Gereformeerde Gemeenten

Bruna

Re: Gereformeerde Gemeenten

Berichtdoor Bruna » 14 Mar 2020, 10:18

Jantje schreef:
DDD schreef:Dat zegt niets. Want het is op de openbare weg, en de Gereformeerde Gemeente in Nederland is daar vlakbij.

Niet dat het ook niet heel erg zou zijn als deze boze witte mannen van de GGiN zouden zijn. Maar toch net iets minder erg. :D

Ik geloof dat de GGiN nog professioneler had gereageerd. Dus ik begrijp niet waarom het dan minder erg zou zijn. Maar het is geen visitekaartje van de reformatorische gezindte en de GG in het bijzonder, inderdaad.

Jammer hoor @DDD, ik neem aan dat je het niet meent. Dan is de reactie van @Jantje aardiger alhoewel ik niet zou durven beweren dat er professioneler gereageerd zou zijn (ik hoop het wel, want het is inderdaad een domme actie van die beveiliger).

DDD

Berichtdoor DDD » 14 Mar 2020, 10:39

Ik voel me meer verantwoordelijk voor de eigen kerk dan voor een ander kerkverband. Dat geldt in het bijzonder voor de gebreken en tekortkomingen. Verder staat er een smiley achter, want ik begrijp dat er best iets op dit ietwat kerkistische standpunt is af te dingen. Toch vind ik het een goed principe om vooral kritisch naar jezelf, zowel persoonlijk, als in gezins- familie-, en kerkelijk verband te kijken.

Maar vanuit God bezien maakt het naar ik aanneem geen verschil.

GGotK

Berichtdoor GGotK » 14 Mar 2020, 11:53

Wie random op bijvoorbeeld youtube filmpjes bekijkt waarbij journalisten en beveiligers van bedrijven/instellingen elkaar treffen, kan zelf concluderen dat deze kerkbeveiliger niet aspecifiek handelt en het er nog netjes van afbrengt. Deze kerkbeveiligers voeren hun opdracht uit, namelijk de omgeving van de kerk mediavrij te houden. Je kunt hooguit vraagtekens zetten bij de opdracht(gevers).

eilander
Moderator

Berichtdoor eilander » 14 Mar 2020, 12:21

Natuurlijk is dit een vreemde actie, die de kerk menselijkerwijs gesproken geen goed doet.
Ik schrik echter ook wel van de reacties van kerkgangers. Als je niet hebt nagedacht over de vraag of dit een straf van God is, leef je wel heel oppervlakkig. We mogen toch wel zeggen dat God ons er iets mee te zeggen heeft, hoop ik?

DDD

Berichtdoor DDD » 14 Mar 2020, 12:22

Ik zou het een heel onverstandig antwoord vinden, in ieder geval. Ik kan mij meer vinden in het antwoord van ds. Schenau in het RD.

ejvl

Re: RE: Re: Gereformeerde Gemeenten

Berichtdoor ejvl » 14 Mar 2020, 12:26

GGotK schreef:Wie random op bijvoorbeeld youtube filmpjes bekijkt waarbij journalisten en beveiligers van bedrijven/instellingen elkaar treffen, kan zelf concluderen dat deze kerkbeveiliger niet aspecifiek handelt en het er nog netjes van afbrengt. Deze kerkbeveiligers voeren hun opdracht uit, namelijk de omgeving van de kerk mediavrij te houden. Je kunt hooguit vraagtekens zetten bij de opdracht(gevers).
Dit betreft de openbare weg. Beveiligers hebben niets te zeggen of te eisen, wel als het op het terrein van de kerk was.

Jantje

Berichtdoor Jantje » 23 Mar 2020, 12:32

Was getekend,
uw medeforummer Jantje

Geytenbeekje

Berichtdoor Geytenbeekje » 24 Mar 2020, 11:46

Gisteravond een lijdenspreek van ds A. Schot gelezen
Ook aanbevolen. als je op google intypt ds Schot lijdenspreek.
je kunt hem gratis downloaden.

Jantje

Berichtdoor Jantje » 24 Mar 2020, 15:45

Inmiddels meldt http://www.gergeminfo.nl dat ds. A. Verschuure inderdaad het Coronavirus heeft opgelopen. Hij ligt op dit moment in het IJssellandziekenhuis te Capelle aan den IJssel.
Laatst gewijzigd door Jantje op 24 Mar 2020, 16:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje

Erskinees

Berichtdoor Erskinees » 24 Mar 2020, 15:48

Het lijkt de roddelrubriek wel op Gergeminfo ("Het bericht circuleert dat mevr. Verschuure-Lock eveneens is opgenomen." "Dat is niet waar!" "Het gezin gaat in quarantaine."). Vind het best interessant en zorgelijk. Maar moet dat nou op een website van het gehele kerkverband geplaatst worden? De gemeente waar hij aan verbonden is heeft toch ook een eigen website. Vind het niet zo professioneel.

Mara

Berichtdoor Mara » 24 Mar 2020, 15:50

Jantje schreef:Inmiddels met http://www.gergeminfo.nl dat ds. A. Verschuure inderdaad het Coronavirus heeft opgelopen. Hij ligt op dit moment in het IJssellandziekenhuis te Capelle aan den IJssel.

Dat was gistermorgen al. Heb het bewust hier niet geplaatst.
Tuurlijk gaat dan het hele gezin in quarantaine, zoals bij iedere positief geteste patiënt.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon

refo

Berichtdoor refo » 24 Mar 2020, 15:57

Erskinees schreef:Het lijkt de roddelrubriek wel op Gergeminfo ("Het bericht circuleert dat mevr. Verschuure-Lock eveneens is opgenomen." "Dat is niet waar!" "Het gezin gaat in quarantaine."). Vind het best interessant en zorgelijk. Maar moet dat nou op een website van het gehele kerkverband geplaatst worden? De gemeente waar hij aan verbonden is heeft toch ook een eigen website. Vind het niet zo professioneel.

We leven in het informatietijdperk. Het is goed dat betrouwbare info snel gedeeld wordt.

Bezorgd

Berichtdoor Bezorgd » 24 Mar 2020, 16:05

Afgelopen week mocht een dergelijk artikel uit het RD niet geplaatst worden.

Terri

Berichtdoor Terri » 24 Mar 2020, 16:10

refo schreef:
Erskinees schreef:Het lijkt de roddelrubriek wel op Gergeminfo ("Het bericht circuleert dat mevr. Verschuure-Lock eveneens is opgenomen." "Dat is niet waar!" "Het gezin gaat in quarantaine."). Vind het best interessant en zorgelijk. Maar moet dat nou op een website van het gehele kerkverband geplaatst worden? De gemeente waar hij aan verbonden is heeft toch ook een eigen website. Vind het niet zo professioneel.

We leven in het informatietijdperk. Het is goed dat betrouwbare info snel gedeeld wordt.

Ik denk dat juist nu transparantie goed is, onduidelijkheden en 'ik heb gehoord' kunnen we er niet bij hebben en zo kan iedereen die wil meeleven/bidden voor dominee en gezin.

Geytenbeekje

Berichtdoor Geytenbeekje » 24 Mar 2020, 16:10

Je zou een kaartje kunnen sturen

Terug naar “Kerk en Cultuur - Nieuws”