Afscheid en intrede [2]

Gebruikersavatar
Job
Berichten: 2949
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door Job »

Ongelofelijk dat deze onzin zo de wereld in geslingerd mag worden. We hadden het over waardoor er zoveel problemen in gemeenten zijn. Man, man, man. Je zult maar leden hebben die je woorden zo verdraaien en dan anderen die het 't web opslingeren. Werkelijk niet te geloven. Bezorgd, luister a.u.b. de hele preek en niet alleen dit gedeelte, maar kom er hier ook maar op terug. Want op de wijze als het hier nu wordt weergegeven is het absoluut niet gezegd. Zelfde geintje dit als een fragment uit de afscheidsdienst van ds. Van Dieren recent. Het wordt uit z'n verband getrokken en omdat het welgevallig ligt bij een kritische doelgroep nog even verder uitgekauwd. Onbevattelijk. En dan klagen over dominees................................................................................................... ::bye
DDD
Berichten: 28637
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door DDD »

Wat zou je ervan denken om het juiste citaat te plaatsen in plaats van te mopperen?
MGG
Berichten: 3510
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door MGG »

Ik vind het ook niet raar als de optie geboden word, maar wel dat het van een dominee verwacht word.
MGG
Berichten: 3510
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door MGG »

DDD schreef:Wat zou je ervan denken om het juiste citaat te plaatsen in plaats van te mopperen?
Wat zou jij ervan denken om je kerkverband en de dominees ervan iets positiever te benaderen;). Door je in mijn ogen extreem kritische houding, had ik niet verwacht dat je in de gg zat. Nu weet ik wel dat niet alle gemeente hetzelfde zijn, maar dan nog.
DDD
Berichten: 28637
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door DDD »

Ik ben ontzettend positief. Maar daarom is dit nog wel vreemd. Als je nou liever Telegram gebruikt, dan snap ik dat wel. En ik zou zelf eerder mailen dan appen. Maar ik vind het gek als een dominee niet via WhatsApp bereikbaar is. Ik heb daar wel eens een discussie over gevoerd met een dominee ook. Het is toch in zeker opzicht een bijzonder gezelschap, dat zich in veel opzichten onttrekt aan wat normaal en fatsoenlijk is.
Erskinees
Berichten: 2749
Lid geworden op: 14 jun 2018, 21:15

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door Erskinees »

Bezorgd mag op dit forum toch gewoon even navragen of iets wel of niet klopt? Ik zag het ook al langskomen via de refo tamtam. Als GG'ers hoeven we daar toch niet zo overspannen op te reageren? Het is een dominee met een wat ouderwetse insteek, ook wat dit betreft. Hij formuleerde het ook een heel klein beetje bot, maar in de context leek het goedbedoeld.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door Bezorgd »

Job schreef:Ongelofelijk dat deze onzin zo de wereld in geslingerd mag worden. We hadden het over waardoor er zoveel problemen in gemeenten zijn. Man, man, man. Je zult maar leden hebben die je woorden zo verdraaien en dan anderen die het 't web opslingeren. Werkelijk niet te geloven. Bezorgd, luister a.u.b. de hele preek en niet alleen dit gedeelte, maar kom er hier ook maar op terug. Want op de wijze als het hier nu wordt weergegeven is het absoluut niet gezegd. Zelfde geintje dit als een fragment uit de afscheidsdienst van ds. Van Dieren recent. Het wordt uit z'n verband getrokken en omdat het welgevallig ligt bij een kritische doelgroep nog even verder uitgekauwd. Onbevattelijk. En dan klagen over dominees................................................................................................... ::bye
Met alle respect, misschien is dit juist wel zo'n voorbeeld waarom er veel problemen zijn?
Dit kun je toch niet zo zeggen?

Ik heb het zojuist gehoord. Hartelijke woorden om naar de pastorie te komen. Helemaal eens. Maar heel nadrukkelijk geeft hij aan hem niet te mailen en te appen. Dat vind ik werkelijk onbegrijpelijk. Dat creëert op voorhand al onnodige afstand.
MGG
Berichten: 3510
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door MGG »

DDD schreef:Ik ben ontzettend positief. Maar daarom is dit nog wel vreemd. Als je nou liever Telegram gebruikt, dan snap ik dat wel. En ik zou zelf eerder mailen dan appen. Maar ik vind het gek als een dominee niet via WhatsApp bereikbaar is. Ik heb daar wel eens een discussie over gevoerd met een dominee ook. Het is toch in zeker opzicht een bijzonder gezelschap, dat zich in veel opzichten onttrekt aan wat normaal en fatsoenlijk is.
Dit bericht vind ik ook niet positief. Zeker de laatste twee regels niet. Maar goed elke dominee moet WhatsApp aanmaken, omdat sommige mensen dat fijner vinden dan mailen? Moeten de tandarts, huisarts en psycholoog dat ook doen?
MGG
Berichten: 3510
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door MGG »

Overigens wel bijzonder dat een paar zinnen die niet relevant zijn voor niet gemeenteleden meer aandacht krijgen dan de intrededienst.
Gebruikersavatar
Job
Berichten: 2949
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: RE: Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door Job »

DDD schreef:Wat zou je ervan denken om het juiste citaat te plaatsen in plaats van te mopperen?
Ik voel me daar niet toe geroepen. Moet ik iets gaan bewijzen wat een ander uit zn verband getrokken en in een heel andere toonzetting beweert? Kom nou. We zien hier ter plekke voor onze ogen gebeuren hoe de processen van "dominees kapot maken" lopen. Echt geen goed woord voor over.

Hoop dat onze predikanten veel, heel veel geduld en zelfverloochening ontvangen om met dergelijk selectief luister- en doorkletsgedrag om te gaan.
DDD
Berichten: 28637
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door DDD »

Ik vind het wel verstandig als een huisartsenpraktijk via WhatsApp bereikbaar is. En een psycholoog zeker. Voor een tandarts heb ik daar niet zo'n mening over, omdat die mensen vooral ter plekke helpt. Maar het is handig als de tandartsassistente wel via WhatsApp bereikbaar is.

Centraal Beheer Achmea kun je zelfs niet mailen, alleen maar appen.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: RE: Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door Bezorgd »

Job schreef:
DDD schreef:Wat zou je ervan denken om het juiste citaat te plaatsen in plaats van te mopperen?
Ik voel me daar niet toe geroepen. Moet ik iets gaan bewijzen wat een ander uit zn verband getrokken en in een heel andere toonzetting beweert? Kom nou. We zien hier ter plekke voor onze ogen gebeuren hoe de processen van "dominees kapot maken" lopen. Echt geen goed woord voor over.

Hoop dat onze predikanten veel, heel veel geduld en zelfverloochening ontvangen om met dergelijk selectief luister- en doorkletsgedrag om te gaan.
Job, dit is ongelofelijk. Je verwijt me nu iets uit het verband te trekken.
Dat is niet eerlijk. Het wordt letterlijk zo gezegd.
En als je met argumenten ervoor kiest om niet te appen, zou ik er heel misschien nog wat begrip voor op kunnen brengen.
Maar als je zelfs de optie van mailen niet geeft dan leef je echt in een andere wereld en creëer je onnodige afstand.

Dat heeft niets te maken met dominees kapot maken. Helemaal niets.
MGG
Berichten: 3510
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door MGG »

DDD schreef:Ik vind het wel verstandig als een huisartsenpraktijk via WhatsApp bereikbaar is. En een psycholoog zeker. Voor een tandarts heb ik daar niet zo'n mening over, omdat die mensen vooral ter plekke helpt. Maar het is handig als de tandartsassistente wel via WhatsApp bereikbaar is.

Centraal Beheer Achmea kun je zelfs niet mailen, alleen maar appen.
Mijn tandartsenpraktijk is weer gestopt met WhatsApp en mijn huisarts heeft het nooit gehad. Blijkbaar moet ik snel van praktijk wisselen.
DDD
Berichten: 28637
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door DDD »

Dat zeg ik niet. Ik zeg ook niet dat je van kerk moet wisselen als de dominee geen zin heeft om te mailen. Maar ik vind dat je de kerkenraad er wel op moet aanspreken. Want van een dominee mag je op zijn minst verwachten dat hij bereikbaar is voor gemeenteleden.
MGG
Berichten: 3510
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: RE: Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door MGG »

Bezorgd schreef:
Job schreef:
DDD schreef:Wat zou je ervan denken om het juiste citaat te plaatsen in plaats van te mopperen?
Ik voel me daar niet toe geroepen. Moet ik iets gaan bewijzen wat een ander uit zn verband getrokken en in een heel andere toonzetting beweert? Kom nou. We zien hier ter plekke voor onze ogen gebeuren hoe de processen van "dominees kapot maken" lopen. Echt geen goed woord voor over.

Hoop dat onze predikanten veel, heel veel geduld en zelfverloochening ontvangen om met dergelijk selectief luister- en doorkletsgedrag om te gaan.
Job, dit is ongelofelijk. Je verwijt me nu iets uit het verband te trekken.
Dat is niet eerlijk. Het wordt letterlijk zo gezegd.
En als je met argumenten ervoor kiest om niet te appen, zou ik er heel misschien nog wat begrip voor op kunnen brengen.
Maar als je zelfs de optie van mailen niet geeft dan leef je echt in een andere wereld en creëer je onnodige afstand.

Dat heeft niets te maken met dominees kapot maken. Helemaal niets.
'Heel misschien nog wat begrip voor hebben.' Gaan we als gemeenteleden erover hoe een dominee bereikbaar moet zijn? Als het niet bereikbaar zijn via WhatsApp al onbegrip oplevert, dan snap ik wel dat we overal van gedoe en verdeeldheid horen. Dat je het liever anders ziet, vind ik prima. Maar om voor zoiets al onbegrip te hebben gaat mij wel ver.

Overigens heeft praktisch iedereen zijn mail op de telefoon staan, dus wat voegt WhatsApp toe? (Los van een scenario waarin mail ook ongewenst is.)
Plaats reactie