Afscheid en intrede [2]

Gebruikersavatar
Nasrani
Berichten: 1853
Lid geworden op: 21 dec 2016, 21:36

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door Nasrani »

Zeeuw schreef:Komende zondag, 17.15 uur, wordt onze HHK Goes officieel geinstitueerd. Uiteraard is een ieder van harte welkom deze bijzondere dienst mee te komen maken!
Tot zondag dan... ;)
Bijzonder om mee te mogen maken.
Wij leven in een wereld waarin bijna alles ons afleidt van God.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door Zeeuw »

Nasrani schreef:
Zeeuw schreef:Komende zondag, 17.15 uur, wordt onze HHK Goes officieel geinstitueerd. Uiteraard is een ieder van harte welkom deze bijzondere dienst mee te komen maken!
Tot zondag dan... ;)
Bijzonder om mee te mogen maken.
Kom je naast me zitten? :D
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door Ad Anker »

Jantje schreef:
Stof schreef:De preken van vandaag in Dirksland/Middelharnis liepen over van verlangen naar de Heere en naar de eeuwigheid met Hem.
En van verwondering over Wie de Heere wil zijn. Men komt woorden tekort.

Indrukwekkend, jaloersmakend.
johannes123 schreef:Helemaal mee eens. 2 knechten Gods vandaag beluisterd die verlangend mochten preken.
Ouderling schreef:Middelharnis mag wel heel erg blij zijn met zo'n prediking!
Jantje schreef:Kunnen jullie ook uitleggen waarom?
Dit moet je helemaal niet willen. Het luisteren naar de preek is een persoonlijke zaak. En niet iets wat we continue moeten willen duiden.

Ik heb met name gistermiddag aangenaam geluisterd. Het verzoenende werk van Christus stond centraal. En dan is het goed. Dirksland mag dus heel blij zijn, om onze Ouderling te citeren.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door Jantje »

Je hebt gelijk. Laten we het daar maar op houden.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door -DIA- »

Amstelodamense schreef:
-DIA- schreef:
Jantje schreef:Ze staan op Kerkdienst Gemist onder Dirksland, achter een slotje.

Dus helaas...
Inderdaad jammer. We hebben ds. Moens enkele keren in West mogen horen, en het was een aangename verrassing, om zo te zeggen.
Waarom was je verrast? Ik bedoel eigenlijk, had je een andere prediking verwacht?
Neen hoor, ik kende hem niet eigenlijk, maar toen ik hem hoorde merkte ik dat deze predikant wel wat van leven kan verklaren. En dat was verrassend, waar ik in feite niet eens op gerekend had, of misschien moeten we het verwonderend. noemen. Ik weet niet hoe ik het moet uitdrukken.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Nasrani
Berichten: 1853
Lid geworden op: 21 dec 2016, 21:36

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door Nasrani »

Zeeuw schreef:
Nasrani schreef:
Zeeuw schreef:Komende zondag, 17.15 uur, wordt onze HHK Goes officieel geinstitueerd. Uiteraard is een ieder van harte welkom deze bijzondere dienst mee te komen maken!
Tot zondag dan... ;)
Bijzonder om mee te mogen maken.
Kom je naast me zitten? :D
Wie weet.... :) ik vermoed dat ik een andere plaats krijg...
Wij leven in een wereld waarin bijna alles ons afleidt van God.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.
MvD5
Berichten: 62
Lid geworden op: 30 mei 2017, 20:12

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door MvD5 »

Degenen die alsnog de bevestigingsdienst en intrededienst van ds Moens willen beluisteren kunnen dit doen via de link die op www.gergeminfo.nl is geplaatst.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door -DIA- »

Ik had de intredepreek zaterdag beluisterd. Goed om te beluisteren, en daarom zou ik deze preken van harte aan willen bevelen!
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
johannes123
Berichten: 192
Lid geworden op: 22 apr 2014, 15:55

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door johannes123 »

-DIA- schreef:Ik had de intredepreek zaterdag beluisterd. Goed om te beluisteren, en daarom zou ik deze preken van harte aan willen bevelen!
Ook de bevestigingsdienst is van harte aanbevolen terug te luisteren via gergeminfo.nl!!
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door Jantje »

www.gergeminfo.nl schreef:De afscheidsdienst van ds. P.D. den Haan, te Tholen, is verschoven van dinsdag 24 maart naar zondag 22 maart. Vanwege de zondag zal er via deze website geen link worden aangeboden om live te kunnen meeluisteren.
Nou speciaal omdat www.gergeminfo.nl niet voor de zondag een link beschikbaar durft te stellen: https://www.kerkomroep.nl/#/kerken/21749
Het is alléén mogelijk om live mee te luisteren!
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door Piet Puk »

Jantje schreef:
www.gergeminfo.nl schreef:De afscheidsdienst van ds. P.D. den Haan, te Tholen, is verschoven van dinsdag 24 maart naar zondag 22 maart. Vanwege de zondag zal er via deze website geen link worden aangeboden om live te kunnen meeluisteren.
Nou speciaal omdat http://www.gergeminfo.nl niet voor de zondag een link beschikbaar durft te stellen: https://www.kerkomroep.nl/#/kerken/21749
Het is alléén mogelijk om live mee te luisteren!
Je bent fraai bezig, Jantje!

Blijkbaar wil GG Tholen of GerGemInfo niet dat meegeluisterd word op zondag.

Hoe zou je het vinden als je je verjaardag houdt en een van de Refoforummers komt met het geniale idee om allemaal Jantje te gaan feliciteren in het mooie Zeeuwse plaatsje van je inwoning. Jij geeft aan dat pertinent niet te willen, maar toch staan alle Refoforummers met z'n allen voor je deur! Hoe zou je dat vinden?
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door Bezorgd »

Piet Puk schreef:
Jantje schreef:
www.gergeminfo.nl schreef:De afscheidsdienst van ds. P.D. den Haan, te Tholen, is verschoven van dinsdag 24 maart naar zondag 22 maart. Vanwege de zondag zal er via deze website geen link worden aangeboden om live te kunnen meeluisteren.
Nou speciaal omdat http://www.gergeminfo.nl niet voor de zondag een link beschikbaar durft te stellen: https://www.kerkomroep.nl/#/kerken/21749
Het is alléén mogelijk om live mee te luisteren!
Je bent fraai bezig, Jantje!

Blijkbaar wil GG Tholen of GerGemInfo niet dat meegeluisterd word op zondag.

Hoe zou je het vinden als je je verjaardag houdt en een van de Refoforummers komt met het geniale idee om allemaal Jantje te gaan feliciteren in het mooie Zeeuwse plaatsje van je inwoning. Jij geeft aan dat pertinent niet te willen, maar toch staan alle Refoforummers met z'n allen voor je deur! Hoe zou je dat vinden?
Heel bijzonder inderdaad..
Erskinees
Berichten: 2743
Lid geworden op: 14 jun 2018, 21:15

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door Erskinees »

Piet Puk schreef:
Je bent fraai bezig, Jantje!

Blijkbaar wil GG Tholen of GerGemInfo niet dat meegeluisterd word op zondag.

Hoe zou je het vinden als je je verjaardag houdt en een van de Refoforummers komt met het geniale idee om allemaal Jantje te gaan feliciteren in het mooie Zeeuwse plaatsje van je inwoning. Jij geeft aan dat pertinent niet te willen, maar toch staan alle Refoforummers met z'n allen voor je deur! Hoe zou je dat vinden?
Dat is het niet. De GG Tholen zet zelf de verbinding gewoon open en vindt het prima wanneer je meeluistert. Ook Rijssen heeft een link opgenomen op de website. Toen synodaal besloten is om een website te gaan gebruiken, hebben enkele afgevaardigden ingestemd mits de site op zondag hermetisch afgesloten werd. Gergeminfo kan en mag daardoor de link op zondag niet verspreiden. Vandaar dat ze het op deze manier doen.
Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door Piet Puk »

Erskinees schreef:
Piet Puk schreef:
Je bent fraai bezig, Jantje!

Blijkbaar wil GG Tholen of GerGemInfo niet dat meegeluisterd word op zondag.

Hoe zou je het vinden als je je verjaardag houdt en een van de Refoforummers komt met het geniale idee om allemaal Jantje te gaan feliciteren in het mooie Zeeuwse plaatsje van je inwoning. Jij geeft aan dat pertinent niet te willen, maar toch staan alle Refoforummers met z'n allen voor je deur! Hoe zou je dat vinden?
Dat is het niet. De GG Tholen zet zelf de verbinding gewoon open en vindt het prima wanneer je meeluistert. Ook Rijssen heeft een link opgenomen op de website. Toen synodaal besloten is om een website te gaan gebruiken, hebben enkele afgevaardigden ingestemd mits de site op zondag hermetisch afgesloten werd. Gergeminfo kan en mag daardoor de link op zondag niet verspreiden. Vandaar dat ze het op deze manier doen.
Tja, eigenlijk handelen gemeenten dus niet in de geest van het synode-besluit, maar het mag wel! Valt veel van te zeggen
Erskinees
Berichten: 2743
Lid geworden op: 14 jun 2018, 21:15

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door Erskinees »

Welnee, hoe kom je daar nou toch weer bij. De synode heeft gelukkig nooit besloten dat een gemeente geen website op zondag mag open zetten of mag uitzenden. Er is destijds alleen besloten op Gergeminfo op zondag dicht te zetten.
Plaats reactie