Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Mistig
Berichten: 2391
Lid geworden op: 03 jul 2017, 13:04
Locatie: Rotterdam eo

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door Mistig »

Bezorgd schreef:
mulder schreef:
Jantje schreef:https://www.rd.nl/kerk-religie/nieuwe-w ... -1.1677080

https://www.gergeminned.nl/#/

Prachtig hoor! :super
mulder schreef:Bijzonder

ben er niet op tegen hoor. Maar jarenlang mochten de ggin basisscholen, deputaatschappen en gemeenten geen website maken en onderhouden van de kerkelijke leiding. Toen kwam de ANBi regelgeving en toen moest men wel geloven aan een hele basic website. maar die was puur bedoeld om aan de minimale verplichtingen te voldoen. nu gaat de kerkleiding bewust zelf verder met een meer informatieve website. Een resultaat van de verlinksing in het kerkverband. Ook schieten websites van plaatselijke gemeenten opeens als kool uit de grond, ja ook door de coronacrisis.

zo principieel was het dus allemaal niet
De website is op zondag ook gewoon open
we gaan voorlopen op de GG.....

Waarom zou de site niet bereikbaar zijn op zondag?

Ik heb lang gedacht dat een eventuele fusie qua nuchterheid en prediking nadelig zou zijn voor de GG. Maar inderdaad. Het zou wel eens positief kunnen uitwerken.
Pas weer een aantal mensen uit de GGiN Gouda ontmoet. Als ik dan hoor hoe ze over sommige (linkse) GG-predikanten spreken, dan denk ik juist weer dat het een hoop kwaad kan doen. Maar ja, de ene gemeente is de andere niet. Net als in de GG, CGK, HHK, GB, etc. etc.
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
Simon0612
Berichten: 2139
Lid geworden op: 21 mar 2018, 19:58

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door Simon0612 »

...
Edit: Reactie maar aangepast. Vindt zulke berichten echt geen meerwaarde hebben.
En heb altijd vragen bij het waarheidsgehalte. Dat je dat geroddel dan aan gaat horen...
En zulke personen komen in alle kerken voor, dus je hoeft dit eigenlijk helemaal niet toe te lichten!

::please :banghead :bobo
Laatst gewijzigd door Simon0612 op 06 jul 2020, 11:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Simon - Laatst actief: 4 januari 2024 16:00
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door samanthi »

:bobo
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
-DIA-
Berichten: 32741
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door -DIA- »

Hendrikus schreef:
-DIA- schreef: In Rijssen ook..... Ik bedoel heel incidenteel. Ik herinner me een huwelijksbevestiging waarin Datheen werd gezongen. Waarschijnlijk op verzoek van het bruispaar.
Dat was de vraag niet. Als we alle plekken gaan opsommen waar heel incidenteel, op verzoek van een bruidspaar of zo, weleens een versje Datheen wordt gepleegd, zal de lijst ongetwijfeld héél lang worden. Maar dat dient nergens toe.
Dat bedoelde ik ook niet. Ik merkte het alleen maar tussendoor op, omdat ik het toch wel bijzonder en mooi vond. Maar goed u had weer wat te reageren!
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
GGotK
Berichten: 2185
Lid geworden op: 28 mar 2018, 22:41

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door GGotK »

Mistig schreef:
Bezorgd schreef:

Waarom zou de site niet bereikbaar zijn op zondag?

Ik heb lang gedacht dat een eventuele fusie qua nuchterheid en prediking nadelig zou zijn voor de GG. Maar inderdaad. Het zou wel eens positief kunnen uitwerken.
Pas weer een aantal mensen uit de GGiN Gouda ontmoet. Als ik dan hoor hoe ze over sommige (linkse) GG-predikanten spreken, dan denk ik juist weer dat het een hoop kwaad kan doen. Maar ja, de ene gemeente is de andere niet. Net als in de GG, CGK, HHK, GB, etc. etc.
Dat gebeurt (terecht of onterecht) ook binnen de GG.
Online
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10590
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door Ad Anker »

Mistig schreef: Pas weer een aantal mensen uit de GGiN Gouda ontmoet. Als ik dan hoor hoe ze over sommige (linkse) GG-predikanten spreken, dan denk ik juist weer dat het een hoop kwaad kan doen. Maar ja, de ene gemeente is de andere niet. Net als in de GG, CGK, HHK, GB, etc. etc.
Tja, uit Gouda...
-DIA-
Berichten: 32741
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door -DIA- »

Ad Anker schreef:
Mistig schreef: Pas weer een aantal mensen uit de GGiN Gouda ontmoet. Als ik dan hoor hoe ze over sommige (linkse) GG-predikanten spreken, dan denk ik juist weer dat het een hoop kwaad kan doen. Maar ja, de ene gemeente is de andere niet. Net als in de GG, CGK, HHK, GB, etc. etc.
Tja, uit Gouda...
Wij volgen Gouda al sinds 1953, en al eerder, maar daarvoor was ik niet bewust aanwezig of nog niet in staat om er een een weloverwogen oordeel over te vormen. Ik heb intussen de ontwikkelingen daar wel in het oog gehouden...
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Geytenbeekje
Berichten: 8286
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door Geytenbeekje »

Bij een fusie zal een voormalige GGiN gemeente niet zo snel een libkerflank uitnodigen en beroepen dus ze hoeven er niet naar te luisteren dus ook niet daarover druk te maken.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door Jantje »

... Ik lees dat de SGP in de nieuwste peilingwijzer van de NOS op 3 tot 5 zetels staat, terwijl dat normaal 2 tot 4 zetels zijn. Ik weet wel, het is een peilingwijzer, maar ik vond het toch bijzonder, omdat ik dat nooit eerder in een peilingwijzer heb gelezen.

Wat zou het een groot wonder zijn als de SGP straks bij de Tweede Kamerverkiezingen een vierde zegel zou mogen behalen... Dat zou voor het eerst zijn in de geschiedenis...
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Zeeuw
Berichten: 11589
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door Zeeuw »

Jantje schreef:... Ik lees dat de SGP in de nieuwste peilingwijzer van de NOS op 3 tot 5 zetels staat, terwijl dat normaal 2 tot 4 zetels zijn. Ik weet wel, het is een peilingwijzer, maar ik vond het toch bijzonder, omdat ik dat nooit eerder in een peilingwijzer heb gelezen.

Wat zou het een groot wonder zijn als de SGP straks bij de Tweede Kamerverkiezingen een vierde zegel zou mogen behalen... Dat zou voor het eerst zijn in de geschiedenis...
Een groot wonder klinkt vrij stevig.
Ik merk dat steeds meer mensen consistente, niet-schreeuwerige politiek waarderen.
Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door Hollander »

Jantje schreef:(...) Wat zou het een groot wonder zijn als de SGP straks bij de Tweede Kamerverkiezingen een vierde zegel zou mogen behalen... Dat zou voor het eerst zijn in de geschiedenis...
Ik vind het niet realistisch want daarvoor is afgelopen periode teveel gebeurd binnen de partij. De SGP mag denk ik heel dankbaar zijn als ze de 3e zetel behouden bij de komende verkiezingen.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door Jantje »

Hollander schreef:
Jantje schreef:(...) Wat zou het een groot wonder zijn als de SGP straks bij de Tweede Kamerverkiezingen een vierde zegel zou mogen behalen... Dat zou voor het eerst zijn in de geschiedenis...
Ik vind het niet realistisch want daarvoor is afgelopen periode teveel gebeurd binnen de partij. De SGP mag denk ik heel dankbaar zijn als ze de 3e zetel behouden bij de komende verkiezingen.
Toch heb ik deze peiling nog nooit gezien hoor. En volgens mij is iedereen dat door het Coronavirus al weer vergeten.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Geytenbeekje
Berichten: 8286
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door Geytenbeekje »

Is er niet een mogelijkheid als er een ethisch-orthodoxe doch links christelijke partij is in de 2e kamer ?
Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door Hollander »

Geytenbeekje schreef:Is er niet een mogelijkheid als er een ethisch-orthodoxe doch links christelijke partij is in de 2e kamer ?
Is dat niet een beetje overdreven naast CDA, CU, SGP en af en toe zelfs nog een ander splinterpartijtje zonder zetels?
Geytenbeekje
Berichten: 8286
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door Geytenbeekje »

Hollander schreef:
Geytenbeekje schreef:Is er niet een mogelijkheid als er een ethisch-orthodoxe doch links christelijke partij is in de 2e kamer ?
Is dat niet een beetje overdreven naast CDA, CU, SGP en af en toe zelfs nog een ander splinterpartijtje zonder zetels?
Nee want die 3 zijn alle 3 rechts/midden.
Een beetje hetzelfde als Jezus Leeft maar dan tegen nexit.
Gesloten