GerGem Kruiningen

Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Ad Anker »

Tiberius schreef:Spannend. Dat wordt weer nagelbijten deze week. :bobo
Ik weet niet of dit bij de grondslag van het forum past. Voorspellen van wie de leespreek is....

:bobo
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Jantje »

Niets spannends.

Volgens mij lezen ze in Kruiningen altijd van predikanten die niet meer in leven zijn.

Dus dat zal in de VGG dan ook wel zo zijn.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Ora
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 feb 2019, 08:17

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Ora »

Afgelopen zondag lazen ze o. a. van ds. W. J. Karels en Ds. Sonnevelt bij Ger. Gem Kruiningen. U kunt beter aparte rubriek maken van speculaties over VVG.
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door samanthi »

Ik blijf het een storytopic vinden, maar dat het ik al vaker gezegd.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Hollander »

GerGem schreef:Aanstaande zondagmiddag de 1e leesdienst in de VGG Kruiningen.
Zal me benieuwen wat ze lezen.
Dit bericht staat in het verkeerde topic. Het gaat hier over GG Kruiningen.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Jantje »

Ora schreef:Afgelopen zondag lazen ze o. a. van ds. W. J. Karels en Ds. Sonnevelt bij Ger. Gem Kruiningen. U kunt beter aparte rubriek maken van speculaties over VVG.
O. Dat is dan van de laatste paar jaar. Vroeger deden ze dat niet hoor.

Die preek van ds. Sonnevelt is waarschijnlijk hier ook gelezen. Stond het in teken van de Week van het Leven, over Job?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Bevindelijk
Berichten: 103
Lid geworden op: 04 jun 2019, 13:02

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Bevindelijk »

De leespreek van zondag was van ds. W.C. Lamain (goede keus)
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door -DIA- »

Het zou heel goed kunnen dat ze dezelfde preken lezen als in een vrije gemeente. Denk aan de vrije Oud Gereformeerde Gemeente in Rijssen. Ik heb het voorbeeld genoemd, hoe interkerkelijk men daar las. Ik zie mijn berichtje niet meer terug. Of was dat wellicht off topic?
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Ora et labora
Berichten: 321
Lid geworden op: 01 jun 2020, 19:10

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Ora et labora »

Bevindelijk schreef:De leespreek van zondag was van ds. W.C. Lamain (goede keus)
De diensten staan openbaar. Ze getuigen dus niet alleen tussen 4 muren.
Alhoewel het een keuze blijft of de diensten prive zijn of niet.
Toch ben ik dankbaar dat ik niet in Kruiningen woon. Maar overal in de Kerken is wel is onenigheid.
In meerdere of in mindere mate. Maar het blijft zonde dat is zo erg.
We live just like a day in this world... It is better to be whit our Lord then enywhere else.
crossmountain
Berichten: 530
Lid geworden op: 15 jan 2019, 16:19

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door crossmountain »

Wel een triest artikel op een juristensite over Kruiningen. Hoe kan een reformatorische jurist zó over een verdrietige zaak als Kruiningen praten?

Een enkele keer zit daar wel een mooie kerkrechtzaak tussen. Zo was Peter den Boef betrokken bij de meest recente kerkscheuring binnen de Gereformeerde Gemeenten. Een dominee uit Kruiningen was opgestapt met een deel van z’n kerkenraad en een deel van de gemeente, zette een paar honderd meter verderop een kerkgebouw neer en stichtte een nieuw kerkgenootschap, de Vrije Gereformeerde Gemeente. Een krent uit de pap, noemt Den Boef deze zaak.

https://www.mr-online.nl/zelfs-kerkrech ... rocedures/
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Ad Anker »

crossmountain schreef:Wel een triest artikel op een juristensite over Kruiningen. Hoe kan een reformatorische jurist zó over een verdrietige zaak als Kruiningen praten?

Een enkele keer zit daar wel een mooie kerkrechtzaak tussen. Zo was Peter den Boef betrokken bij de meest recente kerkscheuring binnen de Gereformeerde Gemeenten. Een dominee uit Kruiningen was opgestapt met een deel van z’n kerkenraad en een deel van de gemeente, zette een paar honderd meter verderop een kerkgebouw neer en stichtte een nieuw kerkgenootschap, de Vrije Gereformeerde Gemeente. Een krent uit de pap, noemt Den Boef deze zaak.

https://www.mr-online.nl/zelfs-kerkrech ... rocedures/
Ik snap dat wel. Zie het door de bril van de jurist. Toen ik als verpleegkundige werkte waren heftige situaties (reanimaties bijv.) of 'moeilijke' sterfbedden voor mij de krenten uit de pap.
Mistig
Berichten: 2390
Lid geworden op: 03 jul 2017, 13:04
Locatie: Rotterdam eo

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Mistig »

Ad Anker schreef:
crossmountain schreef:Wel een triest artikel op een juristensite over Kruiningen. Hoe kan een reformatorische jurist zó over een verdrietige zaak als Kruiningen praten?

Een enkele keer zit daar wel een mooie kerkrechtzaak tussen. Zo was Peter den Boef betrokken bij de meest recente kerkscheuring binnen de Gereformeerde Gemeenten. Een dominee uit Kruiningen was opgestapt met een deel van z’n kerkenraad en een deel van de gemeente, zette een paar honderd meter verderop een kerkgebouw neer en stichtte een nieuw kerkgenootschap, de Vrije Gereformeerde Gemeente. Een krent uit de pap, noemt Den Boef deze zaak.

https://www.mr-online.nl/zelfs-kerkrech ... rocedures/
Ik snap dat wel. Zie het door de bril van de jurist. Toen ik als verpleegkundige werkte waren heftige situaties (reanimaties bijv.) of 'moeilijke' sterfbedden voor mij de krenten uit de pap.
Eens met Ad. Dat geldt ook voor een brandweerman, een rechercheur en een politicus.
Maar of het verstandig is om het zo te benoemen, dat denk ik niet.
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door samanthi »

Mistig schreef:
Ad Anker schreef:
crossmountain schreef:Wel een triest artikel op een juristensite over Kruiningen. Hoe kan een reformatorische jurist zó over een verdrietige zaak als Kruiningen praten?

Een enkele keer zit daar wel een mooie kerkrechtzaak tussen. Zo was Peter den Boef betrokken bij de meest recente kerkscheuring binnen de Gereformeerde Gemeenten. Een dominee uit Kruiningen was opgestapt met een deel van z’n kerkenraad en een deel van de gemeente, zette een paar honderd meter verderop een kerkgebouw neer en stichtte een nieuw kerkgenootschap, de Vrije Gereformeerde Gemeente. Een krent uit de pap, noemt Den Boef deze zaak.

https://www.mr-online.nl/zelfs-kerkrech ... rocedures/
Ik snap dat wel. Zie het door de bril van de jurist. Toen ik als verpleegkundige werkte waren heftige situaties (reanimaties bijv.) of 'moeilijke' sterfbedden voor mij de krenten uit de pap.
Eens met Ad. Dat geldt ook voor een brandweerman, een rechercheur en een politicus.
Maar of het verstandig is om het zo te benoemen, dat denk ik niet.
Ja toch begrijp ik het, ik had het ook als een cliënt helemaal uit zijn dak ging, dan kon je al je vaardigheden inzetten om de boel rustig te krijgen. Maar idd krenten is niet echt een goede benaming.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
noor
Berichten: 35
Lid geworden op: 05 mei 2017, 14:05

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door noor »

Ik kan dit begrijpen als je in je werk een moeilijke situatie tot een goed einde brengt. Dan kun je er tevreden op terugkijken. In dit geval is het uitgelopen op een puinhoop. Het lijkt me voor de betrokkenen heel wrang dat De Boef met genoegen op deze ellende terug lijkt te zien.
Gebruikersavatar
John Galt
Berichten: 1222
Lid geworden op: 24 jun 2017, 22:09

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door John Galt »

Iedereeen heeft natuurlijk zijn beroepstrots en werkplezier. En moeilijke zaken zijn mooie zaken.
Maar hoe zou jij het vinden als in de krant gezegd wordt dat deze zaak bij "de krenten in de pap" hoort?
- de begrafenisondernemer bij het verongelukken van je kind
- de rechercheur bij de verkrachting van je zus of de arrestatie van je broer
- de rechter bij de vechtscheiding van je ouders
- de curator bij het failiisement van jouw winkel
Soms past wel enige kiesheid, vooral bij uitingen in het openbaar.
Who is John Galt? :quoi
Plaats reactie