Gereformeerde Gemeenten

Zeeuw
Berichten: 11591
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Zeeuw »

Ad Anker schreef:
Tiberius schreef:Gewoon dat boekje kopen en door iemand laten voorlezen.
Wat hebben we toch een briljante moderator! :super
De 360 graden feedback is begonnen? :D
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5395
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door pierre27 »

samanthi schreef:
DDD schreef:Je wordt oud... :D

Ik dacht ook al: wat een opmerkelijke uitdrukking.

Toch is het nog netjes, want ik hoor ook jonge mensen die ieder goed initiatief zo leuk vinden dat ze er een besmettelijke ziekte aan koppelen om hun vreugde kracht bij te zetten. Ik ben er inmiddels aan gewend.

Een ziek-goede meditatie zou nog wonderlijker zijn. :)
Ik hoop zaterdag 58 te worden en ik weet het wel hoe oud moet onze janneman dan wel niet zijn.
Samanthi, van harte gefeliciteerd!
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door samanthi »

pierre27 schreef:
samanthi schreef:
DDD schreef:Je wordt oud... :D

Ik dacht ook al: wat een opmerkelijke uitdrukking.

Toch is het nog netjes, want ik hoor ook jonge mensen die ieder goed initiatief zo leuk vinden dat ze er een besmettelijke ziekte aan koppelen om hun vreugde kracht bij te zetten. Ik ben er inmiddels aan gewend.

Een ziek-goede meditatie zou nog wonderlijker zijn. :)
Ik hoop zaterdag 58 te worden en ik weet het wel hoe oud moet onze janneman dan wel niet zijn.
Samanthi, van harte gefeliciteerd!
Dankjewel
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3977
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Terri »

Van harte gefeliciteerd Samanthi!
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door samanthi »

Terri schreef:Van harte gefeliciteerd Samanthi!
Dankjewel Terri
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Marion
Berichten: 590
Lid geworden op: 17 jun 2017, 10:13

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Marion »

Ik zag Ds. IJsselstein onder de beroepbare predikanten staan op Gergeminfo.
Weet iemand hoe dit zit? Is dat gewoon omdat de drie jaar voorbij is, of gaat hij stoppen in Cambodja?
Ik dacht namelijk dat zendingspredikanten op contractbasis voor een bepaalde tijd ergens diende en dan ook niet beroepen konden worden.
Iemand enig idee?
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5395
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door pierre27 »

Marion schreef:Ik zag Ds. IJsselstein onder de beroepbare predikanten staan op Gergeminfo.
Weet iemand hoe dit zit? Is dat gewoon omdat de drie jaar voorbij is, of gaat hij stoppen in Cambodja?
Ik dacht namelijk dat zendingspredikanten op contractbasis voor een bepaalde tijd ergens diende en dan ook niet beroepen konden worden.
Iemand enig idee?
Hij was zondag bij ons, een mooie dienst.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Jantje »

Marion schreef:Ik zag Ds. IJsselstein onder de beroepbare predikanten staan op Gergeminfo.
Weet iemand hoe dit zit? Is dat gewoon omdat de drie jaar voorbij is, of gaat hij stoppen in Cambodja?
Ik dacht namelijk dat zendingspredikanten op contractbasis voor een bepaalde tijd ergens diende en dan ook niet beroepen konden worden.
Iemand enig idee?
Ja. Je hebt verkeerd gekeken. Hij staat er bij mij niet tussen.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Marion
Berichten: 590
Lid geworden op: 17 jun 2017, 10:13

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Marion »

Jantje schreef:
Marion schreef:Ik zag Ds. IJsselstein onder de beroepbare predikanten staan op Gergeminfo.
Weet iemand hoe dit zit? Is dat gewoon omdat de drie jaar voorbij is, of gaat hij stoppen in Cambodja?
Ik dacht namelijk dat zendingspredikanten op contractbasis voor een bepaalde tijd ergens diende en dan ook niet beroepen konden worden.
Iemand enig idee?
Ja. Je hebt verkeerd gekeken. Hij staat er bij mij niet tussen.
O dat is dan recent gewijzigd! Begin van deze week nog wel.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Jantje »

Misschien staat dat wel automatisch ingesteld en is het vervolgens gewijzigd.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5395
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door pierre27 »

Marion schreef:Ik zag Ds. IJsselstein onder de beroepbare predikanten staan op Gergeminfo.
Weet iemand hoe dit zit? Is dat gewoon omdat de drie jaar voorbij is, of gaat hij stoppen in Cambodja?
Ik dacht namelijk dat zendingspredikanten op contractbasis voor een bepaalde tijd ergens diende en dan ook niet beroepen konden worden.
Iemand enig idee?
Ik kreeg een paar weken geleden deze vraag ook. Ik ben benieuwd of iemand er een antwoord op weet.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Hollander »

Vandaag wordt de GG van Hoogvliet opgeheven. De gemeente gaat samen met Spijkenisse. Weer een stadsdeel waar een kerk minder is en de kanselbijbel weg zal gaan. Het lijkt mij bijzonder moeilijk voor de laatste gemeenteleden om dit mee te maken. Je bent, neem ik aan, toch gehecht aan de kerk en de vertrouwde plaats, ondanks dat Gods Woord stand zal houden in eeuwigheid.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Mara »

Hollander schreef:Vandaag wordt de GG van Hoogvliet opgeheven. De gemeente gaat samen met Spijkenisse. Weer een stadsdeel waar een kerk minder is en de kanselbijbel weg zal gaan. Het lijkt mij bijzonder moeilijk voor de laatste gemeenteleden om dit mee te maken. Je bent, neem ik aan, toch gehecht aan de kerk en de vertrouwde plaats, ondanks dat Gods Woord stand zal houden in eeuwigheid.
Dat is ontzettend verdrietig. Want je ziet toch dat de gemeente waarschijnlijk verspreid gaat worden.
Dat is met sommige CGK's ook gebeurd.
Hoogvliet is een stadsdeel waar allerlei culturen inmiddels gehuisvest zijn. Zie dan maar eens stand te houden als bijbelgetrouwe gemeente, met steeds minder leden. Waarschijnlijk door de vergrijzing.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door samanthi »

Mara schreef:
Hollander schreef:Vandaag wordt de GG van Hoogvliet opgeheven. De gemeente gaat samen met Spijkenisse. Weer een stadsdeel waar een kerk minder is en de kanselbijbel weg zal gaan. Het lijkt mij bijzonder moeilijk voor de laatste gemeenteleden om dit mee te maken. Je bent, neem ik aan, toch gehecht aan de kerk en de vertrouwde plaats, ondanks dat Gods Woord stand zal houden in eeuwigheid.
Dat is ontzettend verdrietig. Want je ziet toch dat de gemeente waarschijnlijk verspreid gaat worden.
Dat is met sommige CGK's ook gebeurd.
Hoogvliet is een stadsdeel waar allerlei culturen inmiddels gehuisvest zijn. Zie dan maar eens stand te houden als bijbelgetrouwe gemeente, met steeds minder leden. Waarschijnlijk door de vergrijzing.
Ja maar het blijft verdrietig als zo'n Bijbel dicht gaat, ds van Sorge deed de Bijbel dicht in Rotterdam West, dat is echt een heel verdrietig moment.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Mara »

samanthi schreef: Ja maar het blijft verdrietig als zo'n Bijbel dicht gaat, ds van Sorge deed de Bijbel dicht in Rotterdam West, dat is echt een heel verdrietig moment.
Ds. Droger in Schiedam en ds. Schoonderwoerd in Zuidland.
Zo is deze regio inmiddels een trieste bedoening geworden, zou je kunnen zeggen.
Al zoveel kerken gesloten.
Dan zie je dat er appartementen in zijn gemaakt, of erger, een islamitisch gebedshuis.
Een enkele keer rijdt een predikant dan langs zo'n kerkgebouw, omdat ze er bijvoorbeeld als kind in zijn gedoopt en dan zijn ze echt ontdaan.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Plaats reactie