Gereformeerde Gemeenten

Erskinees
Berichten: 2743
Lid geworden op: 14 jun 2018, 21:15

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Erskinees »

Wat vind je er zo mooi aan? Kun je dat delen? Lees geen Terdege, maar herinner me mooie preken van deze ds.
Mistig
Berichten: 2390
Lid geworden op: 03 jul 2017, 13:04
Locatie: Rotterdam eo

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Mistig »

Erskinees schreef:Wat vind je er zo mooi aan? Kun je dat delen? Lees geen Terdege, maar herinner me mooie preken van deze ds.
Eigenlijk elk interview met een GG-predikant is toch prachtig? (althans, dat hoor ik @GG-lid vaker zeggen).
Ik vind het na zo'n bericht altijd een beetje tegenvallen. Ik verwacht er dan teveel van, denk ik. Bovendien vind ik het een beetje overdreven om dat hier te melden.

Vaak hoor ik maar weinig nieuws of moois in zo'n interview. De interviews die me van de afgelopen jaren zijn bijgebleven zijn bijvoorbeeld met Prof. A. de Reuver en Mej. Taverne.
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
GGotK
Berichten: 2181
Lid geworden op: 28 mar 2018, 22:41

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door GGotK »

De kleine gemeente Corsica heeft 2 maal een kandidaat mogen ontvangen: kandidaat Slingerland (2022) en kandidaat Adams (2005). Ook dominee A. Vergunst heeft er mogen staan, zijn eerste gemeente in het overzeese.
Als ik het goed heb zijn er nu nog 10 gemeenten in USA/Canada vakant, waaronder 1 grote gemeente (Lethbridge). Er zijn 2 oude dominees die nog een gemeente mogen dienen ( ds Vogelaar, 80 jaar en ds den Hoed, 87 jaar).
Elganador
Berichten: 30
Lid geworden op: 25 jun 2022, 14:21

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Elganador »

newton schreef:
Tom schreef:Is er al (openbaar) nieuws naar aanleiding van de extra classisvergadering Rijssen die gisteren is gehouden?
Was het openbaar dat er een extra classisvergadering zou zijn?

Doetinchem is classis Rijssen. 1+1 is vaak 2
Waarom? Ik dacht zowel dominee Brugge als de gemeente Doetinchem vrij gemiddeld zijn en niet echt voor problemen zorgen.
Gebruikersavatar
Job
Berichten: 2927
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Job »

Verboden te vissen.
CvdW
Berichten: 2928
Lid geworden op: 23 mar 2015, 13:07

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door CvdW »

Ik vis niet, maar ik constateer dat het probleem nog niet is opgelost.
Tom
Berichten: 432
Lid geworden op: 28 mar 2016, 20:45

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Tom »

Inmiddels is de situatie daar ook al wel publiekelijk bekend in refo Nederland. Dan mag er hier ook best over gesproken worden.
Gebruikersavatar
Job
Berichten: 2927
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: RE: Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Job »

CvdW schreef:Ik vis niet, maar ik constateer dat het probleem nog niet is opgelost.
Had het tegen Elganador.
DDD
Berichten: 28472
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door DDD »

Tom schreef:Inmiddels is de situatie daar ook al wel publiekelijk bekend in refo Nederland. Dan mag er hier ook best over gesproken worden.
Ik zit niet in het roddelcircuit en ik heb nog geen idee.
Geytenbeekje
Berichten: 8242
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Geytenbeekje »

DDD schreef:
Tom schreef:Inmiddels is de situatie daar ook al wel publiekelijk bekend in refo Nederland. Dan mag er hier ook best over gesproken worden.
Ik zit niet in het roddelcircuit en ik heb nog geen idee.
+1
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10418
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Zita »

Tom schreef:Inmiddels is de situatie daar ook al wel publiekelijk bekend in refo Nederland. Dan mag er hier ook best over gesproken worden.
Nee hoor. Dat gaan we hier niet doen.
Mistig
Berichten: 2390
Lid geworden op: 03 jul 2017, 13:04
Locatie: Rotterdam eo

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Mistig »

Zita schreef:
Tom schreef:Inmiddels is de situatie daar ook al wel publiekelijk bekend in refo Nederland. Dan mag er hier ook best over gesproken worden.
Nee hoor. Dat gaan we hier niet doen.
Fijn!
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
Gebruikersavatar
mcgk
Berichten: 207
Lid geworden op: 31 okt 2015, 15:18

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door mcgk »

Zijn er binnen de GG eigenlijk nog plannen voor een gemeente in Woudenberg? Wij waren onlangs een hele dag in Woudenberg wegens een ziek familielid. Het viel ons op hoeveel auto's met (waarschijnlijk) kerkgangers we voorbij zagen rijden. Dat zijn vast niet allemaal Gergemmers maar het was wel opvallend. Enfin, het lijkt me een hele rit om iedere zondag zo lang in de auto te zitten terwijl er zoveel mede-leden uit hetzelfde dorp komen.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10423
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: RE: Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Orchidee »

mcgk schreef:Zijn er binnen de GG eigenlijk nog plannen voor een gemeente in Woudenberg? Wij waren onlangs een hele dag in Woudenberg wegens een ziek familielid. Het viel ons op hoeveel auto's met (waarschijnlijk) kerkgangers we voorbij zagen rijden. Dat zijn vast niet allemaal Gergemmers maar het was wel opvallend. Enfin, het lijkt me een hele rit om iedere zondag zo lang in de auto te zitten terwijl er zoveel mede-leden uit hetzelfde dorp komen.
De gergemmers uit Woudenberg gaan vaak naar Scherpenzeel toch?
Dat ligt niet zo ver uit elkaar.
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Geytenbeekje
Berichten: 8242
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: RE: Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Geytenbeekje »

Orchidee schreef:
mcgk schreef:Zijn er binnen de GG eigenlijk nog plannen voor een gemeente in Woudenberg? Wij waren onlangs een hele dag in Woudenberg wegens een ziek familielid. Het viel ons op hoeveel auto's met (waarschijnlijk) kerkgangers we voorbij zagen rijden. Dat zijn vast niet allemaal Gergemmers maar het was wel opvallend. Enfin, het lijkt me een hele rit om iedere zondag zo lang in de auto te zitten terwijl er zoveel mede-leden uit hetzelfde dorp komen.
De gergemmers uit Woudenberg gaan vaak naar Scherpenzeel toch?
Dat ligt niet zo ver uit elkaar.
Ik dacht dat er ook een heel stel naar Amersfoort gingen, wellicht hangt het af van de ligging van de mensen zelf :hum
Plaats reactie