Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

DDD
Berichten: 28481
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door DDD »

Vier Iraanse christenen zijn veroordeeld tot lange celstraffen vanwege hun geloof. Met hun ‘illegale kerkelijke activiteiten’ zouden ze de nationale veiligheid in gevaar brengen. Kom voor hen in actie: https://bit.ly/2woGBiu
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door Jantje »

Was getekend,
uw medeforummer Jantje
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door -DIA- »

Hier was het met de jaarwisseling opvallend rustiger dan we gewend waren. Wellicht was de overlast verplaatst van het centrum naar de nieuwere wijken...
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door Mara »

De ontvoerder van Heineken is op de vlucht neergeschoten.
Eerder was op Solcon te lezen:
Gevangenispredikant Joop Spoor over Frans Meijer: "Ik heb hem nu vijf keer bezocht en ben overtuigd van zijn oprechtheid. Hij heeft afschuwelijke dingen gedaan, maar is nu een ander mens."

Frans Meijer: "God wacht op mij. Vijf keer ben ik hier neergestoken, ik zit onder de littekens, maar telkens liep het goed af. Daar moet een reden voor zijn. Nu wil ik nog maar één ding. Deze zaak eindelijk afhandelen, boete doen en verder gaan met mijn leven in Paraguay."

Over de acht miljoen gulden van het Heineken-losgeld dat nooit boven water kwam: "Na mijn ontsnapping ben ik in Brazilië beland. Ik was een hoerenloper, een slecht mens en heb er ook daar een bende van gemaakt en veel geld verbrast. Maar acht miljoen was het zeker niet. Ik heb een geslachtsziekte opgelopen en ben meer dood dan levend verder gevlucht, per autobus naar Paraguay. Daar heeft mijn huidige vrouw, Maria Christilda, mij letterlijk van de straat geplukt. Sindsdien is God in mijn leven."

Over zijn mede-ontvoerder Cor van Hout, toen nog in leven, zei Frans: "Cor heeft niet de rust gevonden die ik nu heb. Ook voor hem bid ik." Als één van de gevangenisdominees leidde hij dagelijks twee kerkdiensten voor zijn mede-gedetineerden.

Misdaadverslaggever Peter R. de Vries gelooft in de oprechte bekering van Meijer alias 'Stekel': "... net als bij voorgaande gelegenheden toen er nieuws was over de voortvluchtige ontvoerder, werd ik door veel media gebeld met de vraag wat ik er van dacht. Deze keer wilde men vooral weten of ik geloof dat Meijer echt een overtuigde christen is geworden in Paraguay, of dat dit een geraffineerd spel van hem is. Toen ik, in 1994, in Paraguay was, en hem uitgebreid sprak, bleek mij dat hij zich had aangesloten bij de lokale Templo Evangalista. Zelfs op het dashboard van zijn auto lag een bijbel en Meijer beweerde elke dag voor Alfred Heineken en diens chauffeur Ab Doderer te bidden. Hij zei toen: “Ik was een zondaar, een hele grote zelfs. Maar ik ben een ander mens geworden. Ik rook niet, ik drink niet. Ik werk hard voor mijn vrouw en kinderen. Het is een wonder, maar God heeft mij, een man die niets waard was, gerepareerd.”
Toen Meijer merkte dat door de verslaggever gevonden was, werd hij boos. Hij voelde zich verraden. Peter R. de Vries vertelt: "Toen we na een lang gesprek thuis kwamen, was hij weer gekalmeerd en bij mijn vertrek vouwde hij zijn handen en bad hardop: “Heer, weest u zo goed en begeleidt deze man op zijn verre reis naar huis, opdat hij behouden aankomt.”

http://home.solcon.nl/langeveld2/keerpu ... oering.htm

Helaas lijkt het erop dat hij toch weer teruggevallen is in het criminele duister.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
ejvl
Berichten: 5726
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door ejvl »

Er is toch nog niet bekend waarom hij vluchtte of mis ik iets?
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9161
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door parsifal »

https://jakartaglobe.id/news/rescuers-s ... esi-quake/

De omvang van de ramp in Sulawesi wordt duidelijker.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door -DIA- »

parsifal schreef:https://jakartaglobe.id/news/rescuers-s ... esi-quake/

De omvang van de ramp in Sulawesi wordt duidelijker.
Het moet ons wat te zeggen hebben. We moeten er eens een dag bij stil staan: wat heeft ons dit te zeggen? Laten wij b.v. eens een dag dit forum sluiten en deze dingen overdenken. En niet alleen dit, maar laten we zo proberen het in de context van de tijd proberen te zien.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door Zeeuw »

-DIA- schreef:
parsifal schreef:https://jakartaglobe.id/news/rescuers-s ... esi-quake/

De omvang van de ramp in Sulawesi wordt duidelijker.
Het moet ons wat te zeggen hebben. We moeten er eens een dag bij stil staan: wat heeft ons dit te zeggen? Laten wij b.v. eens een dag dit forum sluiten en deze dingen overdenken. En niet alleen dit, maar laten we zo proberen het in de context van de tijd proberen te zien.

Dat sluiten gebeurt over 2 dagen DIA. Stilstaan mag uiteraard eerder en altijd toch?
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door Mara »

Mooi interview in het AD, met Beatrice de Graaf.

Terreurexpert Beatrice de Graaf: IJdelheid is een grote zonde
Diep in haar hart verlangt terreurexpert Beatrice de Graaf (42) naar groots en meeslepend. Maar haar geloofsovertuiging houdt haar nederig. ‘IJdelheid is een grote zonde.’

https://www.ad.nl/dossier-magazine/terr ... e~a1ef608d
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door Jantje »

Ik las het toevallig ja.
Een goed initiatief. Hopelijk is er wat animo voor.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
DDD
Berichten: 28481
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door DDD »

Ik vind het allemaal wat optimistisch, maar goed. Ik zal ook een keer mee gaan zingen.
Gebruikersavatar
Nasrani
Berichten: 1853
Lid geworden op: 21 dec 2016, 21:36

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door Nasrani »

Mara schreef:Mooi interview in het AD, met Beatrice de Graaf.

Terreurexpert Beatrice de Graaf: IJdelheid is een grote zonde
Diep in haar hart verlangt terreurexpert Beatrice de Graaf (42) naar groots en meeslepend. Maar haar geloofsovertuiging houdt haar nederig. ‘IJdelheid is een grote zonde.’

https://www.ad.nl/dossier-magazine/terr ... e~a1ef608d
Bij DWDD was er ook een interview met haar waar van Nieuwkerk ook zeer gericht naar haar geloof vroeg nav het interview.
Wij leven in een wereld waarin bijna alles ons afleidt van God.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door Jantje »

Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gesloten