Dwalende herders en leraren

Jongere
Berichten: 7754
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Re: Dwalende herders en leraren

Bericht door Jongere »

Simon0612 schreef:Ik dacht dat we het met Burggraaf, Kleen en van der Hoeven wel een eind gehad hadden. Ik zocht naar een artikel en toen kwam ik nog zo'n figuur tegen. Kennen jullie deze?

-knip-
Nee, en dat had ik ook wel zo willen houden.
Misschien goed om het podium hiervoor ook niet uit te breiden via het forum.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Dwalende herders en leraren

Bericht door J.C. Philpot »

Het verschil tussen iemand die op een Blog allerlei kerken en predikanten onderuithaalt, en iemand die anoniem op een internetforum allerlei dominees en kerkverbanden (hoewel 1 kerkverband het meest populair schijnt te zijn) onderuit probeert te halen, is misschien nog geeneens zo groot.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Simon0612
Berichten: 2139
Lid geworden op: 21 mar 2018, 19:58

Re: Dwalende herders en leraren

Bericht door Simon0612 »

J.C. Philpot schreef:Het verschil tussen iemand die op een Blog allerlei kerken en predikanten onderuithaalt, en iemand die anoniem op een internetforum allerlei dominees en kerkverbanden (hoewel 1 kerkverband het meest populair schijnt te zijn) onderuit probeert te halen, is misschien nog geeneens zo groot.
Daar heb je zeker een punt Philpot!
Simon - Laatst actief: 4 januari 2024 16:00
Simon0612
Berichten: 2139
Lid geworden op: 21 mar 2018, 19:58

Re: Dwalende herders en leraren

Bericht door Simon0612 »

Jongere schreef:
Simon0612 schreef:Ik dacht dat we het met Burggraaf, Kleen en van der Hoeven wel een eind gehad hadden. Ik zocht naar een artikel en toen kwam ik nog zo'n figuur tegen. Kennen jullie deze?

-knip-
Nee, en dat had ik ook wel zo willen houden.
Misschien goed om het podium hiervoor ook niet uit te breiden via het forum.
Nou dat is mijn bedoeling niet hoor! Ik hoop ook dat forummers hier dit soort gekke sites wel doorzien maar dan praat ik misschien te veel vanuit mezelf..
Simon - Laatst actief: 4 januari 2024 16:00
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Dwalende herders en leraren

Bericht door Herman »

Ik heb de link weggeknipt om geen promotie te bieden aan dergelijke dwaalgeesten. Uiteraard is het op het forum altijd mogelijk om te praten, het zou je oom maar zijn.
Simon0612
Berichten: 2139
Lid geworden op: 21 mar 2018, 19:58

Re: Dwalende herders en leraren

Bericht door Simon0612 »

Herman schreef:Ik heb de link weggeknipt om geen promotie te bieden aan dergelijke dwaalgeesten. Uiteraard is het op het forum altijd mogelijk om te praten, het zou je oom maar zijn.
:super

Ik vraag me dan af hoe mensen zo ver komen. Geloven ze nu echt dat ze op het juiste spoor zitten met al die beledigende/spottende/goddeloze beschuldigingen en praat? Dat kan toch niet? Dat staat toch haaks op Gods wet, die ze als zelfgemaakt predikant of voorganger verkondigen? Ik kan daar niet bij…

Aan de andere kant is het waar wat Philpot zei. We moeten ook op onszelf letten wat we hier op het forum posten.
Simon - Laatst actief: 4 januari 2024 16:00
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33199
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Dwalende herders en leraren

Bericht door Tiberius »

Dwalende …
Zijn het dan wel herders en leraars? Ik meen van niet.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Dwalende herders en leraren

Bericht door J.C. Philpot »

Tiberius schreef:Dwalende …
Zijn het dan wel herders en leraars? Ik meen van niet.
Ten diepste inderdaad niet, al worden ze daar wel met die titel op aangesproken:

Ezechiël 34
1 En des HEEREN woord geschiedde tot mij, zeggende:
2 Mensenkind! profeteer tegen de herders van Israël; profeteer en zeg tot hen, tot de herders: Alzo zegt de Heere HEERE: Wee den herderen Israëls, die zichzelven weiden! zullen niet de herders de schapen weiden?
3 Gij eet het vette, en bekleedt u met de wol, gij slacht het gemeste, maar de schapen weidt gij niet.
4 De zwakke sterkt gij niet, en het kranke heelt gij niet, en het gebrokene verbindt gij niet, en het weggedrevene brengt gij niet weder, en het verlorene zoekt gij niet; maar gij heerst over hen met strengheid en met hardigheid.
5 Alzo zijn zij verstrooid, omdat er geen herder is; en zij zijn als het wild gedierte des velds tot spijze geworden, dewijl zij verstrooid waren.
6 Mijn schapen dolen op alle bergen en op allen hogen heuvel, ja, Mijn schapen zijn verstrooid op den gansen aardbodem; en er is niemand, die er naar vraagt, en niemand, die ze zoekt.
7 Daarom, gij herders! hoort des HEEREN woord!
8 Zo waarachtig als Ik leef, spreekt de Heere HEERE, zo Ik niet! Omdat Mijn schapen geworden zijn tot een roof, en Mijn schapen al het wild gedierte des velds tot spijze geworden zijn, omdat er geen herder is, en Mijn herders naar Mijn schapen niet vragen; en de herders weiden zichzelven, maar Mijn schapen weiden zij niet;
9 Daarom, gij herders! hoort des HEEREN woord!
10 Alzo zegt de Heere HEERE: Ziet, Ik wil aan de herders, en zal Mijn schapen van hun hand eisen, en zal ze van het weiden der schapen doen ophouden, zodat de herders zichzelven niet meer zullen weiden; en Ik zal Mijn schapen uit hun mond rukken, zodat zij hun niet meer tot spijze zullen zijn.


Overigens een ingrijpende waarschuwing voor ons als herders (als ambtdragers, of bijvoorbeeld als ouders).
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Dwalende herders en leraren

Bericht door HersteldHervormd »

Tiberius schreef:Dwalende …
Zijn het dan wel herders en leraars? Ik meen van niet.
Daarmee zeg je dus wel dat Burggraaf, Kleen en vd Hoeven geen genade in hun leven kennen?
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33199
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Dwalende herders en leraren

Bericht door Tiberius »

HersteldHervormd schreef:
Tiberius schreef:Dwalende …
Zijn het dan wel herders en leraars? Ik meen van niet.
Daarmee zeg je dus wel dat Burggraaf, Kleen en vd Hoeven geen genade in hun leven kennen?
Dat zeg jij, niet ik.
Ik zeg alleen dat ik meen dat het geen herders zijn en ook geen leraars.
Het is toch niet zo dat alleen herders en leraars genade kennen in hun leven?
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4030
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Dwalende herders en leraren

Bericht door Maanenschijn »

HersteldHervormd schreef:
Tiberius schreef:Dwalende …
Zijn het dan wel herders en leraars? Ik meen van niet.
Daarmee zeg je dus wel dat Burggraaf, Kleen en vd Hoeven geen genade in hun leven kennen?
Ook in deze zal men aan de vruchten de boom (en wortel) herkennen. Mij past het oordeel niet, maar sommige vruchten zijn wel wrang en zuur, sommige stinken zelfs.

Ook in deze: toets het geschrevene aan het Woord!
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Dwalende herders en leraren

Bericht door HersteldHervormd »

Tiberius schreef:
HersteldHervormd schreef:
Tiberius schreef:Dwalende …
Zijn het dan wel herders en leraars? Ik meen van niet.
Daarmee zeg je dus wel dat Burggraaf, Kleen en vd Hoeven geen genade in hun leven kennen?
Dat zeg jij, niet ik.
Ik zeg alleen dat ik meen dat het geen herders zijn en ook geen leraars.
Het is toch niet zo dat alleen herders en leraars genade kennen in hun leven?
Nee dat is waar. Ik las denk iets te snel.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
Bonny
Berichten: 2472
Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:29
Locatie: In partibus infidelium
Contacteer:

Re: Dwalende herders en leraren

Bericht door Bonny »

Simon0612 schreef:
Ik vraag me dan af hoe mensen zo ver komen. Geloven ze nu echt dat ze op het juiste spoor zitten met al die beledigende/spottende/goddeloze beschuldigingen en praat? Dat kan toch niet?
Ik ben bang van wel. Omdat Elia ook de spot met de Baälspriesters dreef, is het geoorloofd om op die manier te spreken over predikanten etc. Eén van die schrijvers heeft dat zelf op zijn eigen site uitgelegd. Eigenlijk best triest om zó door het leven te moeten gaan.
The Groom's still waiting at the altar
CvdW
Berichten: 2928
Lid geworden op: 23 mar 2015, 13:07

Re: Dwalende herders en leraren

Bericht door CvdW »

Bonny schreef:
Simon0612 schreef:
Ik vraag me dan af hoe mensen zo ver komen. Geloven ze nu echt dat ze op het juiste spoor zitten met al die beledigende/spottende/goddeloze beschuldigingen en praat? Dat kan toch niet?
Ik ben bang van wel. Omdat Elia ook de spot met de Baälspriesters dreef, is het geoorloofd om op die manier te spreken over predikanten etc. Eén van die schrijvers heeft dat zelf op zijn eigen site uitgelegd. Eigenlijk best triest om zó door het leven te moeten gaan.
Twee interessante gedachten. De één zegt kan toch niet en de ander triest om zo door het leven te moeten gaan.
Hoe zou het dan wel moeten?
Simon0612
Berichten: 2139
Lid geworden op: 21 mar 2018, 19:58

Re: Dwalende herders en leraren

Bericht door Simon0612 »

CvdW schreef: Twee interessante gedachten. De één zegt kan toch niet en de ander triest om zo door het leven te moeten gaan.
Hoe zou het dan wel moeten?
Ik snap even niet wat je bedoeld. Kun je het eens toelichten?

Bedoel je hoe je informatie op een site kunt aanbieden zonder te gallen over allerlei predikanten? Want op de woesteweg staan bijvoorbeeld ook heel veel zinnige en mooie artikelen. Maar die persoonlijke vetes tegen predikanten en anderen maken de site onacceptabel. De andere sites vind ik over het algemeen echt troep. Zijn sterk gepersonaliseerd door vetes en eigen preken (en tegenwoordig complottheorieën) .
Simon - Laatst actief: 4 januari 2024 16:00
Plaats reactie