Nacht van gebed

Germanicus
Berichten: 726
Lid geworden op: 10 jul 2010, 11:10

Nacht van gebed

Bericht door Germanicus »

Afgelopen nacht was de Nacht van gebed, georganiseerd door Open Doors, om te bidden voor vervolgde christenen (zie: http://www.opendoors.nl/bid/nachtvangebed/). Zijn er forummers die - net als ik - deze nacht (of een deel ervan) hebben bezocht?

Wat mij opviel op de locatie waar ik ben geweest, was het geringe aantal deelnemers en de afwezigheid van mensen uit de reformatorische kerken (m.u.v. hervormd-gereformeerden). Ben wel benieuwd of deze afwezigheid een verklaring heeft. Hoe wordt er gedacht over zo'n initiatief als de Nacht van gebed?
Hier beneden is het niet.
Gebruikersavatar
Neeltje Jans
Berichten: 446
Lid geworden op: 19 mei 2011, 21:29

Re: Nacht van gebed

Bericht door Neeltje Jans »

Ik wist het niet, maar wist ik het wel dan was ik er niet geweest. Ben niet zo'n buiten de deur ganger.
Ik vind zulke initiatieven wel goed trouwens, en ik heb ook wel gehoord dat het voor deelnemers ook vaak tot zegen kan zijn.
Neeltje Jans, moeder van 4
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11418
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: Nacht van gebed

Bericht door Mister »

Germanicus schreef:Afgelopen nacht was de Nacht van gebed, georganiseerd door Open Doors, om te bidden voor vervolgde christenen (zie: http://www.opendoors.nl/bid/nachtvangebed/). Zijn er forummers die - net als ik - deze nacht (of een deel ervan) hebben bezocht?

Wat mij opviel op de locatie waar ik ben geweest, was het geringe aantal deelnemers en de afwezigheid van mensen uit de reformatorische kerken (m.u.v. hervormd-gereformeerden). Ben wel benieuwd of deze afwezigheid een verklaring heeft. Hoe wordt er gedacht over zo'n initiatief als de Nacht van gebed?
Ik ben bang dat het vaak als te activistisch wordt gezien.
Gebruikersavatar
henriët
Berichten: 12915
Lid geworden op: 30 mar 2007, 17:54

Re: Nacht van gebed

Bericht door henriët »

Germanicus schreef:Afgelopen nacht was de Nacht van gebed, georganiseerd door Open Doors, om te bidden voor vervolgde christenen (zie: http://www.opendoors.nl/bid/nachtvangebed/). Zijn er forummers die - net als ik - deze nacht (of een deel ervan) hebben bezocht?

Wat mij opviel op de locatie waar ik ben geweest, was het geringe aantal deelnemers en de afwezigheid van mensen uit de reformatorische kerken (m.u.v. hervormd-gereformeerden). Ben wel benieuwd of deze afwezigheid een verklaring heeft. Hoe wordt er gedacht over zo'n initiatief als de Nacht van gebed?
Ik wist niet dat het was?!
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Nacht van gebed

Bericht door Mara »

henriët schreef:
Germanicus schreef:Afgelopen nacht was de Nacht van gebed, georganiseerd door Open Doors, om te bidden voor vervolgde christenen (zie: http://www.opendoors.nl/bid/nachtvangebed/). Zijn er forummers die - net als ik - deze nacht (of een deel ervan) hebben bezocht?

Wat mij opviel op de locatie waar ik ben geweest, was het geringe aantal deelnemers en de afwezigheid van mensen uit de reformatorische kerken (m.u.v. hervormd-gereformeerden). Ben wel benieuwd of deze afwezigheid een verklaring heeft. Hoe wordt er gedacht over zo'n initiatief als de Nacht van gebed?
Ik wist niet dat het was?!
Zie topic christenvervolging.
30 april 1.10 uur
Er kwamen toen geen reacties op :hum
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
henriët
Berichten: 12915
Lid geworden op: 30 mar 2007, 17:54

Re: Nacht van gebed

Bericht door henriët »

Mara schreef:
henriët schreef:
Germanicus schreef:Afgelopen nacht was de Nacht van gebed, georganiseerd door Open Doors, om te bidden voor vervolgde christenen (zie: http://www.opendoors.nl/bid/nachtvangebed/). Zijn er forummers die - net als ik - deze nacht (of een deel ervan) hebben bezocht?

Wat mij opviel op de locatie waar ik ben geweest, was het geringe aantal deelnemers en de afwezigheid van mensen uit de reformatorische kerken (m.u.v. hervormd-gereformeerden). Ben wel benieuwd of deze afwezigheid een verklaring heeft. Hoe wordt er gedacht over zo'n initiatief als de Nacht van gebed?
Ik wist niet dat het was?!
Zie topic christenvervolging.
30 april 1.10 uur
Er kwamen toen geen reacties op :hum
ah kijk eens aan, nee, heb ik idd gemist toendertijd.
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: Nacht van gebed

Bericht door JolandaOudshoorn »

Ik heb een gedeelte meegebeden. Dat doe ik al een aantal jaar. Wat mij iedere keer opvalt is de persoonlijke strijd die ik voel om te gaan. Er lijkt altijd wel iets te zijn die avond dat me probeert te overtuigen dat ik niet kan. Toch mag ik er tot nu toe weer iedere keer bij zijn. Wat ook voor een grote persoonlijke zegen leidt. Je ziet alles weer in het juiste perspectief. En dan beschaamd je het zo dat je zo vaak klaagt. Wat hebben wij veel vergeleken met de mensen daar. En wat vergeten wij hen vaak. Kortom, het is echt aan te bevelen.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
-DIA-
Berichten: 32746
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Nacht van gebed

Bericht door -DIA- »

Het komt een beetje vreemd over... Nacht van het Gebed...
Net als Dag vabn de Arbeid
Dag van de Verpleging

Nee, dat is een nieuwigheid die ik niet zo kan waarderen. Niet omdat het nieuw is, maar het klink zo actie-achtig...

En daarbij... als we ons moesten geruststellen door een nacht te bidden zou het niet goed zijn.
Staat er niet: Bidt zonder ophouden?
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
caprice
Berichten: 2672
Lid geworden op: 22 jan 2004, 21:51
Locatie: Woestijn des levens

Re: Nacht van gebed

Bericht door caprice »

-DIA- schreef:Het komt een beetje vreemd over... Nacht van het Gebed...
Net als Dag vabn de Arbeid
Dag van de Verpleging

Nee, dat is een nieuwigheid die ik niet zo kan waarderen. Niet omdat het nieuw is, maar het klink zo actie-achtig...

En daarbij... als we ons moesten geruststellen door een nacht te bidden zou het niet goed zijn.
Staat er niet: Bidt zonder ophouden?
Wat het laatste betreft, hoeven we dan ook geen biddagen meer te houden en te bidden voor het eten?
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
-DIA-
Berichten: 32746
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Nacht van gebed

Bericht door -DIA- »

caprice schreef:
-DIA- schreef:Het komt een beetje vreemd over... Nacht van het Gebed...
Net als Dag vabn de Arbeid
Dag van de Verpleging

Nee, dat is een nieuwigheid die ik niet zo kan waarderen. Niet omdat het nieuw is, maar het klink zo actie-achtig...

En daarbij... als we ons moesten geruststellen door een nacht te bidden zou het niet goed zijn.
Staat er niet: Bidt zonder ophouden?
Wat het laatste betreft, hoeven we dan ook geen biddagen meer te houden en te bidden voor het eten?
Vanzelf... Maar we moeten niet menen door menselijke acties zo God te bewegen of te behagen.
En staat er ook niet: De deur gesloten hebbende, ga in uw binnenkamer...?
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
vlinder
Berichten: 5474
Lid geworden op: 22 nov 2004, 18:19

Re: Nacht van gebed

Bericht door vlinder »

Dag van de verpleging: 12 mei.

Joh, zet die lieve zusters ook eens in het zonnetje. Misschien heb je ze later nog nodig...
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: Nacht van gebed

Bericht door jvdg »

JolandaOudshoorn schreef:Ik heb een gedeelte meegebeden. Dat doe ik al een aantal jaar. Wat mij iedere keer opvalt is de persoonlijke strijd die ik voel om te gaan. Er lijkt altijd wel iets te zijn die avond dat me probeert te overtuigen dat ik niet kan. Toch mag ik er tot nu toe weer iedere keer bij zijn. Wat ook voor een grote persoonlijke zegen leidt. Je ziet alles weer in het juiste perspectief. En dan beschaamd je het zo dat je zo vaak klaagt. Wat hebben wij veel vergeleken met de mensen daar. En wat vergeten wij hen vaak. Kortom, het is echt aan te bevelen.
Wel wordt meer en meer benadrukt: Ik ben een vreemdeling hier beneên, maar dit is geen verdrukking.
Dit overdenkend is Genade!
-DIA-
Berichten: 32746
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Nacht van gebed

Bericht door -DIA- »

vlinder schreef:Dag van de verpleging: 12 mei.

Joh, zet die lieve zusters ook eens in het zonnetje. Misschien heb je ze later nog nodig...
12 mei...dan ben ik jarig... Zet mij dan ook maar eens in het zonnetje :)

Trouwens, ik moet ook zeggen dat ik al heel wat lieve zusters om mijn bed heb gehad...
Nou ja, de een wel iets liever dan de ander, maar goed....
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Germanicus
Berichten: 726
Lid geworden op: 10 jul 2010, 11:10

Re: Nacht van gebed

Bericht door Germanicus »

-DIA- schreef:Vanzelf... Maar we moeten niet menen door menselijke acties zo God te bewegen of te behagen.
En staat er ook niet: De deur gesloten hebbende, ga in uw binnenkamer...?
Hoe zie jij Handelingen 2:42 dan bijvoorbeeld?

Het argument van activisme verbaast me en maakt me toch wat teleurgesteld. Wat dat betreft helemaal eens met de posting van Jolanda. Als christenen in o.a. Noord-Korea of Pakistan er net zo over dachten als sommigen hier nu schrijven (bang voor activisme -> wat zomaar een gevolg kan zijn van lauwheid), zou er weinig van het christendom overblijven. Dat is de les die ik gisternacht wel heb geleerd: geloven is (in alle afhankelijkheid van God) een werkwoord, dat volharding vraagt. Hiervoor bidden (in gemeenschap met de kerk van alle tijden en plaatsen) mag je niet als activisme wegzetten. Daarmee doe je deze actie (maar wellicht zelfs het gebed en de 'gemeenschap der heiligen') ernstig mee te kort.
Hier beneden is het niet.
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: Nacht van gebed

Bericht door jvdg »

vlinder schreef:Dag van de verpleging: 12 mei.

Joh, zet die lieve zusters ook eens in het zonnetje. Misschien heb je ze later nog nodig...
Ik heb ze 8 weken nodig gehad.
Geweldig, ik weet niet hoe ik ze moet bedanken.
Ook/zelfs in moeilijke nachten waren ze altijd bereid, hoe druk ze ook waren, mij een luisterend oor te bieden.
't Is nu twee jaar geleden, maar nog altijd spreek ik vol lof over deze zwaar belaste verpleegsters.
Buiten mijn dogmatische boekje: Het waren vaak gezonden engelen.
Plaats reactie