Zijt Gij met mijn doem gediend?

Gebruikersavatar
Afgewezen
Berichten: 17323
Lid geworden op: 12 mei 2005, 21:50

Re: Zijt Gij met mijn doem gediend?

Bericht door Afgewezen »

hervormde schreef:In je poging om de zondekennis een plaats te geven kun je ook te ver gaan. Er is geen enkele behoefte bij de zondaar aanwezig. Christus openbaart Zich aan een dode zondaar. Hij (de Geest van Christus) opent de ogen van een zondaar voor de schoonheid van Christus.
Dat doet Hij echter nooit zonder dat er plaats voor gemaakt is.
hervormde schreef:Die gekomen zijnde, zal de wereld overtuigen van zonde, gerechtigheid en oordeel. Van zonde, omdat ze in Mijn Naam niet geloofd hebben. Inderdaad dat is het werk van de Geest. Oren en ogen openen voor de heerlijkheid van de Zoon. Het is de grootste zonde om niet in Hem te geloven. Want alleen het geloof in Hem (het zicht op Hem) doet de zondaar zien wie hij of zij is.
Ik heb hier al iets over gezegd en ga dat niet herhalen. Misschien wil je de moeite nemen dat nog eens te lezen.
hervormde schreef:Maar stel je eens voor. De prediking verkondigt dat er ruimte is voor een dode en een goddeloze. Dan kan de HEERE toch hoop in het hart leggen? Nicodemus moest horen: De Geest blaast waarheen Hij wil en hoe Hij wil. Hoe de HEERE het doet is voor ons verborgen. Maar niet wat Hij doet, namelijk het volle geesteslicht werpen op de Zoon. Daar wordt door een dode zondaar levend aan de voeten van het Lam en aanbidt het Lam.
Hoe de Heere werkt, is inderdaad voor ons verborgen. Maar Hij begint Zijn werk niet met vervullen als er niet eerst een gemis is geweest.
De verloren zoon kwam eerst toch zichzelf, zag in wat hij miste en pas daarná nam hij het besluit tot de Vader te gaan.
Zo werkt God in de bekering, of Jezus moet ons met deze gelijkenis op het verkeerde been hebben gezet.
Zonderling
Berichten: 4330
Lid geworden op: 19 nov 2005, 12:31

Re: Zijt Gij met mijn doem gediend?

Bericht door Zonderling »

Dwalen jullie niet wat af?
Volgens mij is de oorspronkelijke vraag wel beantwoord !?
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Zijt Gij met mijn doem gediend?

Bericht door GerefGemeente-lid »

Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Zijt Gij met mijn doem gediend?

Bericht door -DIA- »

Zonderling schreef:Dwalen jullie niet wat af?
Volgens mij is de oorspronkelijke vraag wel beantwoord !?
Ik denk dat hier wordt gewezen op het toevallen van Gods recht. Dan kan God geen kwaad meer doen: Al doodde mij de Heere...
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Plaats reactie