Gezag en gehoorzaamheid

Ukkie
Berichten: 1066
Lid geworden op: 21 nov 2020, 22:17
Locatie: Rotterdam

Re: Gezag en gehoorzaamheid

Bericht door Ukkie »

Ik zeg niet dat het niet waar is maar vooral je laatste zin is nogal van 'olifant door 'porseleinkast' gehalte :)
Ieder die gelooft dat Jezus de Christus is, is uit God geboren. 1Johannes 5 vers 1
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Gezag en gehoorzaamheid

Bericht door eilander »

Mara schreef:
eilander schreef:het gaat om een situatie waarin je een keuze moet maken, dus waar je niet elk een eigen kant op kan. Want dan ben ik het wel met je eens, dan mag je niet over het geweten van een ander heersen. Maar dat kan niet in alle gevallen, dan moet je beiden dezelfde kant op. Maar ja, welke kant wordt dat?
Het is lastig zonder concrete voorbeelden.
Want er zijn heus wel gevallen dat een man het echt verkeerd ziet, zodat een vrouw wel moet blokkeren om erger te voorkomen.
Dus een aankoop van een te duur huis of zoiets dergelijks.
Ik geloof niet dat ik de gave heb om mijn punt duidelijk te maken. Ik stop ermee.
En ik ga niet concreter maken waar het over ging. Wat voor ons een gewetenskwestie is, wordt hier dan gefileerd. Daar pas ik voor. Het ging ook helemaal niet om deze kwestie, maar om hoe je als man en vrouw invulling kunt geven aan Genesis 3.
Zeeuw
Berichten: 11547
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Gezag en gehoorzaamheid

Bericht door Zeeuw »

Wim Anker schreef:
Mara schreef:
Ambtenaar schreef:
Mara schreef: Er zijn tal van voorbeelden te noemen. Iemand zou een casus kunnen voorleggen en dan eens kijken hoe er op gereageerd wordt.
Wat heeft het voor zin om allerlei hypotheses te bespreken?
Dan is het niet meer persoonlijk en kan ieder er op reageren, wat hij/zij zou doen.
Waarom wordt zo gezocht naar situaties waarin men meent gelegitimeerd Gods geboden terzijde te schuiven.

De man is het hoofd.... Dat zegt de Schrift. Heb je daar problemen mee ga dan bij jezelf te rade.
Dat lijkt door sommigen inderdaad gedaan te worden. Toch is het, als je gewoon op inhoud wil spreken, een onderwerp wat niet zo zwart-wit ligt denk ik.
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4030
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Gezag en gehoorzaamheid

Bericht door Maanenschijn »

Ik wil me niet gaan bemoeien met de discussie, al heb ik deze met belangstelling gevolgd.

Op Sermonweb staat een zeer beluisterwaardige serie van ds. AT Vergunst over het onderwerp Christian Marriage. In toegankelijk engels.

In het licht van deze discussie waardevol om eens te beluisteren en aanbevolen.

https://www.sermonweb.org/en/Zoeken?Lee ... eken=False
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Plaats reactie