Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door eilander »

DDD schreef:Dat is niet het enige. Het gaat mij er om dat er kennelijk totaal geen zicht is op wat zich op de werkvloer afspeelt en dat daarmee getalenteerde werknemers vertrekken. Terwijl er een enorm tekort is aan mensen met dit vakgebied en het een uitvoerige opleiding vereist. Dan heb je toch een hr-beleid van niks.

Ik snap zo'n man trouwens ook niet, dat hij het zelfs niet eens probeert bespreekbaar te maken bij zijn leidinggevende. Maar goed, dat hoort bij het type werk misschien. Niet zeuren en doorgaan. Of niet dus.
Ik ken iemand die in een soortgelijke omgeving werkt en met precies hetzelfde te maken heeft. In zo'n cultuur is het onmogelijk om het bespreekbaar te maken. Leidinggevende doet er ook aan mee. Het is eigenlijk een beetje niveau puberschoolklas: als je erover gaat zeuren, ben je helemaal de pineut. Echt een moeilijke situatie als christen.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door GerefGemeente-lid »

Kun je daar bij de rechter niets mee?
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
JvW
Berichten: 761
Lid geworden op: 03 jun 2019, 12:16
Locatie: Vlissingen; jvw850forum@gmail.com

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door JvW »

GerefGemeente-lid schreef:Kun je daar bij de rechter niets mee?
Misschien wel, maar wat denk je dan te bereiken?
Jaco van Westenbrugge
Email: jvw850forum@gmail.com
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door GerefGemeente-lid »

JvW schreef:
GerefGemeente-lid schreef:Kun je daar bij de rechter niets mee?
Misschien wel, maar wat denk je dan te bereiken?
Verandering van deze slechte normen en waarden. En precies zoals @DDD zegt: de eis dat het hr-beleid verandert.
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
JvW
Berichten: 761
Lid geworden op: 03 jun 2019, 12:16
Locatie: Vlissingen; jvw850forum@gmail.com

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door JvW »

Ik snap je wel en formeel klopt het ook.
Ik vermoed alleen dat alleen HR dat niet gewijzigd krijgt. Je hebt het over een cultuurverandering en daar gaat heel lang overheen voordat je dat voor elkaar hebt. En daarvoor heb je de hele organisatie nodig, het merendeel (op de juiste posities in het bedrijf) moet mee gaan in die verandering. Anders lukt het alleen op papier....
Jaco van Westenbrugge
Email: jvw850forum@gmail.com
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door eilander »

GerefGemeente-lid schreef:Kun je daar bij de rechter niets mee?
Nee. Op papier is er niets mis. En je kunt een cultuur waar niemand (vrijwel niemand) last van heeft, niet veranderen. Dit is denk ik op vele plaatsen, bv. in de bouw, ook aan de hand. Slappe praat over bier, voetbal, seks, buitenlanders, enz.... Als je daar niet aan mee wilt doen, heb je het zwaar.
Online
merel
Berichten: 9825
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door merel »

J.C. Philpot schreef:Het is denk ik ook een schoolvoorbeeld van een sector waar het topic inclusie nog niet doorgedrongen is. Het bedrijf waar ik werk is op dit moment op HR en recruitment gebied bezig met inclusie en diversiteit.

Maar meestal denkt men dan bij die termen aan andere "minderheden" als de christen-minderheid.
Dat is op zich ook wel logisch. CV's worden vaak geselecteerd op namen en huidskleur. De gemiddelde blanke is eerder geneigd om een Koen de Vries aan te nemen dan Ahmed Yilmas. In dat kader hebben we nog een hoop te winnen en niet alleen bij werkgevers. Ik dacht met mijn eigen blanke achtergrond dat het wel wat overdreven was en wellicht in excessen voorkwam, maar dat is dus echt niet zo.
Twee sprekende voorbeelden; Mijn hoogopgeleide buurvrouw van Surinaamse afkomst en ik bevielen ongeveer tegelijkertijd van onze oudste. Wij gingen regelmatig samen naar een cb in Rotterdam. Zij kreeg elke keer een preek/vooroordeel over voeding en duimen van haar dochter en zelfs vragen over vrouwen besnijdenis en ik kreeg deze vragen en opmerkingen niet, terwijl onze oudste duimend binnen kwam.
voorbeeld 2: De oudste van dezelfde buren ging naar een prestigieuze school in Rotterdam. Het buurmeisje met buitenlandse achternaam kwam in de enige allochtonenklas, terwijl haar donkere vriendinnetje met een Hollandse achternaam in een reguliere klas kwam. De buren hebben om uitleg gevraagd en dit kon de school natuurlijk ook niet uitleggen en is overgeplaatst naar een blanke klas. Segregatie in een Rotterdamse klas.

En zo kan ik nog wel meer vooroordelen en voorbeelden noemen.
DDD
Berichten: 28707
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door DDD »

eilander schreef:
GerefGemeente-lid schreef:Kun je daar bij de rechter niets mee?
Nee. Op papier is er niets mis. En je kunt een cultuur waar niemand (vrijwel niemand) last van heeft, niet veranderen. Dit is denk ik op vele plaatsen, bv. in de bouw, ook aan de hand. Slappe praat over bier, voetbal, seks, buitenlanders, enz.... Als je daar niet aan mee wilt doen, heb je het zwaar.
Ik ben het daar totaal niet mee eens. Zelfbewust optreden kan in de meeste gevallen wel een einde maken aan pestgedrag. Ook in de bouw, en zeker als er steun is van het management.

In dit geval blijkt, dat het niet eens is geprobeerd. Iedereen mag daarin zijn eigen keuzes maken, maar dat had zeker anders gekund. Ik vind het in ieder geval jammer voor de maatschappij. Op deze manier gaat waardevol talent verloren. De andere werkzaamheden kunnen andere mensen ook wel doen.

Het is jammer dat zo'n bedrijf niet bij naam genoemd wordt, dan zou het misschien nog eens aan de orde komen. En het is jammer dat zo'n interview niet in het NRC staat.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door eilander »

Heb je wel eens met mensen in zo'n situatie gesproken?
DDD
Berichten: 28707
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door DDD »

Ja. Regelmatig.

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
HersteldHervormd
Berichten: 6112
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door HersteldHervormd »

https://www.ad.nl/binnenland/kerkvoogd- ... ~a3938a33/

Niet zo fraai, maar wel mooi dat er uiteindelijk schuld is beleden, alhoewel ik me wel afvraag wat dat gedeeltelijk betekend?
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8967
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door J.C. Philpot »

GGotK schreef:https://www.telegraaf.nl/nieuws/8928623 ... d-aangifte

Zeer triest nieuws, maar wel een predikant die kordaat is opgetreden zover ik uit dit artikel kan opmaken.
Zijn er situaties waarin een predikant het ambtsgeheim kan of zelf moet doorbreken? Deze vraag word hier gesteld aan prof. mr. dr. W. A. Zondag, predikant van de gereformeerde gemeente te Dordrecht en bijzonder hoogleraar kerk, recht en samenleving aan de Theologische Universiteit Apeldoorn.

https://www.rd.nl/artikel/930665-als-am ... kant-knelt
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Geytenbeekje
Berichten: 8297
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door Geytenbeekje »

Ik heb het te doen met leden van HHK Achterberg 6 preken over hetzelfde Bijbelgedeelte gehad. 6x Handelingen 2
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8967
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door J.C. Philpot »

Geytenbeekje schreef:Ik heb het te doen met leden van HHK Achterberg 6 preken over hetzelfde Bijbelgedeelte gehad. 6x Handelingen 2
Dat hoeft helemaal niet verkeerd te zijn, en ook weinig van hetzelfde te bevatten. Afhankelijk van de predikant.

Ds. Martyn Lloyd-Jones preekte een serie van 372 preken over de romeinenbrief. En daar had ik graag onder gezeten, want dat waren echt geen herhalingen, maar stevige kost.

Maar ik denk dat hij ook wel buitengewone gaven had. De meeste hedendaagse predikanten zie ik dat niet doen.

Ik heb in de vestry in de Westminster Chapel overigens de bijbel van Lloyd Jones gezien. Onder andere de Romeinenbrief was helemaal versleten.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12049
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door Herman »

Geytenbeekje schreef:Ik heb het te doen met leden van HHK Achterberg
Ik ook. Er is € 164.500 foetsie.
Gesloten