Gereformeerde Gemeenten

DDD
Berichten: 28489
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door DDD »

MGG schreef: Het is in ieder geval niet zuur bedoeld. Het is voor mij hetzelfde als ik Rob Jetten, Sigrid Kaag of Jan Paternotte hoor praten. Ze geven mij een sterk gevoel van hier wil ik absoluut niet bij horen. Mogelijk is D66 wel een hele leuke en gezellig partij, maar door de uitstraling van een aantal prominente figuren knap ik er op af en zal ik dus ook nooit ontdekken of het een leuke partij is. (Ps dit is maar een voorbeeldje, neem het niet al te serieus/letterlijk.)
Wat is er mis met het taalgebruik van Kaag? Ik hoor zelden iemand zo keurig spreken. Het is een genoegen om ernaar te luisteren.

En ik vind het onbegrijpelijk dat je kunt denken dat ik hervormd zou zijn. Daar kan ik met mijn pet niet bij.
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Zeeuw »

Evangelist schreef:Klopt! Gewoon netjes binnen de tijd die daarvoor staat, ietsje sneller nog.
Leuk. Ook mooi dat anderen hun studententijd anders invullen en wellicht wat meer bestuurlijke ervaring op doen. En hierbij wat studentikozer te werk gaan. Ik was ook sneller klaar dan de tijd die ervoor stond en heb er achteraf spijt van dat ik niet meer studentikozer ben geweest. Dit zal ik mijn kinderen zeker adviseren.
Geytenbeekje
Berichten: 8246
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Geytenbeekje »

Zeeuw schreef: Waarom is dat jammer?
Solidamentum staat mijn inziens dichter bij de gedachtengoed van (Nadere) Reformatie dan CSFR, daarnaast ook al die feestjes die CSFR heeft terwijl Solidamentum alcohol verbiedt tijdens de avonden.
DDD
Berichten: 28489
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door DDD »

Bij werving en selectie vind ik het zeker geen aanbeveling als iemand binnen de termijn die er voor staat, afstudeert. Of hij of zij moet cum laude afstuderen en ook nog nevenfuncties hebben gehad. In dat geval is het niet erg.

Hoewel ik er ook rekening mee wil houden dat mensen introvert kunnen zijn en daarom op zo'n vereniging minder gedijen. Maar juist in dat geval is het lidmaatschap van een studentenvereniging mijns inziens belangrijk voor je persoonlijke ontwikkeling.

En verder ben ik als geheelonthouder zonder enig probleem lid geweest van een studentenvereniging. Dus je hoeft echt niet perse alcohol te drinken.
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Zeeuw »

Geytenbeekje schreef:
Zeeuw schreef: Waarom is dat jammer?
Solidamentum staat mijn inziens dichter bij de gedachtengoed van (Nadere) Reformatie dan CSFR, daarnaast ook al die feestjes die CSFR heeft terwijl Solidamentum alcohol verbiedt tijdens de avonden.
Ik vind het heel slim dat een kerk zich niet aan uitspraken over studentenverenigingen waagt. Je zin over alcohol slaat echt nergens op. Moet de kerk dan ook een bbq van de leden waarin een biertje wordt geschonken bediscussiëren? Het lijkt me goed dat studenten in een verband waarin ze andere christelijke jongeren ontmoeten samen komen.
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4030
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Maanenschijn »

DDD schreef:….
En ik vind het onbegrijpelijk dat je kunt denken dat ik hervormd zou zijn. Daar kan ik met mijn pet niet bij.
Nee, wie ietsje langer meeleest alhier zou dat toch kunnen weten …. huhu. :)
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
MGG
Berichten: 3466
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door MGG »

Maanenschijn schreef:
DDD schreef:….
En ik vind het onbegrijpelijk dat je kunt denken dat ik hervormd zou zijn. Daar kan ik met mijn pet niet bij.
Nee, wie ietsje langer meeleest alhier zou dat toch kunnen weten …. huhu. :)
Ik lees nog maar een jaartje ofzo mee en helaas onthoud ik lang niet alles ;). Vaak vorm je een beeld op basis van wat mensen type, en bij DDD had ik geen gg'er in mijn gedachte ;). Overigens zou van iedereen een foto zien, wel leuk zijn.
Geytenbeekje
Berichten: 8246
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Geytenbeekje »

Zeeuw schreef:
Geytenbeekje schreef:
Zeeuw schreef: Waarom is dat jammer?
Solidamentum staat mijn inziens dichter bij de gedachtengoed van (Nadere) Reformatie dan CSFR, daarnaast ook al die feestjes die CSFR heeft terwijl Solidamentum alcohol verbiedt tijdens de avonden.
Ik vind het heel slim dat een kerk zich niet aan uitspraken over studentenverenigingen waagt. Je zin over alcohol slaat echt nergens op. Moet de kerk dan ook een bbq van de leden waarin een biertje wordt geschonken bediscussiëren? Het lijkt me goed dat studenten in een verband waarin ze andere christelijke jongeren ontmoeten samen komen.
Rustig, rustig, heb je wat tegen Solidamentum dan? :hum In Zicht op de Kerk van een poos terug hadden ze over jongeren die iets vertelde over de studentenvereniging en daarvoor stond een pagina over waar een HHK-jongere goed terecht kon, ik vond het alleen jammer dat Solidamentum er niet tussen stond. Ik geloof niet dat alcohol verkeerd is, maar wel de sfeer van feestjes en party's er om heen, als je je uitgeeft voor christelijk terwijl je wel zo'n sfeer binnenskamers hebt. Ik heb ook van horen zeggen van iemand die dan alleen naar de Bijbellezingen ging, dus hoe het nu gaat weet ik niet. Als ik de foto's zie zal dat overigens ook wel icidenteel zijn, maar de mogelijkheid dat het er van komt...
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Zeeuw »

Geytenbeekje schreef: Rustig, rustig, heb je wat tegen Solidamentum dan? :hum In Zicht op de Kerk van een poos terug hadden ze over jongeren die iets vertelde over de studentenvereniging en daarvoor stond een pagina over waar een HHK-jongere goed terecht kon, ik vond het alleen jammer dat Solidamentum er niet tussen stond. Ik geloof niet dat alcohol verkeerd is, maar wel de sfeer van feestjes en party's er om heen, als je je uitgeeft voor christelijk terwijl je wel zo'n sfeer binnenskamers hebt. Ik heb ook van horen zeggen van iemand die dan alleen naar de Bijbellezingen ging, dus hoe het nu gaat weet ik niet. Als ik de foto's zie zal dat overigens ook wel icidenteel zijn, maar de mogelijkheid dat het er van komt...
Dat eerste is een domme vraag. Ik heb nl niets gezegd over een specifieke vereniging. Ik begrijp ook niet wat het probleem is dat studenten samen een feestje hebben en wat drinken en de relatie met 'uitgeven voor christelijk'.
Heb je zelf gestudeerd?
Geytenbeekje
Berichten: 8246
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Geytenbeekje »

Zeeuw schreef:
Geytenbeekje schreef: Rustig, rustig, heb je wat tegen Solidamentum dan? :hum In Zicht op de Kerk van een poos terug hadden ze over jongeren die iets vertelde over de studentenvereniging en daarvoor stond een pagina over waar een HHK-jongere goed terecht kon, ik vond het alleen jammer dat Solidamentum er niet tussen stond. Ik geloof niet dat alcohol verkeerd is, maar wel de sfeer van feestjes en party's er om heen, als je je uitgeeft voor christelijk terwijl je wel zo'n sfeer binnenskamers hebt. Ik heb ook van horen zeggen van iemand die dan alleen naar de Bijbellezingen ging, dus hoe het nu gaat weet ik niet. Als ik de foto's zie zal dat overigens ook wel icidenteel zijn, maar de mogelijkheid dat het er van komt...
Dat eerste is een domme vraag. Ik heb nl niets gezegd over een specifieke vereniging. Ik begrijp ook niet wat het probleem is dat studenten samen een feestje hebben en wat drinken en de relatie met 'uitgeven voor christelijk'.
Heb je zelf gestudeerd?
Heel eventjes, ik heb op een studentenvereniging gezeten. We denken er blijkbaar anders over, laat maar.
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Zeeuw »

Geytenbeekje schreef:
Zeeuw schreef:
Geytenbeekje schreef: Rustig, rustig, heb je wat tegen Solidamentum dan? :hum In Zicht op de Kerk van een poos terug hadden ze over jongeren die iets vertelde over de studentenvereniging en daarvoor stond een pagina over waar een HHK-jongere goed terecht kon, ik vond het alleen jammer dat Solidamentum er niet tussen stond. Ik geloof niet dat alcohol verkeerd is, maar wel de sfeer van feestjes en party's er om heen, als je je uitgeeft voor christelijk terwijl je wel zo'n sfeer binnenskamers hebt. Ik heb ook van horen zeggen van iemand die dan alleen naar de Bijbellezingen ging, dus hoe het nu gaat weet ik niet. Als ik de foto's zie zal dat overigens ook wel icidenteel zijn, maar de mogelijkheid dat het er van komt...
Dat eerste is een domme vraag. Ik heb nl niets gezegd over een specifieke vereniging. Ik begrijp ook niet wat het probleem is dat studenten samen een feestje hebben en wat drinken en de relatie met 'uitgeven voor christelijk'.
Heb je zelf gestudeerd?
Heel eventjes, ik heb wel op een studentenvereniging gezeten. We denken er blijkbaar anders over.
Ik heb het idee dat je een studentenvereniging verwart met een JV. Ik denk dat juist in een studentenvereniging inhoud en gezelligheid heel goed hand in hand kunnen gaan. Ik heb op bezoek in Rotterdam tijdens mijn studie (die elders was) hele goede gesprekken gehad, waarbij zeker wel eens iets gedronken werd. Maar wel veel anders dan bij de seculiere studentenvereniging waar ik 2/3 keer in 4 jaar geweest ben. Dat ging zelden over 'iets' drinken.
Evangelist
Berichten: 493
Lid geworden op: 06 feb 2010, 11:41

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Evangelist »

Zeeuw schreef:
Evangelist schreef:Klopt! Gewoon netjes binnen de tijd die daarvoor staat, ietsje sneller nog.
Leuk. Ook mooi dat anderen hun studententijd anders invullen en wellicht wat meer bestuurlijke ervaring op doen. En hierbij wat studentikozer te werk gaan. Ik was ook sneller klaar dan de tijd die ervoor stond en heb er achteraf spijt van dat ik niet meer studentikozer ben geweest. Dit zal ik mijn kinderen zeker adviseren.
Bestuurlijke ervaring heb ik opgedaan bij de SGP-studievereniging, SGP-kiesvereniging en de SGP-jongeren.
Hartelijke groet,
Evangelist
Evangelist
Berichten: 493
Lid geworden op: 06 feb 2010, 11:41

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Evangelist »

DDD schreef:Bij werving en selectie vind ik het zeker geen aanbeveling als iemand binnen de termijn die er voor staat, afstudeert. Of hij of zij moet cum laude afstuderen en ook nog nevenfuncties hebben gehad. In dat geval is het niet erg.

Hoewel ik er ook rekening mee wil houden dat mensen introvert kunnen zijn en daarom op zo'n vereniging minder gedijen. Maar juist in dat geval is het lidmaatschap van een studentenvereniging mijns inziens belangrijk voor je persoonlijke ontwikkeling.

En verder ben ik als geheelonthouder zonder enig probleem lid geweest van een studentenvereniging. Dus je hoeft echt niet perse alcohol te drinken.
Als je het persé wilt weten: ja ik ben cum laude afgestudeerd en heb ook een stel nevenfuncties gehad. Het is echt niet zo dat iedereen voor zijn of haar persoonlijke ontwikkeling lid moet zijn geweest van een studentenvereniging. Dat is maar één format, terwijl mensen heel verschillend zijn. Dat ik niet gedij in zo'n omgeving heeft overigens niets met introvert zijn te maken. Ik denk dat mijn vrouw hard zou lachen als ze dat las. :modo
Hartelijke groet,
Evangelist
-DIA-
Berichten: 32704
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door -DIA- »

Zita schreef:
-DIA- schreef:
Herman schreef:Zolang de preek geen bediening des Geestes maar een moralistisch praatje is, zal men de lengte van de dienst betreuren.
Dan hou je het nog geen kwartier vol....
Ik luister wel breed, maar alleen om te weten wat er in de kerken 'geleerd' wordt.
Je weet zo wat er in de kerken gaande is.
Dan beluister je wel de uitgesproken rede, maar je luistert vanzelf heel anders...
Ik vraag me af of daar de bediening der verzoening voor bedoeld is.
Als je wat wil zeggen moet je weten waar je over praat, anders kun je je beter stil houden, dacht ik zo.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3952
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Terri »

-DIA- schreef:
Zita schreef:
-DIA- schreef:
Herman schreef:Zolang de preek geen bediening des Geestes maar een moralistisch praatje is, zal men de lengte van de dienst betreuren.
Dan hou je het nog geen kwartier vol....
Ik luister wel breed, maar alleen om te weten wat er in de kerken 'geleerd' wordt.
Je weet zo wat er in de kerken gaande is.
Dan beluister je wel de uitgesproken rede, maar je luistert vanzelf heel anders...
Ik vraag me af of daar de bediening der verzoening voor bedoeld is.
Als je wat wil zeggen moet je weten waar je over praat, anders kun je je beter stil houden, dacht ik zo.
:oO bedoel je jezelf? Want ik snap anders dit antwoord niet.
Plaats reactie