In memoriam

DDD
Berichten: 28480
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: In memoriam

Bericht door DDD »

Dat is al snel uitgekomen dan. Hij is pas net begraven!
Gebruikersavatar
Job
Berichten: 2927
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: RE: Re: In memoriam

Bericht door Job »

DDD schreef:Dat is al snel uitgekomen dan. Hij is pas net begraven!
Boekje is in 2016 al gepubliceerd.
Gebruikersavatar
Job
Berichten: 2927
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: RE: Re: RE: Re: In memoriam

Bericht door Job »

helma schreef:
Bezorgd schreef:Hier staat ook een stukje: https://www.netfoundation.nl/in-memoria ... euwenhuis/
Innemende man.
Ik heb het boek gelezen 'In het hart van de zending' Het leven van Gert Nieuwenhuis.
Het lezen waard. Het geeft veel overdenking
Naar aanleiding van jouw aanbeveling het boekje ook op de kop getikt en ik wil je stimulans onderstrepen. Wat een goudeerlijk boek en wat moet dhr. Nieuwenhuis een sympathiek man geweest zijn. Ik ben verder over het algemeen niet al te enthousiast over het laten verschijnen van een levensbeschrijving nog tijdens iemands leven, al verdient het aanbeveling om het nog wel met iemands medeweten en medewerking samen te stellen. Dat terzijde.

Het boek biedt een mooie en ook echt eerlijke inkijk in de praktijk van het zendingswerk in het algemeen. En in de ontwikkeling van de ZGG in het bijzonder. Verder wordt wat mij betreft duidelijk dat dhr. Nieuwenhuis de kunst bezat om op potentiële scheurlijnen in de kerk te balanceren. Ondanks beproevingen op kerkelijk en kerkpolitiek vlak komt hij niet bitter of natrappend over.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: RE: Re: RE: Re: In memoriam

Bericht door refo »

Job schreef:
helma schreef:
Bezorgd schreef:Hier staat ook een stukje: https://www.netfoundation.nl/in-memoria ... euwenhuis/
Innemende man.
Ik heb het boek gelezen 'In het hart van de zending' Het leven van Gert Nieuwenhuis.
Het lezen waard. Het geeft veel overdenking
Naar aanleiding van jouw aanbeveling het boekje ook op de kop getikt en ik wil je stimulans onderstrepen. Wat een goudeerlijk boek en wat moet dhr. Nieuwenhuis een sympathiek man geweest zijn. Ik ben verder over het algemeen niet al te enthousiast over het laten verschijnen van een levensbeschrijving nog tijdens iemands leven, al verdient het aanbeveling om het nog wel met iemands medeweten en medewerking samen te stellen. Dat terzijde.

Het boek biedt een mooie en ook echt eerlijke inkijk in de praktijk van het zendingswerk in het algemeen. En in de ontwikkeling van de ZGG in het bijzonder. Verder wordt wat mij betreft duidelijk dat dhr. Nieuwenhuis de kunst bezat om op potentiële scheurlijnen in de kerk te balanceren. Ondanks beproevingen op kerkelijk en kerkpolitiek vlak komt hij niet bitter of natrappend over.
Hoe heb je vastgesteld dat het 'eerlijk' is?
Gebruikersavatar
Job
Berichten: 2927
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: RE: Re: RE: Re: RE: Re: In memoriam

Bericht door Job »

refo schreef: Hoe heb je vastgesteld dat het 'eerlijk' is?
Terechte vraag! Dat kan ik natuurlijk nooit voor 100% maar ik leid het af uit het feit dat Nieuwenhuis fouten van zichzelf open benoemt en daarop reflecteert. En ook omdat hij gevoelige thema's durft te benoemen. Gevoeligheden tussen achterban, deputaatschap en zendingsteams, om maar wat te noemen. En dat, terwijl een groot deel van de met name genoemden nog in leven is. Hij doet dat op een open manier ('eerlijk', man en paard noemen) zonder na te trappen. Een kunst.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: In memoriam

Bericht door GerefGemeente-lid »

... mevrouw H. Baaijens-Kersseboom, weduwe van ds. J. Baaijens. Zij was de schoonmoeder van ds. G.J. van Aalst te Klaaswaal en de tante van ds. A.P. Baaijens te Aagtekerke.
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Chrisje72
Berichten: 1478
Lid geworden op: 09 apr 2012, 11:50

Re: In memoriam

Bericht door Chrisje72 »

Mw Van Sorge, vrouw van ds van Sorge
Gebruikersavatar
Bonny
Berichten: 2472
Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:29
Locatie: In partibus infidelium
Contacteer:

Re: In memoriam

Bericht door Bonny »

Piet Paulusma, weerman. 65 jaar.
The Groom's still waiting at the altar
Erik1960
Verbannen
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 jan 2022, 17:03

Re: In memoriam

Bericht door Erik1960 »

Peter de Rooij, 57 (SGP-wethouder gemeente Rhenen)
’Wie uitziet en hoopt op de Heer krijgt nieuwe kracht: hij slaat zijn vleugels uit als een adelaar, hij loopt, maar wordt niet moe, hij rent, maar raakt niet uitgeput’.
Bertiel
Berichten: 4556
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: In memoriam

Bericht door Bertiel »

Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
NorahLinde
Berichten: 215
Lid geworden op: 26 feb 2018, 12:52

Re: In memoriam

Bericht door NorahLinde »

Bertiel schreef:https://www.rd.nl/artikel/972851-ds-j-b ... -overleden

Ds. J. Brons (CGK) is overleden
Ach... heb nog belijdenis bij hem mogen doen. Veel van hem geleerd, met z'n karakteristieke stem.
aggieoudje
Berichten: 897
Lid geworden op: 10 nov 2015, 21:41

Re: In memoriam

Bericht door aggieoudje »

Bewaar mijn ziel en red mij; laat mij niet beschaamd worden, want tot U heb ik de toevlucht genomen. (Psalm25:20, Belijdenistekst)
Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: In memoriam

Bericht door Piet Puk »

Johan Quist, oprichter van RefoAnders. Los van zijn gedachten en verleden heb ik hem, zijn vrouw en zijn kinderen in mijn jeugdjaren gekend. Is helaas eerder slachtoffer geworden in Vlissingen van de verdachte die vastzit wegens het drama bij de zorgboerderij in Alblasserdam
Emma de Jong
Berichten: 163
Lid geworden op: 31 aug 2021, 17:26

Re: In memoriam

Bericht door Emma de Jong »

Piet Puk schreef:Johan Quist, oprichter van RefoAnders. Los van zijn gedachten en verleden heb ik hem, zijn vrouw en zijn kinderen in mijn jeugdjaren gekend. Is helaas eerder slachtoffer geworden in Vlissingen van de verdachte die vastzit wegens het drama bij de zorgboerderij in Alblasserdam
Heel aangrijpend allemaal. Toch moet je nog een woordje toevoegen. Hij is vermoedelijk slachtoffer geworden...
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4030
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: RE: Re: In memoriam

Bericht door Maanenschijn »

Onze oud-predikant. Veel herinneringen aan die tijd.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Plaats reactie