In memoriam

DDD
Berichten: 28481
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: In memoriam

Bericht door DDD »

Zeker een schokkend bericht. Ik kende hem uit mijn vriendenkring.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: In memoriam

Bericht door -DIA- »

Was hij niet een zoon van P. Kuijt, die o.a. bekend werd als oprichter van 'de Driestar'?
Van hem heb ik nog een bemoedigende persoonlijke brief.
De reis van Potjr en Lamir, die heb ik vroeger ook gelezen. Verder nier zoveel van E. Kuijt. Maar des te meer van P. Kuijt.
En zo komt voor ons allen het ogenblik dat er gezegd wordt: Hij (of zij) is niet meer. Zondag werd het nog genoemd in de kerk: Een van ons zal de volgende zijn. Maar houden we er wel rekening mee dat ik dat kan zijn? Dat u dat kunt zijn? Meestal kijkt de mens naar een ander.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
GGotK
Berichten: 2181
Lid geworden op: 28 mar 2018, 22:41

Re: In memoriam

Bericht door GGotK »

De theoloog en communicatiewetenschapper prof. Anne van der Meiden is overleden.

https://www.rd.nl/artikel/929986-vrijzi ... -de-zwaren
Gebruikersavatar
John Galt
Berichten: 1222
Lid geworden op: 24 jun 2017, 22:09

Re: In memoriam

Bericht door John Galt »

Ik vond hem een boeiend mens. Maak geregeld gebruik van zijn "Biebel in de Twentse Sproake".
Who is John Galt? :quoi
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: In memoriam

Bericht door eilander »

Discussie over dialectdiensten verplaatst.
Gerrit35
Berichten: 108
Lid geworden op: 25 jun 2019, 13:18

Re: In memoriam

Bericht door Gerrit35 »

Herman schreef:Een schokkend bericht uit Zaltbommel:

http://www.orgelnieuws.nl/organist-klav ... ffV1IAgdSc

Ongeveer twee jaar mijn orgeldocent geweest.
Zeg dat! Ik was er best wel ondersteboven van, zeker omdat hij de orgeldocent was van een kennis van me en hij komende zomer in onze concertserie zou spelen. En misschien nog wel meer omdat hij maar iets ouder is dan ik zelf. Dan besef je eens te meer dat niet iedereen oud wordt...
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: In memoriam

Bericht door J.C. Philpot »

Ds. T.B. Joshua (controversiele Negeriaanse profeet/genezer/millionair) is op 57 jarige leeftijd overleden.

Ik herinner me nog de controverse iets minder dan 20 jaar geleden in de Vergadering van Gelovigen toen Willem Ouweneel zich aan Joshua lieerde.
Wikipedia schreef:Temitope Balogun Joshua (12 June 1963 – 5 June 2021) was a Nigerian charismatic pastor, televangelist, and philanthropist. He was the leader and founder of The Synagogue, Church of All Nations (SCOAN),[3] a Christian megachurch that runs the Emmanuel TV television station from Lagos. He was one of Nigerian millionaire pastors who fly private jets.
https://www.rd.nl/artikel/930471-omstre ... -overleden
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
JAM
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 mar 2020, 11:49

Re: In memoriam

Bericht door JAM »

CvdW
Berichten: 2928
Lid geworden op: 23 mar 2015, 13:07

Re: In memoriam

Bericht door CvdW »

JAM schreef:https://www.hersteldhervormdekerk.nl/hh ... -dubbeldam

Overleden: Ds. B.A. Dubbeldam (81)
Afgelopen zondag bad ds. Diepenbroek in Waddinxveen nog voor ds. Dubbeldam.
Gebruikersavatar
John Galt
Berichten: 1222
Lid geworden op: 24 jun 2017, 22:09

Re: In memoriam

Bericht door John Galt »

CGK: Ds H Biesma (85) overleden. Ik heb hem enkele keren in Apeldoorn-Zuid horen preken begin deze eeuw.
Who is John Galt? :quoi
Mistig
Berichten: 2390
Lid geworden op: 03 jul 2017, 13:04
Locatie: Rotterdam eo

Re: In memoriam

Bericht door Mistig »

CvdW schreef:
JAM schreef:https://www.hersteldhervormdekerk.nl/hh ... -dubbeldam

Overleden: Ds. B.A. Dubbeldam (81)
Afgelopen zondag bad ds. Diepenbroek in Waddinxveen nog voor ds. Dubbeldam.
Goede herinneringen aan...
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: In memoriam

Bericht door J.C. Philpot »

JAM schreef:https://www.hersteldhervormdekerk.nl/hh ... -dubbeldam

Overleden: Ds. B.A. Dubbeldam (81)
Op CIP.nl een aantal herinneringen aan hem:
Deze week overleed ds. B. A. Dubbeldam, emerituspredikant in de Hersteld Hervormde Kerk (HHK). Hij overleed maandag op 81-jarige leeftijd. Christenen delen via sociale media waardevolle herinneringen.

"Heftig!", reageert opiniemaker en ondernemer Cor Verkade. "Sympathieke karaktervolle in Gouda wonende ds. Dubbeldam is tot heerlijkheid bevorderd. Markant: hij ging met openbaar vervoer op zondag bij Hersteld Hervormde gemeenten preken, althans als dat van kerkeraad mocht. Anders niet..." "Ach, ik haalde hem vaak bij de metro op, als hij een beurt had in Abbenbroek", meldt docent Jan Deijs. "De allerlaatste keer uit Gouda. Hij stond al te wachten, tas onder de arm. Onderweg kreeg je een krentenbol. Hij bleef bewogen en bevlogen. Stuurde zelfs een brief naar mijn zoon in Afghanistan."

"Een echte dominee die nooit stilzat", zo beschrijft ds. C. Hoek zijn collega via Facebook. "Altijd onderweg, hij kende iedereen en wist snel uit te pluizen hoe de familierelaties op het dorp lagen. Leefde mee bij vreugde en verdriet. Ploos overlijdensadvertenties in het regionale dagblad na. Actief probeerde hij de betrokkenheid aan te wakkeren. Landelijke kwesties hielden hem bezig en dan klom hij in de pen (dikke brieven met vulpen geschreven) om besturen, organisaties, enz. van zijn zorgen en visie deelgenoot te maken. Hij was zeer bewogen met de kerk en verlangde er naar dat men in leer en leven trouw bleef aan het Woord.

Het moderne leven met alle gemakken van televisie, computer, internet, mobiele telefoon, enz. was hem vreemd. Hij had geen rijbewijs en ging uit preken via het openbaar vervoer of hij wist een chauffeur te vragen. Nu is er aan zijn arbeid een einde gekomen. Hij mag ingaan in de vreugde van de eeuwige heerlijkheid door zijn Zaligmaker en Heer Jezus Christus. Vlak voor eeuwigheidszondag had ik nog contact met hem. Cees, preek je met eeuwigheidszondag? Waarover? En... laat je gezang 299 (LvK) zingen? Past zo mooi", aldus ds. Hoek.

Beluister het desbetreffende gezang hieronder ter nagedachtenis aan ds. Dubbeldam:

Ds. Dubbeldam was hervormd predikant in Parrega-Hieslum, Lage Zwaluwe, Zwammerdam en Twijzelerheide. Een jaar na zijn emeritaat in 2005 sloot de predikant zich aan bij de HHK.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
John Galt
Berichten: 1222
Lid geworden op: 24 jun 2017, 22:09

Re: In memoriam

Bericht door John Galt »

Als er soms 2 of 3 predikanten kort na elkaar overlijden, zorgt dat voor een schok. Sommigen zien het als God die ZIjn kinderen voor het oordeel wegraapt. Maar op refdag las ik dit: https://www.rd.nl/artikel/934472-kerk-n ... -overleden 130 predikanten in Nepal overleden door corona.
Moet je eens voorstellen dat in Nederland 130 predikanten in korte tijd zouden overlijden. Wat zou onze reactie zijn?
En hoeveel hebben we al gedacht aan en gebeden voor de kerk in Nepal?
Who is John Galt? :quoi
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: In memoriam

Bericht door J.C. Philpot »

Misdaadverslaggever Peter R. de Vries is donderdag overleden in het ziekenhuis. Dat heeft zijn zoon laten weten. Vorige week dinsdag werd hij neergeschoten in Amsterdam. De Vries werd 64 jaar.
https://www.rd.nl/artikel/935876-peter- ... -overleden
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
HHKtE
Berichten: 1444
Lid geworden op: 17 feb 2006, 19:33
Locatie: Utrecht

Re: In memoriam

Bericht door HHKtE »

Ook Ds C van Bart en pred van de PKN IS overleden
Plaats reactie