Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Ditbenik
Inactief
Berichten: 3465
Lid geworden op: 25 feb 2011, 17:09

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door Ditbenik »

Gerrit35 schreef:
Henk J schreef:https://nos.nl/artikel/2392299-tachtig- ... journalist
Tja, was te verwachten. Vond het ook een lompe actie.
Enerzijds wel, maar anderzijds denk ik dan: en die journalist mag gewoon doorgaan met treiteren? Dat is wel acceptabel?
Je lijkt te zoeken naar een excuses om in te kunnen rijden op een journalist. Of een journalist nu wel of niet treitert doet niet ter zake, zoals het ook niet ter zake doet of het een journalist is of iemand anders. Wie zich christen noemt, heeft zich daar naar te gedragen.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door GerefGemeente-lid »

Ditbenik schreef:
Gerrit35 schreef:
Henk J schreef:https://nos.nl/artikel/2392299-tachtig- ... journalist
Tja, was te verwachten. Vond het ook een lompe actie.
Enerzijds wel, maar anderzijds denk ik dan: en die journalist mag gewoon doorgaan met treiteren? Dat is wel acceptabel?
Je lijkt te zoeken naar een excuses om in te kunnen rijden op een journalist. Of een journalist nu wel of niet treitert doet niet ter zake, zoals het ook niet ter zake doet of het een journalist is of iemand anders. Wie zich christen noemt, heeft zich daar naar te gedragen.
Het doet er in deze specifieke casus wel degelijk toe dat het een journalist is.
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Online
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door DDD »

Ik vind het wel een forse straf in ieder geval voor het een parkeervak inrijden met 20 km/uur. Geen idee wat er voor gevaarlijks had kunnen gebeuren, maar ik ben dan ook geen dokter.
Ditbenik
Inactief
Berichten: 3465
Lid geworden op: 25 feb 2011, 17:09

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door Ditbenik »

GerefGemeente-lid schreef:
Ditbenik schreef:
Gerrit35 schreef:
Henk J schreef:https://nos.nl/artikel/2392299-tachtig- ... journalist
Tja, was te verwachten. Vond het ook een lompe actie.
Enerzijds wel, maar anderzijds denk ik dan: en die journalist mag gewoon doorgaan met treiteren? Dat is wel acceptabel?
Je lijkt te zoeken naar een excuses om in te kunnen rijden op een journalist. Of een journalist nu wel of niet treitert doet niet ter zake, zoals het ook niet ter zake doet of het een journalist is of iemand anders. Wie zich christen noemt, heeft zich daar naar te gedragen.
Het doet er in deze specifieke casus wel degelijk toe dat het een journalist is.
Voor de rechter ja. Voor een christen niet.
Mistig
Berichten: 2390
Lid geworden op: 03 jul 2017, 13:04
Locatie: Rotterdam eo

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door Mistig »

Ditbenik schreef:
GerefGemeente-lid schreef: Het doet er in deze specifieke casus wel degelijk toe dat het een journalist is.
Voor de rechter ja. Voor een christen niet.
Toch denk ik echt dat het wel een groot verschil is of iemand journalist is of niet. En dan maakt het toch niet uit of je christen bent of niet? Wat had mijn opinie als niet christen anders kunnen zijn?
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
Ditbenik
Inactief
Berichten: 3465
Lid geworden op: 25 feb 2011, 17:09

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door Ditbenik »

Mistig schreef:
Ditbenik schreef:
GerefGemeente-lid schreef: Het doet er in deze specifieke casus wel degelijk toe dat het een journalist is.
Voor de rechter ja. Voor een christen niet.
Toch denk ik echt dat het wel een groot verschil is of iemand journalist is of niet. En dan maakt het toch niet uit of je christen bent of niet? Wat had mijn opinie als niet christen anders kunnen zijn?
Voor een rechter maakt het verschil of jij op een journalist in rijdt of op een gewoon iemand zoals ik. Als het een journalist is word je zwaarder gestraft. Voor wie zich christen noemt, maakt het geen verschil. Je hebt een ander gewoon niet te kwetsen, ook niet als je wordt getreiterd zoals werd gesuggereerd. Wat de opinie van een niet-christen is, doet er niet toe. Voor een christen is het Woord van God de norm.
Gerrit35
Berichten: 108
Lid geworden op: 25 jun 2019, 13:18

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door Gerrit35 »

Ditbenik schreef:
Gerrit35 schreef:
Henk J schreef:https://nos.nl/artikel/2392299-tachtig- ... journalist
Tja, was te verwachten. Vond het ook een lompe actie.
Enerzijds wel, maar anderzijds denk ik dan: en die journalist mag gewoon doorgaan met treiteren? Dat is wel acceptabel?
Je lijkt te zoeken naar een excuses om in te kunnen rijden op een journalist. Of een journalist nu wel of niet treitert doet niet ter zake, zoals het ook niet ter zake doet of het een journalist is of iemand anders. Wie zich christen noemt, heeft zich daar naar te gedragen.
Zeker niet, ik keur het ook niet goed, al heb ik wel het idee dat het allemaal (ook door de rechter) zwaar overdreven wordt. Naar mijn idee kon die journalist dit zien aankomen en was hij ernaar op zoek. Dat is namelijk het niveau van Powned. Christenen treiteren totdat er iets gebeurt waardoor je hen/ons negatief in het nieuws kunt brengen. Naar ik begreep was er al eerder iets voorgevallen bij deze kerk of met deze kerkganger, dus het is - hoewel verkeerd - menselijk dat iemand dan een keer zijn hoofd verliest.

Hoewel ik de beelden alleen maar heb gezien en er niet bij was, ervaar ik een gevoel van boosheid en tegelijkertijd machteloosheid. Dergelijke journalisten proberen je waar het kan het bloed onder de nagels vandaan te halen. Als christen word je geacht te allen tijde netjes te reageren zonder aanstoot te geven en voor wat je te verduren krijgt, kun je eigenlijk amper (of zelfs helemaal niet) aangifte bij de politie doen. Dat voelt als een groot onrecht. En ja, ik ken de bijbelteksten wel die op dergelijke situaties van toepassing zijn, maar het geeft je toch een vervelend gevoel.

Dat probeerde ik met m'n korte reactie van een paar dagen geleden duidelijk te maken :)
Online
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door DDD »

Het is mij nooit eerder opgevallen: maar de EO en de NCRV hebben heel lang allebei een CGK-voorzitter gehad. Van de EO wist ik dat wel. Maar van de NCRV wist ik dat niet. Terwijl ik van allebei lid ben. Dat vond ik dan toch wel weer opmerkelijk.

https://www.rd.nl/artikel/949842-ds-bor ... -predikant
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17245
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door huisman »

DDD schreef:Het is mij nooit eerder opgevallen: maar de EO en de NCRV hebben heel lang allebei een CGK-voorzitter gehad. Van de EO wist ik dat wel. Maar van de NCRV wist ik dat niet. Terwijl ik van allebei lid ben. Dat vond ik dan toch wel weer opmerkelijk.

https://www.rd.nl/artikel/949842-ds-bor ... -predikant

Dat wist ik wel want mijn vader vond het niet kunnen dat een CGK predikant bij de NCRV zat. Mijn ouders waren toen nog GKv.
Ben dankbaar dat ze deze tijd niet meer meemaken. Verwarring alom in de twee kerken die zij liefhadden.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
HersteldHervormd
Berichten: 5986
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door HersteldHervormd »

HersteldHervormd schreef:De winkel van Kleen is overvallen door gewapende criminelen.

Ik bedoel dit niet als serieus nieuws ofzo hoor :)
Hij is wederom overvallen een paar dagen geleden.
https://www.katwijkactueel.nl/2021/12/o ... elmetalen/
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
Mannetje
Berichten: 7692
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door Mannetje »

Overvallen of is er ingebroken?

Ook heel vervelend, maar wel echt iets anders...
-
Online
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door DDD »

In het RD van zaterdag een aangrijpend artikel over de martelaars uit Egypte van enkele jaren geleden. Als ik nog eens naar Egypte ga, zou ik de kerk die voor hun nagedachtenis gebouwd is, graag eens bezoeken.
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5385
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door pierre27 »

DDD schreef:In het RD van zaterdag een aangrijpend artikel over de martelaars uit Egypte van enkele jaren geleden. Als ik nog eens naar Egypte ga, zou ik de kerk die voor hun nagedachtenis gebouwd is, graag eens bezoeken.
Waren dat die mannen door IS onthoofd?
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
HersteldHervormd
Berichten: 5986
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door HersteldHervormd »

Mannetje schreef:Overvallen of is er ingebroken?

Ook heel vervelend, maar wel echt iets anders...
Ja excuus, er was ingebroken in zijn winkel.
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
Online
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door DDD »

pierre27 schreef:
DDD schreef:In het RD van zaterdag een aangrijpend artikel over de martelaars uit Egypte van enkele jaren geleden. Als ik nog eens naar Egypte ga, zou ik de kerk die voor hun nagedachtenis gebouwd is, graag eens bezoeken.
Waren dat die mannen door IS onthoofd?
Ja.
Gesloten