Gods wil

Zoekende

Gods wil

Bericht door Zoekende »

Kan je zeker zijn van Gods wil? En hoe dan?
wlw-er
Berichten: 22
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:42

Bericht door wlw-er »

Zeker, dat kan, vanuit de bijbel.
Daarin maakt God Zijn wil bekend.

Wil jij Gods wil doen, Zoekende, of doe je jouw eigen wil?

Kies voor God, voor Zijn woord!

--------------------------
Je moet een keuze maken!
martijn

Bericht door martijn »

Is dit een probleem waar jullie echt mee zitten, of zitten jullie een beetje elkaars tijd te verdrijven ...
Zoekende

Bericht door Zoekende »

Ja, ik zit er best wel eens met de vraag wat nu God wil is, jij niet martijn?

wlw-er, wat denk je nu allemaal van mij? Ik houd vast aan de inspiratie van Gods Woord! Voor welk ander boek zou ik moeten kiezen dan voor de Bijbel?
Denk jij dat de mens een vrije wil heeft om het goede te keizen?
Mijn vraag is niet of Gods wil in Zijn Woord te vinden is, maar hoe vind ik die?
wlw-er
Berichten: 22
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:42

Bericht door wlw-er »

Ik zit niet met dat probleem! Zoekende misschien?

En verdrijf jij je tijd niet met internet, martijn? Niet aan te raden trouwens!
wlw-er
Berichten: 22
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:42

Bericht door wlw-er »

De mens is geen marionet of robot, maar heeft een vrije wil.

Gods wil vindt je door in de bijbel te lezen.
Zoekende

Bericht door Zoekende »

Kan ik uit mijzelf echt zoeken, dat moet God toch ook geven? Ik ben dood, en kan niet echt zoeken.<P>- Bericht is gewijzigd door Zoekende op 22-01-2002 -
martijn

Bericht door martijn »

Gaat psalm 40 vers 8 over het zoeken naar Gods wil? Ik zou zelf niet op dat idee komen.
wlw-er
Berichten: 22
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:42

Bericht door wlw-er »

Mooi versje, maar je bent toch niet meer arm en ellendig, wat heb je te klagen als Christus de jouwe is?
Ik weet soms gewoon niet wat ik met die psalmen aanmoet!
Zoekende

Bericht door Zoekende »

Beste empee

Ook al is het onze verantwoordelijkheid om te geloven, dan is het niet het geval dat ik dan kan geloven, het geloof is een gave Gods, en niemand kan geloven en tot de tweede Persoon komen zonder dat het hem van boven geschonken worde.
Elex

Bericht door Elex »

Neem me niet kwalijk dat ik jullie even in de rede val, maar mag ik nog even wat zeggen?
Zoekende, als ik jouw redeneringen lees, heb ik de indruk dat jij wel erg uit het ongeloof spreekt, of niet dan?
Zoekende

Bericht door Zoekende »

Ja, ik kan zelf toch niet uit het geloof spreken als er bij mij niets dan ongeloof gevonden wordt. Als je zegt dat de mens kan geloven leg je toch weer wat bij de mens. De mens kan niets, totaal niets toebrengen tot zijn zaligheid, het is een eenzijdig Godswerk.
Elex

Bericht door Elex »

Wlw-er,

Als de stokbewaarder dat nu ook eens zei!!!
Geef het nu eens op om in het ongeloof te volharden, en laat je leiden.
Zoekende

Bericht door Zoekende »

Mij is altijd gezegd dat het van mijn kant totaal onmogelijk is om zalig te worden. Dat het Gods weg is om je in die onmogelijkheid in te leiden, dat je dat gaat inleven. Dan zie je bij jezelf niets dan ongeloof en een steenachtig en hard hart.
debor@

Bericht door debor@ »

Ik ben nieuw op dit forum, en heb net deze discussie gelezen. Tot zoekende wil ik zeggen dat het een misvatting is dat het geloof een gave Gods is. Alsof er maar een bepaalde groep door God zou zijn geselecteerd. Dat is niet zo. God heeft iedereen op het oog. Hij wil niet dat ook maar iemand verloren gaat. <B>God heeft m.i. op jouw deur geklopt en je hebt Hem al binnengelaten. Waar zet je je nu zo tegen af? Als jij ooit ja tegen de Heer hebt gezegd, laat Hij je niet meer los.
Plaats reactie