In memoriam

Gebruikersavatar
Stof
Berichten: 547
Lid geworden op: 11 jul 2019, 22:56

Re: In memoriam

Bericht door Stof »

Zeeuw schreef:
Stof schreef:Wat een droef bericht. Op de website van de Gereformeerde Gemeente te Kampen worden steeds alle overlijdens van gemeenteleden gemeld, en wat zijn het er daar ontstellend veel.
In welke leeftijden? Wij hadden in de GerGem in Goes ook altijd veel sterfgevallen. Wat vooral door de aanwezigheid van Rehoboth kwam.
60+. Ik weet niet of deze mensen allen aan corona zijn overleden, al is GG Kampen net als GG Nunspeet en GG Oud-Beijerland relatief zwaar getroffen door het virus. Ik vermeld hier de GG's omdat ik het van de andere kerkverbanden aldaar niet weet.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: In memoriam

Bericht door Herman »

https://www.rd.nl/vandaag/politiek/oud- ... -1.1655334
Mr. dr. J.T. van den Berg (SGP) overleden.
Jongere
Berichten: 7754
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Re: In memoriam

Bericht door Jongere »

Ach, wat een verdrietige berichten. Beide mannen waren bij de laatste synodevergaderingen van de Gereformeerde Gemeenten nog aanwezig en hadden hun eigen, authentieke en deskundige inbreng. Werkelijk een gemis. Voor hun familie allereerst natuurlijk, maar ook voor de kerk.
Mistig
Berichten: 2390
Lid geworden op: 03 jul 2017, 13:04
Locatie: Rotterdam eo

Re: In memoriam

Bericht door Mistig »

Jongere schreef:Ach, wat een verdrietige berichten. Beide mannen waren bij de laatste synodevergaderingen van de Gereformeerde Gemeenten nog aanwezig en hadden hun eigen, authentieke en deskundige inbreng. Werkelijk een gemis. Voor hun familie allereerst natuurlijk, maar ook voor de kerk.
Eens. Wat een verlies.
De troost is die, die dhr. Van der Staaij beschrijft:
"Het is een troost te mogen weten dat hij bij de Heere mag zijn.”
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
AbrahamZ
Berichten: 39
Lid geworden op: 02 dec 2019, 11:51

Re: In memoriam

Bericht door AbrahamZ »

Overleden ds. B. Van der Heiden.
Predikant van de Gereformeerde Gemeenten.
https://www.rd.nl/kerk-religie/ds-b-van ... -1.1658558
Erskinees
Berichten: 2743
Lid geworden op: 14 jun 2018, 21:15

Re: In memoriam

Bericht door Erskinees »

Verdrietig. Dat is een gemis. Een zeer evenwichtige predikant minder in het kerkverband.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: In memoriam

Bericht door J.C. Philpot »

De Amerikaanse apologeet Ravi Zacharias is woensdag op 74-jarige leeftijd overleden.
Sarah Davis schreef:On January 4, my dad recited a stanza from this hymn from the late Richard Baxter (1615-1691):

“Lord, it belongs not to my care
Whether I die or live;
To love and serve Thee is my share,
And this Thy grace must give.
If life be long, I will be glad,
That I may long obey;
If short, yet why should I be sad
To welcome endless day?

Christ leads me through no darker rooms
Than He went through before;
He that unto God’s kingdom comes
Must enter by this door.
Come Lord, when grace hath made me meet
Thy blessed face to see;
For if Thy work on earth be sweet
What will thy glory be!

Then I shall end my sad complaints
And weary sinful days,
And join with the triumphant saints
That sing my Savior’s praise.
My knowledge of that life is small,
The eye of faith is dim;
But ‘tis enough that Christ knows all,
And I shall be with Him.”

None of us could have imagined just two months after reciting that last stanza that my dad would learn he had cancer and he would experience the realization of this more than 300-year-old hymn so soon. Today we affirm, as my dad recited and Baxter penned, “But ‘tis enough that Christ knows all, and I shall be with Him.” My dad, at 74, has “join[ed] with the triumphant saints that sing [his] Savior’s praise.” We who knew and loved him celebrate his life, and more importantly, his Savior.

It was his Savior, Jesus Christ, that my dad always wanted most to talk about. Even in his final days, until he lacked the energy and breath to speak, he turned every conversation to Jesus and what the Lord had done. He perpetually marveled that God took a seventeen-year-old skeptic, defeated in hopelessness and unbelief, and called him into a life of glorious hope and belief in the truth of Scripture—a message he would carry across the globe for 48 years.

His thoughts and conversations in recent years and his final weeks were saturated with gratitude for this team of evangelists, apologists, and staff that he called family: RZIM—Ravi Zacharias International Ministries. He spoke of our evangelists’ tender hearts and their love for people. Some have said my dad blazed a trail when he began commending the Christian faith and addressing life’s great questions of meaning nearly five decades ago. As one friend dear to him remarked, he has also paved that path, desiring that his teammates around the world would continue so untold millions might know the same Jesus he faithfully served—the one he now sees face-to-face.

My dad’s humility, grace, tenderness for people, and above all love for the Lord are forever imprinted on my mind, my heart, and my life. His love for our family will be impossible to replace until we join him in heaven one day. Ravi and Margie just celebrated their 48th wedding anniversary. My mother was entirely committed to my dad’s calling and to this ministry, believing God called them together. I cannot recall even one moment when I saw her commitment to this calling weaken, because she always placed unwavering trust in the God who called them and in His purposes. We experienced God’s kindness and faithfulness in so many ways as we felt Him journeying with us in bringing my dad home. For this we are at peace and filled with deep gratitude to God for the innumerable expressions of His love. Naomi, Nathan, and I are deeply grateful for your continuing prayers for our mother, Margie, and the many expressions of love you have shown to her and to us.

Soon our family will gather for a graveside service. In the days ahead we will provide details for a public memorial service to be held in Atlanta and streamed around the world.

The Gospel of John records these words of Jesus: “Because I live, you also will live” (14:19)—seven words that changed the trajectory of Ravi Zacharias’s life some 57 years ago. It is a verse etched on his grandmother’s grave stone and will be etched on his too. Today my beautiful father is more alive than he has ever been. We thank God for him and recommit our lives to sharing this truth with all who will hear, until He calls us to our eternal home.

With deep love and gratitude, and on behalf of Margie, Naomi, and Nathan,

Sarah Davis
Bron: https://www.rzim.org/read/rzim-updates/ravi-zacharias
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: In memoriam

Bericht door J.C. Philpot »

Stichting Friendensstimme schreef:
Evangelist Jasjoekovski gestorven

Nicolai Ivanovitsj Jasjoekovski, evangelist een van onze evangelisten is dinsdagmorgen 9 juni op 56 jarig leeftijd gestorven als gevolg van een dubbele longontsteking. Zeer waarschijnlijk was hij besmet met het Coronavirus.

Op het moment dat Nikolai te maken krijgt met het Coronavirus in Rusland deelt hij het verlangen om mensen op te zoeken met het Evangelie. Hoewel hij weet dat het Coronavirus gevaarlijk is heeft hij geen angst om te sterven. ‘Mijn leven is in de handen van de Heere. Ik ben bezorgd over de verloren zielen, die beven van angst voor dit vreselijke virus en nog voor eigen rekening leven. Hen zou ik zo graag de grote liefde Gods en de redding in Christus te verkondigen. Zijn komst is nabij!’

Nikolai groeide op in een christelijk gezin met godvruchtige, biddende ouders. Zijn vader was voorganger in de tijd van de vervolging. Na zijn bekering ontving hij het verlangen om te getuigen van de liefde en barmhartigheid Gods. De Heere riep hem om in een klein dorp, midden in

de Siberische taiga, het Evangelie te verkondigen. Dit deed Nicolai ernstig, trouw, met grote liefde en diepe bewogenheid voor verloren zielen. Ook bezocht hij met de kotter ‘De blijde boodschap’ elk jaar de vele verloren dorpen langs de rivier de Soswa. In 2017 waren Nicolai en zijn vrouw Ljoeda te gast op onze Ontmoetingsdag. Zij voelden zich verbonden met hun broeders en zusters in Nederland, en de afgelopen weken informeerden zij vaak naar hoe het met ons ging. Het coronavirus was voor Nicolai, altijd de evangelist, een grote beproeving. Omdat hij er nu niet op uit kon om de Blijde Boodschap te verkondigen. Maar hij was in geen enkel opzicht bang.

Nicolai bezocht in 2017 Nederland. Hij laat zijn vrouw Ljoeda en twee adoptiekinderen achter. De gemeente in Aleksandrovskoye, die hij als predikant / evangelist diende, mist nu haar voorganger. Een gedreven evangelist werd door de Heere thuis gehaald.

In maart 2019 brachten we met een groep jongeren een bezoek aan Nikolai en Ljoeda.

De dank voor alle goede zorgen die we aan het einde van de reis naar hem uitspraken nam hij aan met de woorden;

‘Ik ben een dienstknecht van de Heere, ik doe wat Hij van mij vraagt.’

Ik durf van Nikolaj te zeggen dat hij een man was met een oprecht hart. De woorden die hierboven staan, doorleefde hij, zonder enige schijn of zonder franje.
Hij gebruikt weinig woorden, maar wat hij zei, was opbouwend, eervol, eerlijk, oprecht en altijd vol liefde. Hij doorzag mensen, zocht hun diep in hun harten op en vertelde hen de waarheid. De waarheid van hun ziel en de noodzaak om gered te worden en tot de Heere Jezus te gaan.

Hij bood geen uitweg buiten Christus en leefde voor zijn Heiland. Nikolai was trouw en verstond zijn roeping.

Tijdens de autoritten leek Nikolaj vaak diep in gedachten, maar later begreep ik dat hij zich sterk op de moeizame wegen concentreerde. De besneeuwde wegen waren niet eenvoudig om te besturen en toen we een flinke uitglijder maakte, was hij zichtbaar geschrokken. Ik denk dat hij zich verantwoordelijk voelde voor de gasten die hij in zijn auto had. Met een diepe zucht reed hij voorzichtig verder. Dit voorbeeld laat zien hoe teer en voorzichtig hij met mensen omging. Maar ik denk ook hoe hij zijn plek hier op aarde ervaarde. Zijn werk was moeizaam, ploegen op rotsen, spreken tot dronken harten, koude hoofden… Maar hij nam de tijd voor mensen, luisterde naar hen, maar sprak ook duidelijk en deed geen concessies aan het Woord maar liet deze voluit spreken. En de nood van hun zielen voelden we op zijn hart liggen.

Nikolaj was een goede en getrouwe dienstknecht. Die trouw was in het kleine en zijn verantwoordelijkheid volledig nam. Een man Gods, een voorbeeld voor ons allemaal.
Bron: https://www.friedensstimme.nl/nieuws/ni ... -gestorven
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Isala
Berichten: 1267
Lid geworden op: 27 sep 2013, 22:14

Re: In memoriam

Bericht door Isala »

J.C. Philpot schreef:Hij bood geen uitweg buiten Christus en leefde voor zijn Heiland. Nikolai was trouw en verstond zijn roeping.
Ik las het gister. Wat een groot gemis voor zijn gezin en zijn gemeente!
Hora est!
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: In memoriam

Bericht door J.C. Philpot »

Driestardocent B. Florijn (99) overleden

Voormalig kweekschooldocent Barend Florijn is zondag op 99-jarige leeftijd overleden. Hij was 27 jaar verbonden aan kweekschool De Driestar in Gouda.
https://www.rd.nl/vandaag/binnenland/dr ... -1.1672260

Ik ken hem alleen uit het interview in de RD jaren geleden. Dat interview zorgde voor heftige reacties - graag dat nu uit respect laten liggen.

Een leerling van Ds. Du Marchie. Hij leek mij toen een authentiek man, zoals je er niet veel meer hebt hede ten dagen. Moge hij rijker zijn geweest als hij zelf dacht.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3952
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: In memoriam

Bericht door Terri »

J.C. Philpot schreef:
Driestardocent B. Florijn (99) overleden

Voormalig kweekschooldocent Barend Florijn is zondag op 99-jarige leeftijd overleden. Hij was 27 jaar verbonden aan kweekschool De Driestar in Gouda.
https://www.rd.nl/vandaag/binnenland/dr ... -1.1672260

Ik ken hem alleen uit het interview in de RD jaren geleden. Dat interview zorgde voor heftige reacties - graag dat nu uit respect laten liggen.

Een leerling van Ds. Du Marchie. Hij leek mij toen een authentiek man, zoals je er niet veel meer hebt hede ten dagen. Moge hij rijker zijn geweest als hij zelf dacht.
Ach....., wat een hoge leeftijd heeft hij mogen bereiken.
Ik ken hem van vroeger.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: In memoriam

Bericht door -DIA- »

Schreef hij niet stukjes voor het Kerkblad van de Oud Gereformeerde Gemeenten in Nederland? Ik geloof van wel. Hij schreef wel ergens in, en ik meen me te herinneren dat ik vaak zijn stukjes kon waarderen.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: In memoriam

Bericht door eilander »

-DIA- schreef:Schreef hij niet stukjes voor het Kerkblad van de Oud Gereformeerde Gemeenten in Nederland? Ik geloof van wel. Hij schreef wel ergens in, en ik meen me te herinneren dat ik vaak zijn stukjes kon waarderen.
Ben je nu niet in de war met zijn zoon, dr. H. Florijn?
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: In memoriam

Bericht door -DIA- »

eilander schreef:
-DIA- schreef:Schreef hij niet stukjes voor het Kerkblad van de Oud Gereformeerde Gemeenten in Nederland? Ik geloof van wel. Hij schreef wel ergens in, en ik meen me te herinneren dat ik vaak zijn stukjes kon waarderen.
Ben je nu niet in de war met zijn zoon, dr. H. Florijn?
Ja, dat zou kunnen! Maar ik weet ook dat nogal wat heb gelezen wat ondertekend was met: B. Florijn.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11397
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: In memoriam

Bericht door Mister »

Ds. J. C. den Toom (HHK) overleden.
Plaats reactie