Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door Jantje »

Ambtenaar schreef:
Bezorgd schreef: Die arme kinderen met twee vaders of twee moeders, of soms zelfs nog een derde in het spel. De donor of draagmoeder.
Hoewel ik het standpunt van @merel in deze niet deel, is het nogal aanmatigend om te spreken over "arme kinderen". Ik ken diverse kinderen die opgroeien bij twee moeders, en er is helemaal niets mis met deze kinderen of hun opvoeding.
Ze missen wel iets wezenlijks.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Ambtenaar
Berichten: 9146
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door Ambtenaar »

Jantje schreef: Ze missen wel iets wezenlijks.
Ik zou niet weten wat.
Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door Hollander »

Ambtenaar schreef:
Jantje schreef: Ze missen wel iets wezenlijks.
Ik zou niet weten wat.
Een vader en/of moeder.
Het huwelijk tussen man en vrouw is een instelling vanuit het paradijs. God heeft in Zijn goedheid dit overgelaten. Binnen dat huwelijksverbond horen kinderen op te groeien.
Het uitvegen van zaken die de scheppingsorde raken, is een van de hoofdkenmerken van het krachtige werk van de duivelse machten.
Laatst gewijzigd door Hollander op 10 jul 2020, 09:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door Bezorgd »

Ambtenaar schreef:
Jantje schreef: Ze missen wel iets wezenlijks.
Ik zou niet weten wat.


Een vader.
Ik snap echt niet dat we zulke dingen op dit forum uit moeten leggen.

De Scheppingsorde wordt volledig uit zijn verband gerukt.

Dat de lobby en invloed van die LHBTQRS beweging zo groot is...
Mistig
Berichten: 2390
Lid geworden op: 03 jul 2017, 13:04
Locatie: Rotterdam eo

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door Mistig »

Bezorgd schreef:
Ambtenaar schreef:
Jantje schreef: Ze missen wel iets wezenlijks.
Ik zou niet weten wat.
Een vader.
Ik snap echt niet dat we zulke dingen op dit forum uit moeten leggen.
De Scheppingsorde wordt volledig uit zijn verband gerukt.
Dat de lobby en invloed van die LHBTQRS beweging zo groot is...
Ik zit me ook lichtelijk te verbazen hier.
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
Ambtenaar
Berichten: 9146
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door Ambtenaar »

Hollander schreef:Een vader en/of moeder.
Ik zou niet weten wat twee mannen of twee vrouwen diskwalificeert om goede ouders te zijn. In de tijd dat ik optrok met een diaken in de wijk kwam ik gezinnen tegen waar de opvoeding door vader en moeder een drama was.
Het huwelijk tussen man en vrouw is een instelling vanuit het paradijs. God heeft in Zijn goedheid dit overgelaten. Binnen dat huwelijksverbond horen kinderen op te groeien.
Dat is een normatieve uitspraak. Die zegt echter niets over de kwaliteit van opvoeding.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door Bezorgd »

Mistig schreef:
Bezorgd schreef:
Ambtenaar schreef:
Jantje schreef: Ze missen wel iets wezenlijks.
Ik zou niet weten wat.
Een vader.
Ik snap echt niet dat we zulke dingen op dit forum uit moeten leggen.
De Scheppingsorde wordt volledig uit zijn verband gerukt.
Dat de lobby en invloed van die LHBTQRS beweging zo groot is...
Ik zit me ook lichtelijk te verbazen hier.

Ik ben bang dat het alleen maar verder gaat.
Ons denken wordt zo beïnvloed.
Zeker op het vlak van relaties en seksualiteit.
Je ziet het met scheidingen. overspel etc etc. Daar denken we ook genuanceerder over dan 50 jaar terug denk ik.
Zo ook met de praxis van homofiele. Zeker de opgroeiende jeugd.
Maar ook diverse vormen van relaties en die hele gender discussie. Het is als een druppel die de steen uitholt.
Het is wachten op de tijd dat we pedofilie gaan nuanceren.
Laatst gewijzigd door Bezorgd op 10 jul 2020, 09:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Ambtenaar
Berichten: 9146
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door Ambtenaar »

Bezorgd schreef: Een vader. Ik snap echt niet dat we zulke dingen op dit forum uit moeten leggen.
Je bent net als anderen niet in staat om onderscheid te maken tussen norm en de realisatie, nl. de opvoeding. Kinderen die opgroeien in een gezin met twee vaders en twee moeders hebben niet per definitie een mindere opvoeding.
De Scheppingsorde wordt volledig uit zijn verband gerukt.
Dat staat los van de uitspraak van @Jantje dat kinderen die opgroeien met twee vaders of twee moeders iets missen.
Ambtenaar
Berichten: 9146
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door Ambtenaar »

Bezorgd schreef: Ik beng bang dat het alleen maar verder gaat. Ons denken wordt zo beïnvloed.
Ook jij kunt geen onderscheid maken tussen enerzijds de norm en de kwaliteit van de opvoeding. Je kunt stellen dat het niet conform de Bijbel is dat kinderen opgroeien in een gezin met twee vaders en twee moeders, maar je kunt niet stellen dat kinderen die in een dergelijk gezin iets missen c.q. geen goede opvoeding kunnen krijgen. Het zijn twee verschillende grootheden.
Het is wachten op de tijd dat we pedofilie gaan nuanceren.
In dit kader een belachelijke uitspraak.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door eilander »

Beste mensen, dit forum wil staan op het fundament van Gods Woord, waarin overduidelijk het huwelijk is bedoeld voor één man en één vrouw. Een bijbelse opvoeding kan dus alleen binnen dat kader plaatsvinden. Verdediging van andere samenlevingsvormen en goedpraten van de opvoeding binnen bv. een homohuwelijk is hier niet toegestaan!
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3023
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door Lilian1975 »

merel schreef:Homohuwelijk en adoptie door homoseksuelen zijn door seculieren volkomen geaccepteerd. Eerlijk gezegd heb ik ook geen enkele moeite met adoptie door homoseksuelen stellen.
Kleine nuance...
In veel zendende landen is het door het land zelf juist niet toegestaan. Is ook veelzeggend.de meeste landen waar adoptiekinderen vandaan komen stellen juist als voorwaarde minimaal een huwelijk tussen man en vrouw van minimaal x aantal jaar. Het is het westen wat dit vaker wel toe staat. En als het door het land waar de kinderen vandaan komen wordt toegestaan staat dat expliciet genoemd. Om in aanmerking te komen voor adoptie met je voldoen aan de regels van het "zendende" land. Verder wordt in veel landen ook een echt huwelijk bedoeld en geen samenwonen. Tijdens de verplichte cursus waren er die nog even snel regelden dat ze getrouwd waren.

Verder hebben veel landen er moeite mee omdat opvoeding in hun ogen meer is dan wat pedagogiek. Maar omdat levensbeschouwing en in landen waar wel sprake us van het christelijk geloof een rol speelt in de hele opvoeding.
Een moslim land/regering zal nier toestaan dat een moslim kindje door christenen wordt geadopteerd. Dat moet de familie zelf doen. Daarom ook dat je bijv met brieven moet aantonen naar de kerk te gaan. In bepaalde landen
.. Waar de ander beschrijft hoe zij de aspirant ouders zien als christen etc.

En inderdaad dat het westen steeds seculierder is. Omdat de lobby voor lgbt hier de "macht" van de kerk heeft gebroken. Of is het andersom? Hebben wij het laten gebeuren omdat we de Bijbel alleen niet meer als kompas hebben? Lees het boek sexuele revolutie eens om te zien hoe een en ander in zijn werk gaat. En als die lobby gewonnen heeft op het terrein van opvoeding, onderwijs gezin en uiteindelijk kerk...... ?
Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door Hollander »

Ambtenaar schreef:
Hollander schreef:Een vader en/of moeder.
Ik zou niet weten wat twee mannen of twee vrouwen diskwalificeert om goede ouders te zijn. In de tijd dat ik optrok met een diaken in de wijk kwam ik gezinnen tegen waar de opvoeding door vader en moeder een drama was.
De kwaliteit van de opvoeding wordt mede bepaald door de Bijbel. Als de Bijbel niet gezaghebbend is, kan hooguit brave burgerlijkheid ontstaan, maar is de opvoeding per definitie niet geslaagd.

Verder is het ene slechte (dramatische opvoeding door vader én moeder) nooit een reden het andere desastreuze en onbijbelse enigzins van positieve kwalificaties te voorzien.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door Mara »

merel schreef:Homohuwelijk en adoptie door homoseksuelen zijn door seculieren volkomen geaccepteerd. Eerlijk gezegd heb ik ook geen enkele moeite met adoptie door homoseksuelen stellen.
Maar dan betreft het toch geen kerkelijk bevestigd huwelijk?
En het kind moet ongedoopt blijven? Heb je daar ook geen moeite mee?

Het kan nog erger.
Een kind kan plots 2 vaders of 2 moeders krijgen, terwijl het voorheen een vader en moeder had.
Vader is transgender, wordt vrouw. Dat gebeurt, ook in christelijke kringen!
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Geytenbeekje
Berichten: 8246
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door Geytenbeekje »

Ambtenaar schreef:
Bezorgd schreef: Ik beng bang dat het alleen maar verder gaat. Ons denken wordt zo beïnvloed.
Ook jij kunt geen onderscheid maken tussen enerzijds de norm en de kwaliteit van de opvoeding. Je kunt stellen dat het niet conform de Bijbel is dat kinderen opgroeien in een gezin met twee vaders en twee moeders, maar je kunt niet stellen dat kinderen die in een dergelijk gezin iets missen c.q. geen goede opvoeding kunnen krijgen. Het zijn twee verschillende grootheden.
Het is wachten op de tijd dat we pedofilie gaan nuanceren.
In dit kader een belachelijke uitspraak.
Dus de tijd voor de Bijbel weglaten noem jij dat niet missen ?
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door merel »

Ik zie dat mijn reactie veel vragen oproept. Ik kreeg ook via de mods een waarschuwing hiervoor. Ik heb hen gevraagd of ik mijn uitspraak mocht uitleggen. Ik heb daar geen reactie nog op ontvangen. Toch zou ik mijn standpunt graag willen uitleggen. Als dat niet goed is, hoor ik het graag. Het is niet mijn bedoeling om tegen de forum regels in te gaan.

Ik vind dat een kind het beste geboren kan worden bij een vader en een moeder. Dat is ook zoals ik denk dat God het bedoeld heeft. Een man en vrouw zijn niet hetzelfde en hebben ook als ouder een andere rol. Ik ben daarom ook expliciet tegen donor- en draagmoederschap.

Ik zie ook hele schrijnende beelden van kinderen in derde wereld landen die verstoten zijn vanwege een handicap of vanwege armoede geen enkele toekomst hebben in hun land. Het liefst haalde ik al die kinderen hierheen om hen hier zorg en een toekomst te geven. Dus dan ook bij andere gezinnen dan wij gewend zijn.

En of ik het erg vind dat zij niet gedoopt zijn? Zij zouden in land van herkomst ook niet gedoopt zijn. Wel is het erg dat een kind nooit van God, maar ook vooral van Jezus, zou horen. Die kans lijkt mij groter in diverse adoptie landen zoals China etc. dan bij ons.

Ik hoop dat ik mijn korte mededeling hiermee genuanceerd heb, zonder tegen de forum regels in te gaan.
Gesloten