Weekdiensten

Gebruikersavatar
Ararat
Berichten: 1711
Lid geworden op: 30 apr 2018, 17:35
Locatie: ZLD

Re: Weekdiensten

Bericht door Ararat »

Geytenbeekje schreef:
Ararat schreef:
Geytenbeekje schreef: Links/midden HHK is wel wat anders dan Links/midden pkn/cgk :huhu
Aan welke HHG's moet ik denken als je spreekt over 'links' ?
Abbenbroek, Soest, Schiedam, Voorschoten, Goedereede, Stolwijk, Katwijk-Benjamin, Apeldoorn, Kruiningen, Rotterdam Woudenberg, Goes :huhu
Nu sta ik weer voor het raadsel of de volgorde ook nog betekenis heeft... :OO3
Het is dat het off-topic is, anders zou ik vragen of de andere kerkgenootschappen in die plaatsen ook relatief links zijn ;)
Wees op je hoede voor het zuurdeeg
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Weekdiensten

Bericht door GerefGemeente-lid »

Ararat schreef:
Geytenbeekje schreef:
Ararat schreef:
Geytenbeekje schreef: Links/midden HHK is wel wat anders dan Links/midden pkn/cgk :huhu
Aan welke HHG's moet ik denken als je spreekt over 'links' ?
Abbenbroek, Soest, Schiedam, Voorschoten, Goedereede, Stolwijk, Katwijk-Benjamin, Apeldoorn, Kruiningen, Rotterdam Woudenberg, Goes :huhu
Nu sta ik weer voor het raadsel of de volgorde ook nog betekenis heeft... :OO3
Het is dat het off-topic is, anders zou ik vragen of de andere kerkgenootschappen in die plaatsen ook relatief links zijn ;)
Als het om de GG gaat zijn met de plaatsen Apeldoorn, Goes, Katwijk aan Zee, Kruiningen, Rotterdam (Alexanderpolder, Centrum, IJsselmonde en Zuidwijk), Soest en Stolwijk in ieder geval alle geledingen vertegenwoordigd. :langue
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Amstelodamense
Berichten: 1045
Lid geworden op: 11 jul 2019, 14:26

Re: Weekdiensten

Bericht door Amstelodamense »

Christen schreef:Luister de preek maar... dat gaat over het bevel om in te gaan door de Poort.

Daar hou ik het bij. Eigenlijk ben ik niet links of rechts maar Christen.
Waar kan ik deze preek naluisteren?
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Weekdiensten

Bericht door -DIA- »

GerefGemeente-lid schreef: Als het om de GG gaat zijn met de plaatsen Apeldoorn, Goes, Katwijk aan Zee, Kruiningen, Rotterdam (Alexanderpolder, Centrum, IJsselmonde en Zuidwijk), Soest en Stolwijk in ieder geval alle geledingen vertegenwoordigd. :langue
Hmmm... dan moet Stolwijk wel wat verschoven zijn na 21 jaar...
En ik zou Rotterdam (IJsselmonde) hier niet tussen plaatsen. IJsselmonde is zover mij bekend de meest behoudende GG binnen Rotterdam. De gemeente werd wel de Spelonk van Adullam genoemd...
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Weekdiensten

Bericht door DDD »

Je leest niet goed.
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16724
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Weekdiensten

Bericht door Hendrikus »

-DIA- schreef:
GerefGemeente-lid schreef: Als het om de GG gaat zijn met de plaatsen Apeldoorn, Goes, Katwijk aan Zee, Kruiningen, Rotterdam (Alexanderpolder, Centrum, IJsselmonde en Zuidwijk), Soest en Stolwijk in ieder geval alle geledingen vertegenwoordigd. :langue
Hmmm... dan moet Stolwijk wel wat verschoven zijn na 21 jaar...
En ik zou Rotterdam (IJsselmonde) hier niet tussen plaatsen. IJsselmonde is zover mij bekend de meest behoudende GG binnen Rotterdam. De gemeente werd wel de Spelonk van Adullam genoemd...
Hokjes vakjes
We stoppen iedereen
In hokjes vakjes
Als ze anders zijn dan wij
Blokjes plakjes
We snijden iedereen
In blokjes plakjes
Als ze anders zijn dan wij


De neiging om overal etiketjes op te plakken en alles in hokjes te duwen is blijkbaar onweerstaanbaar.

Boekjes gevonden, trouwens?
~~Soli Deo Gloria~~
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Weekdiensten

Bericht door GerefGemeente-lid »

DDD schreef:Je leest niet goed.
Inderdaad niet nee. :oO
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Weekdiensten

Bericht door -DIA- »

Hendrikus schreef:
-DIA- schreef:
GerefGemeente-lid schreef: Als het om de GG gaat zijn met de plaatsen Apeldoorn, Goes, Katwijk aan Zee, Kruiningen, Rotterdam (Alexanderpolder, Centrum, IJsselmonde en Zuidwijk), Soest en Stolwijk in ieder geval alle geledingen vertegenwoordigd. :langue
Hmmm... dan moet Stolwijk wel wat verschoven zijn na 21 jaar...
En ik zou Rotterdam (IJsselmonde) hier niet tussen plaatsen. IJsselmonde is zover mij bekend de meest behoudende GG binnen Rotterdam. De gemeente werd wel de Spelonk van Adullam genoemd...
Hokjes vakjes
We stoppen iedereen
In hokjes vakjes
Als ze anders zijn dan wij
Blokjes plakjes
We snijden iedereen
In blokjes plakjes
Als ze anders zijn dan wij


De neiging om overal etiketjes op te plakken en alles in hokjes te duwen is blijkbaar onweerstaanbaar.
Boekjes gevonden, trouwens?
Nee besef dat eens, u spreekt steeds over hokjes, maar we spreken niet over hokjes. U oordeelt wat u niet weet. Er zijn twee soorten mensen. Er zijn twee kerken. Onze belijdenis spreekt erven: Deze twee kerken zijn licht van elkaar te onderscheiden. enz.
Nu is het wel waar dat wij geen hartenkenner zijn, maar er is toch een volk dat iets heeft leren kennen van het werk van God. En wat zegt de Heere Jezus? Degenen die een vreemde stem horen, die zullen ze niet volgen, maar ze zullen die stem van de Herder kennen. En ik weet het wel, er zullen Boven zijn die we er niet verwachten en er zullen er niet zijn die we er stellig verwachten. Nu is het wel zo dat er toch een volk is dat iet voelt van het leven. Soms kan dat zelfs ook door niet wedergeboren mensen waar worden genomen. Zo onderscheiden zijn deze zaken.
Dat is geen hokjes maken en mensen daarin stoppen. Dat is geen mensenwerk, nee, maar God heeft een volk verkoren, Hij heeft een scheiding gemaakt, vrij en soeverein. Zonder dat een mens daar iets in te zeggen had. Geen mens kan zichzelf wedergeboren doen worden, geen mens zal in een bepaald hokje kunnen indringen. Nee, God zet Zijn volk apart. En dat is een volk dat niet in dat hok wilde, maar dat er door genade is ingezet. Bij deze dingen bent u ook geleerd, of bent u dat vergeten? Nee toch?

Ik had prachtige boekjes in mijn brievenbus gevonden. Ik wist tot nu toe niet waar die vandaan kwamen. Ik had drie suggesties gemaakt, maar geen kon ik bewijzen. Dan nu de oplossing: Het komt van een kant die ik beslist niet verwachtte! Hartelijk dank!
Overigens, in die boekjes is ook te lezen over mensen die de stem van de Goede Herder leerde kennen, en geenszins een andere zullen volgen. Dat is de Bijbelse leer. Niet "Ik kies voor Jezus", of "Ik geloof en ik ben een zondaar dus..." Nee, dat is geen waar geloof dat is meer een optelsom en een conclusie.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
windorgel
Berichten: 1385
Lid geworden op: 18 jan 2013, 23:40

Re: RE: Re: Weekdiensten

Bericht door windorgel »

Christen schreef:Ik begreep ook dat knip- en plakwerk ook niet. Is dat vanwege de tijd? Zal wel.

Ja, ps. 81:12. Heb ik niet van mezelf maar hoorde ik een andere knecht van de Heere zeggen.

Ja, ik luister met een andere achtergrond en met de wetenschap dat een van de duidelijkste preken op youtube gezet zal zijn. En de eerlijkheid gebied te zeggen dat ik zelf meer bij links midden hhk/pkn/cgk de meeste aansluiting voel. Maar goed, we zijn niet alleen op de aarde.. niet alleen maar samen ;)
De preek zal opgenomen zijn in de tijd van de cassettebandjes. Dan werd het zingen er vaak uitgeknipt om ervoor te zorgen dat de dienst op 1 bandje van 90 minuten paste.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10418
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Weekdiensten

Bericht door Zita »

Het gaat hier over weekdiensten. Geen hokjes en vakjes, en zeker geen suggesties om gemeenten in te delen bij ware of valse kerk.
Christen
Berichten: 767
Lid geworden op: 23 okt 2019, 21:32

Re: Weekdiensten

Bericht door Christen »

Gisteren zongen we het. Psalm 118. Dit is, dit is de Poort des Heeren. Nou, ik was wel even stil. Mooie afsluiting van deze post.
"Hoed u voor het "kan niet"." - Maarten Luther
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Weekdiensten

Bericht door GerefGemeente-lid »

Hedenavond, 19.30 uur: GGiN Arnemuiden: GBS-dienst waarin ds. G. Beens (GG Kootwijkerboek) zal voorgaan. Meeluisteren mogelijk: https://kerkdienstgemist.nl/stations/589/events/live
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Weekdiensten

Bericht door GerefGemeente-lid »

GerefGemeente-lid schreef:Hedenavond, 19.30 uur: GGiN Arnemuiden: GBS-dienst waarin ds. G. Beens (GG Kootwijkerboek) zal voorgaan. Meeluisteren mogelijk: https://kerkdienstgemist.nl/stations/589/events/live
Zijn er nog die hebben meegeluisterd?

Het was een diepe boodschap, zeer ernstig en tegelijkertijd ook zeer troostvol.
Als gast hier
Berichten: 164
Lid geworden op: 27 jan 2021, 08:39

Re: Weekdiensten

Bericht door Als gast hier »

GerefGemeente-lid schreef:
GerefGemeente-lid schreef:Hedenavond, 19.30 uur: GGiN Arnemuiden: GBS-dienst waarin ds. G. Beens (GG Kootwijkerboek) zal voorgaan. Meeluisteren mogelijk: https://kerkdienstgemist.nl/stations/589/events/live
Zijn er nog die hebben meegeluisterd?

Het was een diepe boodschap, zeer ernstig en tegelijkertijd ook zeer troostvol.
Waarover?
Het lijkt alsof de dienst niet meer te beluisteren is.
CvdW
Berichten: 2928
Lid geworden op: 23 mar 2015, 13:07

Re: Weekdiensten

Bericht door CvdW »

Als gast hier schreef:
GerefGemeente-lid schreef:
GerefGemeente-lid schreef:Hedenavond, 19.30 uur: GGiN Arnemuiden: GBS-dienst waarin ds. G. Beens (GG Kootwijkerboek) zal voorgaan. Meeluisteren mogelijk: https://kerkdienstgemist.nl/stations/589/events/live
Zijn er nog die hebben meegeluisterd?

Het was een diepe boodschap, zeer ernstig en tegelijkertijd ook zeer troostvol.
Waarover?
Het lijkt alsof de dienst niet meer te beluisteren is.
Wet en Evangelie zal toch eens een goddeloze raken, daarom zit er een slotje op.
Plaats reactie