Beroepingswerk [11]

Gebruikersavatar
Bourdon16
Berichten: 1451
Lid geworden op: 29 apr 2019, 21:21
Locatie: Land van Heusden

Re: Beroepingswerk [11]

Bericht door Bourdon16 »

Klavart schreef:
Amstelodamense schreef:
Geytenbeekje schreef:Hersteld Hervormde Kerk
Zwartebroek-Terschuur-Voorthuizen: Morgen gaan de ouderlingen de beroepsbrief brengen in Tholen, beroep gaat DV morgen in.
Ik mag hopen met een elektrische auto :bobo
Nee, met een trekker :huhu
Huisman vliegt ze er heen
Gebruikersavatar
Job
Berichten: 2927
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: RE: Re: Beroepingswerk [11]

Bericht door Job »

Soms schreef:
Over het algemeen belt de voorzitter van de kerkenraad de beroepen predikant direct na de ledenvergadering en gaat de brief de volgende dag op de post na ondertekening van de consulent.
Vanavond bij de intree van ds. De Wit gehoord dat ze de brief vanuit Kesteren langsbrachten. Ik geloof niet dat dat heel vaak gebeurt, maar ik ben geen insider. Laat ik zeggen: ik hoop van niet. Waarom zou je daarmee tijd van een dominee opeisen? Zeker als het een veelberoepen predikant is.
Ditbenik
Inactief
Berichten: 3465
Lid geworden op: 25 feb 2011, 17:09

Re: RE: Re: Beroepingswerk [11]

Bericht door Ditbenik »

Job schreef:
Soms schreef:
Over het algemeen belt de voorzitter van de kerkenraad de beroepen predikant direct na de ledenvergadering en gaat de brief de volgende dag op de post na ondertekening van de consulent.
Vanavond bij de intree van ds. De Wit gehoord dat ze de brief vanuit Kesteren langsbrachten. Ik geloof niet dat dat heel vaak gebeurt, maar ik ben geen insider. Laat ik zeggen: ik hoop van niet. Waarom zou je daarmee tijd van een dominee opeisen? Zeker als het een veelberoepen predikant is.
Ik hoop van wel. Omdat je daarmee laat zien het beroepingswerk serieus te nemen en zoals ik al aangaf in een gesprek kunt aangeven waarom je deze predikant beroept. Is er nood in de gemeente? Of vindt de gemeente het wel goed zoals het gaat en hebben ze helemaal geen behoefte aan een predikant, om zo maar een uiterste te noemen. Maar dat zijn wel zaken die er toe doen.
Gebruikersavatar
Job
Berichten: 2927
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: RE: Re: RE: Re: Beroepingswerk [11]

Bericht door Job »

Ditbenik schreef:
Job schreef:
Soms schreef:
Over het algemeen belt de voorzitter van de kerkenraad de beroepen predikant direct na de ledenvergadering en gaat de brief de volgende dag op de post na ondertekening van de consulent.
Vanavond bij de intree van ds. De Wit gehoord dat ze de brief vanuit Kesteren langsbrachten. Ik geloof niet dat dat heel vaak gebeurt, maar ik ben geen insider. Laat ik zeggen: ik hoop van niet. Waarom zou je daarmee tijd van een dominee opeisen? Zeker als het een veelberoepen predikant is.
Ik hoop van wel. Omdat je daarmee laat zien het beroepingswerk serieus te nemen en zoals ik al aangaf in een gesprek kunt aangeven waarom je deze predikant beroept. Is er nood in de gemeente? Of vindt de gemeente het wel goed zoals het gaat en hebben ze helemaal geen behoefte aan een predikant, om zo maar een uiterste te noemen. Maar dat zijn wel zaken die er toe doen.
Hey, ik reageer even op jou in "Beroepingswerk Discussie" hoor...
DDD
Berichten: 28467
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: RE: Re: Beroepingswerk [11]

Bericht door DDD »

Amstelodamense schreef:
Geytenbeekje schreef:Hersteld Hervormde Kerk
Zwartebroek-Terschuur-Voorthuizen: Morgen gaan de ouderlingen de beroepsbrief brengen in Tholen, beroep gaat DV morgen in.
Ik mag hopen met een elektrische auto :bobo
Waarom niet met de trein?
Gebruikersavatar
Johann Gottfried Walther
Berichten: 4763
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49

Re: Beroepingswerk [11]

Bericht door Johann Gottfried Walther »

:offtopic
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11396
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: Beroepingswerk [11]

Bericht door Mister »

We gaan hier weer ontopic
aggieoudje
Berichten: 897
Lid geworden op: 10 nov 2015, 21:41

Re: Beroepingswerk [11]

Bericht door aggieoudje »

Ds. J.J. Mulder heeft het beroep naar Dordrecht aangenomen :ouin :cry en daarmee bedankt voor Oud Beijerland, Ederveen en Waddinxveen
Bewaar mijn ziel en red mij; laat mij niet beschaamd worden, want tot U heb ik de toevlucht genomen. (Psalm25:20, Belijdenistekst)
Mistig
Berichten: 2390
Lid geworden op: 03 jul 2017, 13:04
Locatie: Rotterdam eo

Re: Beroepingswerk [11]

Bericht door Mistig »

aggieoudje schreef:Ds. J.J. Mulder heeft het beroep naar Dordrecht aangenomen :ouin :cry en daarmee bedankt voor Oud Beijerland, Ederveen en Waddinxveen
Sterkte. Dat is een groot gemis.
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10423
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Beroepingswerk [11]

Bericht door Orchidee »

Oei wat jammer voor Krimpen, een groot gemis!
Heel fijn voor Dordrecht!
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Geytenbeekje
Berichten: 8242
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Beroepingswerk [11]

Bericht door Geytenbeekje »

HHK
Beroepen te Scherpenzeel (50%) als te Ederveen (50%) ds W.F. t Hart te Tholen.
Refogast
Berichten: 1138
Lid geworden op: 19 feb 2013, 09:42

Re: Beroepingswerk [11]

Bericht door Refogast »

Protestantse Kerk in Nederland
Aangenomen: naar Waddinxveen (herv. wijkgem. Noord), ds. M. Zeeman te Hoogblokland (herv.).
Ditbenik
Inactief
Berichten: 3465
Lid geworden op: 25 feb 2011, 17:09

Re: Beroepingswerk [11]

Bericht door Ditbenik »

beroepen HHG Hasselt-Rouveen-Zwolle H. van de Beek kandidaat Oosterwolde (per 9-7)
Refogast
Berichten: 1138
Lid geworden op: 19 feb 2013, 09:42

Re: Beroepingswerk [11]

Bericht door Refogast »

Hersteld Hervormde Kerk
Beroepen: te Achterberg-Rhenen, te Melissant en te Oosterwolde, kand. C.A. van den Brink te Ede.
SanderL
Berichten: 359
Lid geworden op: 27 mar 2019, 12:01

Re: Beroepingswerk [11]

Bericht door SanderL »

Gereformeerde Gemeenten

Bedankt voor Ridderkerk-Slikkerveer: ds. H. van der Heiden te Wageningen.
Plaats reactie