Gereformeerde Gemeenten

Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5397
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door pierre27 »

huisman schreef:
Forummer schreef:Wat een wantrouwen weer.

Inderdaad van de vraagsteller richting het curatorium.
Ja maar dat blijft van tijd tot tijd klinken. Ongezond wantrouwen!
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33283
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Tiberius »

Mannetje schreef:
Tiberius schreef:
Erskinees schreef:Come on, Pierre. Er zijn bij mijn weten 4 kerkverbanden met een soort curatorium (CGK, GG, GGiN en OGGiN) waarbij de CGK afvalt omdat de vraag daar duidelijk niet over gaat. Dan blijft de GG als grootste kerkverband over. Dan mag daar toch best in dit topic over gediscussieerd worden? Als het je niet zint kun je overigens gewoon niet reageren.
johannes schreef:https://www.refoweb.nl/vragenrubriek/28 ... afgewezen/

Dit zou iemand kunnen zijn die bij de GG is afgewezen.
Ongelofelijk hoe kil het gaat, geen echt gesprek maar wel een oordeel moeten geven aan iemands roeping.
Jammer dat er blijkbaar inhoudelijk geen feedback gegeven wordt.
Ik twijfel eerlijk gezegd aan de authenticiteit van deze vraag en het antwoord.
Het vreemde vind ik dat de vraagsteller deze vraag in het openbaar aan een predikant op Refoweb vraagt, en niet aan zijn eigen predikant of consulent.
Verder is de timing bijzonder: zo’n vraag zou je eind mei, begin juni verwachten, niet nu.
Nee, juist nu. Nu speelt de vraag of de vraagsteller dit jaar zich weer aan moet melden of niet.
Ja maar dat ga je dan toch niet aan een HHK predikant vragen?
Geytenbeekje
Berichten: 8297
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Geytenbeekje »

Ik snap niet zo de zin om dit allemaal te bespreken om eerlijk te zijn.
Denken jullie dat de schrijver refoforum afspeurt ?
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5397
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door pierre27 »

Geytenbeekje schreef:Ik snap niet zo de zin om dit allemaal te bespreken om eerlijk te zijn.
Denken jullie dat de schrijver refoforum afspeurt ?
Terechte opmerking, je hebt in elk geval wonderlijke mensen die van alles posten. Ik ken mezelf:)
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Geytenbeekje
Berichten: 8297
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Geytenbeekje »

pierre27 schreef:
Geytenbeekje schreef:Ik snap niet zo de zin om dit allemaal te bespreken om eerlijk te zijn.
Denken jullie dat de schrijver refoforum afspeurt ?
Terechte opmerking, je hebt in elk geval wonderlijke mensen die van alles posten. Ik ken mezelf:)
Haha ja ik ben nog al een typisch iemand :haha
Maar goed dat is wel wat off-topic
Was al even terug maar Opperdoes is 75 jaar gemeente geweest pas.
Gebruikersavatar
Jeremiah
Berichten: 1473
Lid geworden op: 25 mar 2016, 12:43

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Jeremiah »

Tiberius schreef:
Mannetje schreef:
Tiberius schreef:
Erskinees schreef:Come on, Pierre. Er zijn bij mijn weten 4 kerkverbanden met een soort curatorium (CGK, GG, GGiN en OGGiN) waarbij de CGK afvalt omdat de vraag daar duidelijk niet over gaat. Dan blijft de GG als grootste kerkverband over. Dan mag daar toch best in dit topic over gediscussieerd worden? Als het je niet zint kun je overigens gewoon niet reageren.
Jammer dat er blijkbaar inhoudelijk geen feedback gegeven wordt.
Ik twijfel eerlijk gezegd aan de authenticiteit van deze vraag en het antwoord.
Het vreemde vind ik dat de vraagsteller deze vraag in het openbaar aan een predikant op Refoweb vraagt, en niet aan zijn eigen predikant of consulent.
Verder is de timing bijzonder: zo’n vraag zou je eind mei, begin juni verwachten, niet nu.
Nee, juist nu. Nu speelt de vraag of de vraagsteller dit jaar zich weer aan moet melden of niet.
Ja maar dat ga je dan toch niet aan een HHK predikant vragen?
Idd. En zeker niet aan een HHK predikant die ook afgewezen is door het curatorium van de Ger Gem.
Gebruikersavatar
Forummer
Berichten: 1718
Lid geworden op: 23 sep 2020, 19:51

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Forummer »

Tiberius schreef:
Mannetje schreef:
Erskinees schreef:Come on, Pierre. Er zijn bij mijn weten 4 kerkverbanden met een soort curatorium (CGK, GG, GGiN en OGGiN) waarbij de CGK afvalt omdat de vraag daar duidelijk niet over gaat. Dan blijft de GG als grootste kerkverband over. Dan mag daar toch best in dit topic over gediscussieerd worden? Als het je niet zint kun je overigens gewoon niet reageren.
johannes schreef:https://www.refoweb.nl/vragenrubriek/28 ... afgewezen/

Dit zou iemand kunnen zijn die bij de GG is afgewezen.
Ongelofelijk hoe kil het gaat, geen echt gesprek maar wel een oordeel moeten geven aan iemands roeping.
Jammer dat er blijkbaar inhoudelijk geen feedback gegeven wordt.
Ik twijfel eerlijk gezegd aan de authenticiteit van deze vraag en het antwoord.
Het vreemde vind ik dat de vraagsteller deze vraag in het openbaar aan een predikant op Refoweb vraagt, en niet aan zijn eigen predikant of consulent.
Verder is de timing bijzonder: zo’n vraag zou je eind mei, begin juni verwachten, niet nu.
Ja maar dat ga je dan toch niet aan een HHK predikant vragen?
Deze HHK predikant heeft ervaring met de GerGem van binnenuit. Zo vreemd is het dus niet dat de vraag aan ds van den Brink gesteld wordt. Bovendien staat hij bekend om zijn nuchtere, heldere kijk op de dingen.
De wereld staat in brand, maar wij gooien olie op het vuur door ons toekijken aan de kant
Gebruikersavatar
Forummer
Berichten: 1718
Lid geworden op: 23 sep 2020, 19:51

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Forummer »

huisman schreef:
Forummer schreef:Wat een wantrouwen weer.

Inderdaad van de vraagsteller richting het curatorium.

Je begrijpt heel goed dat ik het wantrouwen bedoel in de zin van twijfelen of de vraag wel authentiek is.

Overigens vind ik je antwoord wel gevat, kan er ergens toch wel om glimlachen.
De wereld staat in brand, maar wij gooien olie op het vuur door ons toekijken aan de kant
Simon0612
Berichten: 2139
Lid geworden op: 21 mar 2018, 19:58

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Simon0612 »

Wat is de relevantie met dit topic?? :offtopic
Simon - Laatst actief: 4 januari 2024 16:00
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Jantje »

Tiberius schreef:Verder is de timing bijzonder: zo’n vraag zou je eind mei, begin juni verwachten, niet nu.
Inderdaad. Het is daarom aannemelijker dat de vraagsteller behoort tot de OGGiN. Die hebben onlangs vergaderingen gehad, maar daar werd niemand aangenomen.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10592
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Ad Anker »

eilander schreef:Los van de vraag of het wel een oprecht verhaal is, want daar ga ik niet over: ik vind de laatste alinea van het antwoord echt slecht. Ik zou juist zeggen: 'niets doen en afwachten'. Als het Gods werk is, is het ook Zijn zaak! Dus dan zal Hij zelf een weg banen, dat is zo zeker als wat.
Natuurlijk laat dat onverlet dat het andere advies wel waar is: kijk ook of de Heere niet iets anders bedoelt, bv. als evangelist. Ook daarin kan de weg gebaand worden.
Of moet deze persoon ook onderzoeken of hij het wel bij het rechte eind heeft? Ik ken meerdere verhalen van mensen die toch echt een roeping ervaren hadden, maar waar uit de uitkomst bleek dat ze zich toch vergist hadden. Eén van hen is overleden, de ander is oud en gebrekkig.
Tja. Allemaal waar. Maar die beste man zou moeten leren dat wanneer de weg tot het ambt afgesloten wordt er nog meer mogelijkheden zijn om te antwoorden op die roeping. Vandaar dat ik het antwoord wel best vindt.

Verder eens. Het lijkt ook een gebrek aan reflectief vermogen. En dan geef je snel de ander de schuld.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10592
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Ad Anker »

Jantje schreef:
Tiberius schreef:Verder is de timing bijzonder: zo’n vraag zou je eind mei, begin juni verwachten, niet nu.
Inderdaad. Het is daarom aannemelijker dat de vraagsteller behoort tot de OGGiN. Die hebben onlangs vergaderingen gehad, maar daar werd niemand aangenomen.
Nee, gevoelsmatig geloof ik daar niets van. Vast GG.
grote gerrit
Verbannen
Berichten: 82
Lid geworden op: 08 feb 2021, 13:26

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door grote gerrit »

Forummer schreef:Deze HHK predikant heeft ervaring met de GerGem van binnenuit. Zo vreemd is het dus niet dat de vraag aan ds van den Brink gesteld wordt. Bovendien staat hij bekend om zijn nuchtere, heldere kijk op de dingen.
Niet alleen in de Ger Gem maar ook in de HHK en in de CGK zijn er genoeg mensen die zijn kijk op de dingen niet als een betrouwbaar kompas zien.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17342
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door huisman »

Ad Anker schreef:
Jantje schreef:
Tiberius schreef:Verder is de timing bijzonder: zo’n vraag zou je eind mei, begin juni verwachten, niet nu.
Inderdaad. Het is daarom aannemelijker dat de vraagsteller behoort tot de OGGiN. Die hebben onlangs vergaderingen gehad, maar daar werd niemand aangenomen.
Nee, gevoelsmatig geloof ik daar niets van. Vast GG.
Allemaal mis, het is de CGK. :OO3
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33283
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Tiberius »

Jantje schreef:
Tiberius schreef:Verder is de timing bijzonder: zo’n vraag zou je eind mei, begin juni verwachten, niet nu.
Inderdaad. Het is daarom aannemelijker dat de vraagsteller behoort tot de OGGiN. Die hebben onlangs vergaderingen gehad, maar daar werd niemand aangenomen.
OGGiN hebben geen curatorium.
Plaats reactie