Afscheid en intrede [2]

Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door Jantje »

:bobo Dáág Pietje, het zijn andere tijden...

Dus dan gaan dingen anders. Ds. Schreuder zei het ongeveer zo: "Dan valt alle franje weg van deze soort diensten, waar wij binnen ons kerkverband vaak zo aan gewend zijn geraakt. En dan blijft het Woord over. Dan zijn we alleen nog een stem des roependen in de woestijn. Een stem, meer niet."
En ds. Janse zei ook iets soortgelijks. Alleen preken blijft nog over. Het Woord van God verkondigen. Dat is waar een dominee ten diepste voor geroepen is.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door Piet Puk »

Jantje schreef::bobo Dáág Pietje, het zijn andere tijden...
Jantje, heb jij de link voor zondag al kunnen regelen? :?
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door Jantje »

Piet Puk schreef:
Jantje schreef::bobo Dáág Pietje, het zijn andere tijden...
Jantje, heb jij de link voor zondag al kunnen regelen? :?
Neen. Zondagochtend hoop ik naar ds. A.A. Brugge te luisteren. Die preekt dan in mijn gemeente.

De intrededienst luister ik volgende week woensdagavond terug.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door -DIA- »

Piet Puk schreef:
-DIA- schreef:
Jantje schreef:Bevestigingsdienst van ds. P.D. den Haan in de Gereformeerde Gemeente in Rijssen-West door ds. S.W. Janse: http://meeluisteren.gergemrijssen.nl:80 ... de-denhaan.
De intrededienst vindt zondagochtend 5 april 2020 plaats en zal volgende week woensdag 8 april 2020 nogmaals te beluisteren zijn, aanvang 19.30 uur.
Ds S.W. Janse sprak n.a.v. JOHANNES 2:17
En Zijn discipelen werden indachtig, dat er geschreven is: De ijver van Uw huis heeft Mij verslonden.

Het thema van de bevistigingsdienst was:
DE DIENSTKNECHT DE VADERS
1. Het huis van Zijn Vader
2. De eer van Zijn Vader
3. Het Woord van Zijn Vader
Gezongen psalmen:
Ps. 108:1 - 119:7,9 - 69:4 - 43:3 - 134:1 (toezingen dominee) - 135:1
De omstandigheden waarin een nieuwe predikant in onze gemeenten te Rijssen werd bevestigd waren bijzonder. Mijn ouders hebben de komst van ds. Lamain meegmaakt in 1943, oorlogstijd. Toch waren toen (zoals ik vele malen uit de mond van mijn ouders heb gehoord) de kerken overvol.
Toespraken waren er door ds. A. Schreuder van Beekbergen, en namens de plaatselke kerken werd een brief voorgelezen van ds. C.L. Onderdelingen, predikant van de Vrije Oud Gereformeerde Gemeente te Rijssen. We hoorden dat ook ds. Verschuure aanweszig zou zijn, maar het is bekend dat hij niet aanwezig kon zijn. De burgemeester kon ook niet aanwezig zijn, en van hem werd ook een brief voorgelezen.
En zoals boven opgemerkt: DV volgende week woensdag zal de intredepreek via kerktelefoon, scanner, en de website van onze gemeenten te beluisteren zijn.
Uhmmm.... doen ze toespraken tegenwoordig bij bevestigingsdiensten?
Waarschijnlijk werd dit gedaan omdat nu de officiële intrede op zondag is, vanwege de omstandigheden.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
newton
Berichten: 673
Lid geworden op: 22 feb 2019, 16:22

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door newton »

Erskinees schreef:
Jantje schreef:en zal volgende week woensdag 8 april 2020 nogmaals te beluisteren zijn, aanvang 19.30 uur.
Serieus? Willen ze die niet gewoon maandagmorgen als .mp3 download aanbieden?
Bevestigingsdienst en intrededienst staan beide op https://www.gergemrijssen.nl/
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door Jantje »

newton schreef:
Erskinees schreef:
Jantje schreef:en zal volgende week woensdag 8 april 2020 nogmaals te beluisteren zijn, aanvang 19.30 uur.
Serieus? Willen ze die niet gewoon maandagmorgen als .mp3 download aanbieden?
Bevestigingsdienst en intrededienst staan beide op https://www.gergemrijssen.nl/
:super
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door Jantje »

De eerste bevestigingsdienst mét beeld in de Gereformeerde Gemeenten is inmiddels ook een feit. Urk valt die eer te beurt: https://kerkdienstgemist.nl/stations/18 ... 3520001895. Vanmiddag zal ook de eerste intrededienst mét beeld binnen de Gereformeerde Gemeenten achter de naam van deze gemeente terechtkomen.

Nieuwdorp was de eerste gemeente waar mét beeld een afscheidsdienst plaatsvond.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Marion
Berichten: 590
Lid geworden op: 17 jun 2017, 10:13

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door Marion »

Jantje schreef:De eerste bevestigingsdienst mét beeld in de Gereformeerde Gemeenten is inmiddels ook een feit. Urk valt die eer te beurt: https://kerkdienstgemist.nl/stations/18 ... 3520001895. Vanmiddag zal ook de eerste intrededienst mét beeld binnen de Gereformeerde Gemeenten achter de naam van deze gemeente terechtkomen.

Nieuwdorp was de eerste gemeente waar mét beeld een afscheidsdienst plaatsvond.
Het waren waardige diensten. Een gunnende prediking die opkwam uit Gods verkiezend welbehagen en doortrokken van het toebrengende werk van Christus en Zijn Geest. Dat deze boodschap toch altijd onder ons blijven mag!
Mistig
Berichten: 2390
Lid geworden op: 03 jul 2017, 13:04
Locatie: Rotterdam eo

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door Mistig »

Jantje schreef:Nieuwdorp was de eerste gemeente waar mét beeld een afscheidsdienst plaatsvond.
Onwaar.
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door -DIA- »

Marion schreef:
Jantje schreef:De eerste bevestigingsdienst mét beeld in de Gereformeerde Gemeenten is inmiddels ook een feit. Urk valt die eer te beurt: https://kerkdienstgemist.nl/stations/18 ... 3520001895. Vanmiddag zal ook de eerste intrededienst mét beeld binnen de Gereformeerde Gemeenten achter de naam van deze gemeente terechtkomen.

Nieuwdorp was de eerste gemeente waar mét beeld een afscheidsdienst plaatsvond.
Het waren waardige diensten. Een gunnende prediking die opkwam uit Gods verkiezend welbehagen en doortrokken van het toebrengende werk van Christus en Zijn Geest. Dat deze boodschap toch altijd onder ons blijven mag!
Ik heb de intrede beluisterd (en gezien), en ik kan niet anders dan hiermee instemmen.
Wel geloof ik dat we, als de toestand weer 'normaal' mocht worden, dat we dan toch niet goed doen om de beeldcultuur te verbreiden. Immers het gaat om het gehoor van het Woord, en blinden en slechtzienden zouden het dan immers maar heel moeilijk hebben. Ik besef tegelijk ook wel dat er ook mensen zijn die moeite met horen hebben.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Johann Gottfried Walther
Berichten: 4763
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door Johann Gottfried Walther »

DIA heeft u van Ds. De Waard ook wel eens een recente preek gehoord?
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door Jantje »

Mistig schreef:
Jantje schreef:Nieuwdorp was de eerste gemeente waar mét beeld een afscheidsdienst plaatsvond.
Onwaar.
Tholen deed dat niet hoor. Dus wie was er in de GG dan eerder?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Mistig
Berichten: 2390
Lid geworden op: 03 jul 2017, 13:04
Locatie: Rotterdam eo

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door Mistig »

Jantje schreef:
Mistig schreef:
Jantje schreef:Nieuwdorp was de eerste gemeente waar mét beeld een afscheidsdienst plaatsvond.
Onwaar.
Tholen deed dat niet hoor. Dus wie was er in de GG dan eerder?
Geen idee. Maar Capelle-MW heeft al meer dan 6 jaar een camera hangen.
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door -DIA- »

Johann Gottfried Walther schreef:DIA heeft u van Ds. De Waard ook wel eens een recente preek gehoord?
Is daar dan iets mee? Is hij veranderd? Ik heb hen inderdaad niet zo vaak gehoord, de laatste was de intrede in Urk.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Marion
Berichten: 590
Lid geworden op: 17 jun 2017, 10:13

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door Marion »

-DIA- schreef:
Johann Gottfried Walther schreef:DIA heeft u van Ds. De Waard ook wel eens een recente preek gehoord?
Is daar dan iets mee? Is hij veranderd? Ik heb hen inderdaad niet zo vaak gehoord, de laatste was de intrede in Urk.
Ja daar ben ik ook wel benieuwd naar. Was het anders dan anders?
Plaats reactie