Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

-DIA-
Berichten: 32685
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door -DIA- »

Vanavond geluisterd naar de afscheidspreek van ds. Verschuure.

https://elimcapelle.nl/preken-beluisteren/
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8890
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door J.C. Philpot »

Bill and Melinda Gates divorce after 27 years of marriage

Bill and Melinda Gates have announced their divorce after 27 years of marriage, saying "we no longer believe we can grow together as a couple".

"After a great deal of thought and a lot of work on our relationship, we have made the decision to end our marriage," the pair tweeted.
https://www.bbc.com/news/world-us-canada-56975466

Als ITer zegt de naam Bill Gates mij misschien meer dan anderen. Ik vind het een verdrietig bericht, een scheiding na een huwelijk van 27 jaar.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Henk J
Berichten: 2538
Lid geworden op: 11 mar 2021, 10:34
Locatie: henkjrefoforum@gmail.com

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door Henk J »

J.C. Philpot schreef:
Bill and Melinda Gates divorce after 27 years of marriage

Bill and Melinda Gates have announced their divorce after 27 years of marriage, saying "we no longer believe we can grow together as a couple".

"After a great deal of thought and a lot of work on our relationship, we have made the decision to end our marriage," the pair tweeted.
https://www.bbc.com/news/world-us-canada-56975466

Als ITer zegt de naam Bill Gates mij misschien meer dan anderen. Ik vind het een verdrietig bericht, een scheiding na een huwelijk van 27 jaar.
Bill Gates is tegenwoordig anders behoorlijk bekend volgens mij. Elke scheiding is verdrietig nieuws, dus ook deze scheiding. En al ben ik het met hun ideeën en doelen lang niet altijd eens, het zijn toch mensen die proberen iets goeds te doen met hun enorme vermogen. Dat hoor ik toch een stuk minder van de anderen rijken der aarde.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door eilander »

Rubriek 'kerk en cultuur - nieuws' :quoi :8|
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8890
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door J.C. Philpot »

eilander schreef:Rubriek 'kerk en cultuur - nieuws' :quoi :8|
Viel me inderdaad ook al op. Het topic zou beter in "Actuele zaken" passen.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door GerefGemeente-lid »

Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
GGotK
Berichten: 2178
Lid geworden op: 28 mar 2018, 22:41

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door GGotK »

https://www.telegraaf.nl/nieuws/8928623 ... d-aangifte

Zeer triest nieuws, maar wel een predikant die kordaat is opgetreden zover ik uit dit artikel kan opmaken.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8890
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door J.C. Philpot »

Petje af voor hoe de predikant dit heeft aangepakt.

Los van de specifieke case: ik hoop dat er op de diverse predikantsopleidingen aandacht voor is, en dat deze werkwijze breed onder de aandacht van ambtsdragers word gebracht. Ik denk dat in veel gevallen niet-verder-vertellen nog de primaire reactie is onder kerkmensen.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Ambtenaar
Berichten: 9139
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door Ambtenaar »

J.C. Philpot schreef:Petje af voor hoe de predikant dit heeft aangepakt.

Los van de specifieke case: ik hoop dat er op de diverse predikantsopleidingen aandacht voor is, en dat deze werkwijze breed onder de aandacht van ambtsdragers word gebracht. Ik denk dat in veel gevallen niet-verder-vertellen nog de primaire reactie is onder kerkmensen.
Als het gaat om seksueel misbruik kan het toch niet zo zijn dat dit onder de pet wordt gehouden.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11932
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door Herman »

Ik vraag me af of je als derde aangifte kan doen. Volgens mij zit daar juridisch een lastigheid.
Ambtenaar
Berichten: 9139
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door Ambtenaar »

Herman schreef:Ik vraag me af of je als derde aangifte kan doen. Volgens mij zit daar juridisch een lastigheid.
Dat weet ik ook niet. Wel kun je helpen aangifte te doen, zoals deze predikant. Petje af.
Mistig
Berichten: 2390
Lid geworden op: 03 jul 2017, 13:04
Locatie: Rotterdam eo

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door Mistig »

Ambtenaar schreef:
J.C. Philpot schreef:Petje af voor hoe de predikant dit heeft aangepakt.

Los van de specifieke case: ik hoop dat er op de diverse predikantsopleidingen aandacht voor is, en dat deze werkwijze breed onder de aandacht van ambtsdragers word gebracht. Ik denk dat in veel gevallen niet-verder-vertellen nog de primaire reactie is onder kerkmensen.
Als het gaat om seksueel misbruik kan het toch niet zo zijn dat dit onder de pet wordt gehouden.
Gelukkig kennen we in het protestantisme voor zulke zaken geen ambtsgeheim.
Direct naar de politie, zoals het hoort.
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8890
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door J.C. Philpot »

Ambtenaar schreef:Als het gaat om seksueel misbruik kan het toch niet zo zijn dat dit onder de pet wordt gehouden.
Natuurlijk kan dat niet. Maar helaas is dat toch wel erg vaak gebeurt.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door eilander »

J.C. Philpot schreef:
Ambtenaar schreef:Als het gaat om seksueel misbruik kan het toch niet zo zijn dat dit onder de pet wordt gehouden.
Natuurlijk kan dat niet. Maar helaas is dat toch wel erg vaak gebeurt.
Daarom is het goed om een protocol hiervoor te hebben. In een concrete situatie pak je het protocol erbij: zo hebben we het afgesproken. Daar hoort gewoon in te staan dat je contact opneemt met de politie in dergelijke gevallen.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11932
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door Herman »

eilander schreef:Daar hoort gewoon in te staan dat je contact opneemt met de politie in dergelijke gevallen.
Volgens mij hoort daar in te staan dat de ambtsdragers gehouden zijn om de betreffende personen te bewegen ook een aanklacht bij de politie in te dienen.

Een slachtoffer kan namelijk wel bij een ambtsdrager haar verhaal doen, maar die is daarna gehouden aan zijn zwijgplicht. Het belang daarvan is bekend omdat het slachtoffer daar mogelijk helemaal niet aan toe is. Volgens mij ligt er een grens bij 'acuut gevaar'. In dat geval is er voor een kerkenraad wel ruimte zelfstandig te handelen.
Gesloten