Digibron

keesjanm
Berichten: 281
Lid geworden op: 06 dec 2010, 16:12

Digibron

Bericht door keesjanm »

Het RD pakt vandaag flink uit over Digibron.

http://www.refdag.nl/nieuws/binnenland/ ... l_1_542046


Een mooi initiatief! Vele bladen, van de Saambinder tot Terdege werken er aan mee om artikelen digitaal beschikbaar te stellen. Ik denk dat er veel gebruik van gemaakt gaat worden.
Toch hoor en lees je ook geluiden, mede nav de deelname van de Saambinder, dat het een 1 april grap zou kunnen zijn.
Jammer dat de kerkbladen van de OGG en de GGiN niet meewerken. Of zou dat een kwestie van tijd zijn ?
Eppo Gremdaat
Berichten: 693
Lid geworden op: 19 mar 2009, 19:13

Re: Digibron

Bericht door Eppo Gremdaat »

Prachtig initiatief! Abonnementsprijzen hakken er wel in tegenwordig en het risico is dat de postbode je `vergeet`.
Dat de bladen van OGG en GGiN niet meedoen komt natuurlijk door de vrees die er heerst tegen alles wat met internet te maken heeft. Stel je voor dat je op zondag zo`n blad leest..... (Dat is voor mij de enige dag dat ik er tijd voor heb).
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Digibron

Bericht door Mara »

Ik heb zo mijn vermoeden dat het een 1 april grap is :huhu
Maar leuk zal ik hem dan niet vinden.
Dus ik hoop maar dat het niet zo is.
Ik kreeg mijn bedenking omdat er staat dat de chr ger kerken mondjesmaat vertegenwoordigd zijn.
En die zijn echt niet tegen internet, ook niet op zondag ! (de meeste dan)
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11397
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: Digibron

Bericht door Mister »

Als het een 1-aprilgrap is zou ik dat in ieder geval niet gepast vinden.
Ik het het me overigens ook niet voorstellen.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Digibron

Bericht door refo »

Ik heb vorig jaar mijn 30 jaargangen Daniël gedoneerd voor dit project.
Ik ga er vanuit dat het geen grap is.

Zoveel aandacht zou het RD ook niet aan een 1 april-grap geven. Bovendien is de krant dan zelf jarig.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Digibron

Bericht door Mara »

Ik denk het ook niet, maar je bent er zo op bedacht !
En dan blijkt het soms dat het geen 1 april grap was.
Niet alle 1 april grappen zijn leuk :ouin
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Gijs83
Berichten: 7035
Lid geworden op: 04 feb 2008, 17:12
Locatie: vlakbij een kerk

Re: Digibron

Bericht door Gijs83 »

Mara schreef:Ik denk het ook niet, maar je bent er zo op bedacht !
En dan blijkt het soms dat het geen 1 april grap was.
Niet alle 1 april grappen zijn leuk :ouin
Ik vind het ook een mooi initiatief, het verhaal van bv.dhr.Agteresch vind ik te serieus om van een 1 april grap te kunnen spreken. Enerzijds beducht voor internet, anderzijds toch besloten mee te doen, dit precies hoe ik er ook over denk.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10420
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Digibron

Bericht door Zita »

Sinds zelfs de JBGG 1-aprilgrappen maakt (hoe heette die kledinglijn ook alweer? Calvin Classics, ofzo?), vertrouw ik niemand meer :) Maar het lijkt hier wel echt te zijn.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Digibron

Bericht door helma »

Wat ik niet zo goed begrijp is het enthousiasme waarmee de Saambinder mee gaat/mag doen; terwijl een groot deel van de predikanten uit de GG nog geen preken op prekenweb willen.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Digibron

Bericht door Tiberius »

helma schreef:Wat ik niet zo goed begrijp is het enthousiasme waarmee de Saambinder mee gaat/mag doen; terwijl een groot deel van de predikanten uit de GG nog geen preken op prekenweb willen.
Dan weet je kennelijk niet wat de bezwaren zijn tegen het plaatsen van preken op Prekenweb.
Gebruikersavatar
Moni
Berichten: 341
Lid geworden op: 20 mei 2005, 14:40
Locatie: Zuid Holland

Re: Digibron

Bericht door Moni »

mara schreef: Ik heb zo mijn vermoeden dat het een 1 april grap is :huhu
refo schreef:Ik heb vorig jaar mijn 30 jaargangen Daniël gedoneerd voor dit project.
Ik ga er vanuit dat het geen grap is.
Ik heb bij de JBGG zelf een aantal jaargangen staan inscannen en dat was hiervoor, dus het is geen 1 april grap....
Gebruikersavatar
Mariavt
Berichten: 2095
Lid geworden op: 26 mar 2007, 13:11
Locatie: Haarlem

Re: Digibron

Bericht door Mariavt »

Tiberius schreef:
helma schreef:Wat ik niet zo goed begrijp is het enthousiasme waarmee de Saambinder mee gaat/mag doen; terwijl een groot deel van de predikanten uit de GG nog geen preken op prekenweb willen.
Dan weet je kennelijk niet wat de bezwaren zijn tegen het plaatsen van preken op Prekenweb.
Nee, vertel es?
Alleen wie door de duisternis van de nacht is gegaan, kan het licht van de morgen naar waarde schatten !

He will wipe away every tear from their eyes. Death shall be no more, neither shall be mourning nor crying nor pain anymore, for the former things have passed away. Revelation 21:4
Gebruikersavatar
Bogerman
Berichten: 357
Lid geworden op: 27 okt 2010, 00:10

Re: Digibron

Bericht door Bogerman »

Tiberius schreef:
helma schreef:Wat ik niet zo goed begrijp is het enthousiasme waarmee de Saambinder mee gaat/mag doen; terwijl een groot deel van de predikanten uit de GG nog geen preken op prekenweb willen.
Dan weet je kennelijk niet wat de bezwaren zijn tegen het plaatsen van preken op Prekenweb.
De tegenstelling die Helma meent te bespeuren, bekroop mij ook. Want ik zie wel degelijk een verband tussen beide internetsites: digibron en prekenweb.
De argumenten die ik tot op heden heb vernomen van predikanten die geen preken op prekenweb willen, zijn niet overtuigend. Maar wellicht zijn er enkele posters die mij er wel van kunnen overtuigen.
Gebruikersavatar
Auto
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 feb 2002, 20:01

Re: Digibron

Bericht door Auto »

Ik zou het erg tegenstrijdig vinden als de Saambinder digitaal ter beschikking zou worden gesteld. Vanwege de informatie die daarin vermeld staat. Die is bestemd voor leden van de GG en zou niet vrij toegankelijk moeten zijn. Daarnaast zit de GG toch niet te wachten op de 'zure' reacties die er gaan komen over de artikelen en de columns die er geschreven gaan worden over artikelen die in het verleden geplaatst zijn.

Kortom ik ben niet overtuigd dat dit doorgang gaat vinden. (In ieder geval voor de Saambinder)
Gebruikersavatar
Bogerman
Berichten: 357
Lid geworden op: 27 okt 2010, 00:10

Re: Digibron

Bericht door Bogerman »

Auto schreef:Ik zou het erg tegenstrijdig vinden als de Saambinder digitaal ter beschikking zou worden gesteld. Vanwege de informatie die daarin vermeld staat. Die is bestemd voor leden van de GG en zou niet vrij toegankelijk moeten zijn. Daarnaast zit de GG toch niet te wachten op de 'zure' reacties die er gaan komen over de artikelen en de columns die er geschreven gaan worden over artikelen die in het verleden geplaatst zijn.

Kortom ik ben niet overtuigd dat dit doorgang gaat vinden. (In ieder geval voor de Saambinder)
Weer een vreemd argument.
De Saambinder is een openbaar blad en iedereen kan er een abonnement op nemen. Dus waarom dan ook niet ter beschikking stellen?
Plaats reactie