In memoriam

Online
Henk J
Berichten: 2558
Lid geworden op: 11 mar 2021, 10:34
Locatie: henkjrefoforum@gmail.com

Re: In memoriam

Bericht door Henk J »

J.C. Philpot schreef:
Misdaadverslaggever Peter R. de Vries is donderdag overleden in het ziekenhuis. Dat heeft zijn zoon laten weten. Vorige week dinsdag werd hij neergeschoten in Amsterdam. De Vries werd 64 jaar.
https://www.rd.nl/artikel/935876-peter- ... -overleden
Helaas heeft hij het niet mogen halen. Ook al had hij niet veel met het geloof volgens mij, het was wel een man die streed voor eerlijkheid en rechtvaardigheid. En een gemis voor Nederland.
Gebruikersavatar
Delftenaar
Berichten: 1457
Lid geworden op: 07 jul 2017, 21:20

Re: In memoriam

Bericht door Delftenaar »

Hij is opgegroeid in de GGiN.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10423
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: In memoriam

Bericht door Orchidee »

Echt waar joh???
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
HHKtE
Berichten: 1444
Lid geworden op: 17 feb 2006, 19:33
Locatie: Utrecht

Re: In memoriam

Bericht door HHKtE »

Orchidee schreef:Echt waar joh???
Ik.heb gelezen gewoon gereformeerd
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: In memoriam

Bericht door Mara »

Delftenaar schreef:Hij is opgegroeid in de GGiN.
Hij had een ziel voor de eeuwigheid, dan maakt het niet uit in welke kerk je bent opgegroeid.
Dit was zijn lijfspreuk: "On bended knee is no way to be free",
Was hem nooit geleerd om met gebogen knieën wel uiteindelijk vrij te kunnen komen?
Het blijft schokkend om te moeten horen dat met een enkele kogel een einde aan een leven komt.
Iedere keer weer opnieuw.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Online
Henk J
Berichten: 2558
Lid geworden op: 11 mar 2021, 10:34
Locatie: henkjrefoforum@gmail.com

Re: In memoriam

Bericht door Henk J »

Mara schreef:
Delftenaar schreef:Hij is opgegroeid in de GGiN.
Hij had een ziel voor de eeuwigheid, dan maakt het niet uit in welke kerk je bent opgegroeid.
Dit was zijn lijfspreuk: "On bended knee is no way to be free",
Was hem nooit geleerd om met gebogen knieën wel uiteindelijk vrij te kunnen komen?
Het blijft schokkend om te moeten horen dat met een enkele kogel een einde aan een leven komt.
Iedere keer weer opnieuw.
Zijn spreuk gaat vooral over aardse dictators, alhoewel hij het christendom bewust vaarwel zij. Maar het is wel iemand die in WO2 in het verzet had gezeten, vele bevindelijk gereformeerden waren daarvoor te lijdelijk, zou ik zelf ook kunnen zijn hoor! Voor iemand als De Vries met zo'n sterk gevoel voor rechtvaardigheid en een enorm doorzettingsvermogen heb ik veel respect.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: In memoriam

Bericht door Herman »

Niet overdrijven hé. Hij leefde na 1956, das andere koek dan WO2.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: In memoriam

Bericht door Mara »

Henk J schreef:
Mara schreef:
Delftenaar schreef:Hij is opgegroeid in de GGiN.
Hij had een ziel voor de eeuwigheid, dan maakt het niet uit in welke kerk je bent opgegroeid.
Dit was zijn lijfspreuk: "On bended knee is no way to be free",
Was hem nooit geleerd om met gebogen knieën wel uiteindelijk vrij te kunnen komen?
Het blijft schokkend om te moeten horen dat met een enkele kogel een einde aan een leven komt.
Iedere keer weer opnieuw.
Zijn spreuk gaat vooral over aardse dictators, alhoewel hij het christendom bewust vaarwel zij. Maar het is wel iemand die in WO2 in het verzet had gezeten, vele bevindelijk gereformeerden waren daarvoor te lijdelijk, zou ik zelf ook kunnen zijn hoor! Voor iemand als De Vries met zo'n sterk gevoel voor rechtvaardigheid en een enorm doorzettingsvermogen heb ik veel respect.
Zijn vader was verzetsstrijder.
De keren dat ik hem weleens aan een tafel zag, kon hij hard overkomen, soms emotieloos.
Maar nu ik de verhalen hoor van de mensen die hij geholpen heeft, en de beelden zag, zie ik een zeer warme en betrokken man.
En begrijp je wat hem dreef.

De dominee bad zondagmorgen voor alle mensen die trachten de criminaliteit en terrorisme te bestrijden.
Het wordt steeds groter en gevaarlijker allemaal, die lui deinzen nergens meer voor terug.
Een mensenleven is in hun ogen niets waard.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: In memoriam

Bericht door Dodo »

Nil nisi bene en zo, en PRdV heeft veel goeds gedaan, maar het was ook een lastige man. Ik denk dat hij ook gewoon koppig was van nature. En daar heeft hij zijn levenswerk van gemaakt.
Maar ik snap best dat de mensen die hij heeft geholpen hem op handen dragen.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: In memoriam

Bericht door Mara »

Dodo schreef:Nil nisi bene en zo, en PRdV heeft veel goeds gedaan, maar het was ook een lastige man. Ik denk dat hij ook gewoon koppig was van nature. En daar heeft hij zijn levenswerk van gemaakt.
Maar ik snap best dat de mensen die hij heeft geholpen hem op handen dragen.
Zo werd hij ook genoemd door collega's, op het knorrige af vaak.
Het feit dat hij beveiliging weigerde, is ook zo kenmerkend, terwijl zijn collega's wel streng beveiligd worden.
Ik vraag me af hoe het met de omstanders is, die het voor hun ogen zagen gebeuren.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Charles
Berichten: 1552
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Re: In memoriam

Bericht door Charles »

Collega die met m te maken heeft gehad zei: hij kwam altijd chagrijnig binnen en ging chagrijnig weer weg. Nooit enige vorm van humor, zelfspot of relativering.
Zeeuw
Berichten: 11546
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: In memoriam

Bericht door Zeeuw »

Charles schreef:Collega die met m te maken heeft gehad zei: hij kwam altijd chagrijnig binnen en ging chagrijnig weer weg. Nooit enige vorm van humor, zelfspot of relativering.
Nou, ik heb m als dagvoorzitter bij een bijeenkomst die ik organiseerde gehad en vond het wel meevallen moet ik zeggen.
Charles
Berichten: 1552
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Re: In memoriam

Bericht door Charles »

Overigens waardeerde die collega hem wel in zn vak; zn vasthoudendheid etc.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: In memoriam

Bericht door -DIA- »

Zeeuw schreef:
Charles schreef:Collega die met m te maken heeft gehad zei: hij kwam altijd chagrijnig binnen en ging chagrijnig weer weg. Nooit enige vorm van humor, zelfspot of relativering.
Nou, ik heb m als dagvoorzitter bij een bijeenkomst die ik organiseerde gehad en vond het wel meevallen moet ik zeggen.
Het kan heel goed dat dit bij mensen verschilt. Ik ken een mens van nabij die vaak erg chagrijnig overkomt, nooit lacht, en heel kortaf en gejaagd praat. Zo ken ik hem. Als ik hem met anderen hoor praten is het of hij de meest vriendelijke mens ter wereld is, om het eens zo uit te drukken, Mensen kunnen dus van persoon tot persoon zo geheel anders zijn.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: In memoriam

Bericht door Mara »

Wat een ernstige roepstem gaat er van het overlijden van Gideon van Buuren uit.
Vandaag moesten ze hem naar zijn rustplaats brengen.
Hartverscheurend.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Plaats reactie