Ontwikkelingen HHK

Online
Henk J
Berichten: 2559
Lid geworden op: 11 mar 2021, 10:34
Locatie: henkjrefoforum@gmail.com

Re: Ontwikkelingen HHK

Bericht door Henk J »

Ditbenik schreef: Geschikt ben je pas na promotie. Daarmee zijn de drie die jij noemt niet geschikt. Ds Van de Weg is ook nog niet gepromoveerd, maar hoopt dat in de toekomst te doen, evenals ds Kloosterman volgens mij. En ga er maar niet op voorhand vanuit dat ds de Vries om advies is gevraagd. Binnen de opleiding en de synode zijn genoeg anderen die in staat zijn tot een goede keuze te komen.
Ach ja, ik noemde ook maar even wat dominees. Als er in de HHK verder geen gepromoveerde dominees zijn dan houdt het inderdaad op.
Online
Henk J
Berichten: 2559
Lid geworden op: 11 mar 2021, 10:34
Locatie: henkjrefoforum@gmail.com

Re: Ontwikkelingen HHK

Bericht door Henk J »

https://www.rd.nl/artikel/932515-dr-c-p ... hhs-en-tua
Interview met dr. C. P. de Boer n.a.v. zijn benoeming. Mooi om te lezen.
Gebruikersavatar
mcgk
Berichten: 207
Lid geworden op: 31 okt 2015, 15:18

Re: Ontwikkelingen HHK

Bericht door mcgk »

Het is mooi dat de HHK deelneemt in de VU, maar ik vraag me af voor hoe lang dat nog lukt. Zou de HHK haar Seminarium daarom op termijn ook niet gaan onderbrengen in de TUA?
Online
Henk J
Berichten: 2559
Lid geworden op: 11 mar 2021, 10:34
Locatie: henkjrefoforum@gmail.com

Re: Ontwikkelingen HHK

Bericht door Henk J »

mcgk schreef:Het is mooi dat de HHK deelneemt in de VU, maar ik vraag me af voor hoe lang dat nog lukt. Zou de HHK haar Seminarium daarom op termijn ook niet gaan onderbrengen in de TUA?
Ik denk dat het Seminarie nog lange tijd aan de VU verbonden kan blijven. Ten tijde van Nashville stormde het wel, maar de relatie brak niet. Het Seminarie onderbrengen in de TUA zie ik niet zo gauw gebeuren, dan wordt er misschien eerder een brede Hervormd-Gereformeerde universiteit opgezet. Zou ook wel mooi zijn.
Ditbenik
Inactief
Berichten: 3465
Lid geworden op: 25 feb 2011, 17:09

Re: Ontwikkelingen HHK

Bericht door Ditbenik »

Henk J schreef:
mcgk schreef:Het is mooi dat de HHK deelneemt in de VU, maar ik vraag me af voor hoe lang dat nog lukt. Zou de HHK haar Seminarium daarom op termijn ook niet gaan onderbrengen in de TUA?
Ik denk dat het Seminarie nog lange tijd aan de VU verbonden kan blijven. Ten tijde van Nashville stormde het wel, maar de relatie brak niet. Het Seminarie onderbrengen in de TUA zie ik niet zo gauw gebeuren, dan wordt er misschien eerder een brede Hervormd-Gereformeerde universiteit opgezet. Zou ook wel mooi zijn.
Nee, dat ligt inderdaad niet voor de hand. Toen de kerk met haar eigen predikantsopleiding begon is de mogelijkheid onderzocht om dit bij de TUA onder te brengen, maar bij de VU kreeg men meer ruimte voor het eigen deel van de opleiding dan bij de TUA mogelijk was. Ik zie dit op korte termijn zeker niet veranderen. Dr G. van de Brink werkt volgens mij aan de TUA en nu Dr de Boer aan het HHS. Maar een gastdocent over en weer is nog wat anders dan een gezamenlijke opleiding.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Ontwikkelingen HHK

Bericht door Tiberius »

Dr. G.A. van den Brink werkt inderdaad aan de TUA als wetenschappelijk medewerker kerkgeschiedenis, niet als docent.
Erskinees
Berichten: 2743
Lid geworden op: 14 jun 2018, 21:15

Re: Ontwikkelingen HHK

Bericht door Erskinees »

Lees zojuist op de website van het RD dat ds. K. Veldman en ds. M. Veldman (pas toegelaten in 5 maart 2020) het lidmaatschap van de HHK weer hebben opgezegd. Hoeveel groepjes en afscheidingen heeft ds. K. Veldman eigenlijk veroorzaakt?
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Ontwikkelingen HHK

Bericht door Herman »

Erskinees schreef:Lees zojuist op de website van het RD dat ds. K. Veldman en ds. M. Veldman (pas toegelaten in 5 maart 2020) het lidmaatschap van de HHK weer hebben opgezegd. Hoeveel groepjes en afscheidingen heeft ds. K. Veldman eigenlijk veroorzaakt?
Het gaat inderdaad wat al te makkelijk. Maar heel bijzonder is het ook weer niet.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Ontwikkelingen HHK

Bericht door Ad Anker »

Erskinees schreef:Lees zojuist op de website van het RD dat ds. K. Veldman en ds. M. Veldman (pas toegelaten in 5 maart 2020) het lidmaatschap van de HHK weer hebben opgezegd. Hoeveel groepjes en afscheidingen heeft ds. K. Veldman eigenlijk veroorzaakt?
Het is een niet te volgen vrijbuiter met een zuivere prediking.
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Ontwikkelingen HHK

Bericht door Ambtenaar »

Ad Anker schreef: Het is een niet te volgen vrijbuiter met een zuivere prediking.
De man zaait verdeeldheid. Als het gedrag niet zuiver is, kan de prediking dat ook niet zijn.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Ontwikkelingen HHK

Bericht door J.C. Philpot »

Ambtenaar schreef:De man zaait verdeeldheid. Als het gedrag niet zuiver is, kan de prediking dat ook niet zijn.
Als je evangeliseren (25 km verder) als verdeeldheid zaaien beschouwd...
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Online
Bertiel
Berichten: 4556
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Ontwikkelingen HHK

Bericht door Bertiel »

Wel als het gepaard gaat met het opzeggen van lidmaatschap etc
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Ontwikkelingen HHK

Bericht door DDD »

Natuurlijk. Dat is voor Nederlandse begrippen vijf kilometer verderop.
Laatst gewijzigd door DDD op 06 aug 2021, 18:29, 2 keer totaal gewijzigd.
KDD
Berichten: 1503
Lid geworden op: 17 okt 2020, 21:40

Re: Ontwikkelingen HHK

Bericht door KDD »

DDD schreef:Natuurlijk. Dat is voor Nederlandse begrippen vijf kilometer verderop. Net om de hoek dus.
Ik denk dat hij onder de refos wil evangeliseren ;)
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Ontwikkelingen HHK

Bericht door DDD »

Dat denk ik ook. Je kunt daar op de fiets zo een aantal van die bekende namen langsgaan, dan hoef je nog niet eens om te rijden:

Otterville, Springford, Newark, Mt Elgin, Salford, (Hagles Cornes, dat staat dan weer nooit in de krant), Ingersoll. je kunt ook nog afslaan naar Burgesville en Norwich en volgens mij heb je dan alle gemeenten die regelmatig in het RD staan, gehad.

Er komt nu een klein puntje aan de route bij, maar van Salford naar Ingersoll is 7 hele kilometers. Dat zijn voor Canadese begrippen echt geen afstanden. De opmerking 25 kilometer verderop zou ik dan ook maar met een grote korrel zout nemen.
Plaats reactie