Vervolgde schreef:Zeker is er een andere Christus. Ook de Schrift spreekt, dat er vele valse Christussen zullen opstaan. Het is dus van heel groot belang om te weten tot welke Christus wie uitgaan. Tot de ware Christus kunnen alleen zij uitgaan die gebroken onder en gebonden zijn door hun zonden. Het is dus geen voorwaarden waar iemand moet gaan voldoen. Het is de erkenning van de feitelijke staat waaruit vertrokken moet worden.Ukkie schreef:Vervolgde schreef:Er is niks mis mee om te beginnen met Jezus Christus. Maar dan wel de Christus van de Schriften. We lezen niet voor niets de waarschuwing over het roepen: hier is de Christus en daar is de Christus en de vermaning dat niet te geloven.Ukkie schreef:Jezus zelf zegt het in Johannes 10 vers 9 toch zo:
Ik ben de Deur; als iemand door Mij naar binnen gaat, zal hij behouden worden; en hij zal ingaan en uitgaan en weide vinden.
Of ik moet ervan uitgaan dat ik geen zondaar ben, maar dan maak ik Hem tot een leugenaar, als ik erken zondaar te zijn ben ik welkom bij Christus.
De Christus der Schriften is een Verlosser van zondaren! En zonder die zondekennis is er geen verlossing mogelijk. De verlossing zonder zondekennis maakt de bastaarden tot kinderen en sluit het evangelie voor hen die waarachtig kind zijn!
Is er een andere Jezus Christus dan Die van de schriften?
Als je de zondenkennis teveel gaat benadrukken word het evangelie een oproep om zondenkennis ipv een oproep tot geloof in Jezus Christus.
Automatisch komen we bij een dergelijke valse Christus uit als we Gods gerechtigheid verstoppen achter Gods barmhartigheid. En dat is precies wat we doen wanneer we niet met de realiteit van de zondestaat willen rekenen en buiten de zonde omgaan. Zonder ware zondekennis is er geen waarachtige verlossing door Jezus Christus. Die dwaling dat de gerechtigheid niet zo belangrijk is, maar het gaat om genade en vergeving is al heel oud. Bij vele oudvaders wordt dit al bestreden.
Maar die dwaling is nog springlevend getuige het artikel van Dr. G.A. van de Brink in het RD van afgelopen zaterdag. https://www.rd.nl/artikel/914016-spreek ... -vergeving
Ik heb gezien dat e.e.a niet onopgemerkt is gebleven en er reeds een antwoord is geschreven.
https://www.rd.nl/artikel/915058-houd-e ... in-het-oog
Wil jij zeggen dat de v.d.. Brink een dwaling verkondigd? Wil je dat uitleggen dan.