Gedenk uw voorgangers

-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Gedenk u voorgangers

Bericht door -DIA- »

eilander schreef:
-DIA- schreef:
eilander schreef:
-DIA- schreef:27. 1977-1986 Ds. A. van der Meer OGGiN
Dat laatste jaartal moet 1982 zijn, denk ik.
Dat kan, het staat volgens mij niet op de website van oudgereformeerdegeneenten.nl
Er staat geen afscheidsdatum bij, alleen. "1987 Overgang naar Oud Gereformeerde Gemeenten in Nederland"
Ds. A. van der Meer stond van 1982 tot 1986 in Sint Philipsland. Daarna heeft hij een beroep aangenomen naar Wekerom. Die gemeente ging vanaf dat moment tot de OGGiN behoren.
Dan is het wel duidelijk dat het inderdaad 1982 moet zijn, ik zal de jaartallen aanpassen.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Gedenk uw voorgangers

Bericht door -DIA- »

We lazen een artikel over het leven en sterven van ds. I. Kievit.
Als we dat zo lezen kunnen we een zeker heimwee niet onderdrukken.
We hopen dat het door allen met stichting mag worden gelezen.

Uit de inhoud: Er was vriendschap, gedragen door geestelijke verwantschap. De vriendenkring wilde elkaar opbouwen in het allerheiligste geloof. Dat vond plaats door Bijbel bespreking, gezang, gebed en geestelijke gesprekken. Deze opwekking was geen conventikel vroomheid maar de beweging was eerder verwant aan het Reveil. Er was een sterke betrokkenheid op Woord en sacrament.

https://wulfertfloor.wordpress.com/2014 ... e-periode/
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
deschpin
Berichten: 393
Lid geworden op: 25 jul 2019, 14:25

Re: Gedenk uw voorgangers

Bericht door deschpin »

Ik herinner echt wel de voormalige predikanten van onze gemeente. Krijg wel steeds vaker het beeld dat in bepaalde kringen een predikant status als een "ster" heeft. Sommige mensen weten werkelijk alles van dominees dat ik denk was men maar zo geinteresseerd in andere voorbijgangers.
Huichelaar, haal eerst de balk uit uw oog en dan zult u goed kunnen zien om de splinter uit het oog van uw broeder te halen.
Charles
Berichten: 1553
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Re: Gedenk uw voorgangers

Bericht door Charles »

Recent aan tafel lazen we gedeelte uit de bijbel waar alle 12 discipelen werden genoemd. Twee daarvan waren me eigenlijk helemaal onbekend. Ik dacht: van die twee liggen er geen boekjes in de refohandel 'Leven en werk van ...'.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Gedenk uw voorgangers

Bericht door Herman »

Charles schreef:Recent aan tafel lazen we gedeelte uit de bijbel waar alle 12 discipelen werden genoemd. Twee daarvan waren me eigenlijk helemaal onbekend. Ik dacht: van die twee liggen er geen boekjes in de refohandel 'Leven en werk van ...'.
In de geschiedenis der martelaren staat toch van allemaal 'iets' genoemd?
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Gedenk uw voorgangers

Bericht door eilander »

Bijdragen over huisgodsdienst verplaatst: https://www.refoforum.nl/forum/viewtopi ... 21&t=14785
Plaats reactie