacht voor, als ik mij niet vergis.
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door Ambtenaar »

https://www.nrc.nl/nieuws/2020/04/09/ui ... n-a3996261

Dominee René van Loon (54) stamt uit een geslacht van diepgelovige binnenvaartschippers. Hij schreef een boek over ‘nieuw elan’ in de kerk.
merel
Berichten: 9670
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door merel »

Afgelopen zaterdag heb ik dit interview ook gelezen. Prachtig mooi en wat een getuigenis in een seculiere krant. Het valt mij sowieso op dat het NRC het laatste jaar veel over het christelijk geloof schrijft.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door Mara »

merel schreef:Afgelopen zaterdag heb ik dit interview ook gelezen. Prachtig mooi en wat een getuigenis in een seculiere krant. Het valt mij sowieso op dat het NRC het laatste jaar veel over het christelijk geloof schrijft.
Jannetje K. is van huis uit bekend met het christelijk geloof. En het laat haar blijkbaar niet los. Of de redactie kiest haar uit om dit soort interviews af te nemen, dat zou kunnen.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Online
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door DDD »

merel schreef:Afgelopen zaterdag heb ik dit interview ook gelezen. Prachtig mooi en wat een getuigenis in een seculiere krant. Het valt mij sowieso op dat het NRC het laatste jaar veel over het christelijk geloof schrijft.
Het is inderdaad een mooi interview. Helaas is hij geen predikant in de GG. Maar dat is dan de link naar de andere opmerking van Ambtenaar.
Mistig
Berichten: 2390
Lid geworden op: 03 jul 2017, 13:04
Locatie: Rotterdam eo

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door Mistig »

DDD schreef:
merel schreef:Afgelopen zaterdag heb ik dit interview ook gelezen. Prachtig mooi en wat een getuigenis in een seculiere krant. Het valt mij sowieso op dat het NRC het laatste jaar veel over het christelijk geloof schrijft.
Het is inderdaad een mooi interview. Helaas is hij geen predikant in de GG. Maar dat is dan de link naar de andere opmerking van Ambtenaar.
Zijn opa was dat wel.
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
RotterS
Berichten: 136
Lid geworden op: 19 feb 2013, 15:35

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door RotterS »

Ik Heb het ook gelezen. Kreeg het idee dat ds. Van Loon voluit recht is gedaan en zichzelf kon en mocht zijn (van de interviewer).
Reacties kunnen even op zich laten wachten. Vooral in het weekend staat mijn computer uit. Dat is namelijk lekker rustig, probeer het maar!
Gesloten