Vrije Hervormde Gemeente Scherpenisse

Gebruikersavatar
Reformer
Berichten: 295
Lid geworden op: 06 nov 2007, 22:07
Locatie: land van de schaduw van de dood

Vrije Hervormde Gemeente Scherpenisse

Bericht door Reformer »

Afgelopen zondag is in Scherpenisse bekend gemaakt dat ds. J. van der Sleen zich heeft losgemaakt van deze gemeente.
Laatst gewijzigd door Reformer op 14 jul 2011, 19:53, 1 keer totaal gewijzigd.
En de zaligheid is in geen Ander; want er is ook onder de hemel geen andere Naam, Die onder de mensen gegeven is, door Welke wij moeten zalig worden.
Gebruikersavatar
henriët
Berichten: 12915
Lid geworden op: 30 mar 2007, 17:54

Re: Vrije Hervormde Gemeente Scherpenisse

Bericht door henriët »

Reformer schreef:Afgelopen zondag is in Scherpeniise bekend gemaakt dat ds. J. van der Sleen zich heeft losgemaakt van deze gemeente.
En waar gaat hij zich dan bij aansluiten?
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Gebruikersavatar
Reformer
Berichten: 295
Lid geworden op: 06 nov 2007, 22:07
Locatie: land van de schaduw van de dood

Re: Vrije Hervormde Gemeente Scherpenisse

Bericht door Reformer »

henriët schreef:
Reformer schreef:Afgelopen zondag is in Scherpeniise bekend gemaakt dat ds. J. van der Sleen zich heeft losgemaakt van deze gemeente.
En waar gaat hij zich dan bij aansluiten?
Het is bekend dat ds. Van der Sleen vorig jaar een poging heeft gedaan om zich bij de HHK aan te sluiten, maar die poging is op niets uitgelopen.
En de zaligheid is in geen Ander; want er is ook onder de hemel geen andere Naam, Die onder de mensen gegeven is, door Welke wij moeten zalig worden.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Vrije Hervormde Gemeente Scherpenisse

Bericht door -DIA- »

Reformer schreef:Afgelopen zondag is in Scherpeniise bekend gemaakt dat ds. J. van der Sleen zich heeft losgemaakt van deze gemeente.
Ik wist als dat ds. vd Sleen banden had met een groep vrije predikanten: Ds. J. Goudriaan, ds. J. van Prooijen, ds. C.L. Onderdelinden... Wellicht dat ds. D.C. Flapper daar nu ook bij hoort. Hij is ook verschillende malen voorgegaan in de Rijssense (Vrije) Oud Gereformeerde Gemeente. Ik heb hem daar verschillende malen gehoord.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
henriët
Berichten: 12915
Lid geworden op: 30 mar 2007, 17:54

Re: Vrije Hervormde Gemeente Scherpenisse

Bericht door henriët »

Reformer schreef:
henriët schreef:
Reformer schreef:Afgelopen zondag is in Scherpeniise bekend gemaakt dat ds. J. van der Sleen zich heeft losgemaakt van deze gemeente.
En waar gaat hij zich dan bij aansluiten?
Het is bekend dat ds. Van der Sleen vorig jaar een poging heeft gedaan om zich bij de HHK aan te sluiten, maar die poging is op niets uitgelopen.
Dan zal het best een heftige/ moeilijke tijd voor hem zijn. Ik heb in het verleden graag naar hem geluisterd, hij gaat in meerdere kerkverbanden voor.
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Gebruikersavatar
Reformer
Berichten: 295
Lid geworden op: 06 nov 2007, 22:07
Locatie: land van de schaduw van de dood

Re: Vrije Hervormde Gemeente Scherpenisse

Bericht door Reformer »

Het was de bedoeling van ds. Van der Sleen om met zijn gemeente toenadering tot de HHK te zoeken. Dit wilde zijn kerkenraad niet. Daarna heeft ds. Van der Sleen zelf wel contact gehad met de HHK. Toen zijn ook de problemen in Scherpenisse begonnen. Een ambtsdrager heeft zijn ambt neergelegd en leden vertrokken.
En de zaligheid is in geen Ander; want er is ook onder de hemel geen andere Naam, Die onder de mensen gegeven is, door Welke wij moeten zalig worden.
albion
Berichten: 7514
Lid geworden op: 27 dec 2007, 18:23
Locatie: ergens in nederland

Re: Vrije Hervormde Gemeente Scherpenisse

Bericht door albion »

verwijderd....
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
JacobusP
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 feb 2007, 10:03

Re: Vrije Hervormde Gemeente Scherpenisse

Bericht door JacobusP »

De diensten worden voorlopig geleid door de heer P. Lissenburg. (zie kerktijden) Deze broeder gaat ook voor in andere vrije gemeentes in o.a. Den Haag en Aalburg. Voorheen was Lissenburg kerkvoogd in een hervormde gemeente (GB). Na de scheuring van 2004 is hij buiten het bestaande kerkelijk leven komen te staan en later is hij een opleiding tot predikant gaan volgen bij o.a. ds. van der Sleen. Ben benieuwd hoe het nu met de heer Lissenburg verder moet. Is daar ook meer over bekend gemaakt of is hij de gedoodverfde opvolger van ds. van der Sleen in Scherpenisse?
Gebruikersavatar
vlinder
Berichten: 5474
Lid geworden op: 22 nov 2004, 18:19

Re: Vrije Hervormde Gemeente Scherpenisse

Bericht door vlinder »

JacobusP schreef:De diensten worden voorlopig geleid door de heer P. Lissenburg. (zie kerktijden) Deze broeder gaat ook voor in andere vrije gemeentes in o.a. Den Haag en Aalburg. Voorheen was Lissenburg kerkvoogd in een hervormde gemeente (GB). Na de scheuring van 2004 is hij buiten het bestaande kerkelijk leven komen te staan en later is hij een opleiding tot predikant gaan volgen bij o.a. ds. van der Sleen. Ben benieuwd hoe het nu met de heer Lissenburg verder moet. Is daar ook meer over bekend gemaakt of is hij de gedoodverfde opvolger van ds. van der Sleen in Scherpenisse?
Wat is dat nu voor een rare en onnodige uitdrukking?
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Ander
Berichten: 3548
Lid geworden op: 20 mar 2007, 20:50

Re: Vrije Hervormde Gemeente Scherpenisse

Bericht door Ander »

vlinder schreef:
JacobusP schreef:De diensten worden voorlopig geleid door de heer P. Lissenburg. (zie kerktijden) Deze broeder gaat ook voor in andere vrije gemeentes in o.a. Den Haag en Aalburg. Voorheen was Lissenburg kerkvoogd in een hervormde gemeente (GB). Na de scheuring van 2004 is hij buiten het bestaande kerkelijk leven komen te staan en later is hij een opleiding tot predikant gaan volgen bij o.a. ds. van der Sleen. Ben benieuwd hoe het nu met de heer Lissenburg verder moet. Is daar ook meer over bekend gemaakt of is hij de gedoodverfde opvolger van ds. van der Sleen in Scherpenisse?
Wat is dat nu voor een rare en onnodige uitdrukking?
Woordenboek: gedoodverfd=door iedereen al bij voorbaat in een bepaalde rol gezien.
Helemaal raar is die uitdrukking dus niet hoor.
Gebruikersavatar
Reformer
Berichten: 295
Lid geworden op: 06 nov 2007, 22:07
Locatie: land van de schaduw van de dood

Re: Vrije Hervormde Gemeente Scherpenisse

Bericht door Reformer »

Gisteren vernam ik dat ds./dhr. Van der Sleen ook zijn ambt heeft neergelegd en weer is gaan studeren.
En de zaligheid is in geen Ander; want er is ook onder de hemel geen andere Naam, Die onder de mensen gegeven is, door Welke wij moeten zalig worden.
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Re: Vrije Hervormde Gemeente Scherpenisse

Bericht door memento »

Reformer schreef:Gisteren vernam ik dat ds./dhr. Van der Sleen ook zijn ambt heeft neergelegd en weer is gaan studeren.
Een grote en erg moedige stap! Het is nogal wat, om te gaan studeren terwijl je al zo lang gepreekt hebt...
albion
Berichten: 7514
Lid geworden op: 27 dec 2007, 18:23
Locatie: ergens in nederland

Re: Vrije Hervormde Gemeente Scherpenisse

Bericht door albion »

memento schreef:
Reformer schreef:Gisteren vernam ik dat ds./dhr. Van der Sleen ook zijn ambt heeft neergelegd en weer is gaan studeren.
Een grote en erg moedige stap! Het is nogal wat, om te gaan studeren terwijl je al zo lang gepreekt hebt...

Vind je Memento? En hoe moet dat nu met de leden van die kerk? Daar zit heel wat oud zeer in Scherpenisse, dat kan ik je wel vertellen.
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Vrije Hervormde Gemeente Scherpenisse

Bericht door eilander »

Reformer schreef:Gisteren vernam ik dat ds./dhr. Van der Sleen ook zijn ambt heeft neergelegd en weer is gaan studeren.
Hij heeft toch gewoon een afgeronde studie theologie? Ik begrijp dit bericht dus niet helemaal.
albion
Berichten: 7514
Lid geworden op: 27 dec 2007, 18:23
Locatie: ergens in nederland

Re: Vrije Hervormde Gemeente Scherpenisse

Bericht door albion »

eilander schreef:
Reformer schreef:Gisteren vernam ik dat ds./dhr. Van der Sleen ook zijn ambt heeft neergelegd en weer is gaan studeren.
Hij heeft toch gewoon een afgeronde studie theologie? Ik begrijp dit bericht dus niet helemaal.
Misschien wil hij dr. in de theologie worden?
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Plaats reactie