Kerkelijke eenheid / Kanselruil

Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Kerkelijke eenheid / Kanselruil

Bericht door Jantje »

WDT schreef:Wat een betrokkenheid bij de kinderen uit je gemeente.
Wie zegt er dat ik de digitale uitzending niet beluister?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5385
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Kerkelijke eenheid / Kanselruil

Bericht door pierre27 »

Mannetje schreef:
Ambtenaar schreef:
Mannetje schreef: Werkdrukverlichting in de tiendaagse veldtocht.
Je doelt op het recyclen van preken?
Als jij het zo wilt noemen, ga je gang.
Ergens wel een wonderlijke uitdrukking ja.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Gebruikersavatar
Delftenaar
Berichten: 1457
Lid geworden op: 07 jul 2017, 21:20

Re: Kerkelijke eenheid / Kanselruil

Bericht door Delftenaar »

Het kan de kwaliteit van de preek alleen maar ten goede komen.
Geen enkele predikant kan vijf preken voor dat lange weekeinde voorbereiden.
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Kerkelijke eenheid / Kanselruil

Bericht door Ambtenaar »

Delftenaar schreef:Het kan de kwaliteit van de preek alleen maar ten goede komen.
Geen enkele predikant kan vijf preken voor dat lange weekeinde voorbereiden.
Helemaal eens. Lijkt me zo een prima oplossing.
WDT
Berichten: 17
Lid geworden op: 06 jul 2016, 20:11

Re: Kerkelijke eenheid / Kanselruil

Bericht door WDT »

Jantje schreef:
WDT schreef:Wat een betrokkenheid bij de kinderen uit je gemeente.
Wie zegt er dat ik de digitale uitzending niet beluister?
Jijzelf. Je zegt dat je niet naar het kinderkerstfeest luistert maar naar een preek ergens in de lande.
Dat is natuurlijk je goed recht maar ik vind het altijd ze schrijnend dat er altijd mensen uzijn die het kinderkerstfeest overslaan. Ook daar wordt, als het goed is, het kerstevangelie verkondigd.
Sol Justitia Illustra Nos
Gebruikersavatar
Delftenaar
Berichten: 1457
Lid geworden op: 07 jul 2017, 21:20

Re: Kerkelijke eenheid / Kanselruil

Bericht door Delftenaar »

Ja, maar als je bijvoorbeeld alleenstaand ben kan ik me voorstellen dat je zo'n kinderkerstfeest toch over slaat.
WDT
Berichten: 17
Lid geworden op: 06 jul 2016, 20:11

Re: Kerkelijke eenheid / Kanselruil

Bericht door WDT »

Delftenaar schreef:Ja, maar als je bijvoorbeeld alleenstaand ben kan ik me voorstellen dat je zo'n kinderkerstfeest toch over slaat.
Waarom? Kinderen zijn toch volwaardig lid van de gemeente.
Ik vind het een rare redenering om te zeggen als er een dienst is die gericht is op kinderen dat volwassen wegblijven omdat ze alleenstaand zijn. Van kinderen wordt ook verwacht dat ze heel het jaar in de kerk zijn ( en terecht ) terwijl de diensten grotendeels op volwassenen zijn gericht.
Sol Justitia Illustra Nos
Hoopvol
Berichten: 1296
Lid geworden op: 20 mar 2020, 07:36

Re: Kerkelijke eenheid / Kanselruil

Bericht door Hoopvol »

WDT schreef:
Jantje schreef:
WDT schreef:Wat een betrokkenheid bij de kinderen uit je gemeente.
Wie zegt er dat ik de digitale uitzending niet beluister?
Jijzelf. Je zegt dat je niet naar het kinderkerstfeest luistert maar naar een preek ergens in de lande.
Dat is natuurlijk je goed recht maar ik vind het altijd ze schrijnend dat er altijd mensen uzijn die het kinderkerstfeest overslaan. Ook daar wordt, als het goed is, het kerstevangelie verkondigd.
Ik kan me vergissen maar ik lees dat @Jantje de, van te voren opgenomen, dienst op 2e kerstdag niet luistert. Er staat niet dat dat een kinderkerstfeest is, integendeel, Jantje noemt het zelfs ouderwets. Als je daarbij even de moeite neemt om te kijken wat er in de planning staat voor de gemeente van @Jantje dan kan je zien dat er op zaterdagmorgen, 2e kerstdag, een zangdienst gepland staat.
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5385
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Kerkelijke eenheid / Kanselruil

Bericht door pierre27 »

Delftenaar schreef:Ja, maar als je bijvoorbeeld alleenstaand ben kan ik me voorstellen dat je zo'n kinderkerstfeest toch over slaat.
Lijkt me wel ja....
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
NorahLinde
Berichten: 215
Lid geworden op: 26 feb 2018, 12:52

Re: Kerkelijke eenheid / Kanselruil

Bericht door NorahLinde »

pierre27 schreef:
Delftenaar schreef:Ja, maar als je bijvoorbeeld alleenstaand ben kan ik me voorstellen dat je zo'n kinderkerstfeest toch over slaat.
Lijkt me wel ja....
Ik, alleengaande, heb m mn hele leven nog nooit over geslagen. Waarom zou ik? 'Worden als een kind' en dan het evangelie gebracht speciaal voor de kinderen qua leeftijd maar overslaan? Nee hoor....
Ukkie
Berichten: 1066
Lid geworden op: 21 nov 2020, 22:17
Locatie: Rotterdam

Re: Kerkelijke eenheid / Kanselruil

Bericht door Ukkie »

WDT schreef:
Delftenaar schreef:Ja, maar als je bijvoorbeeld alleenstaand ben kan ik me voorstellen dat je zo'n kinderkerstfeest toch over slaat.
Waarom? Kinderen zijn toch volwaardig lid van de gemeente.
Ik vind het een rare redenering om te zeggen als er een dienst is die gericht is op kinderen dat volwassen wegblijven omdat ze alleenstaand zijn. Van kinderen wordt ook verwacht dat ze heel het jaar in de kerk zijn ( en terecht ) terwijl de diensten grotendeels op volwassenen zijn gericht.
Zeker mee eens! Als wij de jeugd willen aansporen om betrokken te zijn op de gemeente laten we ze dan als volwassenen daarin voorgaan en onze betrokkenheid tonen.
Ieder die gelooft dat Jezus de Christus is, is uit God geboren. 1Johannes 5 vers 1
Gebruikersavatar
Bourdon16
Berichten: 1451
Lid geworden op: 29 apr 2019, 21:21
Locatie: Land van Heusden

Re: Kerkelijke eenheid / Kanselruil

Bericht door Bourdon16 »

In onze gemeente hebben we dit jaar op 24 december een dienst, 1e kerstdag drie diensten en 2e kerstdag het kerstfeest van de zondagschool.
De dienst op de 24e en de middagdienst op 1e kerstdag zijn dit jaar extra om toch zoveel mogelijk gemeenteleden de mogelijkheid te geven een dienst bij te kunnen wonen.
Ukkie
Berichten: 1066
Lid geworden op: 21 nov 2020, 22:17
Locatie: Rotterdam

Re: Kerkelijke eenheid / Kanselruil

Bericht door Ukkie »

Bourdon16 schreef:In onze gemeente hebben we dit jaar op 24 december een dienst, 1e kerstdag drie diensten en 2e kerstdag het kerstfeest van de zondagschool.
De dienst op de 24e en de middagdienst op 1e kerstdag zijn dit jaar extra om toch zoveel mogelijk gemeenteleden de mogelijkheid te geven een dienst bij te kunnen wonen.
Mooi om zo toch met de kerstdagen in de kerk te kunnen zijn. Goed initiatief.
Ieder die gelooft dat Jezus de Christus is, is uit God geboren. 1Johannes 5 vers 1
WDT
Berichten: 17
Lid geworden op: 06 jul 2016, 20:11

Re: Kerkelijke eenheid / Kanselruil

Bericht door WDT »

Hoopvol schreef: Ik kan me vergissen maar ik lees dat @Jantje de, van te voren opgenomen, dienst op 2e kerstdag niet luistert. Er staat niet dat dat een kinderkerstfeest is, integendeel, Jantje noemt het zelfs ouderwets. Als je daarbij even de moeite neemt om te kijken wat er in de planning staat voor de gemeente van @Jantje dan kan je zien dat er op zaterdagmorgen, 2e kerstdag, een zangdienst gepland staat.
Je hebt gelijk. Het was een aanname van mij dat @Jantje het over het kinderkerstfeest had. Excuses!
Sol Justitia Illustra Nos
Geytenbeekje
Berichten: 8242
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Kerkelijke eenheid / Kanselruil

Bericht door Geytenbeekje »

Mannetje schreef:
-DIA- schreef:In het jongste nummer van de Kerkbode zag ik iets opmerkelijks. Op de 2e Kerstdag is er een kanselruil tussen de drie plaatselijke GG's. In Zuid preekt ds. van Dieren. in Noord ds. den Haan, en in West ds. Janse...
Werkdrukverlichting in de tiendaagse veldtocht.
Persoonlijk vind ik dat ze dit ook wel zelf in stand houden.
Waar in de Bijbel wordt verplicht om op 25-12 2 kerkdiensten te houden ?
Plaats reactie