Gereformeerde Gemeenten

Zeeuw
Berichten: 11611
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Zeeuw »

Jantje schreef:
Mannetje schreef:Citeer ook het volgende vers eens...
Dat wordt dan al snel teveel op de persoon. Zeker als je de Kanttekeningen leest bij deze tekst, Spreuken 26: 4 en 5.
Als je de kanttekeningen laat doen, staat er gewoon 'antwoord de zot naar zijn dwaasheid'.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Jantje »

Bezorgd schreef:
Jantje schreef:
Bezorgd schreef:
Jantje schreef: Het curatorium vergadert van maandag 24 augustus tot en met woensdag 26 augustus in verband met de toelating van studenten tot de opleiding aan de Theologische School.
Toch lastig zo'n verschuiving van datum.
Hoe doen ze dat met hen die juist op vakantie zijn?

Je kunt moeilijk eisen dat ze even overkomen vliegen vanuit Mallorca of Griekenland.
Antwoord de zot naar zijne dwaasheid niet.

Snap ik niet? :quoi
Dat snap je, volgens mij, heel erg goed.

Het is zeer zottelijk om te beweren/suggereren dat men op vakantie zou gaan naar plaatsen waar de wereld feest viert en de overtreding van Gods geboden publiekelijk wordt verheerlijkt, terwijl men een roeping heeft tot dienaar van het Goddelijke Woord.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Geytenbeekje
Berichten: 8297
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Geytenbeekje »

Jantje met zijn kokervisie. Korfu = niet heel Griekenland he
Historisch reisje naar Athene/Olijfberg zie ik dominees nog wel doen.
gallio
Berichten: 1970
Lid geworden op: 14 jan 2004, 16:01

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door gallio »

Jantje schreef:Dat snap je, volgens mij, heel erg goed.

Het is zeer zottelijk om te beweren/suggereren dat men op vakantie zou gaan naar plaatsen waar de wereld feest viert en de overtreding van Gods geboden publiekelijk wordt verheerlijkt, terwijl men een roeping heeft tot dienaar van het Goddelijke Woord.
Er zijn natuurlijk meer plekken op de wereld waar men op vakantie zou kunnen gaan. Mallorca of Griekenland zijn slechts voorbeelden.

Maar het punt dat je niet ziet blijkbaar is dat als je met een roeping loopt om predikant te worden en per 1 September aan de studie hoopt te beginnen, men allicht andere vakantie plannen maakt dan normaal. Zo iets van, dit jaar blijven we maar wat dichter bij huis, misschien gaan we per 1 Sept wel verhuizen of iets van die aard.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Jantje »

Dat punt zie ík juist wel, maar @Bezorgd niet. Los van het feit dat het op dit moment sowieso niet verstandig is om buiten Nederland op vakantie te gaan, mijns inziens.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Bezorgd »

Jantje schreef:
Bezorgd schreef:
Jantje schreef:
Bezorgd schreef:[q
Toch lastig zo'n verschuiving van datum.
Hoe doen ze dat met hen die juist op vakantie zijn?

Je kunt moeilijk eisen dat ze even overkomen vliegen vanuit Mallorca of Griekenland.
Antwoord de zot naar zijne dwaasheid niet.

Snap ik niet? :quoi
Dat snap je, volgens mij, heel erg goed.

Het is zeer zottelijk om te beweren/suggereren dat men op vakantie zou gaan naar plaatsen waar de wereld feest viert en de overtreding van Gods geboden publiekelijk wordt verheerlijkt, terwijl men een roeping heeft tot dienaar van het Goddelijke Woord.

Onzin Jantje. Mallorca ken ik niet zo, maar op Griekenland heb je heerlijke plekken waar je, ook met een roeping, heerlijk van een zonvakantie kunt genieten.
Waarom niet volgens jou?
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door samanthi »

Jantje schreef:Dat punt zie ík juist wel, maar @Bezorgd niet. Los van het feit dat het op dit moment sowieso niet verstandig is om buiten Nederland op vakantie te gaan, mijns inziens.
Dus jij komt Zeeland nooit uit?
:nananere
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33296
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Tiberius »

Bovendien, als je je geroepen weet om het evangelie te verkondigen, waar kan je dat dan beter doen dan op plaatsen waar het hard nodig is?
Nathanaël
Berichten: 1051
Lid geworden op: 17 mei 2018, 12:58

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Nathanaël »

Geytenbeekje schreef:Jantje met zijn kokervisie. Korfu = niet heel Griekenland he
Historisch reisje naar Athene/Olijfberg zie ik dominees nog wel doen.
De Olijfberg is in Israël, ik denk dat dat van Jantje nog net mag.
Griekenland ben ik wel eens geweest met werkweek, dat was een leerzame ervaring. Ik geloof niet dat ik daar heb gezien dat in heel Griekenland de wereld feestviert, maar het is inmiddels een aantal jaar terug. Misschien is het erg veranderd. Toen was het in ieder geval een land met veel ontevreden mensen, want het was tijdens de economische crisis.
@Jantje zal er recenter nog zijn geweest, aangezien hij weet dat het tegenwoordig een wereldse feestvreugde is in het hele land.
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door samanthi »

Geytenbeekje schreef:Jantje met zijn kokervisie. Korfu = niet heel Griekenland he
Historisch reisje naar Athene/Olijfberg zie ik dominees nog wel doen.
Nou ja als dominees dat doen is het per definitie niet altijd meteen goed, ik denk liever zelf na over bepaalde zaken.
Ik denk aan milieu, vliegen, en het uitgeven van grote bedragen voor een vakantie en nog wel wat meer dingen.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
ejvl
Berichten: 5747
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: RE: Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door ejvl »

Jantje schreef:Dat punt zie ík juist wel, maar @Bezorgd niet. Los van het feit dat het op dit moment sowieso niet verstandig is om buiten Nederland op vakantie te gaan, mijns inziens.
Nu ben ik slechts beperkt bekend met predikanten uit de GG maar ik zou niemand kunnen noemen die naar het buitenland op vakantie gaat.
Niet dat daar iets mis mee is, maar ik zou het niet weten.
Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2883
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door FlyingEagle »

ejvl schreef:
Jantje schreef:Dat punt zie ík juist wel, maar @Bezorgd niet. Los van het feit dat het op dit moment sowieso niet verstandig is om buiten Nederland op vakantie te gaan, mijns inziens.
Nu ben ik slechts beperkt bekend met predikanten uit de GG maar ik zou niemand kunnen noemen die naar het buitenland op vakantie gaat.
Niet dat daar iets mis mee is, maar ik zou het niet weten.
Nou, dan zou je de vakantiediensten van de afgelopen jaren eens terug moeten kijken. Er zijn er genoeg. Zelf onze predikant heeft een paar jaar geleden diensten geleidt in Oostenrijk of Zwitserland.
ejvl
Berichten: 5747
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: RE: Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door ejvl »

FlyingEagle schreef:
ejvl schreef:
Jantje schreef:Dat punt zie ík juist wel, maar @Bezorgd niet. Los van het feit dat het op dit moment sowieso niet verstandig is om buiten Nederland op vakantie te gaan, mijns inziens.
Nu ben ik slechts beperkt bekend met predikanten uit de GG maar ik zou niemand kunnen noemen die naar het buitenland op vakantie gaat.
Niet dat daar iets mis mee is, maar ik zou het niet weten.
Nou, dan zou je de vakantiediensten van de afgelopen jaren eens terug moeten kijken. Er zijn er genoeg. Zelf onze predikant heeft een paar jaar geleden diensten geleidt in Oostenrijk of Zwitserland.
Hmm, maak van mijn eerdere opmerking dan maar "zeer beperkt".
HersteldHervormd
Berichten: 6112
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door HersteldHervormd »

Je wilt niet weten hoeveel mooie streken Paulus gezien moet hebben :)

Delen van Turkije, Macedonië, Bulgarije, Italië, Malta, Griekenland en, volgens de brieven van Clemens, ook in Spanje.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23849
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: RE: Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door refo »

ejvl schreef:
Jantje schreef:Dat punt zie ík juist wel, maar @Bezorgd niet. Los van het feit dat het op dit moment sowieso niet verstandig is om buiten Nederland op vakantie te gaan, mijns inziens.
Nu ben ik slechts beperkt bekend met predikanten uit de GG maar ik zou niemand kunnen noemen die naar het buitenland op vakantie gaat.
Niet dat daar iets mis mee is, maar ik zou het niet weten.
Ds Van Gelder in Frutigen. Ds Visscher in Sion.
Plaats reactie