In memoriam

Amstelodamense
Berichten: 1045
Lid geworden op: 11 jul 2019, 14:26

Re: In memoriam

Bericht door Amstelodamense »

aggieoudje schreef:Net het verschrikkelijke nieuws te horen gekregen dat onze oud predikant Ds. C. v. Duijn, nu door de GZB uitgezonden, vandaag op 60 jarige leeftijd is overleden aan een hartstilstand.
We kregen een mail van de scriba rondgestuurd.

Hij was de 1e predikant die ik me goed kan herinneren. Ik was 6 jaar toen hij in onze gemeente kwam(maart 1990) en 12 jaar toen hij wegging(december 1995).
Hij is ons gezin tot grote (pastorale) steun geweest in een moeilijke tijd, en dat vergeet je niet snel ook al was ik nog een kind.
Tsjonge, echt? Is dat de dominee van Duijn die rond 2000 verbonden was aan de Noorderkerk in Amsterdam? Zo ja, dan heb ik ook regelmatig bij hem onder de preek gezeten. Wat erg zeg, zo jong nog.
aggieoudje
Berichten: 897
Lid geworden op: 10 nov 2015, 21:41

Re: In memoriam

Bericht door aggieoudje »

Amstelodamense schreef:
aggieoudje schreef:Net het verschrikkelijke nieuws te horen gekregen dat onze oud predikant Ds. C. v. Duijn, nu door de GZB uitgezonden, vandaag op 60 jarige leeftijd is overleden aan een hartstilstand.
We kregen een mail van de scriba rondgestuurd.

Hij was de 1e predikant die ik me goed kan herinneren. Ik was 6 jaar toen hij in onze gemeente kwam(maart 1990) en 12 jaar toen hij wegging(december 1995).
Hij is ons gezin tot grote (pastorale) steun geweest in een moeilijke tijd, en dat vergeet je niet snel ook al was ik nog een kind.
Tsjonge, echt? Is dat de dominee van Duijn die rond 2000 verbonden was aan de Noorderkerk in Amsterdam? Zo ja, dan heb ik ook regelmatig bij hem onder de preek gezeten. Wat erg zeg, zo jong nog.
Klopt hij heeft van 1996 t/m 2008 in de Noorderkerk gestaan.
Bewaar mijn ziel en red mij; laat mij niet beschaamd worden, want tot U heb ik de toevlucht genomen. (Psalm25:20, Belijdenistekst)
aggieoudje
Berichten: 897
Lid geworden op: 10 nov 2015, 21:41

Re: In memoriam

Bericht door aggieoudje »

Nu ook door het RD gemeld en bevestigd door de GZB.

https://www.rd.nl/artikel/921905-gzb-pr ... -overleden
Bewaar mijn ziel en red mij; laat mij niet beschaamd worden, want tot U heb ik de toevlucht genomen. (Psalm25:20, Belijdenistekst)
Online
merel
Berichten: 9650
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: In memoriam

Bericht door merel »

ach wat verdrietig! Ik heb hem een maand voor zijn vertrek ( voor het eerst) gehoord. Een prettige predikant.
Gebruikersavatar
Delftenaar
Berichten: 1457
Lid geworden op: 07 jul 2017, 21:20

Re: In memoriam

Bericht door Delftenaar »

aggieoudje schreef:Nu ook door het RD gemeld en bevestigd door de GZB.
Dank je voor het bericht.

Mag ik jou een PB sturen?
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8916
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: In memoriam

Bericht door J.C. Philpot »

Prince Philip, Duke of Edinburgh, echtgenoot van queen Elizabeth II stierf vandaag 3 maanden voor zijn 100e verjaardag.

Hij stond bekend om zijn humor en ontactische / politiek incorrecte uitspraken, en was geliefd en gerespecteerd. Koningin Elizabeth noemde hem haar steun en toeverlaat. Ze waren 73 jaar getrouwd.

In verband met de situatie mbt de corona zal er geen staatsbegrafenis plaatsvinden.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: In memoriam

Bericht door Mara »

J.C. Philpot schreef:Prince Philip, Duke of Edinburgh, echtgenoot van queen Elizabeth II stierf vandaag 3 maanden voor zijn 100e verjaardag.

Hij stond bekend om zijn humor en ontactische / politiek incorrecte uitspraken, en was geliefd en gerespecteerd. Koningin Elizabeth noemde hem haar steun en toeverlaat. Ze waren 73 jaar getrouwd.

In verband met de situatie mbt de corona zal er geen staatsbegrafenis plaatsvinden.
Dat wilde hij ook niet.
"Hoewel Philip als echtgenoot van de koningin recht heeft op een staatsbegrafenis met allerlei toeters en bellen, was hij daar zelf niet voor te vinden. In zijn testament liet de prins optekenen dat hij liever een bescheiden begrafenis wil in kleine kring. Hij wilde graag een militaire begrafenis in St. George’s Chapel, om daarna begraven te worden in Frogmore Gardens, waar onder andere ook koningin Victoria en prins Albert zijn begraven."
deMorgen.be

Tijdens het bekijken van enkele beelden viel het mij op dat hij nog in een kaarsrechte houding bleef lopen.
Bijzonder om zo lang getrouwd te mogen zijn.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Wauwie
Berichten: 53
Lid geworden op: 23 apr 2007, 19:09

Re: In memoriam

Bericht door Wauwie »

In de afgelopen nacht is na een kort ziekbed ds. A.A. Floor uit Barendrecht op vijfenzestigjarige leeftijd overleden.
Een portret van ds. Floor bij zijn vijfentwintigjarig predikantschap staat hier:
https://www.rd.nl/artikel/296931-predik ... -en-heiden
Online
Henk J
Berichten: 2558
Lid geworden op: 11 mar 2021, 10:34
Locatie: henkjrefoforum@gmail.com

Re: In memoriam

Bericht door Henk J »

Wauwie schreef:In de afgelopen nacht is na een kort ziekbed ds. A.A. Floor uit Barendrecht op vijfenzestigjarige leeftijd overleden.
Een portret van ds. Floor bij zijn vijfentwintigjarig predikantschap staat hier:
https://www.rd.nl/artikel/296931-predik ... -en-heiden
Als ik het zo lees was hij dus nog verbonden aan een gemeente, een moeilijke weg voor familie en gemeente. Ik wens hen allen veel sterkte.
Cornelia83
Berichten: 272
Lid geworden op: 24 okt 2020, 19:39

Re: In memoriam

Bericht door Cornelia83 »

Henk J schreef:
Wauwie schreef:In de afgelopen nacht is na een kort ziekbed ds. A.A. Floor uit Barendrecht op vijfenzestigjarige leeftijd overleden.
Een portret van ds. Floor bij zijn vijfentwintigjarig predikantschap staat hier:
https://www.rd.nl/artikel/296931-predik ... -en-heiden
Als ik het zo lees was hij dus nog verbonden aan een gemeente, een moeilijke weg voor familie en gemeente. Ik wens hen allen veel sterkte.
Klopt was nog verbonden aan de Herv. Bw(Immanuelkerk) in Barendrecht.

Hoorde zondag Ds vd Plas in de Maranathakerk in Rotterdam al voor hem bidden en afkondigen dat hij op zijn sterfbed lag. Is snel gegaan.
Sterkte voor zijn familie en de gemeente!
Laten wij de belijdenis van de hoop onwrikbaar vasthouden, want Hij Die het beloofd heeft, is getrouw. (Hebreeën 10: 23 HSV)
Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2864
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Re: In memoriam

Bericht door FlyingEagle »

Tjonge, nog helemaal niet oud. Herinner hem nog toen hij dominee was in mijn geboortestad. Ook wel af en toe onder zijn gehoor gezeten.
Cornelia83
Berichten: 272
Lid geworden op: 24 okt 2020, 19:39

Re: In memoriam

Bericht door Cornelia83 »

Bericht op de website van de Immanuelkerk

https://www.immanuelkerk-barendrecht.nl ... a-a-floor/
Laten wij de belijdenis van de hoop onwrikbaar vasthouden, want Hij Die het beloofd heeft, is getrouw. (Hebreeën 10: 23 HSV)
Bertiel
Berichten: 4556
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: In memoriam

Bericht door Bertiel »

Op dominees.nl staat dat ds. c. Oorschot is overleden.
Kan iemand dit bevestigen?
Had morgenavond bij ons moeten voorgaan maar dat was na ziekenhuis opname al afgezegd
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Gebruikersavatar
Nasrani
Berichten: 1853
Lid geworden op: 21 dec 2016, 21:36

Re: In memoriam

Bericht door Nasrani »

Bertiel schreef:Op dominees.nl staat dat ds. c. Oorschot is overleden.
Kan iemand dit bevestigen?
Had morgenavond bij ons moeten voorgaan maar dat was na ziekenhuis opname al afgezegd
Onze predikant deelde het vanmiddag ook met ons via de app.
Wij leven in een wereld waarin bijna alles ons afleidt van God.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.
Christen
Berichten: 767
Lid geworden op: 23 okt 2019, 21:32

Re: In memoriam

Bericht door Christen »

Nou.. het kwam vanavond ineens ter sprake. Ik heb de advertentie wel gezien.. maar niet verder overnagedacht. Ik vond het fijn als hij bij ons kwam preken. Veel over het Bijbelboek Openbaringen de laatste tijd.

Nu bij de Heere.
"Hoed u voor het "kan niet"." - Maarten Luther
Plaats reactie