In memoriam

GGotK
Berichten: 2181
Lid geworden op: 28 mar 2018, 22:41

Re: In memoriam

Bericht door GGotK »

Drs. P. H. D. van Ree (OGGiN) overleden. Schoonvader van SGP-Kamerlid van der Staaij.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: In memoriam

Bericht door -DIA- »

Weet iemand wie de begrafenis van ds. J. Mijnders zal leiden? De begrafenis, vrijdagmorgen, is live mee te luisteren via de kerktelefoon. Niet vermeld is wie de dienst leidt.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5385
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: In memoriam

Bericht door pierre27 »

-DIA- schreef:Weet iemand wie de begrafenis van ds. J. Mijnders zal leiden? De begrafenis, vrijdagmorgen, is live mee te luisteren via de kerktelefoon. Niet vermeld is wie de dienst leidt.
Ds Verweij, er zijn ook wat andere (interkerkelijke) sprekers.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: In memoriam

Bericht door -DIA- »

pierre27 schreef:
-DIA- schreef:Weet iemand wie de begrafenis van ds. J. Mijnders zal leiden? De begrafenis, vrijdagmorgen, is live mee te luisteren via de kerktelefoon. Niet vermeld is wie de dienst leidt.
Ds Verweij, er zijn ook wat andere (interkerkelijke) sprekers.
Dank voor de informatie.
We hopen de dienst mee te luisteren.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10419
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: In memoriam

Bericht door Zita »

Mevrouw De Vries - de vrouw van ds P. de Vries - is vanmorgen na een zeer lang ziekbed overleden.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: In memoriam

Bericht door -DIA- »

We kunnen nu de rouwdienst meeluisteren van dominee J. Mijnders

https://zuiderhavenkerk.nl/voor-leden/live-meekijken/
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Job
Berichten: 2927
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: In memoriam

Bericht door Job »

-DIA- schreef:We kunnen nu de rouwdienst meeluisteren van dominee J. Mijnders

https://zuiderhavenkerk.nl/voor-leden/live-meekijken/
Indrukwekkende terugblik door ds. Sonnevelt aan het graf. Het noopte me het boekje "Hulp van God verkregen hebbende" weer eens op te zoeken. Heel eenvoudig op schrift gesteld viel me gelijk weer op, goed leesbaar voor kinderen. Een praktisch verhaal vanuit de praktijk van het leven.

---
Laatst gewijzigd door Job op 17 sep 2021, 17:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Mannetje
Berichten: 7692
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: In memoriam

Bericht door Mannetje »

Job schreef:
-DIA- schreef:We kunnen nu de rouwdienst meeluisteren van dominee J. Mijnders

https://zuiderhavenkerk.nl/voor-leden/live-meekijken/
Indrukwekkende terugblik door ds. Sonnevelt aan het graf. Het noopte me het boekje "Hulp van God verkregen hebbende" weer eens op te zoeken. Heel eenvoudig op schrift gesteld viel me gelijk weer op, goed leesbaar voor kinderen. Een praktisch verhaal vanuit de praktijk van het leven.

Wat ik me afvraag, en ik snap de gedachte erachter zeker en vind hem enerzijds ook wel sympathiek, maar is het Bijbels verantwoord om van een overledene te zeggen dat er een grote in Israël is gevallen? Dit even los van dit specifieke overlijden.
Dit lijkt mij een vraag die, inderdaad los van de persoon, in een ander topic besproken moet worden.
-
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: In memoriam

Bericht door Ad Anker »

Mannetje schreef:
Job schreef:
-DIA- schreef:We kunnen nu de rouwdienst meeluisteren van dominee J. Mijnders

https://zuiderhavenkerk.nl/voor-leden/live-meekijken/
Indrukwekkende terugblik door ds. Sonnevelt aan het graf. Het noopte me het boekje "Hulp van God verkregen hebbende" weer eens op te zoeken. Heel eenvoudig op schrift gesteld viel me gelijk weer op, goed leesbaar voor kinderen. Een praktisch verhaal vanuit de praktijk van het leven.

Wat ik me afvraag, en ik snap de gedachte erachter zeker en vind hem enerzijds ook wel sympathiek, maar is het Bijbels verantwoord om van een overledene te zeggen dat er een grote in Israël is gevallen? Dit even los van dit specifieke overlijden.
Dit lijkt mij een vraag die, inderdaad los van de persoon, in een ander topic besproken moet worden.
Inderdaad, het staat Job vrij om een nieuwe topic te openen over dit onderwerp. Hier bespreken we dat niet.
Gebruikersavatar
Job
Berichten: 2927
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: In memoriam

Bericht door Job »

Ad Anker schreef:
Mannetje schreef:
Job schreef:
-DIA- schreef:We kunnen nu de rouwdienst meeluisteren van dominee J. Mijnders

https://zuiderhavenkerk.nl/voor-leden/live-meekijken/
Indrukwekkende terugblik door ds. Sonnevelt aan het graf. Het noopte me het boekje "Hulp van God verkregen hebbende" weer eens op te zoeken. Heel eenvoudig op schrift gesteld viel me gelijk weer op, goed leesbaar voor kinderen. Een praktisch verhaal vanuit de praktijk van het leven.

Wat ik me afvraag, en ik snap de gedachte erachter zeker en vind hem enerzijds ook wel sympathiek, maar is het Bijbels verantwoord om van een overledene te zeggen dat er een grote in Israël is gevallen? Dit even los van dit specifieke overlijden.
Dit lijkt mij een vraag die, inderdaad los van de persoon, in een ander topic besproken moet worden.
Inderdaad, het staat Job vrij om een nieuwe topic te openen over dit onderwerp. Hier bespreken we dat niet.
Oké, dan laat ik het voor nu liever omdat het anders toch gelinkt wordt aan deze begrafenis. Sorry voor het niet handige moment.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: In memoriam

Bericht door GerefGemeente-lid »

Ik was naast de toespraak van ds. Sonnevelt ook ontroerd door de woorden van ds. K. Visser (CGK-predikant te Driebergen) die de begrafenisplechtigheid afsloot in de kerk.

Er mocht eventjes geen kerkmuur gevoeld worden. De nabegrafenis duurde misschien in totaal nog geen 10 minuten, maar het is zeker waarheid gebleken dat weinig woorden veel kunnen zeggen.
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: In memoriam

Bericht door GerefGemeente-lid »

Mevrouw D. van Stuijvenberg-Vos (weduwe van ds. Th. van Stuijvenberg) is gisteren overleden, in de ouderdom van 95 jaar.
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
ATVt
Berichten: 28
Lid geworden op: 07 jul 2020, 08:45

Re: In memoriam

Bericht door ATVt »

Gisteren is ds. M.J. van Gelder, emerituspredikant van de Gereformeerde Gemeenten, overleden op 82-jarige leeftijd.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: In memoriam

Bericht door Bezorgd »

ATVt schreef:Gisteren is ds. M.J. van Gelder, emerituspredikant van de Gereformeerde Gemeenten, overleden op 82-jarige leeftijd.
De goede ruil.
Zeer goede herrinneringen aan zijn prediking.
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4030
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: In memoriam

Bericht door Maanenschijn »

ATVt schreef:Gisteren is ds. M.J. van Gelder, emerituspredikant van de Gereformeerde Gemeenten, overleden op 82-jarige leeftijd.
De familie werd gisteravond in onze gemeente met warme woorden opgedragen in het gebed.

De twee predikanten uit mijn jeugd, ds. Mondria en ds. Van Gelder zijn nu beide voor eeuwig bij hun Zender. Ik heb goede herinneringen aan ds Van Gelder: de catechisaties, de ernstige prediking, maar ook in de pastorie zijn nuchtere humor. Voor het oog wat stug, maar in de omgang een fijne man.

Het doet me te meer veel, omdat ik terugkijkend mag zeggen dat zijn prediking tot eeuwige zegen is geweest.
Wat zal hij nu voor eeuwig gelukkig zijn.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Plaats reactie