Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

DDD
Berichten: 28405
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door DDD »

Dat is in de buurt inderdaad. Maar zo goed ben ik nu ook weer niet op de hoogte. Die naam komt me bekend voor als schooldirecteur. Dat is dan weer bijzonder.
Woutjuh
Verbannen
Berichten: 16
Lid geworden op: 01 jun 2018, 10:47

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door Woutjuh »

Het is maar goed dat het gros van de Nederlanders deze website niet lezen.

Ongelooflijk dat men hier mensen in hokjes plaatst: jij mag wel God liefhebben, maar jij wijkt af dus voor jou is er geen plaats bij God.

Jezus maakte geen onderscheid in wie of wat je was.. Hij sprak je aan en hielp je verder.

Waarom mag een geadopteerd kind van een homostel niet gedoopt worden?
Waarom mag een transgender niet gezegend worden?

Mag jij, die mensen veroordeeld, jij, die jezelf beter vind dan een ander dan wel gezegend worden??

Is er een gradatie voor zonden?

Ik lees nu al een tijdje dit forum maar het wordt met het jaar treuriger tegen de grens van het discrimineren.
Ik ga er zelfs over nadenken om aangifte te doen bij de politie.

Ik voel me persoonlijk in een hoek gedrukt wat ik hier lees.. men duwt mij op dit forum verder weg van de Drie-eenheid die ook mijn Vader is.
Geytenbeekje
Berichten: 8196
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door Geytenbeekje »

Woutjuh schreef:Het is maar goed dat het gros van de Nederlanders deze website niet lezen.

Ongelooflijk dat men hier mensen in hokjes plaatst: jij mag wel God liefhebben, maar jij wijkt af dus voor jou is er geen plaats bij God.

Jezus maakte geen onderscheid in wie of wat je was.. Hij sprak je aan en hielp je verder.

Waarom mag een geadopteerd kind van een homostel niet gedoopt worden?
Waarom mag een transgender niet gezegend worden?

Mag jij, die mensen veroordeeld, jij, die jezelf beter vind dan een ander dan wel gezegend worden??

Is er een gradatie voor zonden?

Ik lees nu al een tijdje dit forum maar het wordt met het jaar treuriger tegen de grens van het discrimineren.
Ik ga er zelfs over nadenken om aangifte te doen bij de politie.

Ik voel me persoonlijk in een hoek gedrukt wat ik hier lees.. men duwt mij op dit forum verder weg van de Drie-eenheid die ook mijn Vader is.
Als je voelt dat je door iemand gediscrimineerd wordt moet je die persoon pb'en
Zo'n losse post is niet netjes.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door Bezorgd »

Woutjuh schreef: Ik lees nu al een tijdje dit forum maar het wordt met het jaar treuriger tegen de grens van het discrimineren.
Ik ga er zelfs over nadenken om aangifte te doen bij de politie.

.
Interessant. Ik zou het eens proberen.
merel
Berichten: 9611
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door merel »

Woutjuh schreef:Het is maar goed dat het gros van de Nederlanders deze website niet lezen.

Ongelooflijk dat men hier mensen in hokjes plaatst: jij mag wel God liefhebben, maar jij wijkt af dus voor jou is er geen plaats bij God.

Jezus maakte geen onderscheid in wie of wat je was.. Hij sprak je aan en hielp je verder.

Waarom mag een geadopteerd kind van een homostel niet gedoopt worden?
Waarom mag een transgender niet gezegend worden?

Mag jij, die mensen veroordeeld, jij, die jezelf beter vind dan een ander dan wel gezegend worden??

Is er een gradatie voor zonden?

Ik lees nu al een tijdje dit forum maar het wordt met het jaar treuriger tegen de grens van het discrimineren.
Ik ga er zelfs over nadenken om aangifte te doen bij de politie.

]Ik voel me persoonlijk in een hoek gedrukt wat ik hier lees. men duwt mij op dit forum verder weg van de Drie-eenheid die ook mijn Vader is.[/b]
Dat vind ik verdrietig om te lezen.
Gebruikersavatar
Arja
Berichten: 2039
Lid geworden op: 30 mei 2019, 15:57
Locatie: Provincie Utrecht
Contacteer:

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door Arja »

Isala schreef:
eilander schreef:Tegelijkertijd wordt immers rechtse GB-gemeenten, die aan bovenstaand rijtje geen enkele ruimte willen geven, geen strobreed in de weg gelegd.
Dat is zeker waar. Ik denk ook wel eens: hoe lang nog? Het grootste gedeelte van de PKN dwaalt steeds verder van Gods heilig Woord af.
Ook heb ik er grote moeite mee, dat van actie Kerkbalans, een gedeelte van mijn geld naar de hele breedte van deze kerk gaat, en waarmee ik dus ook deze goddeloze praktijken financieel ondersteun. Je kunt zeggen: dat gebeurd met onze belastingcentjes ook, maar daar heb ik geen keuze in. In Gods gemeente behoort dit niet zo zijn!
Hoe weet je precies waar het heen gaat @isala. Ik heb daar naar gezocht maar kom alleen wat algemene termen tegen. Heb jij betere linkjes?
Isala
Berichten: 1267
Lid geworden op: 27 sep 2013, 22:14

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door Isala »

Arja schreef:
Isala schreef:
eilander schreef:Tegelijkertijd wordt immers rechtse GB-gemeenten, die aan bovenstaand rijtje geen enkele ruimte willen geven, geen strobreed in de weg gelegd.
Dat is zeker waar. Ik denk ook wel eens: hoe lang nog? Het grootste gedeelte van de PKN dwaalt steeds verder van Gods heilig Woord af.
Ook heb ik er grote moeite mee, dat van actie Kerkbalans, een gedeelte van mijn geld naar de hele breedte van deze kerk gaat, en waarmee ik dus ook deze goddeloze praktijken financieel ondersteun. Je kunt zeggen: dat gebeurd met onze belastingcentjes ook, maar daar heb ik geen keuze in. In Gods gemeente behoort dit niet zo zijn!
Hoe weet je precies waar het heen gaat @isala. Ik heb daar naar gezocht maar kom alleen wat algemene termen tegen. Heb jij betere linkjes?
Een heel aantal. Zie PB
Hora est!
Geytenbeekje
Berichten: 8196
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door Geytenbeekje »

Verkeerd gelezen
Amerongen-Overberg.
Wellicht heeft dat te maken met dat Amerongensen lid zijn van OGGIn Overberg ?
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4009
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door Maanenschijn »

Bericht weggehaald ivm met onjuistheid.
Laatst gewijzigd door Maanenschijn op 13 nov 2020, 17:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10411
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door Zita »

Maanenschijn schreef:https://nieuwspaal.nl/bibliotheken-hale ... deze-tijd/

We zien meer en meer de Bijbel en het gezag van de Bijbel uit de maatschappij verdwijnen. Voor mijn gevoel in een stroomversnelling.
Is dit een serieus bericht? Het lijkt eigenlijk sarcastisch geschreven, vooral met die verbranding. Ik geloof het nog niet helemaal. Ook niet-christenen zien in de Bijbel een boek van grote historische en culturele waarde.

En anderzijds: in de Woord&Daad-winkel waar ik werk komen wekelijks meerdere klanten vragen om een Bijbel. Allerlei talen, allerlei moeilijkheidsgraden. De één gaat dus naar huis met een HSV (want de voorganger in de gemeente waar ik weleens kom zegt dat dat een zuivere vertaling is), de ander wil iets wat zo makkelijk mogelijk is want spreekt nauwelijks Nederlands (en krijgt dus een Bijbel in Gewone Taal of een kinderbijbel mee), de derde weet het niet maar wil gewoon een Bijbel. Engels, Pools, Arabisch, er is in die wijk echt veel behoefte aan de Bijbel. Dus als dat krantenbericht toch waar is: breng die Bijbels maar hier.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8890
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door J.C. Philpot »

.
Laatst gewijzigd door J.C. Philpot op 13 nov 2020, 17:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4009
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door Maanenschijn »

Zita schreef:
Maanenschijn schreef:https://nieuwspaal.nl/bibliotheken-hale ... deze-tijd/

We zien meer en meer de Bijbel en het gezag van de Bijbel uit de maatschappij verdwijnen. Voor mijn gevoel in een stroomversnelling.
Is dit een serieus bericht? Het lijkt eigenlijk sarcastisch geschreven, vooral met die verbranding. Ik geloof het nog niet helemaal. Ook niet-christenen zien in de Bijbel een boek van grote historische en culturele waarde.

En anderzijds: in de Woord&Daad-winkel waar ik werk komen wekelijks meerdere klanten vragen om een Bijbel. Allerlei talen, allerlei moeilijkheidsgraden. De één gaat dus naar huis met een HSV (want de voorganger in de gemeente waar ik weleens kom zegt dat dat een zuivere vertaling is), de ander wil iets wat zo makkelijk mogelijk is want spreekt nauwelijks Nederlands (en krijgt dus een Bijbel in Gewone Taal of een kinderbijbel mee), de derde weet het niet maar wil gewoon een Bijbel. Engels, Pools, Arabisch, er is in die wijk echt veel behoefte aan de Bijbel. Dus als dat krantenbericht toch waar is: breng die Bijbels maar hier.

Ik heb even wat zitten Googlelen, ik denk inderdaad dat het satire is. Ik ben op het verkeerde been gezet. Misschien beter dan maar weghalen?
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11932
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door Herman »

Het mag dan satire zijn. Het is dan wel een macabere grap.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8890
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door J.C. Philpot »

Herman schreef:Het mag dan satire zijn. Het is dan wel een macabere grap.
Zeker. En ik sluit niet uit dat we het nog een keer echt gaan meemaken dat de bijbels uit de bibliotheken verwijderd worden (zonder dat verbranden waarschijnlijk dan).
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gesloten