Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door J.C. Philpot »

Isala schreef:In de PKN worden transgenders gezegend, (waarmee zij de enige in de wereld is!)
Er zijn helaas meer kerken in de wereld waar dat kan. Ik weet het bijvoorbeeld van de CofE.

https://www.thetimes.co.uk/article/chur ... -qfzznztx7
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Isala
Berichten: 1267
Lid geworden op: 27 sep 2013, 22:14

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door Isala »

J.C. Philpot schreef:
Isala schreef:In de PKN worden transgenders gezegend, (waarmee zij de enige in de wereld is!)
Er zijn helaas meer kerken in de wereld waar dat kan. Ik weet het bijvoorbeeld van de CofE.

https://www.thetimes.co.uk/article/chur ... -qfzznztx7
O, dan heb ik samen met Trouw een misser gemaakt:
https://www.trouw.nl/religie-filosofie/ ... ~b0413108/

Maar evengoed verdrietig, het verdient ook geen ereplaats om hiermee de eerste/enige te zijn.
Hora est!
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door eilander »

Isala schreef:
Mara schreef:Nogmaals, een homostel mag geen kind laten dopen, wellicht wel in de vrijzinnige kerken, maar je vraagt je dan in ernst af, of het kind dan beter af is.
In de PKN worden transgenders gezegend, (waarmee zij de enige in de wereld is!)
kunnen homo's of lesbiennes predikant zijn,
hebben sjamanen en 'nieuwe spirituelen' recht om onderdeel te zijn van de kerk,
worden 'christelijke' yoga oefeningen aanbevolen,
zijn praktiserende homostellen welkom aan de tafel van de Heere,
mogen kinderen gedoopt worden van homoseksuele stellen,
en worden kerken vanuit de synode gestimuleerd positief tegenover homoseksualiteit te staan.

Je vraag je af: gaat dit niet nóg verder dan vrijzinnigheid? dit is goddeloos.
Dit is juist een gevolg van vrijzinnigheid. Tegelijkertijd wordt immers rechtse GB-gemeenten, die aan bovenstaand rijtje geen enkele ruimte willen geven, geen strobreed in de weg gelegd.
Isala
Berichten: 1267
Lid geworden op: 27 sep 2013, 22:14

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door Isala »

eilander schreef:Tegelijkertijd wordt immers rechtse GB-gemeenten, die aan bovenstaand rijtje geen enkele ruimte willen geven, geen strobreed in de weg gelegd.
Dat is zeker waar. Ik denk ook wel eens: hoe lang nog? Het grootste gedeelte van de PKN dwaalt steeds verder van Gods heilig Woord af.
Ook heb ik er grote moeite mee, dat van actie Kerkbalans, een gedeelte van mijn geld naar de hele breedte van deze kerk gaat, en waarmee ik dus ook deze goddeloze praktijken financieel ondersteun. Je kunt zeggen: dat gebeurd met onze belastingcentjes ook, maar daar heb ik geen keuze in. In Gods gemeente behoort dit niet zo zijn!
Hora est!
HersteldHervormd
Berichten: 5986
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door HersteldHervormd »

eilander schreef:
Isala schreef:
Mara schreef:Nogmaals, een homostel mag geen kind laten dopen, wellicht wel in de vrijzinnige kerken, maar je vraagt je dan in ernst af, of het kind dan beter af is.
In de PKN worden transgenders gezegend, (waarmee zij de enige in de wereld is!)
kunnen homo's of lesbiennes predikant zijn,
hebben sjamanen en 'nieuwe spirituelen' recht om onderdeel te zijn van de kerk,
worden 'christelijke' yoga oefeningen aanbevolen,
zijn praktiserende homostellen welkom aan de tafel van de Heere,
mogen kinderen gedoopt worden van homoseksuele stellen,
en worden kerken vanuit de synode gestimuleerd positief tegenover homoseksualiteit te staan.

Je vraag je af: gaat dit niet nóg verder dan vrijzinnigheid? dit is goddeloos.
Dit is juist een gevolg van vrijzinnigheid. Tegelijkertijd wordt immers rechtse GB-gemeenten, die aan bovenstaand rijtje geen enkele ruimte willen geven, geen strobreed in de weg gelegd.
Misschien nu nog wel Eilander, maar het is denk ik kwestie van tijd en er gaan landelijke afspraken over gemaakt worden.

Als er ook geen ''controle'' is kan je snel dwalen hè. Dat geld voor iedere gemeente trouwens, maar het is goed dat er altijd een goed georganiseerd, landelijk kerkelijk orgaan is.
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door -DIA- »

Citaat uit een Open Brief aan de catechisanten in De Wachter Sions:
"Babylon was superwelvarend. Haar weelde en verkwisting was groot. Haar kracht onaantastbaar. Maar God kwam met Zijn oordelen over haar Godvergeten bestaan. Toen viel ze. Toen hebben de koningen en de kooplieden gehuild. Toen hebben de stuurlieden en de bootsgezellen geweend. In één uur was haar macht en welvaart ten einde."

Voor de hele open brief, zie bij Meditaties, elders op dit forum.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Bruna
Berichten: 1734
Lid geworden op: 27 feb 2016, 16:00
Locatie: brunarefoforum@gmail.com

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door Bruna »

Bezorgd schreef:
Hollander schreef:
Piet Puk schreef:Wie kan me de link van de vorige post met 'contactadvertenties' uitleggen?
Met dergelijke middelen krijg je op hele andere manieren contact.

Dat denk ik ook, dan zijn contactadvertenties niet zo nodig.
Enige nadeel is dat ze de volgende dag niet meer weten met wie ze contact hebben gehad.
Dan is een contactadvertentie in het RD misschien wel weer handig.

"Wil die (waarschijnlijk refo) jongere op Goeree Overflakkee die net als ik troep gebruikte afgelopen vrijdag, met wie ik leuk gesproken heb contact met me op nemen? Ik had een rode vest aan, en was helemaal doorgedraaid door het snuiven. Brieven onder nr 321 ovv RDspeeddate "
:haha leuk verzonnen, je hebt er talent voor!

Waarom zou dat er zo spelen?

Heb altijd het idee dat ze zich willen meten met de Rijnmondregio. Wij zijn ook zuid Holland. In de Hoekse Waard heb je dat dan weer minder.
Je moet ook op Flakkee niet zeggen dat het op Zeeland lijkt want dan reageren ze een beetje doorgesnoven.
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door DDD »

-DIA- schreef:Citaat uit een Open Brief aan de catechisanten in De Wachter Sions:
"Babylon was superwelvarend. Haar weelde en verkwisting was groot. Haar kracht onaantastbaar. Maar God kwam met Zijn oordelen over haar Godvergeten bestaan. Toen viel ze. Toen hebben de koningen en de kooplieden gehuild. Toen hebben de stuurlieden en de bootsgezellen geweend. In één uur was haar macht en welvaart ten einde."

Voor de hele open brief, zie bij Meditaties, elders op dit forum.
Wat een rare brief dan. Kooplieden en bootsgezellen. Hoe kom je op het idee om zo aan jongeren te schrijven. Ik zou zelf nog niet eens zo willen worden aangeschreven.
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door DDD »

Isala schreef:
eilander schreef:Tegelijkertijd wordt immers rechtse GB-gemeenten, die aan bovenstaand rijtje geen enkele ruimte willen geven, geen strobreed in de weg gelegd.
Dat is zeker waar. Ik denk ook wel eens: hoe lang nog? Het grootste gedeelte van de PKN dwaalt steeds verder van Gods heilig Woord af.
Ook heb ik er grote moeite mee, dat van actie Kerkbalans, een gedeelte van mijn geld naar de hele breedte van deze kerk gaat, en waarmee ik dus ook deze goddeloze praktijken financieel ondersteun. Je kunt zeggen: dat gebeurd met onze belastingcentjes ook, maar daar heb ik geen keuze in. In Gods gemeente behoort dit niet zo zijn!
Volgens mij wordt de PKN gemiddeld genomen juist steeds orthodoxer.
alexv
Berichten: 486
Lid geworden op: 02 apr 2013, 01:18

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door alexv »

eilander schreef:
Isala schreef:
Mara schreef:Nogmaals, een homostel mag geen kind laten dopen, wellicht wel in de vrijzinnige kerken, maar je vraagt je dan in ernst af, of het kind dan beter af is.
In de PKN worden transgenders gezegend, (waarmee zij de enige in de wereld is!)
kunnen homo's of lesbiennes predikant zijn,
hebben sjamanen en 'nieuwe spirituelen' recht om onderdeel te zijn van de kerk,
worden 'christelijke' yoga oefeningen aanbevolen,
zijn praktiserende homostellen welkom aan de tafel van de Heere,
mogen kinderen gedoopt worden van homoseksuele stellen,
en worden kerken vanuit de synode gestimuleerd positief tegenover homoseksualiteit te staan.

Je vraag je af: gaat dit niet nóg verder dan vrijzinnigheid? dit is goddeloos.
Dit is juist een gevolg van vrijzinnigheid. Tegelijkertijd wordt immers rechtse GB-gemeenten, die aan bovenstaand rijtje geen enkele ruimte willen geven, geen strobreed in de weg gelegd.

En dat geen strobreed in de weg is zeer kwalijk. Dat betekent dat deze predikanten zeer ontrouw zijn. Ze worden gedoogd omdat ze zwijgen. Ds Pauwe werd uitgespuugd. Op synode vergaderingen zouden ze bv moeten eisen dat vrouwen uit de vergadering moeten. Als ze dat doen worden ze niet meer gedoogd.
gallio
Berichten: 1963
Lid geworden op: 14 jan 2004, 16:01

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door gallio »

DDD schreef:
-DIA- schreef:Citaat uit een Open Brief aan de catechisanten in De Wachter Sions:
"Babylon was superwelvarend. Haar weelde en verkwisting was groot. Haar kracht onaantastbaar. Maar God kwam met Zijn oordelen over haar Godvergeten bestaan. Toen viel ze. Toen hebben de koningen en de kooplieden gehuild. Toen hebben de stuurlieden en de bootsgezellen geweend. In één uur was haar macht en welvaart ten einde."

Voor de hele open brief, zie bij Meditaties, elders op dit forum.
Wat een rare brief dan. Kooplieden en bootsgezellen. Hoe kom je op het idee om zo aan jongeren te schrijven. Ik zou zelf nog niet eens zo willen worden aangeschreven.
Allicht gequoot uit de SV, Openbaring 18:15-17.
Bruna
Berichten: 1734
Lid geworden op: 27 feb 2016, 16:00
Locatie: brunarefoforum@gmail.com

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door Bruna »

DDD schreef:
-DIA- schreef:Citaat uit een Open Brief aan de catechisanten in De Wachter Sions:
"Babylon was superwelvarend. Haar weelde en verkwisting was groot. Haar kracht onaantastbaar. Maar God kwam met Zijn oordelen over haar Godvergeten bestaan. Toen viel ze. Toen hebben de koningen en de kooplieden gehuild. Toen hebben de stuurlieden en de bootsgezellen geweend. In één uur was haar macht en welvaart ten einde."

Voor de hele open brief, zie bij Meditaties, elders op dit forum.
Wat een rare brief dan. Kooplieden en bootsgezellen. Hoe kom je op het idee om zo aan jongeren te schrijven. Ik zou zelf nog niet eens zo willen worden aangeschreven.
Heb je ook de hele brief gelezen?
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door DDD »

Nee, maar die kom ik mogelijk in een ander draadje nog tegen, begreep ik.

Dat is inmiddels gebeurd. De brief is verder gelukkig niet in hetzelfde taalregister. Het is een vriendelijke brief, al zou ik er een naam onder zetten. Maar dat is daar de gewoonte. Het zal vast een vorm van bescheidenheid zijn. Het zal niet de bedoeling zijn om hem uitvoerig te recenseren. Ik zie er wel een soort oproep tot bekering in, en in ieder geval ook confronterende bespiegelingen. Dus het was goed om de brief te lezen.
gallio
Berichten: 1963
Lid geworden op: 14 jan 2004, 16:01

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door gallio »

DDD schreef:Nee, maar die kom ik mogelijk in een ander draadje nog tegen, begreep ik.

Dat is inmiddels gebeurd. De brief is verder gelukkig niet in hetzelfde taalregister. Het is een vriendelijke brief, al zou ik er een naam onder zetten. Maar dat is daar de gewoonte. Het zal vast een vorm van bescheidenheid zijn. Het zal niet de bedoeling zijn om hem uitvoerig te recenseren. Ik zie er wel een soort oproep tot bekering in, en in ieder geval ook confronterende bespiegelingen. Dus het was goed om de brief te lezen.
In DWS staat de naam er meestal boven. In dit geval staat er C. Dubbeld
Bruna
Berichten: 1734
Lid geworden op: 27 feb 2016, 16:00
Locatie: brunarefoforum@gmail.com

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door Bruna »

gallio schreef:
DDD schreef:Nee, maar die kom ik mogelijk in een ander draadje nog tegen, begreep ik.

Dat is inmiddels gebeurd. De brief is verder gelukkig niet in hetzelfde taalregister. Het is een vriendelijke brief, al zou ik er een naam onder zetten. Maar dat is daar de gewoonte. Het zal vast een vorm van bescheidenheid zijn. Het zal niet de bedoeling zijn om hem uitvoerig te recenseren. Ik zie er wel een soort oproep tot bekering in, en in ieder geval ook confronterende bespiegelingen. Dus het was goed om de brief te lezen.
In DWS staat de naam er meestal boven. In dit geval staat er C. Dubbeld
Ik geloof dat het Gouda is waar hij woont. Ik weet niet of het daar de gewoonte is om er geen naam onder te zetten.
DDD woont er dichter bij dan ik.
Gesloten