Gereformeerde Gemeenten

Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33246
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Tiberius »

Waarom zo geprikkeld reageren op zo'n bericht?
DDD
Berichten: 28646
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door DDD »

De vraag is niet aan mij, maar ik stoor mij ook aan zulke opmerkingen. Want er is geen (aan)bidder minder. Wij geloven immers dat de gelovigen direct in de hemel bij God zijn om Hem eeuwig te loven en te prijzen.

Het is ontzettend vanuit menselijk perspectief gesproken (ik neem tenminste aan dat bedoeld is: 'op aarde'), en dan nog is het nog maar de vraag of het waar is.

Wat niet wil zeggen dat het ook perse stichtelijk is in verband met de nagedachtenis van een specifieke persoon hierover een gesprek te voeren.
MGG
Berichten: 3512
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door MGG »

Feitelijk is het waar dat er bij het overlijden van een kind van God er op aarde een (ware) bidden minder is. In de hemel is er echter een aanbidder meer die God voor eeuwig zal prijzen en aanbidden. Het lijkt mij echter ongepast om als reactie van het overlijden van een van Gods knechten hier verder over te praten.
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16747
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: RE: Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Hendrikus »

-DIA- schreef: Ds. Moens schrijft hier wel duidelijke taal. Maar we geloven hem niet.
Zo handig dat er mensen zijn die precies weten wat anderen wel of niet geloven :nonnon
~~Soli Deo Gloria~~
-DIA-
Berichten: 32738
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: RE: Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door -DIA- »

Hendrikus schreef:
-DIA- schreef: Ds. Moens schrijft hier wel duidelijke taal. Maar we geloven hem niet.
Zo handig dat er mensen zijn die precies weten wat anderen wel of niet geloven :nonnon
Ik spreek naar het woord: de mensen, iedereen van nature, hebben de dood liever dan het leven.
Maar dat geloven we niet tenzij we daaraan ontdekt worden.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5395
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: RE: Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door pierre27 »

-DIA- schreef:
Hendrikus schreef:
-DIA- schreef: Ds. Moens schrijft hier wel duidelijke taal. Maar we geloven hem niet.
Zo handig dat er mensen zijn die precies weten wat anderen wel of niet geloven :nonnon
Ik spreek naar het woord: de mensen, iedereen van nature, hebben de dood liever dan het leven.
Maar dat geloven we niet tenzij we daaraan ontdekt worden.
Zie mijn eerdere reactie op jou DIA, je valt in herhaling en lokt zulke reacties uit.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Pianoman
Berichten: 81
Lid geworden op: 05 jan 2018, 20:27

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Pianoman »

Ds Neele overleden. Ik ben er stil van.... daar kunnen geen honderden RFF-berichtjes tegenop.....
-DIA-
Berichten: 32738
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door -DIA- »

Pianoman schreef:Ds Neele overleden. Ik ben er stil van.... daar kunnen geen honderden RFF-berichtjes tegenop.....
Ds. van Boven en ds. Verschuure memoreerden het overlijden van ds. Neele. Heeft het ons niet wat te zeggen? Ik geloof het wel, immers is ook elk sterven een sprake: Memento Mori.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5395
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door pierre27 »

Pianoman schreef:Ds Neele overleden. Ik ben er stil van.... daar kunnen geen honderden RFF-berichtjes tegenop.....
Ingrijpend ja, hij is de strijd te boven. Was een schoolvriend van mijn oudste broer.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
-DIA-
Berichten: 32738
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door -DIA- »

pierre27 schreef:
Pianoman schreef:Ds Neele overleden. Ik ben er stil van.... daar kunnen geen honderden RFF-berichtjes tegenop.....
Ingrijpend ja, hij is de strijd te boven. Was een schoolvriend van mijn oudste broer.
Maar uit een vorig berichtje dacht ik af te leiden dat we er misschien beter aan doen om maar niet teveel te denken over onze dood en onze doodstaat, en dat we zonder waarachtige bekering niet kunnen sterven. Begrijpt u de ernst van het leven? De ernst waarom ik niet altijd stil kan zijn? Velen willen dat horen en praten er snel overheen. Dat is de mens, elk mens van nature. Ik ook, maar toch. Dat moest geen reacties uitlokken, maar het moest ons tot onszelf doen inkeren. Memento Mori.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Onbekende
Berichten: 325
Lid geworden op: 27 sep 2021, 20:19

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Onbekende »

-DIA- schreef:
pierre27 schreef:
Pianoman schreef:Ds Neele overleden. Ik ben er stil van.... daar kunnen geen honderden RFF-berichtjes tegenop.....
Ingrijpend ja, hij is de strijd te boven. Was een schoolvriend van mijn oudste broer.
Maar uit een vorig berichtje dacht ik af te leiden dat we er misschien beter aan doen om maar niet teveel te denken over onze dood en onze doodstaat, en dat we zonder waarachtige bekering niet kunnen sterven. Begrijpt u de ernst van het leven? De ernst waarom ik niet altijd stil kan zijn? Velen willen dat horen en praten er snel overheen. Dat is de mens, elk mens van nature. Ik ook, maar toch. Dat moest geen reacties uitlokken, maar het moest ons tot onszelf doen inkeren. Memento Mori.
Bij het Memento Mori hoort nóg een indringende vraag: is mijn paspoort getekend met het bloed van de Zaligmaker? Ben ik bereid?
Beste DIA, als het uw bewogenheid met uw medereizigers is, dan hoeft u niet stil te houden. Spreek er dan maar veel over. Ook over de goedheid en gewilligheid van deze Zaligmaker! Want dat is het grootste wonder: dat Hij om wil zien naar zondaren die van nature dood liggen, maar door Hem mogen léven!
De strijdende kerk op aarde strijdt vooral onderling.
-DIA-
Berichten: 32738
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door -DIA- »

Onbekende schreef:
-DIA- schreef:
pierre27 schreef:
Pianoman schreef:Ds Neele overleden. Ik ben er stil van.... daar kunnen geen honderden RFF-berichtjes tegenop.....
Ingrijpend ja, hij is de strijd te boven. Was een schoolvriend van mijn oudste broer.
Maar uit een vorig berichtje dacht ik af te leiden dat we er misschien beter aan doen om maar niet teveel te denken over onze dood en onze doodstaat, en dat we zonder waarachtige bekering niet kunnen sterven. Begrijpt u de ernst van het leven? De ernst waarom ik niet altijd stil kan zijn? Velen willen dat horen en praten er snel overheen. Dat is de mens, elk mens van nature. Ik ook, maar toch. Dat moest geen reacties uitlokken, maar het moest ons tot onszelf doen inkeren. Memento Mori.
Bij het Memento Mori hoort nóg een indringende vraag: is mijn paspoort getekend met het bloed van de Zaligmaker? Ben ik bereid?
Beste DIA, als het uw bewogenheid met uw medereizigers is, dan hoeft u niet stil te houden. Spreek er dan maar veel over. Ook over de goedheid en gewilligheid van deze Zaligmaker! Want dat is het grootste wonder: dat Hij om wil zien naar zondaren die van nature dood liggen, maar door Hem mogen léven!
Dat bedoel ik ook: Zal het goed zijn als Hij mij (of u) zal onderzoeken. In Job 13 staat dezelfde vraag. Dat is een vraag om over na te denken, om over te mediteren. Voor mij, maar ook voor iedereen. Daarom zeggen we ook Memento Mori: gedenk te sterven.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5395
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door pierre27 »

Op jouw vraag DIA of ik de ernst van het leven begrijp, anderhalf jaar geleden hebben we onze moeder moeten begraven, 5 weken geleden stonden we erop nieuw, nu om pa te begraven. Ik grloof dat ik de ernst van het leven wel begrijp ja. Mijn opmerking naar jou was een verwijzjng naar een eerder antwoord van mijn kant. We moeten niet in een predikant of stichting geloven, maar het gaat om het geloof in Jezus Christus. Dat was de strekking van mijn reactie. Dit bedoel ik uiterst liefdevol.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
KB_
Berichten: 260
Lid geworden op: 29 nov 2013, 15:42
Locatie: Canada

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door KB_ »

Opmerkelijke bericht in het NRC kerkblad van uit de classis East van de NRC. Deze classis bestaat uit 2 gemeenten uit USA en de rest Canada.

vanwege de onmogelijke grenspassage voor ongevaccineerden kon de classis al lang niet vergaderen. Dus was er nu na enkele jaren een vergadering via Zoom gehouden. De gemeenten Brant County en St Catherines incl ds Verhoef hebben deze vergadering om die reden geboycot en zijn niet verschenen. Ze vinden het een vreselijke ontwikkeling om via Zoom te vergaderen

Als gevolg gaat de classis nu kijken of de 2 Amerikaanse gemeenten naar een andere classis overgeheveld kunnen worden

Groot verschil met Holland waar zoveel erediensten via video te volgen zijn!
"* For God so loved the world, that he gave his only begotten Son, that whosoever believeth in him should not perish, but have everlasting life. *""
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Bezorgd »

KB_ schreef:Opmerkelijke bericht in het NRC kerkblad van uit de classis East van de NRC. Deze classis bestaat uit 2 gemeenten uit USA en de rest Canada.

vanwege de onmogelijke grenspassage voor ongevaccineerden kon de classis al lang niet vergaderen. Dus was er nu na enkele jaren een vergadering via Zoom gehouden. De gemeenten Brant County en St Catherines incl ds Verhoef hebben deze vergadering om die reden geboycot en zijn niet verschenen. Ze vinden het een vreselijke ontwikkeling om via Zoom te vergaderen

Als gevolg gaat de classis nu kijken of de 2 Amerikaanse gemeenten naar een andere classis overgeheveld kunnen worden

Groot verschil met Holland waar zoveel erediensten via video te volgen zijn!

Steunen dit soort gemeenten ook de zending niet?
Plaats reactie