Mannendag RD

Erik
Verbannen
Berichten: 119
Lid geworden op: 03 nov 2014, 15:42

Re: Mannendag RD

Bericht door Erik »

Luther schreef:
Erik schreef:Uw heeft vanochtend per ongeluk de fles azijn leeggedronken, of mocht u niet naar de mannendag :langue
Nee hoor, ik ben helemaal vrolijk ::bye
Erik schreef:Maar inderdaad, het is de refo versie van succesvolle mannenbijeenkomsten uit andere hoeken van de kerken.
Maar de wereld is volop in beweging, de contacten zijn vluchtiger dan kan het geen kwaad om een paar uur met mensen op te trekken die waarschijnlijk veel van dezelfde vragen, ervaringen, problemen hebben.
Geef me één reden, waarom dat met mannen alleen moet, en dan ook nog als slap aftreksel van de 4e Musketier (waar je als christen wat mij betreft helemaal niet hoort). Mag Kerkelijk zijn er zowel in de plaatselijke gemeente, als daarnaast bezinningsbijeenkomsten genoeg. Bovendien: als je vragen en problemen hebt, heb je hopelijk ook vrienden om daarover te spreken, toch? Maar daar was de mannendag niet voor bedoeld. Ik zie spelletjes, ik zie een workshop 'bovenstem zingen', ik zie een techniek-workshop.

Mijn vraag is: Waarom zou je als man een hele zaterdag die kostbare tijd met een groep onbekenden bij elkaar gaan zitten, terwijl juist de zaterdagen heel geschikt zijn om met het gezin mooie, samenbindende dingen te doen? (En nee, ik ben niet zuur, er is echter bij mij nog niet het begin van enig inzicht in de zielenroerselen van mannen die zich hiervoor aanmelden. Vooralsnog ben ik het geheel en al met @DIA eens.)
Contacten leggen, even in een heel andere setting ervaringen uitwisselen, opgebouwd worden!.
Het gezin heeft vader dan nog 51 zaterdagen ter beschikking!

Wen er maar aan, de structuur van enkel je lokale kerk/gemeente met eigen verenigingswerk binnen je eigen kerkverband is aan het aanpassen. De blik wordt wijder en de activiteiten anders. En over 20 jaar zal er nog veel meer anders zijn dan we nu kunnen verbeelden.

4e musketier wordt gevormd door christenmannen, die wellicht niet in de uw gewenste format passen. Maar daar zijn waarschijnlijk wereldwijd nog veel meer christen te vinden die niet volgens uw plan acteren.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Mannendag RD

Bericht door Luther »

Erik schreef:Contacten leggen, even in een heel andere setting ervaringen uitwisselen, opgebouwd worden!
Maar waarom??
Erik schreef:4e musketier wordt gevormd door christenmannen, die wellicht niet in de uw gewenste format passen. Maar daar zijn waarschijnlijk wereldwijd nog veel meer christen te vinden die niet volgens uw plan acteren.
Dat ze niet in mijn format zouden passen doet er helemaal niet toe. De Theologie die op de bijeenkomsten van de 4e musketier wordt uitgedragen, is zeer remonstrants.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11410
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: Mannendag RD

Bericht door Mister »

-DIA- schreef:Kan er niks aan doen, maar vindt het grote onzin. Er zijn veel nuttiger zaken te organiseren.
DIA, ik mag je hierin hartelijk bijvallen!
Ezen
Berichten: 309
Lid geworden op: 12 aug 2014, 14:19

Re: Mannendag RD

Bericht door Ezen »

Mister schreef:
-DIA- schreef:Kan er niks aan doen, maar vindt het grote onzin. Er zijn veel nuttiger zaken te organiseren.
DIA, ik mag je hierin hartelijk bijvallen!
Doe dat dan! (organiseren). Als je het overlaat aan anderen krijg je dit.

Xal er ook niet snel heengaan, maar vindt de reacties allemaal wel azijn***sig.
Er is blijkbaar vraag naar als het vol zit. Zo niet, dan niet.
Net als RF. Je vindt het geweldig of je vindt het nix. Allemaal prima. Maar laat anderen er niet over azijnen. Ze overtuigen de echte forummer toch niet.
Spitten en niet moe worden.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Mannendag RD

Bericht door Luther »

Ezen schreef:
Mister schreef:
-DIA- schreef:Kan er niks aan doen, maar vindt het grote onzin. Er zijn veel nuttiger zaken te organiseren.
DIA, ik mag je hierin hartelijk bijvallen!
Doe dat dan! (organiseren). Als je het overlaat aan anderen krijg je dit.

Xal er ook niet snel heengaan, maar vindt de reacties allemaal wel azijn***sig.
Er is blijkbaar vraag naar als het vol zit. Zo niet, dan niet.
Waarom moet er van alles georganiseerd worden? Waarom is deze behoefte er überhaupt?
Kennelijk weet men geen raad met vrije tijd, of is het thuis zo saai dat men zich verveelt.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Mannendag RD

Bericht door Mara »

En blijkbaar vindt men het ook heel gewoon dat een predikant zijn vrije dag er voor moet opofferen.
Als ik zo hier en daar eens lees waar predikanten - naast hun vaak overdrukke werkschema in eigen gemeente - allemaal voor uitgenodigd worden. Misschien dat daar eens aandacht aan geschonken moet worden.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Wim Anker
Berichten: 3894
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Mannendag RD

Bericht door Wim Anker »

Mara schreef:En blijkbaar vindt men het ook heel gewoon dat een predikant zijn vrije dag er voor moet opofferen.
Als ik zo hier en daar eens lees waar predikanten - naast hun vaak overdrukke werkschema in eigen gemeente - allemaal voor uitgenodigd worden. Misschien dat daar eens aandacht aan geschonken moet worden.
Het zijn volwassen mensen hoor. Die gewoon Nee kunnen zeggen.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Mannendag RD

Bericht door Mara »

Wim Anker schreef:
Mara schreef:En blijkbaar vindt men het ook heel gewoon dat een predikant zijn vrije dag er voor moet opofferen.
Als ik zo hier en daar eens lees waar predikanten - naast hun vaak overdrukke werkschema in eigen gemeente - allemaal voor uitgenodigd worden. Misschien dat daar eens aandacht aan geschonken moet worden.
Het zijn volwassen mensen hoor. Die gewoon Nee kunnen zeggen.
Dat vraag ik me af. Er zijn echtgenotes van predikanten die zich best zorgen maken vanwege het drukke schema.
In onze kerken zijn verschillende predikanten burn out geraakt.
Nu is dat niet van een extra spreekbeurt, maar toch.
Van predikanten wordt heel veel gevraagd en zeg dan maar eens NEE, met welke reden omkleed dan? En deze keer nee, en volgende keer dan?
Waarom moet er bij zo'n mannendag persé een predikant bij aanwezig zijn?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
freek
Berichten: 5711
Lid geworden op: 24 nov 2005, 13:55

Re: Mannendag RD

Bericht door freek »

Mara schreef:
Wim Anker schreef:
Mara schreef:En blijkbaar vindt men het ook heel gewoon dat een predikant zijn vrije dag er voor moet opofferen.
Als ik zo hier en daar eens lees waar predikanten - naast hun vaak overdrukke werkschema in eigen gemeente - allemaal voor uitgenodigd worden. Misschien dat daar eens aandacht aan geschonken moet worden.
Het zijn volwassen mensen hoor. Die gewoon Nee kunnen zeggen.
Dat vraag ik me af. Er zijn echtgenotes van predikanten die zich best zorgen maken vanwege het drukke schema.
In onze kerken zijn verschillende predikanten burn out geraakt.
Nu is dat niet van een extra spreekbeurt, maar toch.
Van predikanten wordt heel veel gevraagd en zeg dan maar eens NEE, met welke reden omkleed dan? En deze keer nee, en volgende keer dan?
Waarom moet er bij zo'n mannendag persé een predikant bij aanwezig zijn?
Predikanten zeggen vrij makkelijk nee hoor, ten aanzien van extra dingen zoals meditaties schrijven, bijdragen aan interviews, of lezingen houden. Burn-out worden ze van hun core business, niet van dit soort dingen.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Mannendag RD

Bericht door Luther »

Wim Anker schreef:
Mara schreef:En blijkbaar vindt men het ook heel gewoon dat een predikant zijn vrije dag er voor moet opofferen.
Als ik zo hier en daar eens lees waar predikanten - naast hun vaak overdrukke werkschema in eigen gemeente - allemaal voor uitgenodigd worden. Misschien dat daar eens aandacht aan geschonken moet worden.
Het zijn volwassen mensen hoor. Die gewoon Nee kunnen zeggen.
Precies!
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10445
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Mannendag RD

Bericht door Zita »

Ik snap niet helemaal waarom je enorm principieel vóór of tegen een mannendag zou moeten zijn. Er zijn mannen die daar behoefte aan hebben. Fijn voor ze dat het georganiseerd wordt. Er zijn mannen die er geen behoefte aan hebben. Luther bijvoorbeeld. Fijn voor ze dat het niet verplicht is.
Het afwijzen omdat pa dan een dag minder in het gezin is, vind ik een beetje flauw. Dan zou je iedere extra activiteit op zaterdag moeten afwijzen.
Panny
Berichten: 1809
Lid geworden op: 02 okt 2013, 16:08

Re: Mannendag RD

Bericht door Panny »

Ezen schreef:
Mister schreef:
-DIA- schreef:Kan er niks aan doen, maar vindt het grote onzin. Er zijn veel nuttiger zaken te organiseren.
DIA, ik mag je hierin hartelijk bijvallen!
Doe dat dan! (organiseren). Als je het overlaat aan anderen krijg je dit.

Xal er ook niet snel heengaan, maar vindt de reacties allemaal wel azijn***sig.
Er is blijkbaar vraag naar als het vol zit. Zo niet, dan niet.
Net als RF. Je vindt het geweldig of je vindt het nix. Allemaal prima. Maar laat anderen er niet over azijnen. Ze overtuigen de echte forummer toch niet.
Xal, nix??????
Dit is geen whatsapp hoor. ;)
DDD
Berichten: 28657
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Mannendag RD

Bericht door DDD »

Luther schreef:
Ezen schreef:
Mister schreef:
-DIA- schreef:Kan er niks aan doen, maar vindt het grote onzin. Er zijn veel nuttiger zaken te organiseren.
DIA, ik mag je hierin hartelijk bijvallen!
Doe dat dan! (organiseren). Als je het overlaat aan anderen krijg je dit.

Xal er ook niet snel heengaan, maar vindt de reacties allemaal wel azijn***sig.
Er is blijkbaar vraag naar als het vol zit. Zo niet, dan niet.
Waarom moet er van alles georganiseerd worden? Waarom is deze behoefte er überhaupt?
Kennelijk weet men geen raad met vrije tijd, of is het thuis zo saai dat men zich verveelt.
Ik zou zelf nooit naar zo'n bijeenkomst gaan, maar er zijn ook mannen die geen of nauwelijks vrienden hebben. Bijvoorbeeld. En niet iedereen heeft vrienden die over dit soort onderwerpen willen praten.

En dat je als man en vrouw verschillende onderwerpen te bespreken hebt, lijkt me zo evident dat ik niet begrijp dat dit kennelijk moet worden toegelicht...
Gebruikersavatar
henriët
Berichten: 12915
Lid geworden op: 30 mar 2007, 17:54

Re: Mannendag RD

Bericht door henriët »

Mara schreef:En blijkbaar vindt men het ook heel gewoon dat een predikant zijn vrije dag er voor moet opofferen.
Als ik zo hier en daar eens lees waar predikanten - naast hun vaak overdrukke werkschema in eigen gemeente - allemaal voor uitgenodigd worden. Misschien dat daar eens aandacht aan geschonken moet worden.
Misschien eens aan de desbetreffende predikant vragen of hij zijn dag opofferde. Zoiets kan nl ook juist een ontspannende bezigheid zijn voor een ds.
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Gebruikersavatar
henriët
Berichten: 12915
Lid geworden op: 30 mar 2007, 17:54

Re: Mannendag RD

Bericht door henriët »

Zita schreef:Ik snap niet helemaal waarom je enorm principieel vóór of tegen een mannendag zou moeten zijn. Er zijn mannen die daar behoefte aan hebben. Fijn voor ze dat het georganiseerd wordt. Er zijn mannen die er geen behoefte aan hebben. Luther bijvoorbeeld. Fijn voor ze dat het niet verplicht is.
Het afwijzen omdat pa dan een dag minder in het gezin is, vind ik een beetje flauw. Dan zou je iedere extra activiteit op zaterdag moeten afwijzen.
Helemaal eens.
Ieder mens is anders, de een vindt dit leuk, de ander dat. Nou, gelukkig maar toch?!
Persoonlijk vind ik het een mooi en waardevol initiatief dat zoiets georganiseerd wordt, en iedere man mag daar wel of geen gebruik van maken.
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Plaats reactie