Gereformeerde Gemeenten

Geytenbeekje
Berichten: 8297
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: RE: Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Geytenbeekje »

Anselmus schreef:
Geytenbeekje schreef:@Augustienus dat klopt, daar maakt onze gemeente gebruik van.
Volgens mij alleen wat over is bellen ze nog op.
Het bestaat inderdaad, maar het werkt niet optimaal omdat een deel van de predikanten en preekregelaars hier niet mee werkt. Daarom is het niet compleet en niet betrouwbaar, waardoor anderen er vervolgens ik niet meer mee gaan werken. Een predikant kan op 'beschikbaar' staan, maar intussen voorgaan in gemeenten waar men geen gebruik maakt van dit hulpmiddel. Officieel is de preekregelaars hier verantwoordelijk voor, maar niet elke 60/70+'er heeft de mogelijkheid hiermee te kunnen werken.
Bij ons komen ook (oude) emeritus predikanten dus ja :langue
Preekregelaars kunnen ook op kerktijden kijken en zien of een dominee nog een dienst kan vervullen ( na enig geschuif wellicht)
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5399
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door pierre27 »

FlyingEagle schreef:
Ambtenaar schreef:Dit hele probleem wordt veroorzaakt omdat men de opleiding tot predikant nogal exclusief houdt en daarmee het predikantschap.

Omdat het predikanten aantal nogal summier is vergeleken met het aantal gemeenten, krijg je dit gedrag vanzelf.
Je valt in herhaling, hoe vaak je dit al wel niet gezegd hebt.
Meen je dit FlyingEagle?
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23854
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door refo »

Weet je het verschil tussen een mening en een feit?
Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2883
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door FlyingEagle »

pierre27 schreef:
FlyingEagle schreef:
Ambtenaar schreef:Dit hele probleem wordt veroorzaakt omdat men de opleiding tot predikant nogal exclusief houdt en daarmee het predikantschap.

Omdat het predikanten aantal nogal summier is vergeleken met het aantal gemeenten, krijg je dit gedrag vanzelf.
Je valt in herhaling, hoe vaak je dit al wel niet gezegd hebt.
Meen je dit FlyingEagle?
Ja, er is al zo vaak gepraat over de toelating van predikanten in de GG en elke keer hoor ik @Ambtenaar er weer over. Vond het opvallend dus ik meldde het even.
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5399
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door pierre27 »

FlyingEagle schreef:
pierre27 schreef:
FlyingEagle schreef:
Ambtenaar schreef:Dit hele probleem wordt veroorzaakt omdat men de opleiding tot predikant nogal exclusief houdt en daarmee het predikantschap.

Omdat het predikanten aantal nogal summier is vergeleken met het aantal gemeenten, krijg je dit gedrag vanzelf.
Je valt in herhaling, hoe vaak je dit al wel niet gezegd hebt.
Meen je dit FlyingEagle?
Ja, er is al zo vaak gepraat over de toelating van predikanten in de GG en elke keer hoor ik @Ambtenaar er weer over. Vond het opvallend dus ik meldde het even.
Het zit hem wellicht hoog. Hij is meestal erg begaan met de GG.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Gebruikersavatar
Anselmus
Berichten: 1157
Lid geworden op: 27 aug 2019, 19:18

Re: RE: Re: RE: Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Anselmus »

Geytenbeekje schreef:
Anselmus schreef:
Geytenbeekje schreef:@Augustienus dat klopt, daar maakt onze gemeente gebruik van.
Volgens mij alleen wat over is bellen ze nog op.
Het bestaat inderdaad, maar het werkt niet optimaal omdat een deel van de predikanten en preekregelaars hier niet mee werkt. Daarom is het niet compleet en niet betrouwbaar, waardoor anderen er vervolgens ik niet meer mee gaan werken. Een predikant kan op 'beschikbaar' staan, maar intussen voorgaan in gemeenten waar men geen gebruik maakt van dit hulpmiddel. Officieel is de preekregelaars hier verantwoordelijk voor, maar niet elke 60/70+'er heeft de mogelijkheid hiermee te kunnen werken.
Bij ons komen ook (oude) emeritus predikanten dus ja :langue
Preekregelaars kunnen ook op kerktijden kijken en zien of een dominee nog een dienst kan vervullen ( na enig geschuif wellicht)
En hoe komt kerktijden.nl aan informatie? Iemand moet het aanleveren Afbeelding.
Fides Quaerens Intellectum
Geytenbeekje
Berichten: 8297
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: RE: Re: RE: Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Geytenbeekje »

Anselmus schreef:
Geytenbeekje schreef:
Anselmus schreef:
Geytenbeekje schreef:@Augustienus dat klopt, daar maakt onze gemeente gebruik van.
Volgens mij alleen wat over is bellen ze nog op.
Het bestaat inderdaad, maar het werkt niet optimaal omdat een deel van de predikanten en preekregelaars hier niet mee werkt. Daarom is het niet compleet en niet betrouwbaar, waardoor anderen er vervolgens ik niet meer mee gaan werken. Een predikant kan op 'beschikbaar' staan, maar intussen voorgaan in gemeenten waar men geen gebruik maakt van dit hulpmiddel. Officieel is de preekregelaars hier verantwoordelijk voor, maar niet elke 60/70+'er heeft de mogelijkheid hiermee te kunnen werken.
Bij ons komen ook (oude) emeritus predikanten dus ja :langue
Preekregelaars kunnen ook op kerktijden kijken en zien of een dominee nog een dienst kan vervullen ( na enig geschuif wellicht)
En hoe komt kerktijden.nl aan informatie? Iemand moet het aanleveren Afbeelding.
Wij hadden pas dat er niemand was voor een dienst voor een paar zondagen verder, dan kan je kijken naar de dominees die nog niets hebben en kunnen. Begin van het jaar is wat lastiger dat klopt, maar in februari, maart zal je wel een beeld moeten kunnen hebben.
GGotK
Berichten: 2188
Lid geworden op: 28 mar 2018, 22:41

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door GGotK »

claus
Berichten: 718
Lid geworden op: 24 sep 2007, 19:42

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door claus »

Vanmorgen vond het classikaal examen van kand. P.C. Vlot plaats te Goes. Weet iemand er al iets meer van te vertellen?

Wanneer zaql de bevestiging en intrede van kand. Vlot D.V. plaats vinden?

Welke gemeenten worden zijn consulent-gemeenten?
ZeeKrab
Berichten: 9
Lid geworden op: 22 aug 2020, 14:07

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door ZeeKrab »

Kandidaat Vlot is vanmorgen toegelaten tot de volle bediening van het Woord en de sacramenten. Er is bekendgemaakt dat kandidaat Vlot D.V. woensdag 23 september bevestigd zal worden en intrede hoopt te doen te Krabbendijke.
Binnenkort is er een classisvergadering, op die vergadering worden de consulent gemeenten toegewezen.
GerGem
Berichten: 202
Lid geworden op: 13 nov 2013, 17:15
Locatie: Den Haag

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door GerGem »

claus schreef:Vanmorgen vond het classikaal examen van kand. P.C. Vlot plaats te Goes. Weet iemand er al iets meer van te vertellen?

Wanneer zaql de bevestiging en intrede van kand. Vlot D.V. plaats vinden?

Welke gemeenten worden zijn consulent-gemeenten?
www.gergemkrabbendijke.nl

Wat op een vergadering besproken / meegedeeld wordt mag naar ik begrepen heb verder niet naar buiten gebracht worde.
CvdW
Berichten: 2951
Lid geworden op: 23 mar 2015, 13:07

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door CvdW »

Pierre27 heeft wat moeite met mij?

In de Saambinder uit 1944 staat het volgende:
X. heeft gehoord, dat Spurgeon niet zuiver is in de leer, en vraagt nader bescheid.
Spurgeon was in zijn tijd een machtige volksredenaar en heeft vele geschriften nagelaten. In een levensbeschrijving van hem is echter opgemerkt, dat hij voor allen iets had en daarom voor Gods volk niets. Hij behoort dan ook niet tot de aanbevolen schrijvers in onze kringen.

https://www.digibron.nl/viewer/collecti ... 40173cdc11

En nu wordt dus deze ds. Spurgeon wel gebruikt?
Rh1990
Berichten: 174
Lid geworden op: 26 aug 2020, 10:29

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Rh1990 »

CvdW schreef:Pierre27 heeft wat moeite met mij?

In de Saambinder uit 1944 staat het volgende:
X. heeft gehoord, dat Spurgeon niet zuiver is in de leer, en vraagt nader bescheid.
Spurgeon was in zijn tijd een machtige volksredenaar en heeft vele geschriften nagelaten. In een levensbeschrijving van hem is echter opgemerkt, dat hij voor allen iets had en daarom voor Gods volk niets. Hij behoort dan ook niet tot de aanbevolen schrijvers in onze kringen.

https://www.digibron.nl/viewer/collecti ... 40173cdc11

En nu wordt dus deze ds. Spurgeon wel gebruikt?
Helder verwoord. Ik snap het ook steeds minder. Steeds meer mensen gaan aan de loop met Spurgeon, een dominee zei laatst, als je alleen Spurgeon wil en geen Philpot, onderzoek je zaakje nog maar eens. Je kan hem denk best lezen, maar in evenwicht dus lees ook bijvoorbeeld Philpot.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23854
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door refo »

Spurgeon had voor Gods volk niets? Dat is natuurlijk maar zeer de vraag. In de kerk zitten mensen, die voor God allemaal gelijk zijn. Een prediker is een uitdeler van menigerlei genade. Een 'volk van God' dat zegt: "prediker, dat heb ik allemaal al, heb je niet wat smakelijkers ?", moet het nog maar eens nakijken.
Plaats reactie