Weekdiensten

Geytenbeekje
Berichten: 8286
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Weekdiensten

Bericht door Geytenbeekje »

Ik heb geluisterd naar de Bijbelavond van HHG Lunteren
1 Petrus 1 ook erg aanbevolen.
-DIA-
Berichten: 32745
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Weekdiensten

Bericht door -DIA- »

Ik heb vanavond de Bijbellezing over Samuël van ds. Hoogerland uitgeschreven. Ik zal hier een klein stukje plaatsen, omdat er naar mijn vaste overtuiging nogal onderwijs in kan liggen.

Wij leven nu in een tijd van grote verwarring, evenals Samuël. Als we denken wat er deze week plaats vindt in ons vaderland, al de berichten die we lezen, de grote verwarring. Zouden we met deze dingen niet aan de voeten des Heeren terecht moeten komen? En Zijn aangezicht zoeken: Heere wilt U Zelf toch leiding geven, opdat we niet zouden horen naar deze of gene, maar dat we enkel zouden vragen: Heere, wat wilt Gij dat wij doen zullen? Naar de stem des Heeren horen, en die stem alleen opvolgen. We zijn zo geneigd, gemeente, om te luisteren naar wat het volk zegt. De publieke opinie is eigenlijk de leidraad van dat wij onze noden aan de troon der genade neerleggen, en de Heere om raad vragen of Hij ons leiden wil, of Hij onze gang besturen wil, dat wij vragen wat wij doen zullen, ook in de moeilijkste omstandigheden.
Daar gaat Samuel met dat offer en komt in Bethlehem. En het is te begrijpen dat de oudsten van Bethlehem, als zij Samuel zien, bevende uitgaan. Ze leven in zo’n donkere tijd, en nu komt daar de knecht des Heeren, die profeet des Heeren die komt naar hun stad toe. Welke boodschap zal hij brengen? Want zij begrijpen wel dat hij niet zomaar komt. Hij zal een opdracht des Heeren hebben, anders zou hij niet naar Bethlehem komen. En deze mensen vrezen dat Samuël met een onheilstijding komen zal. Zal hij een oordeel komen verkondigen? Zal hij de straf des Heeren komen verkondigen? Zal hij misschien de straf des Heeren komen uitvoeren?
We zien daarin dat deze oudsten ook het besef hebben de ze ook zondige mensen zijn, en leven onder een volk dat ook beladen is met zonden.
Ook wij, gemeente, ook wij zijn allen zondige mensen. Wie we ook zijn. Of we nu vooraan staan in het kerkelijke leven, of in het maatschappelijke leven, of minder vooraanstaand, maar wij zijn allen mensen met boosheid en verdorvenheid, En als er een stem des Heeren komt, als God Zijn knechten zendt, dan kunnen we ook wel beven. Zou de Heere met een oordeelsaankondiging komen? Zou de Heere nu een voleinding met ons gaan maken? Of beeft u niet meer voor de stem des Heeren, voor het Woord des Heeren?
Gemeente, we zien in dit beven dat er nog beslag voor het Woord des Heeren is bij deze oudsten van Bethlehem. Is dat ook onder ons nog zo, gemeente? Ligt er nog beslag van het Woord des Heeren. Wat zijn er toch velen die zomaar voortleven. Die bekommeren zich niet om de oordelen des Heeren. Die vragen niet naar de raad des Heeren. Die beven niet, maar die leven maar door in hun eigen gekozen wegen. Ik hoop dat er onder ons zijn die iets kennen van dat beven voor het Woord des Heeren, zeker ook in de tijd waarin wij leven. Wat zal het einde zijn van de tijd waarin wij nu belandt zijn? Want wij zien het toch duidelijk, gemeente, want het oordeel des Heeren, dat al zo geruime tijd op ons rust, op de wereld maar ook op ons vaderland, vanwege de vele zonden die in Nederland zo vrijuit bedreven worden. Zal de Heere nog verder door moeten trekken met Zijn oordelen? Zal de Heere nog veel meer mensen door de dood weg moeten nemen vanwege onze zonden?
Maar we moeten ook het oordeel zien over Zijn Kerk in Nederland. De Heere heeft een twist met Zijn Kerk, en dat laat Hij duidelijk blijken. Het is een voorrecht dat we hier nog met elkaar samen mogen komen, Dat er nog verscheidenen mensen op mochten komen om naar het Woord te horen. Hoe lang zal het nog kunnen, gemeente? We kunnen met vreze bezet zijn… Maar er is ook een andere kant. De hand des Heeren, het oordeel des Heeren drukt op ons, en ook de woede van de hel tegen de Kerk des Heeren. Of gelooft u ook niet dat de woede van de publieke opinie de hel ophitst om zo de Kerk des Heeren te benauwen, en kon het zijn, uit Nederland weg te drijven. Satan met zijn hellemacht is woedend op de Kerk des Heeren. Zou dat misschien niet betekenen dat de Heere toch nog niet geweken is van Zijn Kerk? Zou dat misschien betekenen dat de Heere door de oordelen heen, Zijn Kerk nog op de plaats wil brengen. Zou dat ook kunnen betekenen dat er nog toekomst is, ook voor ons arme nageslacht? Zou de Heere nog willen gedenken aan onze kinderen, aan onze nageslachten? Dan zal het wel door de oordelen heen gaan, maar dan zou de Heere door de oordelen nog een zegen kunnen geven.
Ik wil hier even iets kwijt, gemeente. Het is vele jaren geleden, ik denk dat ik ongeveer 30 jaar was, toen was ik ook zo bezet met de breuk van de Kerk in Nederland. Dat drukte me zo neer. Dat gaf me zo’n smart, toen ontmoette ik een oude vrouw, een geoefend kind des Heeren, en ik heb toen iets tegen haar gezegd van hetgeen me bezig hield. Haar antwoord ben ik nooit vergeten. Ze zegt tegen me: Mijn jongen, als dat gebeuren mag, dan zal het plaatsvinden onder de oordelen. En gemeente, we zien het allen, wij leven onder de oordelen. Wat die vrouw toen gezegd heeft, dat is nu waarheid. De oordelen rusten op de Kerk des Heeren. Maar zou de Heere door die oordelen nog een terugkeer willen geven tot zegen voor de kerk. Dan zou het wel kunnen zijn, dat de Heere ook Zijn dorsvloer gaat doorzuiveren, dat er misschien veel afvallen zal, maar dat dwars door alles heen de Heere toch Zijn Naam verheerlijken zal. Dat Hij nog gedenken wil aan Zijn kleine kerk in Nederland. Ik hoop dat er onder ons maar veel bidders, zuchters mogen zijn, of de Heere aan ons denken wil en niet van ons wijken wil.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10590
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Weekdiensten

Bericht door Ad Anker »

Mooi DIA. Ik heb een stukje meegeluisterd en hoorde juist dit gedeelte. Ik vond het een mooi citaat. Psalm 119:52 onb.
HersteldHervormd
Berichten: 6069
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Weekdiensten

Bericht door HersteldHervormd »

-DIA- schreef:Ik heb vanavond de Bijbellezing over Samuël van ds. Hoogerland uitgeschreven. Ik zal hier een klein stukje plaatsen, omdat er naar mijn vaste overtuiging nogal onderwijs in kan liggen.

Die vragen niet naar de raad des Heeren. Die beven niet, maar die leven maar door in hun eigen gekozen wegen. Ik hoop dat er onder ons zijn die iets kennen van dat beven voor het Woord des Heeren, zeker ook in de tijd waarin wij leven. Wat zal het einde zijn van de tijd waarin wij nu belandt zijn? Want wij zien het toch duidelijk, gemeente, want het oordeel des Heeren, dat al zo geruime tijd op ons rust, op de wereld maar ook op ons vaderland, vanwege de vele zonden die in Nederland zo vrijuit bedreven worden. Zal de Heere nog verder door moeten trekken met Zijn oordelen? Zal de Heere nog veel meer mensen door de dood weg moeten nemen vanwege onze zonden?
Maar we moeten ook het oordeel zien over Zijn Kerk in Nederland. De Heere heeft een twist met Zijn Kerk, en dat laat Hij duidelijk blijken. Het is een voorrecht dat we hier nog met elkaar samen mogen komen, Dat er nog verscheidenen mensen op mochten komen om naar het Woord te horen. Hoe lang zal het nog kunnen, gemeente? We kunnen met vreze bezet zijn… Maar er is ook een andere kant. De hand des Heeren, het oordeel des Heeren drukt op ons, en ook de woede van de hel tegen de Kerk des Heeren. Of gelooft u ook niet dat de woede van de publieke opinie de hel ophitst om zo de Kerk des Heeren te benauwen, en kon het zijn, uit Nederland weg te drijven. Satan met zijn hellemacht is woedend op de Kerk des Heeren.
Geloof jij dat de Heere het virus als een straf gegeven heeft?
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
-DIA-
Berichten: 32745
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Weekdiensten

Bericht door -DIA- »

HersteldHervormd schreef:
-DIA- schreef:Ik heb vanavond de Bijbellezing over Samuël van ds. Hoogerland uitgeschreven. Ik zal hier een klein stukje plaatsen, omdat er naar mijn vaste overtuiging nogal onderwijs in kan liggen.

Die vragen niet naar de raad des Heeren. Die beven niet, maar die leven maar door in hun eigen gekozen wegen. Ik hoop dat er onder ons zijn die iets kennen van dat beven voor het Woord des Heeren, zeker ook in de tijd waarin wij leven. Wat zal het einde zijn van de tijd waarin wij nu belandt zijn? Want wij zien het toch duidelijk, gemeente, want het oordeel des Heeren, dat al zo geruime tijd op ons rust, op de wereld maar ook op ons vaderland, vanwege de vele zonden die in Nederland zo vrijuit bedreven worden. Zal de Heere nog verder door moeten trekken met Zijn oordelen? Zal de Heere nog veel meer mensen door de dood weg moeten nemen vanwege onze zonden?
Maar we moeten ook het oordeel zien over Zijn Kerk in Nederland. De Heere heeft een twist met Zijn Kerk, en dat laat Hij duidelijk blijken. Het is een voorrecht dat we hier nog met elkaar samen mogen komen, Dat er nog verscheidenen mensen op mochten komen om naar het Woord te horen. Hoe lang zal het nog kunnen, gemeente? We kunnen met vreze bezet zijn… Maar er is ook een andere kant. De hand des Heeren, het oordeel des Heeren drukt op ons, en ook de woede van de hel tegen de Kerk des Heeren. Of gelooft u ook niet dat de woede van de publieke opinie de hel ophitst om zo de Kerk des Heeren te benauwen, en kon het zijn, uit Nederland weg te drijven. Satan met zijn hellemacht is woedend op de Kerk des Heeren.
Geloof jij dat de Heere het virus als een straf gegeven heeft?
Waren er geen zonden, dan waren er geen wonden.
Maar alles bij elkaar, en de tijd waarin we leven, in aanmerking nemend, moet ik de vraag wel bevestigend beantwoorden. Maar ook doordat juist hier zoveel tegenop komt. De mens is zo aan de aarde en het aardse gekluisterd dat men niet aan de eeuwigheid wil denken. Brengt men zoiets voorzichtig ter sprake, hetzij onder kerkmensen, hetzij onder vele predikanten, dan wijst men dit snel af. Het mag wel een vingerwijzing van God heten, maar pertinent geen oordeel. Dat vindt ik heel opmerkelijk. Het zijn de ervaringen van verschillenden van Gods volk, en dan bedoel ik dat volk dat bekeerd is zoals God Zijn volk vanouds heeft bekeerd. En ik meen hiermee duidelijk te zijn wat ik waarneem, en wens hierover geen discussie, want dat zou ongeestelijk worden.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Hoopvol
Berichten: 1302
Lid geworden op: 20 mar 2020, 07:36

Re: Weekdiensten

Bericht door Hoopvol »

-DIA- schreef:Ds. Hoogerland gaat hier nogal veel over de tong, en veelal blijkt dat men hem niet goed kent.
Daarom zou wellicht geen kwaad kunnen vanavond de Bijbellezing van deze predikant te beluisteren.
Hieronder de link naar een live uitzending.

https://www.kerkomroep.nl/#/kerken/10249
Dankjewel voor het delen!
Chrisje72
Berichten: 1483
Lid geworden op: 09 apr 2012, 11:50

Re: Weekdiensten

Bericht door Chrisje72 »

Op donderdagavond 10 december zal vanuit het kerkgebouw van cgk Vlaardingen een bidstond in verband met de coronacrisis worden uitgezonden (met beeld).
Aan de bidstond werken de predikanten Brons, Droger, Krooneman en Treurniet mee. Ook een aantal leden van de gemeente die zij dienen, werkt aan de bidstond mee. We luisteren naar interviews, meditatieve momenten en muziek en gaan een aantal keren in gebed.
De uitzending begint om 20:00 uur en is te luisteren via: www.cgkvlaardingen.nl en www.kerkdienstgemist.nl
Een gezegende avond toegewenst!
-DIA-
Berichten: 32745
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Weekdiensten

Bericht door -DIA- »

Straks om half 8 begint de Bijbellezing in de Thaborkerk van de Gereformeerde Gemeente van Rotterdam-IJsselmonde.
Voorganger is ds. G. Hoogerland
Orde van dienst:
Ps. 27:1
Schriftlezing: I Samuel 17:41-58
Ps. 52:3.4
Ps. 68:12
Ps. 20:3

https://www.kerkomroep.nl/#/kerken/10249

Voor hen die lust hebben te luistern wensen we een gezegende dienst.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Bevindelijk
Berichten: 103
Lid geworden op: 04 jun 2019, 13:02

Re: Weekdiensten

Bericht door Bevindelijk »

Heeft hier iemand een meeluisterlink van de GGIN BV Veenendaal?
-DIA-
Berichten: 32745
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Weekdiensten

Bericht door -DIA- »

Bevindelijk schreef:Heeft hier iemand een meeluisterlink van de GGIN BV Veenendaal?
Ik was niet op de hoogte... Wie gaat daar nu voor?
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Erskinees
Berichten: 2749
Lid geworden op: 14 jun 2018, 21:15

Re: Weekdiensten

Bericht door Erskinees »

In het RD staat een preekbeurt van ds. A. Kot voor de stichting Sola Scriptura in Kampen. Wat is dat voor stichting?
Laatst gewijzigd door Erskinees op 02 jan 2021, 13:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Bruna
Berichten: 1739
Lid geworden op: 27 feb 2016, 16:00
Locatie: brunarefoforum@gmail.com

Re: Weekdiensten

Bericht door Bruna »

Erskinees schreef:In het RD staat een preekbeurt van ds. A. Kort voor de stichting Sola Scriptura in Kampen. Wat is dat voor stichting? In Kampen is toch ook een OGGiN waar hij zou kunnen voorgaan.
Geen idee. In mijn exemplaar staat trouwens ds. A. Kot.
HHKtE
Berichten: 1447
Lid geworden op: 17 feb 2006, 19:33
Locatie: Utrecht

Re: Weekdiensten

Bericht door HHKtE »

Bruna schreef:
Erskinees schreef:In het RD staat een preekbeurt van ds. A. Kort voor de stichting Sola Scriptura in Kampen. Wat is dat voor stichting? In Kampen is toch ook een OGGiN waar hij zou kunnen voorgaan.
Geen idee. In mijn exemplaar staat trouwens ds. A. Kot.
Dat klopt beter
Komt er vaker
Erskinees
Berichten: 2749
Lid geworden op: 14 jun 2018, 21:15

Re: Weekdiensten

Bericht door Erskinees »

Foutje ;). Alsnog wel benieuwd naar de achtergrond van deze stichting.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10448
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Weekdiensten

Bericht door Zita »

Erskinees schreef:Foutje ;). Alsnog wel benieuwd naar de achtergrond van deze stichting.
Het lijkt iets met die gemeente rond wijlen ds Hoorn te maken te hebben, aangezien in de webshop alleen het werk van ds Hoorn wordt verkocht. https://stichtingsolascriptura.nl/ Maar die was verbonden aan een gemeente ergens in Groningen, dacht ik.
Plaats reactie