Gereformeerde Gemeenten

Erasmiaan
Berichten: 8596
Lid geworden op: 17 okt 2005, 21:25

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Erasmiaan »

Bezorgd schreef:
Erasmiaan schreef:[ Links-extremisme i
Als zo'n beschuldiging vanuit ultra orthodoxe hoek en de intentie daarachter niet diep triest zou zijn, zou zo'n opmerking opzich zelf genomen hilarisch zijn.
Alsof er in de kerken ter rechterzijde van het refodom links-extremisme zou voorkomen... :haha
Ha Bezorgd, dank voor deze bijdrage. Ik vind het best wel extreem om op te roepen tot ongehoorzaamheid aan de synode. Zeker als je ziet wat dat voor gevolgen heeft in de Christelijk Gereformeerde Kerk. En dat allemaal om jouw bijbelvertaling door te drammen. Dat is toch een extremisme die onder ons niet gevonden zou moeten worden? En ja, het is toch ook zeker uit de linkerhoek van de Gereformeerde Gemeenten?

Overigens ben ik wel benieuwd welke intentie hier volgens jou achter zou zitten. Ik ben platter dan plat en doe niet anders dan reageren op wat ik lees, volgens mij. Ten slotte voel ik me niet echt aangesproken door het woord ultraorthodox. Hoewel ik wel respect heb voor de mensen die dat wel zijn, en het ook op dit soort platforms voor hen zal opnemen.
Mistig
Berichten: 2390
Lid geworden op: 03 jul 2017, 13:04
Locatie: Rotterdam eo

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Mistig »

Jantje schreef:Juist. Soms spreekt men dan over 'de pijl die de zondaar in het hart treft en doet neervallen op het slagveld van vrije genade'. Dat is volgens mij ook ontleent aan deze tekst.
Ik moet om zo'n uitspraak altijd wel een beetje gniffelen.
Hoewel het wel went (na 3,5 jaar ;))
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Jantje »

Mistig schreef:
Jantje schreef:Juist. Soms spreekt men dan over 'de pijl die de zondaar in het hart treft en doet neervallen op het slagveld van vrije genade'. Dat is volgens mij ook ontleent aan deze tekst.
Ik moet om zo'n uitspraak altijd wel een beetje gniffelen.
Hoewel het wel went (na 3,5 jaar ;))
Ik hoor het zomers ook met regelmaat.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door samanthi »

Jantje schreef:
Mistig schreef:
Jantje schreef:Juist. Soms spreekt men dan over 'de pijl die de zondaar in het hart treft en doet neervallen op het slagveld van vrije genade'. Dat is volgens mij ook ontleent aan deze tekst.
Ik moet om zo'n uitspraak altijd wel een beetje gniffelen.
Hoewel het wel went (na 3,5 jaar ;))
Ik hoor het zomers ook met regelmaat.
Het neefje van mijn vriendin zei: tante de Heere is zo goed Hij schiet maar zonder pijlen.

Ach psalm 68 een beetje verkeerd verstaan. :haha
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door -DIA- »

samanthi schreef:
Jantje schreef:
Mistig schreef:
Jantje schreef:Juist. Soms spreekt men dan over 'de pijl die de zondaar in het hart treft en doet neervallen op het slagveld van vrije genade'. Dat is volgens mij ook ontleent aan deze tekst.
Ik moet om zo'n uitspraak altijd wel een beetje gniffelen.
Hoewel het wel went (na 3,5 jaar ;))
Ik hoor het zomers ook met regelmaat.
Het neefje van mijn vriendin zei: tante de Heere is zo goed Hij schiet maar zonder pijlen.

Ach psalm 68 een beetje verkeerd verstaan. :haha
Mijn tante kon prachtig zingen... Altijd klonk haar heldere stem boven het gemiddelde gezang der gemeente uit... Dat is mooi hoor! Ze toen naast ons, het was voor dat de Zuiderkerk werd geopend, dan zaten we als familie bij elkaar. Kon je mijn tante mooi horen zingen en mijn oom en mijn vader zongen de tweede stem... Maar eens... op een dag had ze de tekst niet helder... We zouden zingen... "en vallen voor Hem neer..." Zij zat te denken aan "en knielen voor Hem neer...." Ze bedacht zich net op tijd, maar het klonk niet geheel zuiver want het werd (luid en duidelijk!) "en kn.allen voor Hem neer..." Als kind kon dat wel eens wat hilariteit veroorzaken...
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Jantje »

Je valt in herhaling, volgens mij...

Ik meende dit al eens eerder gelezen te hebben van jouw hand.

Edit: inderdaad: https://www.refoforum.nl/forum/viewtopi ... er#p740910
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Bertiel
Berichten: 4556
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Bertiel »

Blijft grappig
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door -DIA- »

Jantje schreef:Je valt in herhaling, volgens mij...

Ik meende dit al eens eerder gelezen te hebben van jouw hand.

Edit: inderdaad: https://www.refoforum.nl/forum/viewtopi ... er#p740910
Oops :oops
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
crossmountain
Berichten: 530
Lid geworden op: 15 jan 2019, 16:19

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door crossmountain »

@Mistig en @Dia kan ik nu niet meer uit elkaar halen met bijna dezelfde avators. Zitten jullie ook in dezelfde kerkenraad? Kan er niet één van jullie een gestreepte stropdas nemen of is dat niet toegestaan?
Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Hollander »

crossmountain schreef:@Mistig en @Dia kan ik nu niet meer uit elkaar halen met bijna dezelfde avators. Zitten jullie ook in dezelfde kerkenraad? Kan er niet één van jullie een gestreepte stropdas nemen of is dat niet toegestaan?
Mistig heeft een kleurenfoto. :slurp
Mistig
Berichten: 2390
Lid geworden op: 03 jul 2017, 13:04
Locatie: Rotterdam eo

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Mistig »

crossmountain schreef:@Mistig en @Dia kan ik nu niet meer uit elkaar halen met bijna dezelfde avators. Zitten jullie ook in dezelfde kerkenraad? Kan er niet één van jullie een gestreepte stropdas nemen of is dat niet toegestaan?
Dat is nou net het doel van ambtskleding. Het onderscheid valt weg.
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
Online
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door DDD »

Ik kan mij anders nog goed herinneren dat een kandidaat ambtsdrager alleen ambtsdrager wilde zijn als hij geen zwarte stropdas om hoefde. En dat was geen probleem, zelfs in jouw gemeente;-)
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Jantje »

Bij ons draagt één der ouderlingen tegenwoordig ook gekleurde stropdassen. :bobo
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Ukkie
Berichten: 1066
Lid geworden op: 21 nov 2020, 22:17
Locatie: Rotterdam

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Ukkie »

Jantje schreef:Bij ons draagt één der ouderlingen tegenwoordig ook gekleurde stropdassen. :bobo
Nu nog een paar schoenen a la Hugo de Jonge :nananere
Ieder die gelooft dat Jezus de Christus is, is uit God geboren. 1Johannes 5 vers 1
Mistig
Berichten: 2390
Lid geworden op: 03 jul 2017, 13:04
Locatie: Rotterdam eo

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Mistig »

DDD schreef:Ik kan mij anders nog goed herinneren dat een kandidaat ambtsdrager alleen ambtsdrager wilde zijn als hij geen zwarte stropdas om hoefde. En dat was geen probleem, zelfs in jouw gemeente;-)
Nu ben ik wel nieuwsgierig. Maar dat is misschien meer PB materiaal. ;)
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
Plaats reactie