Afscheid en intrede [2]

Fred
Berichten: 66
Lid geworden op: 12 apr 2006, 13:08

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door Fred »

Bevestiging en intrede Prop. C.J. Rijsdijk

Montfoort (Hervormde gemeente)

Maandag 18 april (2e Paasdag)

15:00u ds. J. Lohuis ( bevestigingsdienst)
19:00u ds. C.J. Rijsdijk ( intrededienst)
DDD
Berichten: 28484
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door DDD »

KDD schreef:D.v. 2 Februari hoopt hij bevestigd te worden door Ds. Zweistra.
Het lijkt mij dat de hoop altijd voorafgaat aan het aanschouwen.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door refo »

DDD schreef:
KDD schreef:D.v. 2 Februari hoopt hij bevestigd te worden door Ds. Zweistra.
Het lijkt mij dat de hoop altijd voorafgaat aan het aanschouwen.
Ik denk ook dat hij het nu al hoopt en niet pas a.s. woensdag.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door J.C. Philpot »

De bevestiging en intrede van Ds. W.M. Mulder heeft plaatsgevonden.

Verslag:
https://www.rd.nl/artikel/961578-ds-w-m ... ch-canada-

De preken:
https://www.sermonaudio.com/source_deta ... urceid=src
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
KB_
Berichten: 258
Lid geworden op: 29 nov 2013, 15:42
Locatie: Canada

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door KB_ »

Bevestiging en intrede ds. H. Hofman te Grand Rapids zal al snel paatsvinden: 1 maart.
"* For God so loved the world, that he gave his only begotten Son, that whosoever believeth in him should not perish, but have everlasting life. *""
claus
Berichten: 717
Lid geworden op: 24 sep 2007, 19:42

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door claus »

Klopt. Door ds. J.J. Witvoet.

Ds. L. van der Kuijl uit Waarde mag op D.V. 24 februari te Barendrecht zijn schoonvader ds. M. Joosse bevestigen. 's Avonds doet ds. Joosse daar intrede.
Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2864
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door FlyingEagle »

claus schreef:Klopt. Door ds. J.J. Witvoet.

Ds. L. van der Kuijl uit Waarde mag op D.V. 24 februari te Barendrecht zijn schoonvader ds. M. Joosse bevestigen. 's Avonds doet ds. Joosse daar intrede.
23
Mistig
Berichten: 2390
Lid geworden op: 03 jul 2017, 13:04
Locatie: Rotterdam eo

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door Mistig »

KB_ schreef:Bevestiging en intrede ds. H. Hofman te Grand Rapids zal al snel paatsvinden: 1 maart.
Ds. Verschuure vorig jaar ook na 1,5 maand.
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
Geytenbeekje
Berichten: 8246
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door Geytenbeekje »

Mistig schreef:
KB_ schreef:Bevestiging en intrede ds. H. Hofman te Grand Rapids zal al snel paatsvinden: 1 maart.
Ds. Verschuure vorig jaar ook na 1,5 maand.
Hoe kan het dat het bij sommige dominees het erg lang duurt?
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door Ad Anker »

Geytenbeekje schreef:
Mistig schreef:
KB_ schreef:Bevestiging en intrede ds. H. Hofman te Grand Rapids zal al snel paatsvinden: 1 maart.
Ds. Verschuure vorig jaar ook na 1,5 maand.
Hoe kan het dat het bij sommige dominees het erg lang duurt?
Periode van het jaar.
Mogelijkheden bevestiger.
Capaciteit achterblijvende kerkenraad.
Bijzondere gezinsomstandigheden.
Beschikbaarheid huisvesting ontvangende gemeente.
Mistig
Berichten: 2390
Lid geworden op: 03 jul 2017, 13:04
Locatie: Rotterdam eo

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door Mistig »

Ad Anker schreef:
Geytenbeekje schreef:
Mistig schreef:
KB_ schreef:Bevestiging en intrede ds. H. Hofman te Grand Rapids zal al snel paatsvinden: 1 maart.
Ds. Verschuure vorig jaar ook na 1,5 maand.
Hoe kan het dat het bij sommige dominees het erg lang duurt?
Periode van het jaar.
Mogelijkheden bevestiger.
Capaciteit achterblijvende kerkenraad.
Bijzondere gezinsomstandigheden.
Beschikbaarheid huisvesting ontvangende gemeente.
Of simpelweg een grote wens van de predikant als zowel de ontvangende en uitzwaaiende kerkenraad.
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
Gebruikersavatar
Job
Berichten: 2927
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door Job »

Orchidee schreef:
Job schreef:
Erskinees schreef:Tsja, wanneer een normale werknemer het niet meer naar zijn of haar zin heeft bij de huidige werkgever zal die ook zo snel mogelijk weggaan, liefst nog eerder dan de opzegtermijn. Dat zal bij dominees ook wel eens gebeuren. Een snel afscheid hoeft ook niet verkeerd te zijn, zolang er maar goede overdracht kan plaatsvinden van de pastorale zorg.
Ik kan me voorstellen dat als je al lang weet dat je ergens heen moet maar relatief lang moest wachten op het beroep, zoals ds. Verschuure had bij Genemuiden, je dan niet meer lang meer wilt wachten als het officiële moment daar dan eindelijk is. Uiteraard moet dat praktisch te regelen zijn. Maar het (nog niet gekregen) beroep was in feite al een tijd aangenomen. Zo zal het bij veel predikanten zijn: als je hart eenmaal is overgebogen kun je niet anders meer dan graag zsm op je nieuwe plek willen beginnen. Hoe pijnlijk het afscheidsproces van je oude gemeente ook kan zijn. Ik denk dat "niet naar de zin hebben" wel het meest ondergeschikte argument is in beroepingswerk en in het verhuisproces. De volmacht om te gaan of blijven komt van Boven, en berust als het goed is niet in eigen gevoelens.
Off -topic, maar word wakker uit uw droom!
Hoi @orchidee, hier even verder. Schudt me eens wakker, welk onderdeel droomde ik?
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10424
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door Orchidee »

Het gaat meestal niet zo mooi als dat je beschrijft, de werkelijkheid is niet zo rooskleurig wb roeping enzo.
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
Job
Berichten: 2927
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door Job »

Orchidee schreef:Het gaat meestal niet zo mooi als dat je beschrijft, de werkelijkheid is niet zo rooskleurig wb roeping enzo.
Ik denk (ook) dat er te goeder trouw vaak gevoel wordt verward of (tenminste vermengd) met geloof, ook in het beroepingswerk. En dat de wens soms de vader is van wat ervaren wordt als Gods spreken. Ik geloof daarnaast ook dat er gewoon zuivere, rationele argumenten meespelen. Maar ik wil per se blijven geloven in de leiding en het spreken Gods in het beroepingswerk. Dat is deels persoonlijk, anders zou ik de moed opgeven. Maar deels ook omdat je deze getuigenissen ook echt hoort. In diverse gevallen is daar geen (gevoels)speld tussen te krijgen.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door -DIA- »

Job schreef:
Orchidee schreef:Het gaat meestal niet zo mooi als dat je beschrijft, de werkelijkheid is niet zo rooskleurig wb roeping enzo.
Ik denk (ook) dat er te goeder trouw vaak gevoel wordt verward of (tenminste vermengd) met geloof, ook in het beroepingswerk. En dat de wens soms de vader is van wat ervaren wordt als Gods spreken. Ik geloof daarnaast ook dat er gewoon zuivere, rationele argumenten meespelen. Maar ik wil per se blijven geloven in de leiding en het spreken Gods in het beroepingswerk. Dat is deels persoonlijk, anders zou ik de moed opgeven. Maar deels ook omdat je deze getuigenissen ook echt hoort. In diverse gevallen is daar geen (gevoels)speld tussen te krijgen.
Vroeger zei men, en dat was wijs denk ik, eerst roepen, en daarna pas beroepen.
Maar ja, dat was vroeger hè?
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Plaats reactie