Afscheid en intrede [2]

-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door -DIA- »

Zou ik een vraagje mogen stellen. Wat betekent kittelachtig van gehoor? En in welke context staat dit in de Bijbel? Welke mensen worden dan bedoelt? Kritische mensen misschien? Of domme mensen? Of betweters? Of Achterklappers? Of, ja noem maar wat. Wat betekent het in de Bijbel, ik bedoel in 2 Timotheüs 4 vers 3? Ik zou dat graag willen weten, ook de context wanneer die mensen kittelachtig van gehoor worden? Of zijn ze dat misschien altijd? Of misschien zijn dat kritische mensen als er bv. een nieuwe dominee komt? Of komt het in de ene meer dan in de andere tijd? Als iemands hier antwoorden op weet, dan houden we ons aanbevolen. Ook graag met achtergronden en zo erbij.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Erskinees
Berichten: 2743
Lid geworden op: 14 jun 2018, 21:15

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door Erskinees »

Volgens mij kan je dat prima zelf uitzoeken.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door Bezorgd »

-DIA- schreef:Zou ik een vraagje mogen stellen. Wat betekent kittelachtig van gehoor? En in welke context staat dit in de Bijbel? Welke mensen worden dan bedoelt? Kritische mensen misschien? Of domme mensen? Of betweters? Of Achterklappers? Of, ja noem maar wat. Wat betekent het in de Bijbel, ik bedoel in 2 Timotheüs 4 vers 3? Ik zou dat graag willen weten, ook de context wanneer die mensen kittelachtig van gehoor worden? Of zijn ze dat misschien altijd? Of misschien zijn dat kritische mensen als er bv. een nieuwe dominee komt? Of komt het in de ene meer dan in de andere tijd? Als iemands hier antwoorden op weet, dan houden we ons aanbevolen. Ook graag met achtergronden en zo erbij.
Ik denk een beetje zoals jij luistert naar de meeste dominees. Op een paar na is er vaak wat op aan te merken lees ik in je postings.
Dat wordt bedoeld met kittelachtig van gehoor.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door -DIA- »

Bezorgd schreef:
-DIA- schreef:Zou ik een vraagje mogen stellen. Wat betekent kittelachtig van gehoor? En in welke context staat dit in de Bijbel? Welke mensen worden dan bedoelt? Kritische mensen misschien? Of domme mensen? Of betweters? Of Achterklappers? Of, ja noem maar wat. Wat betekent het in de Bijbel, ik bedoel in 2 Timotheüs 4 vers 3? Ik zou dat graag willen weten, ook de context wanneer die mensen kittelachtig van gehoor worden? Of zijn ze dat misschien altijd? Of misschien zijn dat kritische mensen als er bv. een nieuwe dominee komt? Of komt het in de ene meer dan in de andere tijd? Als iemands hier antwoorden op weet, dan houden we ons aanbevolen. Ook graag met achtergronden en zo erbij.
Ik denk een beetje zoals jij luistert naar de meeste dominees. Op een paar na is er vaak wat op aan te merken lees ik in je postings.
Dat wordt bedoeld met kittelachtig van gehoor.
Dank u wel voor uw verhelderend antwoord. Ik ik dus dat dit een soort is misschien? Want ik las in Daniel een meditatie van ds. M. Blok, die hij geschreven heeft in 1957, dus in periode dat hij onze predikant was. Hij dacht daar toch wat anders over. Ook mede gelet op de tijd waarin wij samen leven. Als u het niet met ds. M. Blok eens bent wilt u dan aangaven op welke punten of we nu anders moeten denken. Ik heb altijd ds. Blok geloofd. Maar ja, de tijden veranderen.

https://www.refoforum.nl/forum/viewtopi ... &start=120
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
newton
Berichten: 673
Lid geworden op: 22 feb 2019, 16:22

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door newton »

Digibron heeft wel meer lezenswaardige artikelen als er gezocht wordt op kittelachtig.

Ds Timmer schreef een jaartje voor Ds Blok het volgende:

https://www.digibron.nl/viewer/collecti ... fcbb5eb120
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door -DIA- »

newton schreef:Digibron heeft wel meer lezenswaardige artikelen als er gezocht wordt op kittelachtig.

Ds Timmer schreef een jaartje voor Ds Blok het volgende:

https://www.digibron.nl/viewer/collecti ... fcbb5eb120
Hij zegt voor een groot deel de waarheid, maar ik me wel voorstellen dat er in die tijd mensen verontrust waren omtrent de prediking in de Vaderlandse Kerk. Ik denk dat u het u het ook wel weet dat in die tijd een groep verontruste Hervormden de kerk hier ter plaatse hebben verlaten en vormde de huidige Oranjekerk. Ik vind het droevig als we de waarheid deze zaak tegen elkaar uitspelen.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Zeeuw
Berichten: 11547
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door Zeeuw »

-DIA- schreef:
Bezorgd schreef:
-DIA- schreef:Zou ik een vraagje mogen stellen. Wat betekent kittelachtig van gehoor? En in welke context staat dit in de Bijbel? Welke mensen worden dan bedoelt? Kritische mensen misschien? Of domme mensen? Of betweters? Of Achterklappers? Of, ja noem maar wat. Wat betekent het in de Bijbel, ik bedoel in 2 Timotheüs 4 vers 3? Ik zou dat graag willen weten, ook de context wanneer die mensen kittelachtig van gehoor worden? Of zijn ze dat misschien altijd? Of misschien zijn dat kritische mensen als er bv. een nieuwe dominee komt? Of komt het in de ene meer dan in de andere tijd? Als iemands hier antwoorden op weet, dan houden we ons aanbevolen. Ook graag met achtergronden en zo erbij.
Ik denk een beetje zoals jij luistert naar de meeste dominees. Op een paar na is er vaak wat op aan te merken lees ik in je postings.
Dat wordt bedoeld met kittelachtig van gehoor.
Dank u wel voor uw verhelderend antwoord. Ik ik dus dat dit een soort is misschien? Want ik las in Daniel een meditatie van ds. M. Blok, die hij geschreven heeft in 1957, dus in periode dat hij onze predikant was. Hij dacht daar toch wat anders over. Ook mede gelet op de tijd waarin wij samen leven. Als u het niet met ds. M. Blok eens bent wilt u dan aangaven op welke punten of we nu anders moeten denken. Ik heb altijd ds. Blok geloofd. Maar ja, de tijden veranderen.

https://www.refoforum.nl/forum/viewtopi ... &start=120
Waar dacht hij nu precies ander over?
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door -DIA- »

Korte mededeling: Ik moet stoppen met dit forum. Ik weet niet voor hoe lang, ik weet niet of ik terug kom. Ik kan het nu fysiek en mentaal niet meer aan.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Geytenbeekje
Berichten: 8242
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door Geytenbeekje »

-DIA- schreef:Korte mededeling: Ik moet stoppen met dit forum. Ik weet niet voor hoe lang, ik weet niet of ik terug kom. Ik kan het nu fysiek en mentaal niet meer aan.
Veel sterkte, hoe vond u de preek van Flavel ?
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door Bezorgd »

Tot morgen. (Of vanavond)
Zeeuw
Berichten: 11547
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door Zeeuw »

Mooie diensten en opvallend goede toespraak van de burgemeester.
DDD
Berichten: 28478
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door DDD »

-DIA- schreef:Korte mededeling: Ik moet stoppen met dit forum. Ik weet niet voor hoe lang, ik weet niet of ik terug kom. Ik kan het nu fysiek en mentaal niet meer aan.
Dan is het tijd voor de goede nachtrust. Los daarvan ben ik ook wel benieuwd, want ik lees in de meditatie niets dat tot die conclusie aanleiding geeft.
Bijdrager
Berichten: 190
Lid geworden op: 02 aug 2017, 20:08

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door Bijdrager »

-DIA- schreef:Korte mededeling: Ik moet stoppen met dit forum. Ik weet niet voor hoe lang, ik weet niet of ik terug kom. Ik kan het nu fysiek en mentaal niet meer aan.
Terechte conclusie Dia, je gaat er onder door en dat gunnen we niemand


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11397
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door Mister »

En weer on-topic. Het gaat hier over afscheid en intrede van predikanten.
Ukkie
Berichten: 1066
Lid geworden op: 21 nov 2020, 22:17
Locatie: Rotterdam

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door Ukkie »

Bevestiging en intrede ds. F. van Binsbergen
Laankerk Rotterdam.(laankerk.nl)
10.00u Bevestigingsdienst
15.00u Intrededienst
Ieder die gelooft dat Jezus de Christus is, is uit God geboren. 1Johannes 5 vers 1
Plaats reactie