Schepping in 6 dagen.

Het ontstaan van de schepping

Peiling eindigde op 09 jan 2022, 22:13

Is gebeurd in 6x 24 uur
25
52%
Is gebeurd in 6 dagen (van niet 24 uur)
6
13%
Is een combinatie van schepping en evolutie
5
10%
Is gebeurd door evolutie
2
4%
Weet ik niet.
10
21%
 
Totaal aantal stemmen: 48

Gebruikersavatar
Johann Gottfried Walther
Berichten: 4763
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49

Re: Schepping in 6 dagen.

Bericht door Johann Gottfried Walther »

merel schreef:Waarom zou micro evolutie wel kunnen en macro evolutie niet?
Te veel onoverkomelijke problemen.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Online
merel
Berichten: 9670
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Schepping in 6 dagen.

Bericht door merel »

Johann Gottfried Walther schreef:
merel schreef:Waarom zou micro evolutie wel kunnen en macro evolutie niet?
Te veel onoverkomelijke problemen.
Welke?
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17245
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Schepping in 6 dagen.

Bericht door huisman »

merel schreef:Waarom zou micro evolutie wel kunnen en macro evolutie niet?
Bekijk de video. Link in mijn vorige post.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6325
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Re: Schepping in 6 dagen.

Bericht door Gian »

merel schreef:Waarom zou micro evolutie wel kunnen en macro evolutie niet?
Ben Hobrink heeft dit uitgebreid besproken in dit boek, ook 2e hands overal verkrijgbaar;
https://www.hoeksteenboekhandel.nl/9789 ... de-bijbel/
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangwekkend deel het elimineren van traditioneel-theologische en hermeneutische contradicties.
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Schepping in 6 dagen.

Bericht door Ambtenaar »

Gian schreef:
Ben Hobrink heeft dit uitgebreid besproken in dit boek, ook 2e hands overal verkrijgbaar;
https://www.hoeksteenboekhandel.nl/9789 ... de-bijbel/
Ben Hobrink pleegde enerzijds plagiaat met die boek, anderzijds stond het vol met allerlei fouten. Je kunt beter M.J. Paul lezen.
Gebruikersavatar
Johann Gottfried Walther
Berichten: 4763
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49

Re: Schepping in 6 dagen.

Bericht door Johann Gottfried Walther »

Ambtenaar schreef:
Gian schreef:
Ben Hobrink heeft dit uitgebreid besproken in dit boek, ook 2e hands overal verkrijgbaar;
https://www.hoeksteenboekhandel.nl/9789 ... de-bijbel/
Ben Hobrink pleegde enerzijds plagiaat met die boek, anderzijds stond het vol met allerlei fouten. Je kunt beter M.J. Paul lezen.
Ow ja? Wat voor fouten?
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Online
merel
Berichten: 9670
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Schepping in 6 dagen.

Bericht door merel »

huisman schreef:
merel schreef:Waarom zou micro evolutie wel kunnen en macro evolutie niet?
Bekijk de video. Link in mijn vorige post.
Gedaan, theologisch geen spelt tussen te krijgen.

Ik vind het lastig dat men relatief makkelijk over wetenschappelijke bevindingen heen stapt. Hoe kan het dan 'wij' overal wetenschappelijke studies volgen en voor waar aannemen ( zie ook de covid topics) en in het kader van evolutie dit als onwaar bestempelen?
Laatst gewijzigd door merel op 05 jan 2022, 12:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Schepping in 6 dagen.

Bericht door Ambtenaar »

Johann Gottfried Walther schreef: Ow ja? Wat voor fouten?
Daar zijn 15 jaar geleden bij het verschijnen van dit boek meerdere publicaties over verschenen. Dat is vrij gemakkelijk terug te vinden.
Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6325
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Re: Schepping in 6 dagen.

Bericht door Gian »

Ambtenaar schreef:
Gian schreef:
Ben Hobrink heeft dit uitgebreid besproken in dit boek, ook 2e hands overal verkrijgbaar;
https://www.hoeksteenboekhandel.nl/9789 ... de-bijbel/
Ben Hobrink pleegde enerzijds plagiaat met die boek, anderzijds stond het vol met allerlei fouten. Je kunt beter M.J. Paul lezen.
Hobrink heeft heel duidelijk en geloofwaardig uitgelegd waarom hij in micro-evolutie geloofd. Daarbij staan in het boek prachtige verklaringen van allerlei zaken uit de Bijbel. Welk boek zou je van Paul aan willen bevelen? En waar kan ik vinden waarom het boek van Hobrink 'vol met fouten' zit? Plagiaat relativeer ik altijd maar een beetje. Wat hebben we wat we niet ontvangen hebben.. Beschuldigingen van plagiaat is altijd wat makkelijk.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangwekkend deel het elimineren van traditioneel-theologische en hermeneutische contradicties.
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Schepping in 6 dagen.

Bericht door Ambtenaar »

Gian schreef: Hobrink heeft heel duidelijk en geloofwaardig uitgelegd waarom hij in micro-evolutie geloofd. Daarbij staan in het boek prachtige verklaringen van allerlei zaken uit de Bijbel. Welk boek zou je van Paul aan willen bevelen? En waar kan ik vinden waarom het boek van Hobrink 'vol met fouten' zit? Plagiaat relativeer ik altijd maar een beetje. Wat hebben we wat we niet ontvangen hebben.. Beschuldigingen van plagiaat is altijd wat makkelijk.
Hobrink heeft plagiaat zelf toegegeven.

https://www.nd.nl/nieuws/varia/713757/p ... en-hobrink
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Schepping in 6 dagen.

Bericht door J.C. Philpot »

Ambtenaar schreef:
Gian schreef: Hobrink heeft heel duidelijk en geloofwaardig uitgelegd waarom hij in micro-evolutie geloofd. Daarbij staan in het boek prachtige verklaringen van allerlei zaken uit de Bijbel. Welk boek zou je van Paul aan willen bevelen? En waar kan ik vinden waarom het boek van Hobrink 'vol met fouten' zit? Plagiaat relativeer ik altijd maar een beetje. Wat hebben we wat we niet ontvangen hebben.. Beschuldigingen van plagiaat is altijd wat makkelijk.
Hobrink heeft plagiaat zelf toegegeven.

https://www.nd.nl/nieuws/varia/713757/p ... en-hobrink
Als hij goede en lezenswaardige bronnen geen gebruikt bij het plegen van plagiaat, dan is het wellicht juist een aanrader om Hobrink te lezen.

Je plagieert normaliter geen slechte bronnen, maar goede.

Ps. Overigens is dit geen vergoedelijking van het plegen van plagiaat. Maar het lezen van een dergelijk boek is niet strafbaar.
Laatst gewijzigd door J.C. Philpot op 05 jan 2022, 12:52, 2 keer totaal gewijzigd.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Online
merel
Berichten: 9670
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Schepping in 6 dagen.

Bericht door merel »

Alleen moet je niet zelf de sier maken met deze bevindingen, maar ook naar andere stukken verwijzen ;).
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Schepping in 6 dagen.

Bericht door Ambtenaar »

J.C. Philpot schreef: Als hij goede en lezenswaardige bronnen geen gebruikt bij het plegen van plagiaat, dan is het wellicht juist een aanrader om Hobrink te lezen. Je plagieert normaliter geen slechte bronnen, maar goede.
Zo kun je alles wegredeneren.
Gebruikersavatar
Johann Gottfried Walther
Berichten: 4763
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49

Re: Schepping in 6 dagen.

Bericht door Johann Gottfried Walther »

merel schreef:
huisman schreef:
merel schreef:Waarom zou micro evolutie wel kunnen en macro evolutie niet?
Bekijk de video. Link in mijn vorige post.
Gedaan, theologisch geen spelt tussen te krijgen.

Ik vind het lastig dat men relatief makkelijk over wetenschappelijke bevindingen heen stapt. Hoe kan het dan 'wij' overal wetenschappelijke studies volgen en voor waar aannemen ( zie ook de covid topics) en in het kader van evolutie dit als onwaar bestempelen?
1) Macro-evolutie is niet wetenschappelijk bewezen.
2) Darwin heeft zelf aangegeven als zijn theorie juist was: er zeer vele fossielen van tussen stadia zouden te vinden moeten zijn, maar die zijn niet gevonden.
3) Wetenschap is ontstaan vanuit religie... maar de evolutietheorie en veel mensen die deze theorie proberen te bewijzen zijn niet wetenschappelijk. Zij doen zeer veel aannames...


Zie ook: https://www.youtube.com/watch?v=KEwiiDzQ7g8
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Online
merel
Berichten: 9670
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Schepping in 6 dagen.

Bericht door merel »

Johann Gottfried Walther schreef:
merel schreef:
huisman schreef:
merel schreef:Waarom zou micro evolutie wel kunnen en macro evolutie niet?
Bekijk de video. Link in mijn vorige post.
Gedaan, theologisch geen spelt tussen te krijgen.

Ik vind het lastig dat men relatief makkelijk over wetenschappelijke bevindingen heen stapt. Hoe kan het dan 'wij' overal wetenschappelijke studies volgen en voor waar aannemen ( zie ook de covid topics) en in het kader van evolutie dit als onwaar bestempelen?
1) Macro-evolutie is niet wetenschappelijk bewezen.
2) Darwin heeft zelf aangegeven als zijn theorie juist was: er zeer vele fossielen van tussen stadia zouden te vinden moeten zijn, maar die zijn niet gevonden.
3) Wetenschap is ontstaan vanuit religie... maar de evolutietheorie en veel mensen die deze theorie proberen te bewijzen zijn niet wetenschappelijk. Zij doen zeer veel aannames...


Zie ook: https://www.youtube.com/watch?v=KEwiiDzQ7g8
1. Of macro evolutie bewezen is, weet ik niet. Mijn kennis reikt niet zover dat ik die stukken kan beoordelen.

2. Hoe verklaar jij de vondsten van de voorstadia van de mens?

3. De evolutie theorie is niet louter gebaseerd op aannames.

Cees Dekker ( hoogleraar moleculaire biofysica en christen) heeft diverse onderzoeken gedaan en kwam steeds meer uit op de evolutie. Hij heeft volgens mij onderzoek gedaan naar het ontstaan van het heelal en was voorafgaand aan het onderzoek bang dat hij hierdoor zijn geloof zou verliezen. Gedurende het onderzoek is hij steeds meer tot de conclusie gekomen dat alles zo ingenieus in elkaar zit, dat het geen toevallig ontstaan kon zijn.

https://www.trouw.nl/nieuws/cees-dekker ... ing.com%2F
Laatst gewijzigd door merel op 05 jan 2022, 14:38, 2 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie