Gereformeerde Gemeenten

Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33244
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Tiberius »

GGotK schreef:Directeuren en diverse docenten weg bij CGO.[/i]
Prima regeling. Als de CGO door wil groeien naar een volwaardige hbo-theologie-opleiding, is het goed om van bejaarde leerkrachten afscheid te nemen en ruimte te maken voor jonge professionals die deze visie kunnen realiseren.
RotterS
Berichten: 136
Lid geworden op: 19 feb 2013, 15:35

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door RotterS »

ZLG schreef: Zeker het vertrek van B. van Ojen is een aderlating voor CGO. (zonder de anderen tekort te willen doen)
Eensch!

Dhr. Van Ojen was in staat om en aan alle nieuwmodische vormeisen van het HBO-onderwijs te voldoen (inmiddels kiest men hier een nuchterdere route in), zijn collegestof over te dragen en ook nog het gemis van je doordeweekse kerkdienst te vergoeden. En dat binnen 5 kwartier. Naast zijn wijsheid, kennis en karakter (waarom ik hem hoog heb staan) heb ik hem bewonderd om hoe hij in een nieuwe vorm toch nog de inhoud over kon dragen.
Reacties kunnen even op zich laten wachten. Vooral in het weekend staat mijn computer uit. Dat is namelijk lekker rustig, probeer het maar!
RotterS
Berichten: 136
Lid geworden op: 19 feb 2013, 15:35

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door RotterS »

Tiberius schreef:
GGotK schreef:Directeuren en diverse docenten weg bij CGO.[/i]
Prima regeling. Als de CGO door wil groeien naar een volwaardige hbo-theologie-opleiding, is het goed om van bejaarde leerkrachten afscheid te nemen en ruimte te maken voor jonge professionals die deze visie kunnen realiseren.
Welke toon ligt er nu in je opmerking? Je zet de afscheidnemende generatie nu weg als een stelletje oude sufferds. Maar het is het karakter (en wijsheid!) van docenten dat verandering tegenhoud, niet leeftijd of bejaard zijn.
Reacties kunnen even op zich laten wachten. Vooral in het weekend staat mijn computer uit. Dat is namelijk lekker rustig, probeer het maar!
Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Hollander »

RotterS schreef:(…) alle nieuwmodische vormeisen van het HBO-onderwijs te voldoen (…)
Wat moet ik hier onder verstaan? :haha
RotterS
Berichten: 136
Lid geworden op: 19 feb 2013, 15:35

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door RotterS »

GGotK schreef:Directeuren en diverse docenten weg bij CGO




RD 27-02-2020

De directeuren W. M. van der Wilt en J. H. Mauritz vertrekken dit najaar bij de Cursus Godsdienst Onderwijs (CGO).

Ook de contracten van de docenten C. S. L. Janse, B. van Ojen en N. J. Teerds zullen niet worden verlengd.

De CGO, die uitgaat van de Gereformeerde Gemeenten, legt in de eigen nieuwsbrief uit dat een werknemer na het bereiken van de pensioengerechtigde leeftijd hooguit zes tijdelijke contracten aangeboden mag krijgen met een maximale duur van 48 maanden. Zowel beide directeuren als de docenten zitten aan dit maximum.

In het voorjaar zullen advertenties worden uitgezet ter invulling van de ontstane vacatures.
Overigens bestaat een opleiding bij de gratie van docenten en studenten - aanbod en vraag. Het kost wat aan inspanning, de HBO-opleiding, maar dan heb je ook wat. Met andere woorden: schrijf je in. De hele achterban van Refoforum is welkom, ik vermoed dat de grondslag ongeveer letterlijk een op een overeenkomt.
Reacties kunnen even op zich laten wachten. Vooral in het weekend staat mijn computer uit. Dat is namelijk lekker rustig, probeer het maar!
RotterS
Berichten: 136
Lid geworden op: 19 feb 2013, 15:35

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door RotterS »

Hollander schreef:
RotterS schreef:(…) alle nieuwmodische vormeisen van het HBO-onderwijs te voldoen (…)
Wat moet ik hier onder verstaan? :haha
Dingen als competentiegericht leren, uiteengerafeld in een stuk of 8 aspecten die in elk college (meetbaar) terug moesten komen. Ik heb zelfs geen zin om het nu op te zoeken, maar het was vooral een theoretische tijger.
Reacties kunnen even op zich laten wachten. Vooral in het weekend staat mijn computer uit. Dat is namelijk lekker rustig, probeer het maar!
Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Hollander »

RotterS schreef:
Hollander schreef:
RotterS schreef:(…) alle nieuwmodische vormeisen van het HBO-onderwijs te voldoen (…)
Wat moet ik hier onder verstaan? :haha
Dingen als competentiegericht leren, uiteengerafeld in een stuk of 8 aspecten die in elk college (meetbaar) terug moesten komen. Ik heb zelfs geen zin om het nu op te zoeken, maar het was vooral een theoretische tijger.
Klinkt als een leuk overheidsdingetje... ;)
Geytenbeekje
Berichten: 8286
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Geytenbeekje »

RotterS schreef:
GGotK schreef:Directeuren en diverse docenten weg bij CGO




RD 27-02-2020

De directeuren W. M. van der Wilt en J. H. Mauritz vertrekken dit najaar bij de Cursus Godsdienst Onderwijs (CGO).

Ook de contracten van de docenten C. S. L. Janse, B. van Ojen en N. J. Teerds zullen niet worden verlengd.

De CGO, die uitgaat van de Gereformeerde Gemeenten, legt in de eigen nieuwsbrief uit dat een werknemer na het bereiken van de pensioengerechtigde leeftijd hooguit zes tijdelijke contracten aangeboden mag krijgen met een maximale duur van 48 maanden. Zowel beide directeuren als de docenten zitten aan dit maximum.

In het voorjaar zullen advertenties worden uitgezet ter invulling van de ontstane vacatures.
Overigens bestaat een opleiding bij de gratie van docenten en studenten - aanbod en vraag. Het kost wat aan inspanning, de HBO-opleiding, maar dan heb je ook wat. Met andere woorden: schrijf je in. De hele achterban van Refoforum is welkom, ik vermoed dat de grondslag ongeveer letterlijk een op een overeenkomt.
Ik neem aan dat je lid moet zijn van de GG ?
dennis
Berichten: 1667
Lid geworden op: 01 mar 2011, 14:09

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door dennis »

Geytenbeekje schreef:
RotterS schreef:
GGotK schreef:Directeuren en diverse docenten weg bij CGO




RD 27-02-2020

De directeuren W. M. van der Wilt en J. H. Mauritz vertrekken dit najaar bij de Cursus Godsdienst Onderwijs (CGO).

Ook de contracten van de docenten C. S. L. Janse, B. van Ojen en N. J. Teerds zullen niet worden verlengd.

De CGO, die uitgaat van de Gereformeerde Gemeenten, legt in de eigen nieuwsbrief uit dat een werknemer na het bereiken van de pensioengerechtigde leeftijd hooguit zes tijdelijke contracten aangeboden mag krijgen met een maximale duur van 48 maanden. Zowel beide directeuren als de docenten zitten aan dit maximum.

In het voorjaar zullen advertenties worden uitgezet ter invulling van de ontstane vacatures.
Overigens bestaat een opleiding bij de gratie van docenten en studenten - aanbod en vraag. Het kost wat aan inspanning, de HBO-opleiding, maar dan heb je ook wat. Met andere woorden: schrijf je in. De hele achterban van Refoforum is welkom, ik vermoed dat de grondslag ongeveer letterlijk een op een overeenkomt.
Ik neem aan dat je lid moet zijn van de GG ?
Als cursist hoef je geen lid te zijn van de GG.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Jantje »

Tiberius schreef:
GGotK schreef:Directeuren en diverse docenten weg bij CGO.
Prima regeling. Als de CGO door wil groeien naar een volwaardige hbo-theologie-opleiding, is het goed om van bejaarde leerkrachten afscheid te nemen en ruimte te maken voor jonge professionals die deze visie kunnen realiseren.
Heb je ook voorbeelden?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Amstelodamense
Berichten: 1045
Lid geworden op: 11 jul 2019, 14:26

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Amstelodamense »

RotterS schreef:
ZLG schreef: Zeker het vertrek van B. van Ojen is een aderlating voor CGO. (zonder de anderen tekort te willen doen)
Eensch!

Dhr. Van Ojen was in staat om en aan alle nieuwmodische vormeisen van het HBO-onderwijs te voldoen (inmiddels kiest men hier een nuchterdere route in), zijn collegestof over te dragen en ook nog het gemis van je doordeweekse kerkdienst te vergoeden. En dat binnen 5 kwartier. Naast zijn wijsheid, kennis en karakter (waarom ik hem hoog heb staan) heb ik hem bewonderd om hoe hij in een nieuwe vorm toch nog de inhoud over kon dragen.
Ik ken hem niet als CGO docent, maar wel als godsdienst docent van de middelbare school. Wat een fijn en verstandig mens, heb hem zeer hoog staan. Als ik denk aan een rechtschapen christen, dan denk ik aan hem.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33244
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Tiberius »

RotterS schreef:
Tiberius schreef:
GGotK schreef:Directeuren en diverse docenten weg bij CGO.[/i]
Prima regeling. Als de CGO door wil groeien naar een volwaardige hbo-theologie-opleiding, is het goed om van bejaarde leerkrachten afscheid te nemen en ruimte te maken voor jonge professionals die deze visie kunnen realiseren.
Welke toon ligt er nu in je opmerking? Je zet de afscheidnemende generatie nu weg als een stelletje oude sufferds. Maar het is het karakter (en wijsheid!) van docenten dat verandering tegenhoud, niet leeftijd of bejaard zijn.
Feit is inderdaad dat ze verandering tegenhouden en daarmee de ambitie om een volwaardige hbo-opleiding te worden in de weg staan.
Daarom is het goed dat ze vertrekken. Of dat nu komt door leeftijd of door karakter, of een combinatie van die beiden, daar kan je over twisten.
Jij bestempelt het als 'wijsheid!', ik heb daar een andere mening over. ;)
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33244
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Tiberius »

Jantje schreef:
Tiberius schreef:
GGotK schreef:Directeuren en diverse docenten weg bij CGO.
Prima regeling. Als de CGO door wil groeien naar een volwaardige hbo-theologie-opleiding, is het goed om van bejaarde leerkrachten afscheid te nemen en ruimte te maken voor jonge professionals die deze visie kunnen realiseren.
Heb je ook voorbeelden?
Niet specifiek, nee. Dat zal de komende sollicitatieprocedure ons leren.
RotterS
Berichten: 136
Lid geworden op: 19 feb 2013, 15:35

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door RotterS »

Tiberius schreef:
RotterS schreef:
Tiberius schreef: Welke toon ligt er nu in je opmerking? Je zet de afscheidnemende generatie nu weg als een stelletje oude sufferds. Maar het is het karakter (en wijsheid!) van docenten dat verandering tegenhoud, niet leeftijd of bejaard zijn.
Feit is inderdaad dat ze verandering tegenhouden en daarmee de ambitie om een volwaardige hbo-opleiding te worden in de weg staan.
Daarom is het goed dat ze vertrekken. Of dat nu komt door leeftijd of door karakter, of een combinatie van die beiden, daar kan je over twisten.
Jij bestempelt het als 'wijsheid!', ik heb daar een andere mening over. ;)
Oops, er zit een foutje in mijn opmerking: het had 'gebrek aan wijsheid' moeten zijn.

Maar dan nog steeds ben ik van mening dat je veel te negatief doet over een aantal vertrekkende en andere oudere docenten, met name omdat je het algemeen koppelt aan leeftijd. Het zou fijn zijn als je daar op terug komt.

En: hoe goed ken je de CGO eigenlijk? Van binnenuit?
Reacties kunnen even op zich laten wachten. Vooral in het weekend staat mijn computer uit. Dat is namelijk lekker rustig, probeer het maar!
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33244
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Tiberius »

Ja, van binnenuit.
Maar ik nuanceerde dat toch al: of het aan leeftijd of karakter ligt, ...
Plaats reactie